گزیده خبرهای 6 فرودرین 90 قسمت - 2

واژگونی اتوبوس حامل زائران ايرانی در عراق

همچنان زوار ایرانی می بایست قربانی سیاست ضد بشری صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز شوند . به خصوص اینکه عراق تبدیل به حیات خلوت حاکمان هران شده است که زیر پوشش اعزام زوار به عراق تروریسم و حمل سلاح و مواد مخدر هم منتقل می شو د . ضمن اینکه اینگونه خبر ها هم وجد دارد.

یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی صبح امروز در عراق واژگون شد. مسولان حج و زیارت در عراق اعلام کردند، این اتوبوس در حال بازگشت به ایران بود که در منطقه کوت نزدیک با مرز با ایران بر اثر بارندگی و لغزنده بودن سطح جاده (بی احتیاطی راننده ) واژگون شد. خبرهای اولیه حاکی از زخمی شدن شماری از زائران است. به گفته این منبع؛ احتمال کشته شدن تعدادی از زائران نیز وجود دارد. این اتوبوس متعلق به کاروانی از تهران بوده است و خبرهای تکمیلی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. هم اکنون در اکثر مناطق عراق بارندگی وجود دارnد

تهدید امام جمعه شیراز به افشاگری

http://www.fardanews.com/fa/news/142114

ادامه ی جنگ قدرت و حذف رقبا و پیگیری سیاست مبارزه کردن با فساد اقتصادی اهرم و چماقی می باشد که علیه ی رقبا بکار گرفته می شود . در غیر این صورت اگر کاربرد خودی داشته باشد در نهایت منجر به روشن یا افشاگری علیه ی مد عیان همیشه طلبکار می شود . ضمن اینکه نباید فراموش کرد اگر سر کلاف اینگونه افشا گری ها باز شود تبدیل به این واقعیت می شود که گر حکم شود که دزد گیرند . در شهر هر آنچه هست گیرند.

اگر يك ماه از اين گفته گذشت و پس از آن مشكل جذب اعتبارات فارس برطرف نشد، مجبورم براي حفظ مطالبات مردم عواملي را كه باعث بروز اين مشكل شده‌اند را معرفي كنم فارس: امام جمعه شيراز گفت: اگر مشكل اعتبارات فارس رفع نشود، مجبورم براي حفظ مطالبات مردم اين استان عواملي را كه باعث بروز اين مشكلات شده‌اند را معرفي كنم.آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز با بيان اينكه جهاد واژه‌اي مقدس است و ما احتياج داريم كه نمايندگان و مديران فارس به دنبال اعتبارات اين استان و جذب و مصرف درست آنها باشند، اظهار داشت: اگر يك ماه از اين گفته گذشت و پس از آن مشكل جذب اعتبارات فارس برطرف نشد، مجبورم براي حفظ مطالبات مردم عواملي را كه باعث بروز اين مشكل شده‌اند را معرفي كنم.وي افزود: جهاد اقتصادي در فارس الزاماتي را دارد و مسئولان بايد به اين نكات توجه داشته باشند و پيش از هر چيز بدانند كه مشكلات چيست.امام جمعه شيراز اضافه كرد: در استان فارس نارسايي‌ها، تبعيض‌ها و عواقب خشكسالي‌ها وجود دارد كه بايد آنها را رفع كرد.ايماني ادامه داد: در اين استان توانمندي‌هاي بسياري نيز وجود دارد كه بايد آنها را شناخت و بر اساس اولويت‌بندي‌ها برنامه‌ريزي كرد.نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به اينكه بايد بر اساس سند چشم‌انداز فارس برنامه‌ريزي در امور اقتصادي و صنعتي كرد،

جوسازی شاهزاده سعودی علیه ایران

عجیب است که از سوی حاکمان تهران هرروز در امور داخلی کشور های منطقه به خصوص عربستان و بحرین می شود ولی اگر چنانچه یکبار متقابل به مثل شود آنگاه جیغ بنفش جوسازی بلند می شود !

