گزیده خبرهای 17 اسفند قسمت -2

ترک سخنرانی احمدی‌نژاد توسط 4نفر از علمای شیراز

http://www.fararu.com/vdcezw8f.jh87ni9bbj.html

آخر کوسه وریش پهن که نمی شود . اگر موسیقی حرام است . خوب چراجمع نمی شود و اکتفا به تعزیه و نوحه و مرثیه و مدیحه خوانی یا نقالی به سبک مرشد پرده داران نمی شود . ولی اگر چنین نیست . پس با وجود ماهواره که همه جا رسوخ ونفوذ کرده است این بازی های مضحک جا نماز آب کشیدن ها وادا و اطوارهای آخوندی – حوزوی حکومتی مدل ولی وقیحی در آوردن برای چیست؟

4 نفر از علمای شیراز مراسم سخنرانی رئیس جمهور را به دلیل گنجاندن اجرای زنده موسیقی ترک کردند.در این مراسم که پیش از ظهر امروز در تالار حافظیه شیراز برگزار شد، پس از سخنرانی احمدزاده استاندار فارس و محرابیان وزیر صنایع، یک گروه موسیقی سنتی در جایگاه مستقر شد که به اجرای موسیقی بپردازد که در این هنگام، آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان، آیت الله سید محمد مهدی دستغیب تولیت آستان شاهچراغ و آیت الله زبرجد تولیت آستان مقدس سیدعلاء الدین حسین به نشانه اعتراض مراسم را ترک کردند. اما کنسرت مذکور دراین مراسم اجرا شد و پس از آن نیز دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت. هنوز مشخص نیست گنجاندن اجرای زنده موسیقی در این مراسم به پیشنهاد یا به مسئولیت استانداری، وزارت صنایع یا "معاونت مراسم" دفتر رئیس جمهور بوده است .گفتنی است احمدزاده استاندار فارس در جدیدترین مطلب وبلاگ خود با عنوان "الموسیقی و ما ادراک الموسیقی" از کم کاری مدیران فرهنگی برای احیاء و تقویت درخور شان موسیقی ایرانی و اسلامی انتقاد کرده بود

شیعیان بحرینی خواستار حمایت امریکا شدند

http://www.fararu.com/vdcdzx05.yt0zk6a22y.html

تو دهنی آشکار زدن به سران رژیم فاشیستی مذهبی تروریست ایران که همه قیام های منطقه ر ا الگو گرفته از انقلاب اسلامی رژیم ضد بشری و ضد آمریکایی و اسراییلی می دانند و پیرامونش تبلیغ می کنند.

فرارو- صدها تن از معترضین شیعه، که اکثریت جامعه بحرین را تشکیل می دهند. امروز دوشنبه، با تجمع در برابر سفارت ایالات متحده در منامه، خواستار حمایت امریکا از مبارزه شان در جهت دست یابی به آزادیهای سیاسی بیشتر شدند. به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از اسوشیتدپرس، معترضین بحرینی مدعی اند که واشنگتن تا کنون حمایت کمی از انقلاب آنها در نسبت با خیزشهای انقلابی مردم تونس و مصر به عمل آورده است. آنها همچنین خواهان پایان دادن به سیاستهای تبعیض آمیز خاندان سلطنتی و فشارهای سیاسی علیه شیعیان شدند

این دو خبر ضمیمه شده مرتبط بهم هستند .در صورتیکه بر اساس ادعای وزیر اقتصاد که تعیین نرخ دستمزد بر اساس نرخ تورم را دور باطل دانسته است. مشخص نیست که چرا این وزیر اقتصاد دولت مدعی ساده زیست عاشق خدمت گزاری به مردم ایران با اعای مبارزه با مفسدان اقتصادی در شرایطی یارانه های دولتی قطع شده است و قیمت ها رو به افزایش است. چرای وی توضیح نداده است وقتی که نرخ تورم خیلی بیش از نرخ افزایش دستمزد سالیانه دولت و کارفرما می باشد .کارگران زحمت کش و 9هی دست وکار مندان محروم دولت که دارای میزان در آمد حقوق ثابت هستند این کسری میان رشد نرخت ورم با حقوق ثابت شان را چگونه و از کجا تأمین کنند؟

وزیر اقتصاد: تعيين دستمزد براساس تورم دور باطل است

http://www.fararu.com/vdcaaun0.49nwy15kk4.html

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه تعيين دستمزد براساس تورم دور باطل است، گفت: افزايش دستمزد از ديدگاه كارفرمايان موجب افزايش هزينه‌ها و تورم مي‌شود و مجدداً اين موضوع موجب افزايش دستمزد مي‌شود كه دور تسلسل است و بايد تغيير كند.

