گزیده خبر های 10 فروردین – 90 قسمت – 2

تجمع خانواده و اقوام محسن دگمه چي در مقابل بيمارستان مدرس جهت تحويلگيري پيكر وي

گذشته از اینکه چندین سال است که زندان بانان دژخیم برای سر به نیست کردن بر خی از قربانیان زندانی یا پس از آزادی شان بهمان شیوه ی سر به نیست می کنند که برای از بین بردن احمد خمینی استفاده کردندتا دژخیمان زندان مسئولیت قتل رابر عهده نگیرند . از سوی د یگر این چگونه تحویل دادن قربانی جانباخته به خانواده دو سه روز قبل از مرگ وی می باشد تا که مداوی و در مان بیمار وی را در بیمارستان دنبال کنند. ولی اکنون مشخص شده است تا که مانع از تحویل دادن جسد قربانی به اعضای خانواده اش شده اند؟! معنی این اقدام ضد بشری چیزی جز اعتراف این واقعیت نیست که حاکمان رژیم ضد بشری همراه با دژخیمان زندانبان وحشت از جسدد قربانی جانباخته بیش از زنده بودنش برای شات می باشد.

كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها :بنا برخبردريافتي از خبرنگار كانون ,خانواده زنده ياد محسن دگمه چي همراه با تعداد از اقوام نزديك و ساير بستگان ايشان هم اكنون در مقابل بيمارستان مدرس تجمع كرده و خواستار تحويلگيري پيكر وي شده اند ,آنها همچنين شكايت دارند كه اين زنداني سياسي هنگام ورود به زندان دچار هيچ مشكلي نبوده و ازسلامت برخوردار بوده است اما در زندان دچار اين بيماري گرديده است

چرا صداوسیما حوادث سوریه را نادیده می گیرد؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=49986

آنقدر دستگاه خبر رسانی وارونه گوی رژیم ضد بشری نامشروع با شیوه ی تناقض آمیز ویک جانبه گری خود همراه با سانسور خبر رسانی در مورد وقایع منطقه ادامه داده است . به خصوص پیرامون بازتاب خبر های سانسور شده در مورد تظاهرات معترضان و مخالفان بشار اسد که رئیس جمهور سوریه است .در این زمینه افراط شده است که موجب اعتراض سایت خبری وابسته به پاسدار سبز علی رضایی شده است که پسش انتقادی نموده چرا با وجود ماهیت دیکتاتور بدتر بودن سوریه نسبت به سایر کشور های عربی منطقه ولی بدلایل خاص که شامل باج دادن های کلان می شود پخش اینگونه مسائل از سوی صدا و سیما در مورد سوریه نادیده گرفته می شود؟!

در حوادث اخیر سوریه, صداوسیما نقش دایه مهربان تر از مادر را ایفا کرد. در حالی که شبکه های دولتی سوریه به اعتراضات و کشتار مردم معترض این کشور پرداختند اما صداوسیما تنها سکوت را اختیار کرد عصر ایران - سوریه در دو هفته اخیر شاهد اعتراضات مردمی بود که با پاسخ خشن و خونین دولت این کشور روبه رو شد و قربانیان زیادی نیز بر جای گذاشت. اعتراضات در سوریه تاکنون نیز ادامه دارد و دهها فیلم و عکس از اعتراضات مردمی و کشتار معترضین نیز منتشر شده است با این حال صداوسیما از پرداختن به این موضوع و بازتاب آن در داخل خودداری کرد و سکوت را برهمه این اتفاقات ترجیح داد.در همین رابطه به نظر نگارنده به دلایل زیر صداوسیما می بایست به تحولات سوریه می پرداخت و سیاست سکوت اشتباه بود.سوریه بیشترین اهمیت مخاطب ایرانی در میان کشورهای منطقه به طور عام و در میان کشورهایی که تاکنون با موجی از اعتراضات روبه رو شده اند؛ برای مخاطب ایرانی, تحولات سوریه از اهمیت خاصی برخوردار و به اصطلاح دارای ارزش خبری است.ایران در منطقه بالاترین سطح روابط و همکاری ها را به ویژه در زمینه های استراتژیک با سوریه دارد. سالانه نزدیک به یک میلیون ایرانی به سوریه سفر می کنند. شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی بسیاری در سوریه مشغول به فعالیت هستند و ... همه اینها باعث می شود مخاطب ایرانی برای اطلاع از تحولات این کشور اشتیاق نشان دهد به ویژه اگر این تحولات چند ارزش خبری را با هم و یکجا دربر داشته باشندتفاوت معترضین در سوریه و کشورهای تونس, مصر , لیبی، بحرین و یمن.سئوال اساسی اینجاست استبداد حکومت سوریه با دیگر استبدادها در کشورهایی مثل تونس, مصر, لیبی, یمن, بحرین, اردن و ... چه تفاوتی دارد. همچنین معترضین در سوریه با معترضین در کشورهای ذکر شده چه فرقی دارند که در صداوسیما اولی نادیده گرفته می شود و درباره دومی اطلاع رسانی می شودجالب است بدانیم وضعیت آزادی های سیاسی در سوریه به مراتب بدتر از بسیاری از کشورهای عربی است که میزبان اعتراضات بوده یا هستند.