شاهزاده سعودی خواستار دستیابی کشورهای عربی به سلاح هسته ای شد مهر: یکی از شاهزداگان خاندان آل سعود با تکرار ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، خواستار تلاش کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای دستیابی به سلاح هسته ای شد.به گزارش پایگاه نهرین نت،"ترکی الفیصل" گفت : کشورهای حوزه خلیج فارس باید در راستای تحقق وحدت امنیتی و سیاسی تلاش کنند.وی افزود: باید درباره عملکرد شورای همکاری خلیج فارس و اهداف آن تجدید نظر اساسی صورت گیرد. چرا نباید شورای همکاری به مورد مشابه خود یعنی اتحادیه اروپا تبدیل شود؟! چرا نباید ارتش واحد تشکیل دهند؟الفیصل در همسویی با ادعاهای واهی غرب درباره برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و اتهام واهی تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای مدعی شد: چه مانعی دارد که کشورهای حوزه خلیج فارس سلاح هسته ای در اختیار داشته باشند تا در صورتی که تلاشهای بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شکست خورد با قدرت گیری ایران مقابله کنند؟شایان ذکر است که ترکی بن عبدالعزیز روابط محکمی با مقامات رژیم صهیونیستی دارد و بارها با مقامات امنیتی و سیاسی اسرائیلی به طور علنی و مخفیانه دیدار کرده است که آخرین بار با "دانی ایالون" از مقامات رژیم اشغالگر قدس دیدار کرده است و با وی به طور آشکارا در برابر دوربینها در نشست امنیتی مونیخ در دهم فوریه سال 2010 دست داده است.

تشییع پیکر شهدای حوادث تروریستی سنندج

گذشته از اینکه با اینگونه اقدامات ادعای امن و آزاد بودن کشور جهان زده شده است از سوی دیگر بدون شک اینگونه اعمال پاسخ انتقامی به عملیات ضد انسانی حاکمان تهران در استان محروم بلو چستان در 32 سال گذشته است که بصورت کنش وواکنشی یا نوعی انتقام گیری تبدیل شده است که عامل و مقصر اصلی حاکمان رژیم ضد بشری و نا مشروع حاکم بر ایران هستند.

پیکر دو شهید حوادث تروریستی شب گذشته سنندج، ظهر امروز و بعد از اقامه نماز جمعه با حضور مردم شهید پرور سنندج تشییع می شود مهر: پیکر شهدای دو حادثه تروریستی شب گذشته سنندج بعد از اقامه نماز جمعه و با حضور مردم شهید پرور این شهر تشییع می شود.فرمانده انتظامی کردستان اظهار داشت: پیکر دو شهید حوادث تروریستی شب گذشته سنندج، ظهر امروز و بعد از اقامه نماز جمعه با حضور مردم شهید پرور سنندج تشییع می شود.در جریان دو حادثه تروریستی که شب گذشته در دو نقطه از شهر سنندج روی داد، دو نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی کردستان به شهادت رسیدند و سه نفر نیز در این حوادث زخمی شدند.در حادثه نخست که ساعت حدود 20 شب و در خیابان 17 شهریور (سه راه شیخان) روی داد یک سرباز وظیفه به نام "مرتضی وزیری افشار" ساکن استان همدان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و یگی از پرسنل فرماندهی انتظامی کردستان نیز در این حادثه زخمی شد.در این حادثه تروریستی همچنین "نوید زینبی" 14 ساله و عابر پیاده در این محل نیز مورد اصابت گلوله افراد تروریست قرار گرفت و زخمی شد.
پنج شنبه شب و با فاصله ای یک ساعته از وقوع حادثه ای تروریستی در سنندج و در پی حمله افراد مسلح حادثه ای دیگر روی داد که در پی آن یکی از پرسنل فرماندهی استان کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.در این حادثه که حدود ساعت 22 شب روی داد، در منطقه شهرک سعدی سنندج و به دلیل حمله افراد مسلح یکی از پرسنل فرماندهی انتظامی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

جزئیات 2 حادثه تروریستی در سنندج

http://www.fararu.com/vdcc1oqm.2bqs18laa2.html

این گزارش خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد که جزو دستآوردد های 32 ساله ی حاکمان رژیم ضد بشری می باشد . چونکه به جای پاسخ دادن به مطالبات مردم محروم به خصوص مردم استان های محروم و فقیر تر کشور همچون مردم بلوچستان و کردستان اما پیوسته با خفقان و تعقیب و ترور و بازداشت و زندان و شکنجه و طناب دار و اعدام پاسخ داده شده است . البته گاهی هم با واکنش انتقامی مقابل این چنینی همراه بوده است .