نرخ تورم بهمن‌ماه به 11.6 درصد رسيد

http://www.fararu.com/vdcja8ea.uqeyxzsffu.html

معاون اقتصادي بانك مركزي نرخ تورم بهمن ماه را 11.6 درصد اعلام كرد. حسين قضاوي در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرخ تورم بهمن‌ماه كه با گذشت 16 روز هنوز اعلام نشده بود، گفت: نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به بهمن ماه 1389 نسبت به دوازده ماه منتهي به بهمن‌ماه 1388 معادل 11.6 درصد است. به گفته او نرخ تورم در اين ماه با 0.8 درصد نسبت به ماه قبل به 11.6 درصد رسيد

انتقادات تند مشاوران خاتمی از اقدامات اخیر وی "جوان خبرداد..:

معلوم نیست که ارگان تبلیغاتی پاسداران کودتاگر پشت تهیه وتنظیم پیام های جعلی و ساختگی ستون های کیهان و خوانندگان ذدروغ نامه ی حیهان و خبر های ویژه اش هستند،یا نه سربازجوپاسدار حسین شریعتمداری مسئول اصلی پشت صحنه ی ارگان تبلیغاتی پاسداران می باشد؟!.

پس از آشوب اسرائیلی 25 بهمن که با صحنه گردانی سران ضد انقلاب داخلی صورت گرفت برخی از مشاوران سید محمد خاتمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای احیای جریان اصلاحات به وی توصیه کرده بودند که از هرگونه اظهار نظر در خصوص حمایت از موسوی و کروبی پرهیز کند که وی با عدم توجه به این موضوع اقدام به موضع گیری در این زمینه کرد.گفتنی است این شرایط در حالی بوقوع پیوسته که خاتمی با رد نگرانی های مشاورانش خود را مبرا از اشتباهات و جرایم موسوی و کروبی دانسته و گفته است که وی همچنان یک فعال سیاسی درون نظام بوده و قرار نیست بابت یک موضع گیری !،فتنه گر نامیده شود.در همین حال شنیده شده خاتمی با تاکید بر بی گناهی خود بر احیای جریان اصلاحات و تدوین چشم اندازها تاکید کرده و اقدام به تشکیل جلسات مختلف ، کارگروههای مختلف ، فعال نمودن موسسه باران ، امید و ... نموده بطوری که اینگونه وانمود می کند که می تواند بار دیگر به قدرت بازگردد. درهمین راستا شنیده شده مشاوران خاتمی با یادآوری توصیه خود به وی گفته اند که با این اشتباه استراتژیک تمامی تلاش های آنان نقش بر آب شده است

پدیده عجیب پارلمانی در ایران : نمایندگانی که نه موافق اند ، نه مخالف و نه ممتنع

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=47862

آنقدر اوضاع رژیم فاشیسی مذهبی کودتایی خرت وخروآشفته بازار شده است که گذشته ازجنگ قدرت که درهمه نهادهای حکومتی سرایت کرده است. به خصوص شرایط بازار مکاره بهم ریخته است که مدام یک سوم چوبداران در این بازار مکاره حضور ندارند.تازه هر زمان هم که لشکر کشی ناشی از جنگ قدرت و اختلافات نهاد ها با هم بالا می گیرد و منتهی به زور آزمایی رو کم کنیمی رسد. برخی از چوبداران خوش نشینان این بازار مکاره بی خیالوبی توجه می باشند کهحتی حاضر نیستند به خودشان زحم تدهند تا که موقع رأی گیری رأی ممتنع دهند . اکنون گذشته از اینکه اینان چگونه از حق و حقوق موکلین خود دفاع می کنند که سئوال بی ربطی است . زیراکه وقتی مردم ازبن واساس فراموش شده اند . دیگراز مطالبات وحق وحقوق شان سخنگفتن شباهت به شوخی و طنز تلخ نیشدار است . بهر حال برای همین از بس گندش در آمده است که سئوال انتقادی شده که پس اینان در بازار مکاره یابقول سربازجو پاسدار حسین شریتمداری گاوداری چه می کنند؟

