گزیده خبر های 10 شهریور - 89
عکس / شهروندان و کودکان کار
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=21156
صحنه های سر گردان کودکان توی خیابان و بازار و درون مترو را در نظر بگیرید که بدون شک سئوال است که چرا می بایست این کودکان اینگونه حیران و سر گردان با پذیرش خطر و عدم امنیت مشغول فروش چیز های جزئی باشند به امید اینکه در آمدی داشته باشند که کمک حال خانواده های شان شود که همچون سایر 80 % جمعیت کشور بر زیر شرایط اسفبار خط فقر اقتصادی بسر می برند . آنگاه این وضعیت کودکان را با گزارش خبر بعدی مقایسه کنید تا بهتر بدانید چطوری آب از سر چشمه گل آلود یا خانه از پای بست ویرانست؟
مهر : کودکان کار علاوه بر این که در شرایط بسیار نامطلوب از نظر تغذیه و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می برند در معرض بزهکاران حرفه ای اعم از سارقین یا باندهای توزیع مواد مخدر، عوامل ایجاد خانه های فساد و ... نیز قرار می گیرند. در عین حال رفتار عموم شهروندان نیز در سرنوشت آنها بی تاثیر نیست
ایران میلیون ها دلار اعتبار به بولیوی می دهد
همانگونه که اشاره شد صحنه های سر گردان کودکان متعلق به خانواده های محروم وتهی دست در تصاویر لینک ضمیمه ی شده فوق رؤیت شد که چگونه کودکان مجبور شده اند تن به کارهائی دهند تاشاید کمک حال خانواده های شان باشند که در شرایط طاقت فرسا بسر می برند . در عوض غارتگران کودتاگر عوامفریب و دین فروشان حاکم که 32 سال است سیاست چوب حراج بر منابع و ذخایر طبیعی کشور زده و با دس برد به خزانه ی دولت زدن و لقمه از دهان مردم محروم بیرون کشیدن اینگونه حاتم بخشی می کنند یا اینکه باج می دهند تا از حالت انزوای منطقه ای و جهانی بدر آیند و قادر باشند به بقای ننگین شان ادامه دهند.
صدای آمریکا : ایران به عنوان کمک به گسترش و توسعه، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار برای بولیوی فراهم آورده است.علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد او در جریان سفری به لاپاز پایتخت بولیوی، قرارداد را امضا کرده است.این وام از نظر استفاده محدودیتی ندارد. اما محرابیان گفت می تواند هزینه های اکتشاف معادن و توسعه صنعت نساجی را تامین کند.ایوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی، اعلام کرد وزیر توسعه و برنامه ریزی کشور او اواخر سپتامبر برای سپاسگزاری از کمک ایران به تهران سفر خواهد کرد.آقای مورالس روز دوشنبه درباره توسعه مناسبات دو جانبه با محرابیان گفت و گو کرد.در آن دیدار، مورالس از ایران و ونزوئلا دعوت کرد برای پایان دادن به «یک جانبه گرایی» قدرت های جهانی به یکدیگر بپیوندند. مورالس همچنین تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را محکوم کرد.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درخصوص شبهای قدر:شب قدر از هزار ماه برتر است
http://fardanews.com/fa/news/119507/
این سخنرانی مکمل دو گزارش خبر قبلی می باشد . چونکه وقتی ولی وقیج نماینده و جانشین خدا می باشد . هنگامی که آخوند مداح وشاگرد آخوند متحجر انگلیسی مصباح یزدی که عضو باند مافیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه است اینگونه بر سر منبر رفته و سرنوشت از پیش تعیین ومقدر شده برای انسان ها رقم زده است که اراده اشان هیچگونه نقشی درسر نوشت شان ندارد . یعنی هوار زده است که بی خودی نیست که گفته می شود که اثبات ولی وقیح همکاره است دین برایش ابزار قدرت و کنترل حتی اراده ی انسان های بی اراده شده است. آیا بازهم می بایست در تغییرات این رژیم ضد بشری به حکومت دمکراتیک درنگ کرد تا هرچه زود تر به حکومت فاشیستی دیکتاتوری دینی پایان داده شود.
