گزیده خبر های 22 اسفند -89 قسمت - 2

وزارت بهداشت: محموله تریاک مجوز رسمی داشته است!

اولاً : چرا پس از رئیس سیرک خبرگان شدن مهدوی کنی که گفتهمی شود نسبت سببی با البرادعی دارد این مراسم آتشبازی محموله های مواد مخدر خبرش اکنون بازتاب داده شده است . زیرا که چند روز پیش بود پاسدار نجار به مصر سفر کرد تا که دیدار باالبرداعی داشته باشد و و پیام به وی منتقل کند که شامل توصیه به البرادعی بود تاوی نا مزد ریاست جمهوری در انتخابات آینده ی مصر شود . هم تأکید بر تغییر قانون اساسی مصر نماید . هم اعلام کند در صورت رئیس جمهور مصر شدن تلاش برای ایجاد رابطه بارژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران می کند؟ دوماً چرا پس از این سفر پاسدارنجار غلزم سفر به افغانستان شدو با مسئول مبارزه با مواد مخدر افغانستان دیدار نمود پس از آن یادش افتاد که قببل از مراسم جشن 4 شنبه سوری اینگونه جشن موادمخدر سوزان بر پا کند تا با خمار کردن معتادین حسرت بر دل مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین کرده باشد. سوماً چرانشان داده نمی شود که آیا تریاک های کشف و مصادره شده در میان این محموله ها که قرار است به آتش کشانیده شود وجود دارد یانه؟ اگر نه پس این محموله ها ی تریاک های کشف شد کجا می روند وچند بار توزیع و کشف می شوند؟ بالاخره اینکه چرا گفته نمی شود که نتایج ای بزی نمایشی 32 ساله چه بوده است. به خصوص اینکه چاشنی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین شده است که نتیجه ی آن موجب آنچنان رشد مصرف کنند گان مواد مخدر در سراسر کشور و همه سطوح شده است که ایران تبدیل به اولین مصرف کننده ی مصرف مواد مخدر در جهان شده است؟ صد البته دلیل هم مشخص است وقتی که خود ولی وقیه اهل منقل و آتش و دود است و پاسداران صاحب اسکله های فراوان در بنادر جنوب کشور می باشند که شبانه روز انواع و اقسام نواد مخدر تخلیه می کنند. سپس نه در سرتاسر کشور و زندان ها توزیع می شود ، بلکه از طریق مرز های زمینی و آبی و هوایی به برون مرز هم منتل می شود . حال بماند که ادعای مبارزه با موادمخدر چند هدفه است زیرا که شامل خفقان و رعب و وحشت و اتهام زدن و پرونده سازی برای مخالفان و در آمد هنگفت چند میلیارد دلاری ... می شود.

مواد مخدری که قرار است با حصور وزیر کشور سوزانده شوند

مدیرکل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، از قضیه ضبط اشتباه محموله 17.5تنی مواد مخدر در فرودگاه امام ابهام‌زدایی کرد.به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ محمدرضا شانه‌ساز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشستی در وزارت بهداشت گفت: محموله‌17.5تنی تریاک با مجوزهای مربوط، برای تبدیل به مواد اولیه داروهای مسکن از هند به ایران وارد شده بود. ( پیک ایران : واردات تریاک به ایران در حالی صورت گرفته که هر سال هزاران تن تریاک ، هروئین و ... طی مراسمهای رسمی بعنوان دست آوردهای نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سوزانده میشوند!) وی افزود: شرکتی ایرانی در مناقصه‌ای بین‌المللی در هند برای تبدیل تریاک به ماده اولیه داروی مسکن، برنده و قرار می ‌شود این محموله برای فرآوری و بازگرداندن به هند، به ایران ارسال شود.این مقام وزارت بهداشت گفت: اما این محموله حدود دو هفته پیش در فرودگاه ضبط و موضوع رسانه‌ای می‌شود که بهتر بود پیش از آن، از وزارت بهداشت در این باره استعلام می‌شد.شانه‌ساز ادامه داد: این محموله اکنون ترخیص شده و همه چیز طبق روال معمول در حال انجام است.وی گفت: هر سال سازمان NICB وابسته به سازمان ملل متحد مجوزهای بین‌المللی و سهمیه مشخصی را برای کاشت تریاک به کشورها می‌دهد تا بتوانند از این ماده مخدر داروی مسکن تولید کنند.این مقام وزارت بهداشت با بیان این که سهمیه سالانه تعیین شده برای ایران، صادرات130تن تریاک است، افزود: هماهنگی‌های نزدیکی میان وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و گمرک در این زمینه صورت می‌گیرد.