دكتر احمدي نژاد هزار تن آرد عيدي گرفت يك هواپيما عيدي داد

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=49806

رئیس جمهور قلابی و تقلبی پاسدار گماشته احمدی نژاد در شرایطی که با حذف یارانه های دولتی موجب افزایش چندین برابر قیمت از جمله نان شده است . در صورتیکه غذای اصلی اکثر محرومان جامعه می باشد . ولی با هزینه کردن مبلغ 3 مییارد تومان اجرای مراسم جشن نوروزی تخت جمشید در تهران که هزینه در برداشته است . اما بادر یافت هزار تن آرد هدیه ی نوروزی از رئیس جمهور تر کمنستان یک هواپیمای دو نفره به وی هدیه ی نوروزی داده است تا که این مدعی خالی بند ساده زیست اینگونه نمک بر روی زخم محرومان پاشیده باشدکه می بایست قیمت نان را تا چندین برابر قیمت بخرند؟

رییس جمهور ترکمنستان که برای شرکت در جشن جهانی نوروز صبح امروز وارد تهران شد؛ هدیه رییس جمهور ایران را که یک فروند هواپیمای اسپورت دو نفره است! به این ترتیب او هزار تن آرد عیدی داد و یک هواپیما از احمدینژاد عیدی گرفت.قیمت هرنوع از این نوع هواپیما حدود 130 میلیون تومان است.این در حالی است که هدیه نوروزی رییس جمهوری ترکمنستان شامل هزار تن آرد بود که 28 اسفند از ایستگاه راه آهن عشق آباد بارگیری شد و روز 4 فروردین در مراسمی با حضور سرکنسول ترکمنستان و جمعی از مسؤولان خراسان رضوی به سیلوی مشهد تحویل شد

ذخیره سازی گندم در حیاط مدارس و کارخانه پتروشیمی در لرستان!

این گزارش خبری هم رابطه ی مستقیم با پیام وارونه ی نوروزی ولی وقیح در دو سال پیش دارد زیراکه سال راسال نو آوری و شکوفایی اقتصادی نامید . همچنین پیش در آمد پیام سال جهاد اقتصادی نوروزی امسال ولی وقیح می باشد که تداعی کننده ی این شعر است که می گوید . سالی که نکوست از بهارش پیداست . ماستی که ترش است از تغارش پیداست.

تجارت نیوز : حبیب سلیمانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان در سخنانی با انتقاد از کمبود سیلوی ذخیره‌سازی گندم در این استان اظهار داشت: متاسفانه ما در حال حاضر در زمینه انبار و سیلو ذخیره گندم در استان لرستان با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم.وی با بیان اینکه استان لرستان با ظرفیت تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن محصول کشاورزی با کمبود سیلو مواجه است، خاطر نشان کرد: از این میزان بیش از 700 هزار تن مربوط به محصول گندم است. معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان با اشاره به اینکه کمبود سیلو مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است، بیان کرد: متاسفانه به دلیل کمبود سیلوی غلات در استان و ذخیره محصولات کشاورزی در بیرون از سیلو و انبارها، سال گذشته مقدار فراوانی از محصولات و غلات جمع آوری شده از کشاورزان در استان از بین رفت. به هر حال سناریوی انبار گندم‌های خریداری شده در لرستان پس از ذخیره‌‌سازی در مدارس به کارخانه پارسیلون و پتروشیمی هم رسید تا منتظر بمانیم که بار بعد این گندم‌ها برای ذخیره‌سازی سر از کجا درمی‌آورند.

اعتصاب کارگران سد ژاوه کامیاران

گزارش این خبر که حاصل اوضاع نا بسامان اقتصادی می باشد چگونه می تواند ر ابطه با رشد سفر گرد شگری مسافران نوروزی داشته باشد که تا امروز رقم 105 میلیون مسافران نوروزی گزارش شده است که یک و نیم برابر جمعیت کشور می باشد؟!