در یک لحظه، امشب خدا مقدرات سال آینده شما را تنظیم می‌کند. وقتی مقدرات را تنظیم کرد، در طول سال هر چه میخواهی دست و پا بزنی، دست و پا بزن كه ديگر فايده ندارد. محدوده آزادی شما در سال آینده تحت سیطره مقدرات شماست. یعنی اول مقدرات معین می شود بعد حیطه آزادی و اراده شما را مشخص می کنند.
امام جمعه اين هفته تهران مشخص شد
بالاخره رقبای رفسنجانی مکار بساز و بفروش با قبضه کردن قدرت و حذف وی از صحنه امام جمعه ی موقت نماز جمعه ی تهران اکنون این چنین نه اینکه جایش را در خطبه خوانی روز قدس گرفته اند که حتی علیه اش شاخ و شانه خواهد کشید.
در اين مراسم كه از ساعت ‌٣٠/١١ با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط قاري ممتاز، استاد محمدحسين سعيديان در دانشگاه تهران آغاز مي‌گردد، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رياست جمهوري اسلامي ايران به مناسبت روز جهاني قدس پيش از خطبه‌ها سخنراني خواهند نمودايسنا: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت‌الله سيداحمد خاتمي اقامه خواهد شد.در اين مراسم كه از ساعت ‌٣٠/١١ با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط قاري ممتاز، استاد محمدحسين سعيديان در دانشگاه تهران آغاز مي‌گردد، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رياست جمهوري اسلامي ايران به مناسبت روز جهاني قدس پيش از خطبه‌ها سخنراني خواهند نمود.هم‌چنين حاج مرتضي طاهري، به مناسبت شهادت مولاي متقاضيان حضرت علي(ع) به نوحه سرايي مي‌پردازد.
لاریجانی روز قدس در شهر قم
مرده خواری به سبک آخوند های حوزوی حکومتی و رقابت تبلیغاتی پاسداران کودتاگر رقیب و هووی هم شدن زیر چتر اشک تمساح ریزی برای فلسطینیان در روز تظاهرات قدس که یکی درتهران و دیگری در قم مانور تبلیغاتی و مرده خواری می دهند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن شرکت در این مراسم، پیش از خطبه های نماز جمعه قم نیز سخنرانی خواهد کرد مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با سفر به قم، همراه با مردم روزه دار این شهر در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت می کند.علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن شرکت در این مراسم، پیش از خطبه های نماز جمعه قم نیز سخنرانی خواهد کرد.
نامه فاطمه کروبی به خامنه ای:. آقای خامنه ای! بنام حفظ نظام، تخریب و رفتارهای غیر اخلاقی را مجاز و مشروع می دانید؟/ اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زیستن خانواده ما دارد؟
البته اینگونه نامه نوشتن ها به رهبر ولی وقیح همچون نامه های محمد نوری زاد بی هزینه نیست . زیرا که رهبر منقلی نا مشروع ثابت کرده است که آنقدر کینه و عقده ای و انتقام گیر می باشد . زیرا که باورش شده است نماینده خدا می باشد که مرتکب خطا نمی شود و هر که وی را مخاطب قرار دهد و انتقاد کند . مشخص است که منتقد عریضه نویس مستوجب مجازات خدا گونه همچون سعید جون امامی اش می باشد .