کشف بیش از 316 هزار مواد محترقه در تهران

این خبر هم ناشی از ترس و وحشت حضور اعتراضی مردم در مراسم جشن 4 شنبه سوری است که مکمل دو خبر ضمیمه شده ی دیگر است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: با متخلفانی که چهارشنبه آخر سال نظم و آرامش شهروندان را برهم زنند قاطعانه برخورد می شود رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: از ابتدای اسفندماه تا کنون 316 هزار و 377 عدد انواع مواد محرقه در تهران کشف و ضبط شده است.سرهنگ محسن خانچرلی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: از ابتدای اسفندماه تا کنون 316 هزار و 377 عدد انواع مواد محرقه و یکهزار و 44 کیلوگرم اکلیل و سرنج در سطح کلانتری های تهران بزرگ کشف و ضبط شده است.وی ادامه داد: همچنین از ابتدای ماه تا کنون 74 نفر که اقدام به فروش مواد محترقه می کردند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: با متخلفانی که چهارشنبه آخر سال نظم و آرامش شهروندان را برهم زنند قاطعانه برخورد می شود.خانچرلی گفت: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار سه شنبه آخر سال خانواده ها ضمن همکاری با پلیس، در محلات خود بدون تجمع، راه بندان و استفاده از مواد محترقه این مراسم را برگزار کنند

نظر مکارم شیرازی درباره چهارشنبه سوري

وادار به فتوا کردن آخوند مکارم شیرازی علیه ی 4 شنبه سوری ناگفته نماند که این یک آخوند چاپلوس حامی ولی وقیح است که تاریخچه ی مبارزات مثبتی در گذشته ندارد. چونکه اهل فساد مالی و اقتصادی می باشد طوریکه از سوی طلبه ها در قم علیهاششبنامه توزیع شدهبود . از طرف دیگر آقازاده های وی همچون آقازاده های آخوند انگلیسی تمساح از طریق واردات تجارت شکر گذشته از اینکه صاحب پول هنگفت و نجومی شده اند ، بلکه موجب ورشکست شدن و تعطیلی کار خانه ی شرکت قند و نیشکر هفت تپه ی خوزستان شدند . اکنون چون کودتاگران نا مشروع حاکم بشدت از حضور پررنگ اعتراضی مردم خشمگین و نا راضی به خصوص جوانان پر شور و غیور در مراسم جشن 4 شنبه سوری ترسیده اند پس این آخوند متحجر را مجبور به فتوای حرام وخرافاتی بودن 4 شنبه سوری کرده اند . وی نیز بدون توجه که رحیم مشایی و هیأت همراه عازم سفر به آمریکا می باشندتا مراسم جشن نوروز را در آنجا بر گزار کنند ولی جشن 4 شنبه سوری از سوی حرام و خرافاتی اعلام شده است تا که این فتوا تبدیل به بنزین برروی آتش شود وموجب خشم وحضور هر چه بیشتر مردم در این جشن 4 شنبه سوری شود . مشروط بر اینکه اگر چنانچه آتش روشن کردن واز روی آن پریدن که سپردن زردی به آتش و گرفتن سرخی از آن به نیت دفع امراض است که یک سنت ملی و باستانی است خرافات و حرام است . پس تصاویر ضمیمه شده ی گل بر سر وصورت گرفتن و خود زنی کردن چیست؟ آیااین نما و فلسفه ی دین اسلام همین است که نمایش داده شده است . یانه تهی کردن از محتوا وابزار قدرت و ثروت و خفقان و سرکوب ... کردن دین اسلام ازسوی دین فروشان حا کم می باشد؟


