گزیده خبر های 25 اسفند – 89 قسمت - 4

نگاهي به يك جنجال رسانه اي/چرا نيروگاه اتمي بوشهر به سرنوشت فوكوشيما دچار نخواهد شد.خبرگزاري فارس: طي چند روز گذشته رسانه هاي بيگانه جنجال فراواني درباره امكان تكرار وقوع حادثه اي مشابه نيروگاه فوكوشيما در نيروگاه اتمي بوشهر برپا كرده اند، اما آيا امكان تكرار چنين واقعه اي در ايران وجود دارد؟

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912241148

مگر زلزله های قیر و کازرون واقلید فارس در گذشته ی استان فارس فراموش شده است که چه میزان خسارت وارد نمود وتلفات در برداشتند؟ مگر امکانات امنیتی و فنی و ظرفیت های قابل پیش گیری ناشی از زلزله ی در نیروگاه اتمی ژاپن بارژیم ضدبشری نا مشروع قابل مقایسه می باشد؟ مگر خمینی شیاد نگفته بود که جنگ نعمت الهی است؟ مگر بقای این رژیم کودتایی جنگ افروز و بحران ساز به جنگ و سایه افکنی فضای جنگی و سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز نبوده است؟ مگر اکنون از سوی حاکمان کودتاگر تهران درامور داخلی عراق و عربستان و بحرن با شدت دنبال نمی شود؟ مگر رژیم ضد بشری تلاش گسترده برا ی دستیابی به سلاح هسته ای نمی کند و کشور های منطقه را تهدید نمی نماید وتأکید بر نا بودی اسرائیل نمی کند؟ مگر تجربه ی 8 سال جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق در دسترس نیست که طرفین متخاصم از همه ابزار و تجهیزات نظامی علیه ی مراکز اقتصادی و نظامی و مسکونی و... هم دیگراستفاده کردند؟ مگر در ایران وظایف ارگان های سرکوبگر نظامی و شبه نظامی سرکوب مردم معترض و برپایی مانور ها وهمایش و نمایش های نظامی و آزمایش موشک های دور برد آماده باش نظامی جنگی نمی باشد ؟ خوب در صورت احتمال جنگ که احتمال آن هرروز یشتر می شود . زیرا که حاکمان رژیم ضد بشری حاضر به عقب نشینی از تلاش دستیابی به سلاح هسته ای نمی باشند . آنگاه در صورت اتفاق جنگ و مورد تهاجم واقع شدن نیروگاه اتمی بوشهر چه فجایع انسانی و محیط زیستی در منطقه به وجود خواهد آمد و با آلوده شدن سواحل آب های خلیج فارس به نشت رادیو اکتیوتیته نه فقط کشور های حاشیه یخلیج فارش که آب اقیانوس ها از این طریق آلوده و در معرض خطر واقع خواهند شد . بنا براین می بایست فعالیت هسته ای رژیم ضد بشری بطور درست تعطیل شود .چون نفت وگاز و سایر فسیل های طیعی سوختی در ایران آنقدر موجود است که می تواند جانشین مناسب تأمین کننده انرژی سوختی در ایران باشد

در اين ميان آنچه كه سبب ايجاد اختلال در نيروگاه اتمي فوكوشيما را فراهم كرد، نه زلزله نه ريشتري بلكه انهدام تاسيسات خنك كننده نيروگاه توسط سونامي بود. البته نكته اصلي در اين ميان آن است كه آيا استان بوشهر از لحاط لرزه اي قادر به ايجاد زلزله اي با قدرت هشت تا نه ريشتر است تا بتواند سونامي همانند سونامي ژاپن ايجاد كند و نيروگاه اتمي بوشهر را در هم بكوبد.