معاون سياسي و امنيتي استاندار کردستان جزئيات وقوع دو حادثه تروريستي شب گذشته در شهر سنندج را اعلام کرد. ايرج حسن زاده ظهر جمعه در حاشيه تشيع پيکر مطهر دو شهيد حادثه تروريستي شب گذشته گفت: «در جريان دو اقدام تروريستي که پنج شنبه شب و با فاصله زماني بيش از دو ساعت در شهر سنندج روي داد، متاسفانه دو نفر شهيد و سه نفر نيز زخمي شدند». وي عنوان کرد:«در حادثه نخست که راس ساعت 19:52 دقيقه شامگاه پنج شنبه واقع در خيابان 17 شهريور (سه راه شيخان) و در پي حمله مسلحانه به کيوسک انتظامي شهر سنندج روي داد، يک سرباز وظيفه به نام «مرتضي وزيني افشار» ساکن استان همدان به شهادت رسيد». معاون سياسي و امنيتي استاندار کردستان بيان داشت: «در جريان اين اقدام مسلحانه يکي از پرسنل حاضر در اين محل نيز زخمي شد و نوجواني 14 ساله هم به نام «نويد زينبي» که از محل عبور مي کرد، به دليل اصابت گلوله افراد تروريست زخمي شد که وضعيت عمومي وي مساعد اعلام شده است حسن زاده با اشاره به وقوع حادثه دوم تروريستي در ساعت 22:30 دقيقه پنج شنبه شب واقع در محله شهرک سعدي سنندج و در نزديکي کلانتري 16 اين شهر، گفت: «در اين حادثه نيز باز هم افرد مسلح به يک ماشين گشت کلانتري 16 حمله کرده و متاسفانه در اين اقدام نيز يکي از پرسنل فرماندهي انتظامي استان به نام «راشد سيدي» به درجه رفيع شهادت نائل آمد و يکي ديگر از پرسنل زخمي شده است». وي با اشاره به اينکه اين گونه اقدامات با حمايت هاي استکبار و توسط گروه هاي تندرو در استان کردستان صورت مي گيرد، بيان داشت: «بدون شک دشمن مي خواهد با دست زدن به اينگونه جنايت ها و حرکت هاي کور تروريستي استان کردستان را ناامن جلوه دهد معاون سياسي و امنيتي استاندار کردستان افزود: «انتخاب روزهاي نخستين سال جاري براي انجام حرکت هاي کور تروريستي و اين جنايت هاي ضد بشري نشان از توطئه و دسيسه هاي دشمن در جهت جلوگيري از ورود مسافرين نوروزي است که با توجه به تمهيدات صورت گرفته تمامي اين دسيسه ها نقش برآب مي شود». حسن زاده به اقدامات صورت گرفته در راستاي شناسايي عوامل و مسببين اين دو حادثه اشاره کرد و يادآور شد: از زمان وقوع اين حوادث اقدامات مختلفي در راستاي شناسايي عوامل به همت نيروهاي امنيتي و انتظامي آغاز شده است و بدون شک تمامي تلاش استان اين است تا در کوتاهترين زمان ممکن عوامل اين حادثه شناسايي و مجازات شوند. ظهر امروز و با حضور اقشار مختلف مردم شهيد پرور سنندج و جمعي از مديران ادارات و سازمان هاي دولتي به همراه فرماندهان نظامي و انتظامي استان پيکر دو شهيد اقدامات تروريستي شب گذشته تشييع و پيکر شهيد «راشد سيدي» بعد از تشيع در بهشت محمدي سنندج به خاک سپرده شد و پيکر شهيد «مرتضي وزيني افشار» نيز براي خاکسپاري به استان همدان انتقال داده شد.

انتقاد از تشویق برگزاری مراسم عروسی در کربلا توسط تلویزیون ایران

تعقیب شهر وندان در برون مرز که ادامه پیگیری سیاست صدور ترور یسم و بحران و ارئتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشد که زیر پوشش سیاست دین فروشانه به ویژه از موضع حیات خلوت بودن عراق دنبال می شود؟