اینها خرافات نیست.آيت الله العظمی مكارم شيرازي در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف، اعمالي كه در چهارشنبه سوري انجام مي گيرد، را حرام دانستند.به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پاسخ به استفتاء شنوندگان برنامه زمزم احكام راديو معارف در خصوص كارهاي كه درشب چهارشنبه سوري انجام مي شود، بيان داشتند: كارهاي كه به عنوان شب چهارشنبه سوري مي شود از چند جهت اشكال دارد. اول اين كه كارهاي خطرناكي است، اگر خطري پيش بيايد در واقع مثل اين است كه انسان خودكشي كند و يا با دست خودش عضوي از بدن خود را از بين ببرد؛ پس مسئوليت عند الله دارد.اين مرجع تقليد افزودند: چهارشنبه سوري يك سنت خرافي است، نبايد سنت خرافي را احيا كنيم و از همه اينها گذشته اسراف در مال است و نبايد اسراف در مال كرد.مكارم شيرازي خاطرنشان كردند: كارهایي كه در چهارشنبه سوري انجام مي شود به جهات مختلف حرمت دارد، از جمله خطرهایي كه در پيش دارد، دفاع از خرافات واسرافي است كه مي شود.ايشان ابراز اميدواري كردند : همه به خصوص جوانان عزيز مراقب باشند كاري نكنند كه خداي نكرده يك عمر گرفتار مشكلات شوند؛ جوانان ببينند اشخاصي را كه بر اثر يك لحظه غفلت در شب چهارشنبه سوري گرفتار مصيبت هاي بزرگ شدنداین مرجع تقلید ادامه دادند: اما كارهاي ديگري كه در آخر سال انجام مي شود از قبيل خانه تكاني، نظافت ، استقبال از خوشحالي و استقبال از ارحام، اينها هيچ اشكالي ندارد، بلكه از نظر اسلام تفريحات سالم جايز است.



مديرعامل سازمان آتش نشاني خبر دادآماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال
http://www.kayhannews.ir/891222/3.HTM#other310

اعتراف و ضعف و وحشت آشکار از حضور مردم به خصوص جوانان پر شور در مراسم جشن 4 شنبه سوری که اینگونه به نمایش گذاشته شده است.

سرويس اجتماعي-مديرعامل سازمان آتش نشاني از آماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 نفر نيروي آتش نشاني در حال آماده باش هستند.به گزارش كيهان محمدرضا حاجي بيگي گفت: ما در 4سال گذشته در حوادث چهارشنبه آخر سال كشته و مجروح هاي زيادي داشتيم كه با حركت هاي فرهنگي هر سال به ميزان قابل توجهي از حوادث منجر به فوت و مجروحيت كاسته شده است.وي افزود: در اين موفقيت سه دسته نقش داشته اند كه بي شك پدران و مادراني كه به توصيه ها گوش داده و مواظب فرزندان خود بوده اند نقش اصلي را در كاهش سوانح بر عهده دارند. حاجي بيگي گفت: در اين راستا نقش صداوسيما، جرايد كثير الانتشار و نيز نقش آموزش و پرورش را نمي توان نديده گرفت.