اسرائیل یک کشتی حامل «تسلیحات ایرانی»‌ را در مدیترانه توقیف کرد

هچ شکی نیست که از زمان سفر و بازدید پاسدار گماشته احمدی نژاد در جنوب لبنان با هدف تحریک حزب الله لبنان علیه ی اسرائیل و هم طرح به سقوط کشانیدن دولت سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان بود تا اخلال گری در اعلام نتایج داد گاه بین المللی متهمان قتل رفیق حریری ایجاد شود . هم اینکه با شایع سفر بعدی انجام ناشده ی وی به نوار غزه ی تلاش برای تحریک حماس بموازات حزب الله لبنان براسی ایجاد جنگی دیگر با اسرائیل بود که قبل از این سفر سخت تلاش و تبلیغ بریش می شد . به ویژه اکنون که رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی مواجه با فریاد های اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای مواجه است که از هر فرصتی مردم ناراضی بدست می آورند وارد خیابان ها می شوند و این فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای را سر می دهند . نمونه اش شب گذشته در اجرای مراسم جشن 4 شنبه سوری بود که سراسر شهر های ایران فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و حیا کن ایران را رها کن و مبارک، بن علی ، نوبت توست سیدعلی... بود که همراه با پایکوبی و رقص و روشن کردن آتش و ترقه و پرتاب نارنجک های صوتی بود . بنابراین برای صدور بحران و تروریسم و ارتجاع به برون مرز که مداخله گری در امور داخلی بحرین و عربستان راشدت داده است . پس پاسداران کودتاگر هم دست به اقدام ارسال سلاح با کشتی برای حماس زده اندت که بحرانی و جنگ جدید میان فلسطین و اسرئیل بر پا نمایند

رادیو فردا :اسرائیل روز سه‌شنبه یک کشتی باری را که می‌گوید حامل تسلیحات ایرانی بوده و برای جنگجویان فلسطینی ساکن نوار غزه ارسال می‌شده، در دریای مدیترانه توقیف کرده است.به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که تکاوران دریایی اسرائیل این کشتی آلمانی را که نام آن «ویکتوریا» است، در ۳۲۰ کیلومتری اسرائیل توقیف کرده است.ارتش اسرائیل همچنین افزوده است که در بازرسی‌های اولیه این کشتی، سه محموله تسلیحاتی در این کشتی کشف شده است.بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه نیز «نیروهای تروریست» ساکن غزه را گیرندگان این محموله‌ اعلام کرده و افزوده است که ایران «منبع» ارسال این سلاح‌ها بوده است.مقامات جمهوری اسلامی تا این لحظه در مورد این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند.ارتش اسرائیل افزوده است که این تسلیحات از بندر «لاذقیه» در سوریه ارسال شده و پس از یک توقف در بندر مرسین ترکیه به سمت اسکندریه مصر در حرکت بود. به نوشته رویترز، فلسطینیان به کمک شبکه‌ای از قاچاقچیان، تسلیحات و سایر مواد مورد نیاز خود را از مصر وارد نوار غزه می‌کنند.ارتش اسرائیل تأکید کرده است که ترکیه هیچ دخالتی در ارسال این محموله تسلیحاتی نداشته است.به گفته ارتش اسرائیل، افراد حاضر در این کشتی در مقابل تکاوران اسرائیلی مقاومتی نکرده‌اند و اکنون نیز این کشتی به سمت بندر اشدود اسرائیل در حرکت است تا پس از پهلو گرفتن تمام محموله آن مورد بازرسی قرار گیرد.ارتش اسرائيل در آبان‌ماه ۸۸ نیز يک کشتی باری حامل سلاح ایرانی را در ۱۶۰ کيلومتری سواحل اين کشور در دريای مديترانه رديابی و توقيف کرد که بنا به اظهارات آن زمان نیروی دریایی اسرائیل، ۳۶ کانتینر از ۵۰۰ کانتینر آن حاوی سلاح‌های ساخت ایران از جمله راکت، تفنگ، گلوله خمپاره و نارنجک بود.غزه از تابستان سال ۲۰۰۷ که حماس بر این باریکه مسلط شد، در محاصره بوده و اسرائیل تمامی راه‌های زمینی و دریایی برای ورود محموله به این منطقه را مسدود کرده است.

