گزیده خبر های 25 اسفند – 89 قسمت - 5

رئیس دیوان عالی کشورحکم اعدام مجرمان خطرناک در کمتر از 10 روز صادر می‌شود

چرا این روستایی زاده ی گّرّکان ِ اراک که قبل از این پست امام جمعه ی این شهر بود اینگونه ضرب العجل برای برآوردن مطالبات 32 ساله به تعویف افتاده ی مردم یا پیگیری پرونده ی دانه درشت های مفسدان اقتصادی که ا سامی 44 دانه درشت با این جدیت نمی شود که از سو عباس پالیزداردر دانشگاه همدان اسامی شان اعلام شد . یا اینکه چرا پرونده ی اختلاس میلیاردی محمد رضا رحیمی معان اول رئیس جمهوری رسیدگی نمی شود ؟ مهمتر اینکه چرا به پرونده ی قاتلان باز داشتگاه کهریزک و 25 خرداد 88 کودی دانشگاه تهران نه پیگیری سر عت عمل این چنینی وجود ندارد ، بلکه اصلاً پرونده ه اشامل مرورزمن شده است . بالاخره مگر اینگونه اخطار کردن پاسخ واکنش ضعف ونا توانی مقابل تظاهر کنند گان مرگ بردیکتاتور و خامنه ای گفتن معترضان در مراسم جشن 4 شنبه سوری درشب گذشته در شهرهای ایران نمی باشد؟

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه احکام قطعی اعدام از سوی دادگاه کیفری در کمتر از 10 روز در دیوان عالی کشور رسیدگی می شود گفت: سه شعبه ویژه، پرونده های مربوط به اشرار، جنایتکاران، متجاوزان، محاربین، سارقان و مجرمان خطرناک را رسیدگی می کنند. آیت الله احمد محسنی گرکانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه دیوان عالی کشور ملزم شده به پرونده افرار شرور و مجرمانی که موجب اخلال در امنیت و آسایش مردم می شوند زودتر از موعد رسیدگی کند گفت: رسیدگی به این پرونده ها بعد از چند ماه هیچگونه تاثیری در اجتماع ندارد لذا زمانی اجرای حکم تاثیر گذار است که پرونده به سرعت رسیدگی شده و حکم اجرا شود.

آخرین آمار مصدومان وكشته های ديشب

باوجود اینکه سانسور و خفقان و کنترل مخابرادتوکند کردن سرعت اینترنت اجازه داده نمی شوتا صحنه ها و فیلم های بیشتر تهیه شده از تظاهرات در شهرهای گوناگون مردم ایران مراسم جشن 4 شنبه سوری برروی اینترنت باز تاب داده شود .ولی این دو گزیده خبر بر خلاف ادعایی است که گفته شد اینکه امسال آرام ترین سال جشن 4 شنبه سوری را داشتیم. یا اینکه میزان مجروحین نسبت به سال های قبل کاهش داشته است . ولی اکنون اینگونه آمار مجروحین که باید از سوی نیروی سرکوبگر انتظامی و بسیجیان موتور سور باشد با موج گسترده ی باز داشتی ها که معکوس ادعای مسئولین دروغگو وعوامفریب می باشد؟

364 مورد سوختگی شدید، 408 مورد سانحه چشمی و 15 مورد قطع عضو گزارش شده است مهر: رئیس اورژانس تهران با اعلام اینکه تا ساعت 9 بامداد چهارشنبه هزار و 126 مصدوم توسط پایگاههای اورژانس کشور به بیمارستانها منتقل شدند گفت: از این تعداد سه نفر فوت و 15 نفر قطع عضو شدند.غلامرضا معصومی با اعلام عدد یک هزار و 126 مصدوم حادثه چهارشنبه آخر سال گفت: از این تعداد 926 نفر مرد و 200 نفر زن بودند.وی افزود: 364 مورد سوختگی شدید، 408 مورد سانحه چشمی و 15 مورد قطع عضو گزارش شده است. همچنین دو مورد فوتی در شیراز و یک مورد فوتی در مهاباد نیز به این آمارها اضافه می شود

تعداد دستگيرشدگان چهارشنبه آخر سال

467 نفر از متخلفان شب گذشته در پایتخت دستگیر شدند مهر: معاون عملیات تهران بزرگ با اشاره به مصدومیت 64 نفر در مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: شب گذشته 467 نفر به جرم مزاحمت، بر هم زدن امنیت و تولید و توزیع مواد محترقه دستگیر شدند.سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شب گذشته ماموران پلیس موفق شدند بیش از 461 عدد انواع مواد محترقه خطرناک و 23 نارنجک دست ساز کشف و ضبط کنند.وی ادامه داد: همچنین بیش از دو هزار کیلوگرم مواد سازنده مواد محترقه توسط پلیس کشف و ضبط شد.معاون عملیات تهران بزرگ گفت: پلیس با حضور به هنگام و به موقع خود در سطح شهر موفق شد 467 نفر از افرادی را که اقدام به مزاحمت، برهم زدن امنیت و تولید و توزیع و قاچاق مواد محترقه می کردند در پایتخت دستگیر کند.وی گفت: درمراسم چهارشنبه آخر سال 64 نفر مصدوم شدند که حال 19 تن از آنان به شدت وخیم است.

تصاویر: حادثه در چهارشنبه آخر سال

عکس های بو دار

استفاده از مواد محترقه غیرمجاز در آخرین چهارشنبه سال موجب مصدومیت تعدادی از هموطنان و تبدیل شادی به حادثه شد.

http://www.fardanews.com/fa/news/141272

تصاویری که از استفاده مواد محترفه در سایت شفاف شردار تهران بازتاب داده شده است گفته شده مرتبط به 4 شنبه سوری آخر سال یا شب گذشته است . گذشته از اینکه مشخص نیست که اینان در ارتباط با مواد محترقه همگی مجروح شده باشند . یا اینکه مجروحینی هسند که در درگیری با پلیس بازداشت شده اند از سوی دیگر از این 35 تصویر چهره های مجروحین که تعدادشان از انگشتان یک دست کمتر است که صحنه های متفاوت از اینان عکس گرفته شده است که مشخص است اینگونه صحنه پردازی کردن در رابطه با اهداف خاص می باشد . به خصوص اینکه مأموران امنیتی هم در بخش بیمارستان حضور دارند.مهمتر اینکه خانم مانتو سیاهپوش ظاهراً نگران ها هم در تصاویرزیاد دیده می شود که معلوم نیست پرستار یا مأمور پلیس است یا مادر یکی از مجروحین می بابشد؟ عجیب تر عکاسان دور بین بر دست هم حضور داردتا برای جو سازی تبلیغاتی کردن ازاینگونه تصاویر تهیه نمایند . اما آنچه مهم است این صحنه سازی عکس های بو دار مرتبط به دو خبر قبلی می باشد که هدف توجیه کردن نقش مأموریت سرکوبگران نیروی انتظامی مسلح و پرتاب کننده گاز اشک و بسیجیان مو تور سواران است که بعید نیست در اثر تهاجم این باز داشت شدگان مجروح کرده باشند . از طرف دیگر فراهم کردن مقدمه ی صدور احکام سنگین برای با داشت شدگان شب گذشته می باشد