سحام نیوز:بدنبال تجمع جمعی مزدوردر سه شب متوالی مقابل منزل آقای کروبی همسرایشان نامه ای خطاب به مقام رهبری نوشتند.در بخشی از این نامه چنین آمده است. آیا جنابعالی حکومتی را در میان ملل عقب افتاده که حقوق اولیه افراد در آن لحاظ نمی گردد سراغ دارید که با خانواده و همسایگان مخالفان سیاسی چنین کنند؟ و آیا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخریب و اینگونه رفتارها غیر اخلاقی را مجاز و مشروع می دانید؟ حضرت آیت الله خامنه ای.مقام معظم رهبری.سلام علیکم.احتراما به اطلاع میرساند که جمعی متعلق به نیروهای بسیج و سپاه در سه شب متوالی، همزمان با شب ضربت خوردن امیر المومنین علی (ع) تا شب شهادت آن امام، با تجمع مقابل مجتمع مسکونی متعلق به ما و اشخاص دیگر اقدام به اهانت، آزار و رنجش همسایگان و تخریب اموال کردند. این گروه سازمان دهی شده که خود را سرباز ولایت نامیدند در شب شهادت بزرگ مرد عالم بشریت و لیله القدر که اهمیت معنوی آن بر کسی پوشیده نیست، اوج وحشگیری خود را با بکارگیری الفاظ سخیف علیه همسرم و خانواده، شعار نویسی بر دیوار مجتمع و همسایگان و تخریب اموال نشان دادند. این جرایم مشهود بنام حمایت از حضرتعالی و در مقابل نیروی انتظامی صورت گرفت و جالب آنکه این نیرو حتی جرات نزدیک شدن به این جماعت تحت الحمایه را نداشت.همگان بیاد دارند که در گذشته حرمت رمضان، لیالی قدر و محرم و صفر را حتی آنان که خود را مقید به انجام تکالیف دینی نمی دانستند، رعایت می شد اما امروزه جماعتی از خدا بی خبر (آمران و عاملان) تربیت شده اند که با واژه حرمت بکلی بیگانه اند.مقام معظم رهبری.جنابعالی بر خلاف این نوکیسه های بی هویت ما را می شناسید و میدانید که در سال های مبارزه و رنج، همسرم همان یار دیرین امام و پدر مجاهد و بزرگوارش مرحوم حاج شیخ احمد در صف اول مبارزه بودند و بارها توسط ساواک دستگیر، زندان و تبعید شدند اما هیچگاه آرامش و آسایش خانواده نه از سوی ساواک و نه از سوی مزدوران متعلق به رژیم مورد تعرض واقع نشد. اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زیستن خانواده و آسایش و آرامش همسایگان ما دارد؟ آقای کروبی بارها گفته اند که آماده پرداخت هر هزینه ای بابت این اختلاف در نگرش هستند. در این مدت من و فرزندانم ظلم های فراوانی را تحمل کردیم اما محروم کردن ما از دعا و نیایش و تحمیل اضطراب به همسایگان در این ایام مبارک، امری غیر قابل قبول و تحمل است. من سعی کردم موردی مشابه در ممالک دیگر بیابم که موفق نشدم. آیا جنابعالی حکومتی را در میان ملل عقب افتاده که حقوق اولیه افراد در آن لحاظ نمی گردد سراغ دارید که با خانواده و همسایگان مخالفان سیاسی چنین کنند؟ و آیا جنابعالی بنام حفظ نظام، تخریب و اینگونه رفتارها غیر اخلاقی را مجاز و مشروع می دانید؟مزید اطلاع به استحضار میرساند که این تهاجم وحشیانه توسط مامورین نیروی انتظامی و نیرو های امنیتی فیلمبرداری شد و البته اسنادی در اختیار است که در صورت صلاحدید، تقدیم می گردد.با تشکر و سپاس فراوان.فاطمه کروبی.۱۰ شهریور ۱۳۸۹
فرزند مهدی کروبی : تجمع کنندگان هم فحاشی کردند و هم شعارهایی به نفع رهبری دادند
گفته شد که انتقاد به رهبر ولی وقیح جماران کردن یا نامه ی انتقادی برای وی نوشتن هزینه دارد . به خصوص اینکه کروبی اعلام کرده که در روز تظاهرات قدس شرکت می کند که ولی وقیح و پاسداران کودتا گر خواهان حضور وی در چنین روزی نمی باشند. فراموش نشود که الگوی بسیج کردن دژخیمان لباس شخصی ها در جلوی خانه ی کروبی وتهدید کردن های وی و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها مشابه ی هان شیوه بسیج مزدوران در جلوی درب کمپ مجاهدین مقیم اشرف است.
