گزیده خبرهای 17 آذر - 89 قسمت – 2
صفار هرندي در مراسم گراميداشت 16 آذر در دانشگاه تهران:برخي افراد پس از رحلت امام ارزش هاي جاهلي خود را رو كردند.خبرگزاري فارس: وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با رحلت امام (ره) برخي افراد ارزش‌هاي جاهلي خود را رو كردند و يكي از كساني كه در دوران امام (ره) سنگ انقلاب را به سينه مي‌زد پس از رحلت امام اعلام داشت ولايت مطلقه فقيه را قبول ندارد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909161349
در رژیم ضد بشری کودتاگر آخوند و پاسدار روش حاکم شده ی سنگ بستن و سگ رها کردن آنگونه نهادینه شده است که در روز 16 آذر منفورین پاسداران متحجر ضد دانشجو ودانشگاه و علم و دانش یکه تاز محیط و فضای دانشگاهی شده اند . آنگونه که با وجود استقبال مرگ بر دیکتاتور واقع شدن همچون پاسدار محمد حسین صفار هرندی در دانشگاه رازی کرمانشاه در دانشگاه تهران حضور یافته است و دست از معرکه گردانی و اجرای مأموریت زده است . زیرا که پاسداران کودتا گر عجیب وحشتی از اعتراضات دانشجوئی دارند . به خصوص در روز 16 آذر که این روز تاریخی روز دانشجو می باشد . مهمتر اینکه آمران و عاملان قتل های زنجیره ای از طریق کودتا حاکم شده و قدرت گرفته اند و اکنون دست انتقام گرفتن از دوران رقیب مغلوب مدعیان اصلاح طلبان پس از دوم خرداد 76 در دانشگاه ها زده اند.
خبرگزاري فرانسه:جليلي درخواست نماينده آمريكا براي ديدار دوجانبه را رد كرد.خبرگزاري فارس: خبرگزاري فرانسه به نقل از يك منبع مدعي شد كه دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران درخواست معاون وزارت امور خارجه آمريكا براي ديدار دو جانبه در حاشيه نشست ايران با گروه 1+5 را رد كرد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909161805
مگر این پاسدار ترکشی جانباز مستقل است و دارای اراده ای می باشد تا که بتواند آنقدر اختیار عمل و قدرت داشته باشد که قادر به پاسخگوئی به در خواست نماینده ی آمریکا برای دیدار دو جانبه باشد؟ به خصوص اینکه این سیاست از طریق دلال ها و کار چاق کن های لابی در پشت پرده دنبال می شود که نمی بایست علنی شود که منجر به زدن زیرآب سناریوی مبارزه با آمریکا شود.
رايزن اقتصادي سفارت تركيه در تهران:حجم مبادلات ايران و تركيه به 7.5 ميليارد دلار رسيد.خبرگزاري فارس: رايزن اقتصادي تركيه در ايران اعلام كرد كه حجم مبادلات تهران و آنكارا به 7.5 ميليارد دلار رسيده است
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909161806
شیوه ی سیاست نخ نما شده ی باج دادن هسته ای به چین و روسیه و واردات از دوبی بدلیل فشار تحریم های اقتصادی اکنون در مورد ترکیه اجرا می شود . یعنی برای عبور از بحران هسته ای و تحریم ها ی وابسته به آن و لو رفتن سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای سیاست رشد بی رویه ی واردات از روی ناچاری روی به سیاست با باج دادن های کلان به ترکیه روی آورده شده و قرر است که ادامه ی سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای از طریق استانبول ترکیه استفا ده شود.
استاندار تهران در گفت‌و‌گو با فارس:چهارشنبه و پنجشنبه تهران تعطيل نيست.خبرگزاري فارس: استاندار تهران گفت: چهارشنبه و پنجشنبه تهران تعطيل نيست
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8909161750
این مترسک استاندار تهران به جای اینکه پاسخگوی مطالبات و بر طرف کننده ی مشکلات و معضلات مردم تهران و شهرهای استان تهران باشد . ولی نقش مبصر کلاس در غیاب معلم ومسئول حضور و غیاب شاگردان شده و اعلام روز های تعطیل و غیر تعطیل دولت را ایفا می کند .