به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، کارگران سد ژاوه در اعتراض به عدم پرداخت 6 ماه حقوق معوقه و نیز عدم پرداخت عیدی و سنوات، دست به اعتصاب زدند. این کارگران از 23 اسفند ماه 89 تا به حال در اعتصاب به سر می‌برند.قابل ذکر است که کارگران اعتصابی سد ژاوه کامیاران، به مقامات دولتی هشدار داده اند که در صورت پرداخت نشدن خواست و مطالباتشان همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد

دستگیری خودسرانه وکیل ایرانی مائده قادری را محکوم می کنیم

اینگونه اقدامات خود سرانه که بیش از حد کمدی و تراژدیک می باشد . زیرا که در کنار بازداشت متهمانی که نه مقصر نمی باشند ، بلکه قربانی سیاس ترعب و وحشت در جامعه می باشد. طوریکه وکیل مدافع هم بدلیل اینکه تسلیم حاکمان کوتا گر نمی شوند اینان نیز همچون متهمان خود که جزو موکلان شان مبی باشند باز داشت می شوند. فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر/ جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران : 9 فروردین 1390 ـ خانم مائده قادری، وکیل و عضو کانون وکلا، فعال کُرد و همسر علی پرندیان، یکی از فعالان جنبش سبز، در روز 12 اسفند 1389 در حالی که وضعیت همسر زندانی خود را پیگیری می کرد در مشهد بازداشت شد. بنا به گزارش ها او هنوز در بازداشت است، اما امکان کسب اطلاع در باره اتهام او وجود ندارد. ماموران وزارت اطلاعات علی پرندیان همسر او را در دی ماه 1389 در مشهد دستگیر کرده اند.فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران دستگیری خودسرانه خانم قادری را محکوم می نمایند و به تاکید از دولتمردان ایرانی می خواهند فورا او را آزاد سازند و به آزار و اذیت او خاتمه دهند.

تخلف نكنيد؛ قاضي كشيك در ورزشگاه آزادي حضور دارد!

اگر رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی نا مشروع و ضد مردمی نمی باشد . سئوال است که در کجای کشور های دمکراتیک در جهان اینگونه تهدید ها در میادین ورزشی اعمال می شود؟ همچنین اینگونه اقدامات تهدید آمیز ناشی از چیست وتا کجا و کی می توان به اوضاع بحرانی و انفجاری رژیم ضد بشری نا مشروع با چنین تهدید هاادامه داد؟

پارس فوتبال : با اعلام سرهنگ محسن ايزدخواه‌پيما، جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ براي ديدار فرداي تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال قاضي كشيك به صورت آماده در ورزشگاه آزادي حضور دارد و در صورتي كه هواداري تخلف كند، قاضي در همان ورزشگاه آزادي حكم هوادار خاطي را صادر خواهد كرد.اين ديدار از هفته بيست و هشتم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال از ساعت 17 فردا در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌‌شود

"اسناد محرمانه وزارت خارجه ایران به بیرون درز می‌کند"

به نظر می رسد با بر کناری منوچهر متکی آدم ربا از رأس وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه نه اینکه پاسدار گماشته احمدی نژاد قادر نیست تاکه سیاست های پنهانی و زد وبند ها به آسانی در پشت پرده به پیش ببرد ، بلکه درر استای ادامه ی جنگ قدرت و رقابت و تضاد های باندی درون مدعیان اصول گرایی با درز کردن خبر ها از درون این وزارتخانه ی ترور و جاسوسی به برون تبدیل به معضل و بحران های جدیدتری شده است . طوری که اوضاع را وخیم و بحرانی تز از گذشته نموده است.