بی بی سی : سرتیپ محمد (میرفیصل) باقرزاده، رئیس "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس" از پخش مراسم عروسی یک زوج ایرانی در کربلا توسط تلویزیون ایران انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری فارس آقای باقرزاده روز جمعه ۵ فروردین ( ۲۵ مارس) با اشاره به اینکه این زوج "با اعتقاد به آثار معنوی حرمین" مراسم خود را در کربلا انجام داده اند، گفت: "مراسم عروسی با حاشیه و افراط و تفریط هایی همراه است و بهتر است زوج های جوان پس از برگزاری مراسم ازدواج و برای آغاز زندگی به اماکن مقدس مشرف شوند."روز گذشته واحد مرکزی خبر از ازدواج یک زوج ایرانی در کنار آرامگاه امام حسین و حضرت عباس در کربلای عراق خبر داد.بنابر این گزارش، مراسم ازدواج این زوج دانشجو با استقبال گسترده زائران ایرانی حاضر در بین الحرمین روبرو شد.اما آقای باقرزاده برگزاری چنین مراسمی در چنین مکان ها و روزهایی را نادرست خواند و گفت: "این مکان یادآور صحنه های جانسوزی است که بر اهل بیت رفته است و در چنین روزهایی نیز مردم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در سوگ عزیزانشان عزادارند."او با بیان اینکه برپایی چنین مراسمی ممکن است تبعات منفی داشته باشد گفت: "در عرف مردم عراق برپایی مراسم عقد و عروسی در بین الحرمین ممکن است پسندیده نباشد و نارضایتی علما و مسئولین این کشور را در پی داشته باشد."او از مسئولان خواست که نظارت بیشتری بر اینگونه امور داشته باشند و از زائرین خواست که حرمت اماکن مقدس مذهبی را حفظ کنند.پس از حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عراق که به سقوط حکومت صدام حسین منجر شد، زائران ایرانی برای دیدار از شهرهای مقدس شیعیان به عراق می روند.نجف، سامرا و کربلا از مهمترین شهرهایی است که زائران شیعه از جمله از ایران، بحرین، عربستان، عمان، امارات و کویت به آنجا سفر می کنند.شهر کربلا در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و مدفن دو شخصیت مذهبی شیعه است. این شهر بیش از دیگر شهرهای زیارتی عراق، پذیرای زائران است.

بی خبری مطلق از مینا شهروند، وبلاگ نویس جوان

مگر جنایات ضد بشری رژیم ضد بشری کودایی مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان محدویت دارد و تمام شدنی می باشد . زیرا که اینگونه اعمال ضد انسانی با حیات ننگین اش پیوند خورده است؟

از سرنوشت "مینا شهروند"، وبلاگ نویس جوان، پس از گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت، هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه سال گذشته، تعدادی از مامورین لباس شخصی با یورش به منزل پدری مینا شهروند، ضمن تفتیش و ضبط برخی وسایل شخصی وی نظیر یارانه، کتب، یادداشت ها و تعدادی سی دی، نامبرده را دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.این ماموران که گفته می شود رفتار خشنی داشتند، در مقابل اصرار خانواده، و خصوصا مادر وی که گریان بوده، مبنی بر اینکه وی را به چه محلی منتقل می کنند، گفته اند که برای دریافت پاسخ چند سوال کوتاه دخترتان را به دادسرای انقلاب می بریم.این در حالیست که پس از گذشت بیش از چهل روز، خانم شهروند هیچ گونه تماسی با خانواده اش نداشته و ایشان نیز هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندشان و حتی از اینکه در چه محلی به سر می‌برد؛ ندارند.خانوادهٔ این وبلاگ نویس جوان علی رغم اینکه تاکنون چندین بار به دادسرای انقلاب، واقع در خیابان معلم مراجعه کرده‌اند موفق به دریافت پاسخ روشنی نشدند و مسئولان هر بار به آن‌ها گفته‌اند پروندهٔ وی تحت بررسی است و تا زمان تحقیقات اولیه هیچ اطلاعاتی نمی‌توانیم به شما بدهیم.شایان ذکر است که خانم مینا شهروند متولد اردیبهشت ۶۲ در تهران است.

نامه سرگشاده خانواده زندانی سياسی، شيرکوه معارفی خطاب به مجامع بين‌المللی وسازمانهای حقوق بشری

اینهم یک سند دیگر جنایت علیه ی بشریت که در مورد قربانیا ن عقیدتی و دگر اندیش در سیاه چال های رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی که اعمال می شود

شيرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.شيرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه عليه حکومت جمهوری اسلامی دست کشيده و وارد فاز تبليغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه باجمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نيز در يک دادگاه چند دقيقه ای صادر شده است.همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شيرکو را تاييد کرد و در ۱۱ارديبهشت حکم اجرا شودلذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزديکان شيرکوه معارفی از تمامی مجامع بين المللی و حقوق بشری تقاضا داريم تا ضمن دفاع از حقوق اوليه و ابتدايی يک زندانی سياسی،نسبت به اعدام شيرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان اين حکومت را که داعيه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که اين حکم اجرا نشود.ما اعضای خانواده معارفی بر اين باوريم که اگر شيرکوه مرتکب اعمالی شده است که ازنظر قوانين جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نيزبر اساس همان قوانين اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زيستن و دوباره بودن را.و در آخر اينکه اعدام مطابق قوانين مجازات اسلامی در ايران اشد مجازاتی است که دستگاه قضايی برای يک متهم در نظر می گيرد، در حالی که رافت و مهربانی نيزازبارزترين ويژگی های تمام اديان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آيد و ما انتظارداريم تا جوانان اين آب و خاک بر مبنای همين مهربانی ها مورد قضاوت قرار گيرند. آيااين انتظار توقع زيادی است که يک پدر پير و مادر دل شکسته دارند؟خانواده معارفی شهرستان بانه