دادستان تهران مدعی دستگيري اعضاي يك تيم "تروريستي" در تهران شد
معلوم نیست که این آلت دست و سینه چاک پاسدار گماشته احمدی نژاد چکاره است؟ آیا محیط زیست و وزیر کار است یا نه وزیر بد نام اطلاعات و کشور می باشد که اینگونه اظهار نظر یا دخالت گری با اعلام خبر همراه با ادعاهای عجیب و غریب می کند؟
فارس: دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: اعضاي يك تيم آموزش ديده براي ترور، توسط وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير شدند.عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در نشست خبري امروز، اظهار داشت: اعضاي يك تيم آموزش‌ديده براي ترور توسط وزارت اطلاعات شناسايي و دستگير شدند.دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: اعضاي اين تيم در يكي از كشورهاي همسايه آموزش ديده‌اند و بر اساس اعترافات‌شان قرار بوده ترورهاي ديگري را پايه ريزي كنند.وي افزود: عليرغم اينكه هنوز عوامل ترور شهيد علي‌محمدي و دو ترور اخير دستگير نشده‌اند اما دستگيري اين تيم سرنخ‌هاي خوبي از عوامل اين ترورها در اختيار مقامات قضايي قرار داده است
عضو جبهه ملی ایران به ۴۰ ماه حبس محکوم شد
وقتی پاسداران کودتاگر در 16 آذر در دانشگاه ها حضور می یابند که آن سوی سکه تهاجم نظامی و پلیسی در 32 آذر سال 32 می باشد . مشخص است که ادامه ی کودتاگران 28 مرداد سال 32 که از 57 تا حال قدرت را قبضه کرده اند باید عضو جبه ملی حامی زنده یاد دکتر مصدق را در چنین روزی محکوم به چنین حبسی کنند.
خبرگزاری هرانا - حمیدرضا خادم، عضو موسس کمیته همبستگی با دانشجویان زندانی و همچنین عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران، از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به سه سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال سیاسی و دانشجویی که در عاشورای سال گذشته در منزلش دستگیر شده و قریب به 2 ماه را در سلولهای بند 209 گذرانده بود،به اتهام «تبلیغ علیه نظام» ، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» توسط قاضی صلواتی به سه سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
دستگیری یکی دیگر از هواداران آقای بروجردی
مسئله حاکمان کودتاگر در بن بست فرو رفته و در بحران ها محاط شده به مذهبی و لامذهب و ملا و غیر ملا و ملی گرا و سایر دگر اندیشان نست ، بلکه موضوع قدرت و ثروت و بقای رژیم ضد بشری و وحشت از تزلزل شدن آن است. البته این هدف کثیف زیر چتر دین بزاری شده دنبال می شود
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران، صبح دوشنبه 15 آذرماه 1389 یکی دیگر از هواداران آقای بروجردی، ضمن احضار به دادسراي ويژه روحانيت دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گرديد. محمد مهمان نواز، 39 ساله، کارشناس مهندسی ساختمان و دانش آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران می باشد. وی از حامیان اندیشه های صلح طلبانه آقای بروجردی است. نامبرده در درگیری های خونین مهرماه 1385 به شدت زخمی شده بود. ایشان پيش از این در بامداد سه شنبه 6 آذر 1386 در پی تعقیب و شناسایی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی را در شکنجه گاه 209 اوین سپری نمود که نهایتا با قرار وثیقه ملکی آزاد گردید.تا این لحظه، هیچ یک از مسئولین امر حاضر به پاسخگویی درباره علت بازداشت و محل نگهداری وی نمی باشند. ضمناً تني چند از طرفداران ايشان نيز از سوی وزارت اطلاعات مورد تهديد تلفني قرار گرفته اند.
یورش ماموران به روزنامه شرق و بازداشت احمدغلامی، کیوان مهرگان و فرزانه روستایی
این سیاست هم در راستای اثبات آزادی مطبوعات در کشور مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان می باشد . به خصوص که این روز نامه ی سابقه ی 2 بار توقیف و تعطیل شدن دارد و تازگی کمی از خط قرمز رعایت سانسور فرا تر رفته و به مسائل واقعی گوشزدی داشته است که نمی بایست این کار را می کرد تا چنین مجازات نشود..