واگذاری پنجاه درصد از سهام یک شرکت بزرگ لبنی، از سوی احمدی نژاد به سپاه پاسداران

پاسداران با زائده های بسیجی با حمایت آشکار آلت دست خود ولی وقیح نا مشروع دست به کودتا زدند پاسدار گماشته احمدی نژاد را رئیس جمهور قلابی و تشریفاتی کردند تا زیر پوشش مبارزه با مفسدان اقتصادی بسوی رفسنجانی کیش داده شود تا اینکه شرایط حذف و جراحی کردن وی از رأس سیرک مجمع خبرگان آخوندی فراهم شود تا نسبت به گذشته واگذاری اموال دولتی یا ملی به ار گان فاشیستی تروریستی پاسداران این چنین شتاب گیرد. که دو سه روز از خراطی شدن رفسنجانی نگذشته این خبر بازتاب داده شده است.

جــرس: در ادامه واگذاری امتیازات سودآور به سپاه و دخالت های این نهاد نظامی در مسائل اقتصادی و همچنین افزایش روزافزون شرکت های وابسته به این نهاد، محمود احمدی نژاد واگذاری پنجاه درصد از سهام شرکت لبنی «کاله» آمل را به سپاه پاسداران پیشنهاد کرد.به گزارش منابع محلی، برادران سلیمانی مالکین شرکت لبنی کاله امل که از بزرگترین کارخانجات صنایع شیر و لبنیات ایران می باشد، چندی پیش به همراه عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به دیدار محمود احمدی نژاد رفتند و در این دیدار نارضایتی خود را از شرایط تحمیلی توسط دولت اعلام نمودند، یکی از برادران سلیمانی تصریح کرد اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها باعث افزایش هزینه تولید شده، همچنین بدلیل افزایش قیمت حامل های انرژی بویژه گازوئیل، هزینه توزیع محصولات نیز بشدت افزایش پیدا کرده است، به همین خاطر عرضه محصولات لبنی با قیمت فعلی غیر ممکن می باشد و دولت باید با افزایش قیمت فراورده های لبنی موافقت نماید.پس از تشریح گزارشی مبسوط توسط مالکین کاله، محمود احمدی نژاد ضمن ابراز مخالفت با افزایش قیمت محصولات لبنی در شرایط فعلی، ابراز داشت "می توانید پنجاه درصد از سهام خود را به سپاه واگذار کنید تا سپاه با توجه به امکانات وسیع لجستیکی و حمل و نقل که در ساسر کشور در اختیار دارد بدون هیچ مشکلی توزیع محصولات را انجام دهد،و دیگر دلیلی هم برای افزایش قیمت وجود نخواهد داشت."بنابر این گزارش، رایزنی های ابتدایی از سوی سپاه و وزارت بازرگانی برای واگذاری درصدی از مالکیت کاله به سپاه آغاز شده و هنوز از واکنش مالکین کاله گزارشی منتشر نشده است.گفتنی است چند روز پیش درحالیکه بسیاری از پروژه های اقتصادی و امتیازات سودآور، طی سالهای اخیر از طریق دولت به قرارگاه موسوم به خاتم الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران واگذار شده، نماینده ولی فقیه در سپاه ادعا کرد که "قرارگاه خاتم‌الانبیاء نقش زیادی در تحكیم پایه‌های انقلاب داشته و ایجاد قرارگاه در راستای مأموریت‌های ذاتی سپاه است."سردار پاسدار رستم قاسمی، مسئول قرارگاه فوق، چندی پیش پیرامون تحریم‌های غرب علیه سپاه پاسداران گفته بود "اینكه دشمن ما را تحریم كرده است نشانگر این است كه قرارگاه خاتم‌الانبیاء نقش خوب و مؤثری در كشور ایفا می‌كند."این مقام ارشد سپاه در حالیکه بزرگترین و پولسازترین پروژه های کشور طی چند سال اخیر در جریان واگذاری های خارج از ضابطه به سپاه واگذار شده و این نهاد به هیچ یک از بخشهای نظارتی کشور پاسخگو نمی باشد، مدعی شده بود "این قرارگاه وابسته به نهاد مقدس سپاه است و نگاه ما سودمحور نیست، بلکه با نگاه پاسداری از انقلاب و پاسداری از مردم فعالیت می‌كند.