کسی هم نیست از این ها بپرسد شما که حتی رأی ممتنع هم نمی دهید ، اساساً آنجا چه می کنید؟ اگر موافق یا مخالف نیستید ، رأی ممتنع که می توانید بدهید. واقعاً انداختن یک رأی به داخل گلدان رأی گیری این قدر سخت و طاقت فرساست؟! مردم که شما را نفرستاده اند مجلس تا مظهر بی تفاوتی باشید. واقعاً وقتی در مساله جنجالی و پر سر و صدایی مانند استیضاح این گونه بی تفاوتی طی می کنید ، در سایر امور چه خبر است؟

اسکناس 10هزارتومانی هم جعل شد(+عکس

زمانیکه خود رژیم وولی وقیح نامشروع ورئیس جمهورونمایشات خیمه شب بازی هایش باوعده و وعیده های داده شده همه اش قلابی می باشد.چرا نی بایستکه اسنا هایش قلای نباشد؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=47889

ضرورت ایجاب می‌کند تا هم مسئولان فکری به حال انتشار این اسکناس‌های تقلبی کنند و هم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌گیرد مردم و کاسبان بیشتر در جریان جزئیات این جعل قرار گیرند.عصرایران ؛ جعفر محمدی - تعدادی از نمایندگان مجلس ، اصلاً معلوم نیست برای چه به خانه ملت رفته اند! این که عملکرد کیفی شان در چه سطحی است ، موضوعی قابل مناقشه است و لابد خود آقایان و خانم های نماینده به خودشان نمره قبولی می دهند (که انشاء الله همین طور هم هست!) ؛ بنابراین فارغ از بررسی کارنامه کیفی نماینده ها ، برخی علائم کمّی حاکی از سوء رفتار برخی نماینده هاست که قاعدتاً باید پاسخگوی ملت باشند که رفته اند مجلس برای چه؟جلسه استیضاح وزیر نیرو را بنگرید. تعداد آرای موافق استیضاح 101 ، تعداد مخالفان استیضاح 102 و تعداد آرای ممتنع 6 برگ رأی بوده است که جمع کل این آرا می شود 209 رأی.حال که از شمارش آرا فارغ شدیم ، تعداد نمایندگان حاضر در مجلس را می شماریم: 246 نفر !این ، بدان معناست که از 246 نماینده ای که در مجلس حاضر بوده اند ، 209 نفرشان رأی داده اند و 37 نفر دیگر ، حتی به خود زحمت نداده اند رأی ممتنع بدهند!

تمجید علی مطهری از بیانیه موسوی اردبیلی

تودهنی به پاسدارشکنجه گر وسربازجوحسین شریعتمداری که دریادداشت روز خود در دروغ نامه ی کیهان یقهه ی اردبیلی راگرفتکه چرا بیانیه ی انتقادی ازسوی کسی دیگر به نام خودت صادر نمودی؟

ريشه تكرار هتاكي ها، عدم برخورد قضايي با آنهاست و اگر حكم اسلام اجرا شود و مجازات دشمنام ناموسي يا توهين‌هاي ديگر يكي، دو بار در ملاء عام اجرا شود جلوي اين گونه حوادث گرفته مي‌شود.ایلنا: عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس دليل تكرار هتاكي افراد در جامعه را عدم برخورد قضايي با آنها دانست.علي مطهري در پاسخ به سوالي در خصوص دليل تكرار هتك حرمت‌ها در كشور اظهار كرد: ريشه تكرار هتاكي ها، عدم برخورد قضايي با آنهاست و اگر حكم اسلام اجرا شود و مجازات دشمنام ناموسي يا توهين‌هاي ديگر يكي، دو بار در ملاء عام اجرا شود جلوي اين گونه حوادث گرفته مي‌شود.وي همچنين در مورد بيانيه اخير آيت الله موسوي اردبيلي در مورد حوادث جاري كشور آن را هشداري درست و بجا خواند و افزود: مراجع تقليد به‌عنوان انجام تكليف الهي اقدام مي‌كنند و قاعدتا ايشان نيز احساس تكليف شرعي كرده اند.عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در مورد آثار اين بيانيه گفت: ‌ما مامور به نتيجه نيستيم بلكه مكلف به انجام وظيفه هستيم اما قطعا اين سخنان در سطح مقامات سياسي قضايي و جامعه قطعا موثر خواهد بود.مطهري با اشاره به برخي رفتارها در كشور، تصريح كرد: مراجع تقليد در شرايط امروز رسالت سنگيني به عهده دارند و هرگونه سكوت آنها به معني تائيد اينگونه رفتارها تلقي مي‌شود