جرس: ماموران لباس شخصی بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۶ آذرماه، با حمله به روزنامه شرق سه تن از اعضای تحریریه را بازداشت کردند.به گزارش جرس، در پی حمله ماموران امنیتی به روزنامه شرق موبایل تمام خبرنگاران و روزنامه نگاران این روزنامه مورد تفتیش قرار گرفت و در نهایت سه نفر از اعضای تحریریه به نام های کیوان مهرگان، فرزانه روستایی و احمد غلامی بازداشت شدند.احمد غلامی سردبیر روزنامه، فرزانه روستایی دبیر سرویس بین اللمل و کیوان مهرگان از اعضای سرویس سیاسی این روزنامه بوده اند
احمدی نژادخواستار تغییر نام استان مرکزی به "آفتاب" شد
چگونه است که به جای پاسخگوئی به مردم در عوض برای منحرف کردن اذهان عمومی هرروز یک جوری فیل بهوا می شود . اکنون سئوال است اگر بر اساس و معیار آفتاب پیشنهاد شده به جای نام تهران از موضع لج بازی و کینه ورزی وعقده گشائی و خود نمائی فردی ارتجاعی بازار دین فروشانه با ادا و اطوارهای کمدی نمی باشد . استان های جنوب کشور هم آفتاب و هم سوزش و داغی بیشتر دارند که الویت نام آفتاب برای شانن مستحق تر هستند.
احمدی نژاد پیشنهاد کردکه نام استان مرکزی به استان "آفتاب" تغییر یابد .به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی نژاد بعدازظهر امروزسه شنبه در کارگروه فرهنگ و هنر استان مرکزی احمدی‌نژاد نامگذاری روی استان‌های کشور را دارای وجهه فرهنگی و هویت‌بخش دانست و با پیشنهاد تغییر نام استان مرکزی به استان آفتاب گفت: نام استان‌ها باید تبیین‌کننده هویت و معرف فرهنگ آن استان باشد اما به‌نظر می‌رسد در نامگذاری این استان توجهی به این موضوع نشده است و ضرورت دارد نام شایسته‌ای انتخاب شود که در این میان، عنوان "آفتاب" که برای استان مرکزی مطرح می‌شود، زیبنده‌تر به نظر می‌رسد و می‌توان به عنوان یکی از کارهای فرهنگی ماندگار و هویت‌بخش، نام آن را استان آفتاب گذاشت.,d بر لزوم توجه به مفهوم امام عصر و فلسفه انتظار در همه اقدامات فرهنگی تأکید کرد و گفت: بدون تردید اگر کسی عمیقاً به انسان کامل اعتقاد نداشته باشد، دریافتی از مفاهیم الهی نخواهد داشت و چنانچه مفهوم امام عصر در جامعه عمیقاً تبیین شود مشکلی وجود نخواهد داشت
جنگل جنگل ابر شاهرود هم طعمه حریق شد
پاسدار گماشته احمدی نژاد نمی خواهد نام استان تهران را به آفتاب تعویض نماید . اگر ریگی بر کفش خود ندارد و سوزنی عرضه و صداقت دارد تلاش کند تا آتش جنگل های غرب و شمال و شاهرود را خاموش کند و مانع بهدر رفتن از سرمایه ی ملی ایران شود.
جنگل ابر در شهرستان شاهرود در ادامه آتش سوزی های جنگل های کشور طعمه حریق شد.به گزارش مهر، آتش سوزی جنگل ابر از شامگاه دوشنبه آغاز شده است که یگان های مختلف از دستگاه های اجرایی برای اطفای حریق در منطقه حاضر شدند.معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه گزارش میزان وسعت آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: یگان های مختلفی از منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، ارتش و محیط زیست و جهاد کشاورزی برای اطفای حریق در منطقه هستند.به گفته وی، علت حادثه دردست بررسی است و میزان خسارتهای وارده به منطقه نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است.سید حسن میرعماد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز میزان وسعت حریق در این منطقه و علت حادثه را نیازمند بررسی بیشتر دانست و گفت: به محض بررسی و جمع آوری اطلاعات بیشتر، ابعاد این حادثه به اطلاع مردم رسانده می شود.جنگل ابر در شمال شهرستان شاهرود قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل های ایران است که با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر، یکی از منحصر به فردترین زیست ‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود.این جنگل در حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرق شهر شاهرود در استان سمنان و در مسیر جاده شاهرود به آزاد شهرو در استان گلستان در کنار روستای ابر شاهرود قرار دارد.به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیکند که به ‌نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.