4فیلم / چهارشنبه سوری متفاوت: رقص، خواندن سرود و درگیری با نیروهای سرکوبگر

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=30201

مشخص است که هرچه زمان از تظاهرات جشن 4 شنبه سوری شب گذشته می گذرد آنانی که در صحنه حضور داشتند فرصت می یابند تا که صحنه های فیلم و عکس های اعتراضی و رقص و پایکوبی تهیه ی شده ی خود را بطرق مختلف برروی شبکه ی اینترنت بگذارند . زیرا که معمولاً شرکت مخابرات که دربست زیر کنترل پاسداران می باشد در روز های تظاهرات درخطوط ارتباطی اخلال یجاد می کند یا پارازیت بر روی شبکههای ماهواره ای می فرستد . یا اینکه را کنترل وسرعت ینترنت را خیلی کند می کند که تا که به موقع همه اخبار و صحنه ها بازتاب داده نشود.

احمدی نژاد باز مثل آب دروغ گفت: هرگز مخالفان را سرکوب نکرده‌ایم

بالاخره مدعی ایران قدرت بر تر و امن و آزاد ترین کشور جهان باید در عمل ثابت کند که چه اندازه این پاسدار مترسک و گماشته احمدی نژاد وارونه گوی است و چرا قسم خورده است هر گز حرف راست نزند و در ررویی و در یدگی و عوا مفریبی و وارونه گویی بی نظیر ورقیب می باشد و هر گز حاضر به ترک این عادت مزمن نیست؟ آنگونه که . می بایست در پایان سال 98 اینگونه دروغ سال را ساخته و پرداخته کرده باشد . یعنی ثابت کند که ربودن مقام های سابق با همسران شان و قطع رابطه کردن شان بمنزله ی شکنجه نمی باشد تا توانسته باشد توجیه گر پوششی برای سایر جنایات شکنجه و ضرب و شتم و خفقان و زندان و اعدام در جامعه باشد که نمونه اش در گزارش خبری بعدی از زندان قزل حصار می باشد؟

بی بی سی : محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در مصاحبه با تلویزیون دولتی اسپانیا گفت که حکومت ایران هرگز مخالفان سیاسی را سرکوب نکرده است و او خود هفته ای چهار ساعت در خیابان ها با مردم گفت و گو می کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای احمدی نژاد روز سه شنبه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) در پاسخ به سئوال خبرنگار تلویزیون اسپانیا در مورد "سرکوب معترضان" در ایران گفت: "هرگز، هرگز. ما هیچ وقت این کار را نکرده ایم. در سی سال گذشته سی انتخابات آزاد داشته ایم".او در پاسخ به سئوال دیگری در مورد بی خبری از وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان دولت گفت: "مگر شما باید بدانید؟ مگر شما وکیل مدافع آنها هستید"؟آقای احمدی نژاد گفت که در همه کشورها مخالف وجود دارد، اما قانون هم وجود دارد و مخالفان نمی توانند قانون شکنی کنند.او خطاب به خبرنگار اسپانیایی گفت: "آیا شما در اسپانیا به مخالفان و تجزیه طلب ها اجازه می دهید که ساختمان های دولتی و اموال عمومی را آتش بزنند یا مردم را در خیابان ها کتک بزنند"؟رئیس جمهوری ایران پرسید: "اگر در کشور شما عده ای به نام مخالف به خیابان آمدند و شکم مردم را با چاقو پاره کردند، پلیس چه می کند"؟او این سئوال خبرنگار اسپانیایی را که "آیا همه مخالفان در ایران چنین کارهایی کرده اند" بی پاسخ گذاشت و به سخنان خود ادامه داد؛ اما خبرنگار دوباره پرسید: "آیا این دو رهبری که من اسم بردم ساختمان آتش زده اند"؟آقای احمدی نژاد گفت که آنها قانون را نقض کرده اند و با آنها برخورد قانونی شده است.آقایان کروبی و موسوی به همراه همسران خود از روز ۲۵ بهمن در حصر خانگی به سر می برند و در این مدت خبرهای ضد و نقیضی از انتقال آنها به مکانی نامعلوم منتشر شده است.آقای احمدی نژاد در ادامه مصاحبه با تلویزیون اسپانیا گفت: "بگذارید خیالتان را راحت کنم. این بازی ای که اروپایی ها و آمریکایی ها علیه دولت های مستقل راه انداخته اند که عده ای را به نام دموکراسی علیه آنها تحریک کنند، به پایان رسیده است".آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تجربه افغانستان و عراق هشدار داد که مداخله نظامی احتمالی غرب در مناقشه لیبی اوضاع این کشور را وخیم تر خواهد کرد.او گفت: "امیدوارم که دولت های اروپایی و آمریکا در امور این منطقه دخالت نکنند و اجازه بدهند که مردم منطقه خود در مورد آینده شان تصمیم بگیرند".رئیس جمهوری ایران همچنین اقدام معمر قذافی، رهبر لیبی در سرکوب مخالفان خود با توسل به نیروی نظامی را محکوم کرد.