دیگربان digarban : سایت اطلاعاتی و امنیتی «بولتن‌نیوز» با انتشار یادداشتی از درز اطلاعات محرمانه وزارت خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرد.این سایت روز سه‌شنبه (نهم فروردین) به درج نامه محرمانه علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه به محمود احمدی‌نژاد در خصوص رابط تجاری با آرژانتین در یک نشریه خارجی واکنش نشان داده است.این سایت با تائید محرمانه بودن این نامه، مسئولان وزارت خارجه را به «اهمال کاری» در نگهداری اسناد محرمانه این وزارتخانه متهم کرده است. «بولتن‌نیوز» که یکی از رسانه‌های بازتاب دهنده دیدگاه‌های نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود از درز این نامه محرمانه از وزارت خارجه اطهار تعجب کرده است.این سایت نوشته است: «مسئولین وزارت خارجه متاسفانه در این زمینه اهمال کاری کرده‌اند و باید در موضوع حفظ نامه‌های محرمانه مسئولین کشوری آن هم در سطح اول کشور حساسیت بیشتری به خرج دهندروزنامه آرژانتینی «پرفیل» روز شنبه هفته جاری، نامه محرمانه‌ای از وزیر خارجه ایران به احمدی‌نژاد منتشر کرده که در این نامه آمده آرژانتین در قبال چشم‌پوشی از پرونده آمیا خواستار گسترش روابط تجاری خود با جمهوری اسلامی است.انتشار این نامه محرمانه بازتاب‌های زیادی به همراه داشته است، به طوری که اسرائیل از مقام‌های آرژانتیتی خواسته درباره محتوای این نامه محرمانه توضیح بدهند.اکبر هاشمی رفسنجانی، علی فلاحیان، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی و احمد وحیدی (وزیر دفاع کنونی) متهمان اصلی پرونده انفجار آمیا در سال ۱۹۹۴ هستند که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر شد.

احتمال اعدام دو ایرانی به اتهام جاسوسی در کویت

بالاخره سیاست صدور ترورسم و ارتجاع و تروریسم به برون مرز که همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه می باشد . قرار نیست برای حاکمان تهران بی هزینه باشد . به خصوص در شرایط کنونی که حاکمان کودتا گر ایران در بن بست و بحران قرار گرفته اند و و حشت و نگرانی شدید ناشی از سرایت قیام های ضد دیکتاتوری منطقه در ایران دارند . برای همین برای دفع خطر بیش از اندازه در امور داخلی بحرین و عربستان و یمن مداخله گری می کنند . بنابراین اینگونه اقدام حکومت کویت هر گز نمی تواند مورد خوشآیند حاکمان رژیم ضد بشری نا مشروع ایران باشد. چونکه هم پیام جدی در بر دارد که اقدامات تروریستی برون مرزی اش هزینه دارد وبی پاسخ نیست . هم اینکه این چنین اهداف پلید شان بیشتر فاش می شود..

بی بی سی : خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی کویتی از صدور حکم اعدام برای دو شهروند ایرانی و یک شهروند کویتی به اتهام عضویت در یک شبکه جاسوسی برای ایران خبر داد.این منبع که هویت او فاش نشده است، به خبرگزاری فرانسه گفت که یک تبعه سوریه و یک شخص دیگر که تابعیت هیچ کشوری را ندارد نیز در رابطه با همین پرونده به حبس ابد محکوم شده اند.بنا بر این گزارش، یک ایرانی دیگر و تنها متهم زن پرونده که دختر یکی از محکومان به اعدام است، از اتهامات وارده تبرئه شده اند.احکام صادره قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی کویت است.سه مرد محکوم به اعدام و شهروند سوری محکوم شده به حبس ابد در زمان دستگیری در ماه مه سال ۲۰۱۰ میلادی (بهار ۱۳۸۹) در ارتش کویت خدمت می کردند.این افراد به گردآوری اطلاعات نظامی در مورد نیروهای آمریکایی و کویتی و انتقال آن به سپاه پاسداران ایران متهم هستند.خبر بازداشت اعضای یک شبکه متهم به جاسوسی برای سپاه پاسداران ایران را نخستین بار روزنامه القبس در اردیبهشت ماه سال گذشته منتشر کرد.روز بعد از انتشار این خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آن را "بی پایه و اساس" و بخشی از تبلیغات علیه جمهوری اسلامی خواند و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران هم گفت که انتشار این گونه اخبار بخشی از "پروژه سپاه هراسی" است.اما چند روز بعد شیخ جابر بن خالد آل صباح، وزیر کشور کویت متلاشی شدن شکبه جاسوسی برای سپاه در کویت را تأیید کرد و خواستار همکاری های امنیتی بیشتر میان کشورهای عرب خلیج فارس برای جلوگیری از شکل گیری چنین شبکه هایی شد.انتشار اخبار در مورد فعالیت این شبکه و سرنوشت اعضای بازداشت شده آن در رسانه های کویت به فاصله اندکی پس از آن متوقف شد.به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، دلیل این امر، صدور دستورالعملی توسط دادستان کل کویت خطاب به رسانه ها بود که انتشار خبرهای مربوط به "شبکه جاسوسی ایران" را ممنوع می کرد.