خودکشی چهار نفر از شهروندان در استان ایلام

قبلاً این استان محروم رکوردار اولی خود سوزی وخود کشی زنان در کشور بوده است . اکنون باا ین گزارش به نظر می رسد که بدلیل فقر و بیکاری و اعتیاد. قرار است که با افزایش خودکشی مردان اینان نیز به رکورد خودکشی زنان در این استان برسند تا تبعیضی در این مورد میان زنان و مردان این استان محروم نباشد

در طی یک ماه گذشته در شهر "آبدانان" از توابع استان ایلام، دستکم چهار نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند که سه مورد آن منجر به فوت شده است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گسترش فقر، اعتیاد، بیکاری، اختلافات خانوادگی و مواردی از این دست، پدیدهٔ تراژدیک خودکشی نیز در بین شهروندان به صورت نگران کننده‌ای در حال افزایش است.بر همین اساس در اولین روز سال جدید(نوروز) در این شهر یک جوان به دلایل نامعلوم اقدام به خودسوزی می‌کند که پس انتقال وی به بیمارستان پزشکان شدت سوختگی این جوان را نگران کننده اعلام کرده‌اند.همچنین چندی پیش در شهر مذکور یک جوان دیگر از راه حلق آویز خودکشی می‌نماید که منجر به فوت وی می‌شود. دو نفر دیگر که نیز در این مدت اقدام به خودکشی می‌کنند که هر دو فوت کرده‌اند؛ یکی از این افراد از طریق خودسوزی اقدام به خودکشی کرده است.لازم به ذکر است آمار خودکشی، به ویژه اقدام به خودسوزی، در استان ایلام در سال‌های گذشته به صورت قابل توجه افزایش پیدا کرده است به طوری که این استان محروم در صدر جدول آمار خودسوزی زنان در استان‌های کشور قرار گرفته است.فعالین مدنی نسبت به گسترش بی‌رویهٔ این پدیدهٔ تراژدیک ابراز نگرانی می‌کنند. آنان دلایلی هم چون بی‌توجهی مسئولین، عدم وجود نهادهای مدنی فعال در این زمینه‌ها در جهت کالبد شکافی ریشه‌های این معضل، وجود فرهنگ سنتی و عشیره‌ای حاکم بر بسیاری از نقاط جامعه، گسترش آمار بیکاری، فقر، اعتیاد و... را از دلایل گسترش روز افزون خودکشی در میان اقشار مختلف جامعه از جوان و پیر گرفته تا دختران و زنان، می‌دانند.

زندانی سیاسی زهرا جباری همچنان در کما وجان او در معرض خطر جدی قرار دارد

برای پی بردن به عمق تناقض گویی رفتار وادعای اشک تمساح ریختن برای ملت های قیام کنندگان علیه ی دیکتاتور های منطقه با این چنین شیوه های ضد انسانی و اعمال آن در سیاه چال های ایران دژخیمان زندانبان مرتکب می شوند بهتر مشخص می شود که اهداف پلید تبلیغات سیاسی از بازتاب خبر های تظاهرات قیام های منطقه ناشی از چیست؟ مشروعیت بر اینکه ضریب وحشت از سازمان مخالف چه میزان است و چگونه از بستگان اعضایش انتقام گرفته می شود؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی زهرا جباری همچنان در کما بسر می برد و از زمان انتقال به بیمارستان تاکنون در شرایط وی هیچ تغییری ایجاد نشده است و خانواده او از داشتن ملاقات و دیدن عزیزشان محروم می باشند.زندانی سیاسی زهرا جباری که از روز اول فروردین ماه وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید و به کما فرو رفت به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل گردید.او همچنان در کما بسر می برد و تا به حال هیچ تغییری در شرایط جسمی اش ایجاد نشده است.از طرفی دیگر علیرغم در کما بودن این زندانی سیاسی چند مامور درون و مقابل درب اتاق وی قرار دارند. مامورین اجازه ملاقات و دیدار خانواده با وی را نمی دهند و حتی به خانواده جباری گفته نمی شود که علت فرو رفتن در کما و همچنین آخرین وضعیت وی را برای خانواده تشریح نمی کنند.خانواده جباری که از شهرستان و با طی مسافت طولانی برای دیدار با او مراجعه می کنند نه حق دیدن عزیزشان را دارند و نه از وضعیت وی مطلع می شود