به کنترل در آوردن واحد 2 و3 زندان قزل حصار توسط زندانیان ، تیراندازی و کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان

طبق ادعای پاسدار گماشته احمدی نژاد خالی بند وارونه گوی به خوبی اثبات و مچ گیری سر پل خر بگیری می کند که اصلاً مخالفان شکنجه و کشته نمی شوند حتی در سیاه چال هی رژیم ضد بشری نا مشروع و خیابان های ایران!!

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان زندان قزل حصار در یک اعتراض گسترده کنترل واحدهای 2 و 3 را بطور کامل در دست گرفتند.غروب روز سه شنبه 24 اسفند ماه حوالی ساعت 19:00 زندانیان واحد 2 و 3 زندان قزل حصار که اکثرا آنها محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند نسبت به احکام قرون وسطایی اعدام و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتراضات گسترده نمودند و تمامی قسمتهای این دو واحد را به کنترل خود در آوردند. زندانیان واحد 8 حوالی ساعت 21:00 تلاش نمودند که این واحد را به کنترل خود در آورند.زندانیان واحد 2 و3 پس از به کنترل در آوردند این 2 واحد به منظور مقابله و ممانعت از یورشهای گارد زندان و پاسداربندها اقدام به آتش زدن پتوها و سایر وسایل نمودند. در حین تصرف و بعد از آن درگیری شدیدی بین زندانیان و پاسداربندها و گارد زندان روی داد. که منجر به فرار نیروهای سرکوبگر از بند شد و تمامی قسمت اداری و نگهبانی واحدها به دست زندانیان افتاد. حوالی ساعت 21:30 پاسداربندها و گارد زندان به سوی زندانیان آتش گشودند و گفته می شود تعداد از زندانیان کشته و زخمی شدند. گزارشهای تایید نشده حاکی از حداقل 20 کشته و زخمی از زندانیان در اثر تیراندازی پاسداربندها به سوی آنها بوده است.واحدهای 2 و3 زندان قزل حصار تا ساعت 23:30 همچنان در تصرف کامل زندانیان می باشد و زندانیان واحد 8 در تلاش هستند که واحد خود را ظلم و جور وستم مامورین ولی فقیه رهایی دهند.اکثر زندانیان واحد 2 محکوم به اعدام هستند و ساله هاست که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند. یکی از سالنهای واحد 2 تعدادی از زندانیان افغانی که محکوم به اعدام هستند و در انتظار حکم اعدام بسر می برند قرار دارند.

تعجب شجونی از آزاد بودن خاتمی

http://www.fararu.com/vdcjm8ea.uqevxzsffu.html

این شیخ فاسد اقتصادی پالان سائیده هفت خط فرصت طلب که عضو باند ما فیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه است. پس از اجرای مأموریت کیش دادن وی به سوی کروبی و موسوی ورفسنجانی اکنون مأموریت یافته است تا که بطرف خاتمی کیش داده شود تا وی هم به سر نوشت دو رقیب دیگر دچار شود. چون مرتبط به رقابت نمای خیمه شب بازی دوره ی نهم بازار مکاره موسوم به مجلس دارد.

دبير جامعه وعاظ تهران ضمن قدرداني از نخستين گام قوه قضائيه درباره كروبي و موسوي گفت: تعجب مي‌كنم چرا خاتمي آزاد است.