العربیه. نت : حسین کروبی فرزند مهدی کروبی نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و از رهبران اصلاح طلبان این کشور امروز سه شنبه 31-8-2010 در گفت و گو با "العربیه.نت" با اعلام این که تجمع کنندگان در مقابل منزل پدر او موسم به نیروهای "لباس شخصی" نیمه شب دو شنبه منطقه را ترک کردند، خاطر نشان کرد که آن ها گفته اند امشب باز خانه آقای کروبی را محاصره خواهند کرد و نیز مانع از شرکت او در راهپیمایی روز قدس در روز جمعه خواهند شد.حسین کروبی در گفت و گو با العربیه. نت، وضعیت به وجود آمده در اثر این تجمع را بسیار بد توصیف کرد.وی گفت :" بیش از 100 نفر در کوچه تجمع کرده و آن را بسته بودند. به گفته او چنین وضعیتی برای رفت و آمد مردم و همسایگان مزاحمت ایجاد کرده بود."همچنین تجمع کنندگان با بلند گو سخنرانی می کردند و شعار می دادند که حسین کروبی می گوید چنین وضعیتی آسایش همسایگان را بر هم می زند.پیشتر اعلام شد که نیروهای تجمع کننده به به انواع سلاح ها همچون گاز اشک آور، دستبند، شوکر و باتوم مسلح بودند.حسین کروبی درباره علت این تجمع گفت: "طبق آن چه در سخنرانی های خود می گفتند تجمع آن ها در اعتراض به مواضع اخیر آقای کروبی است. آن ها می گفتند که آقای کروبی در مقابل انقلاب ایستاده و به روی رهبر پنجه کشیده است."آقای کروبی طی یک سال گذشته همواره بر تقلب سازماندهی شده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران تاکید کرده است، انتخاباتی که آیت الله خامنه ای تقلب در آن را محال دانسته و بر صحت آن تاکید کرده است.پیش از این در تجمعی مشابه، شیشه های منزل آقای کروبی با سنگ شکسته و به در ودیوار ساختمان محل سکونت وی رنگ پاشیده شد.حسین کروبی با بیان این که افراد تجمع کننده هم فحاشی کردند و هم شعارهایی به نفع رهبری دادند گفت: "آن ها وعده دادند امشب ( یکی دیگر از شب های احیا) تجمع خود را از سر خواهند گرفت و در روز قدس هم مانع از مشارکت آقای کروبی در راهپیمایی خواهند شد."
میرشکاک: تماشای تلویزیون و خواندن روزنامه را برشاگردانم حرام کرد‌‌ه‌ام
http://aftabnews.ir/vdcjxmevtuqeyoz.fsfu.html
این اعتراف یک شاعر مکتبی اصول گرا می باشد که آنگونه که سایت شفاف از خاطرات وی گزارش داده سخت مدافع و سینه چاک رهبر ولی وقیح هم می باشد . البته چون از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد تحویل گرفته نشد . یک مدتی چراغ سبز بسوی رقیب مغلوب نشان داد . ولی چون آن طرفی رفتن هزینه داشت . عقب گرد نمود و می بایست بسوی باند رقیب اصول گرای پاسدار گماشته احمدی نژاد گرایش یافته باشد.
جالب است بدانید که نویسندگان عامه پسند از نویسندگان مسلمان موفق‌ترند، از نویسنده‌های روشنفکر هم موفقترند و این نشان می‌دهد که صورت غالب نویسندگان باسواد خوش ندارند نه روشنفکران مسلمان و نه روشنفکران غیرمسلمان را ببینند. میرشکاک در ادامه با بیان اینکه همه ما عوام هستیم، گفت: اگر نبودیم رغبت‌مان به رسانه دیداری از کجا سر چشمه گرفته‌؟ بنده برای شاگردانم تماشای تلویزیون را حرام اعلام .” برای شاگردانم تماشای تلویزیون را حرام اعلام کرده‌ام.گفته‌ام خواندن روزنامه حرام است‌. “کرده‌ام. گفته‌ام خواندن روزنامه حرام است‌. میر شکاک در پاسخ به سوالی که چرا پس الان دارید با یک روز نامه مصاحبه می‌کنید می‌گوید: دلم نمی‌آید دوستانم را برنجانم. تو ناگریز از این هستی که هر روز روزنامه‌ات را در بیاری. وی همچنین درادامه گفت: چه مقدر از این روزنامه‌ها ارزش خواندن دارد؟ مگر بیشترین سرمایه و همت‌ها صرف زد‌وخورد سیاسی و یا صرف سرپوش گذاشتن و خفه کردن بسیاری از ماجراها نمی‌شود؟ میرشکاک در پاسخ سوالی درباره محدودیت‌های مطبوعات، می‌گوید: می‌گویید آزادی نیست؟ پس چرا در می‌آوری؟ خودت را فریب می‌دهی. تو با آن استعدادت بنشین رمان بنویس. شاید بیشتر به حال مردمت کمک کنی. اینکه هر روز در نشریه‌ای باشی و آشوب تازه‌ای و بگیر وببند و آزاد کن، خوب است؟