فیلم / تجمع مالباختگان تعاونی در مقابل استانداری مازندران: دروغگو دروغگو
فیلم - حضور نیروهای ضد شورش در ساری بعد از تجمع مردم
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=29814

پول این مال باختگان را ارگان فاشیستی تروریستیپ اسداران کودتا گر بالا کشیده است که اکنون مثل سایررهبران و مسئولان رژیم ضدبشری به جای پاسخ دادن دست به سرکوب تجمع کنندگان مال باخته زده است .

جمعی از مالباختگان شرکت تعاونی اعتبار بهمن ایثار صبح امروز برای پیگیری وضعیت عاونی از سوی مسئولین استانی در مقابل استانداری مازندران در ساری تجمع کردند . به گزارش ایلنا، به دنبال مسدود شدن حسابهای تعاونی اعتبار بهمن ایثار در بانکهای دیگر و تعطیلی شعب در استان مازندران تعداد زیادی از مشتریان این تعاونی برای دومین روز متوالی با تجمع در مقابل شعب و استانداری مازندران خواستار باز پس دهی سپرده های خود شدند . در این تجمع تعدادی از مالباختگان طی گفتگویی با ایلنااظهار داشتند : علیرغم وعده مسئولین این تعاونی نسبت به پرداخت مطالبات در مورخ 15/12/89 تاکنون وعده های آنان تحقق پیدا ننموده است و در این استان نیز هیچ مسئولی پاسخگوی مردم نمی باشد

پزشکان: زندانی سیاسی، محسن دکمه چی حداکثر ۹۰ روز زنده خواهد بود

آخر در کدامین سیستم های دیکتاتوری و کودتایی اینگونه با مخالفین و منتقدان آزادی خواه وبرابری طلب برخور د می شود که جان شان را در راه اهداف مردمی فدا می کنند ا که دژخیمان رژیمف اشیشستی مذهبی ضد بشری با اسرای در بند و بیمار مهلک خود در سیاه چال ای هایش رفتار می کند . غرب به خصوص مقامات آمریکایی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان چگونه با ید رژیم ضد بشری اصلاح وتغییر نا پذیر رفتار کند تا اینان متوجه شوند که ادامه ی سیاست خائنانه و مماشات گرایانه ی اینان با این رژیم بربر منش و درنده ی خوی بوده است که منتهی به چنین شرایط ضد انسانی در زندان ها وماند گاری اش شده است؟

پزشکان به دلیل پیشرفت بیماری سرطانِ محسن دکمه چی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، از وی قطع امید کرده‌اندبنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، روز گذشته پس از مجموعه اعتراضات زندانیان سیاسی حاضر در بند و همینطور فشار افکار عمومی و البته وضعیت رو به وخامت آقای محسن دکمه چی، پزشکی متخصصی ایشان را در درمانگاه زندان رجایی شهر معاینه کرد و فارغ از نبود امکانات پیشرفته پزشکی در آن مکان نظر خود را پیشرفت زیاد بیماری سرطان ایشان و قطع امید از درمان وی اعلام کرد، این پزشک به آقای دکمه چی گفته است بین یک تا سه ماه دیگر زنده نخواهد بود.این در حالیست که از مدت‌ها پیش آقای دکمه چی بنا بر تشخیص پزشکان بایستی در بیمارستانی خارج از زندان تحت شیمی درمانی قرار می‌گرفت و حال عدم رسیدگی به موقع، موجب پیشرفت بیماری سرطان وی شده است.محسن دکمه چی به سرطان پاندراس از نوع بدخیم آن مبتلا شده و هم اکنون وضعیت جسمانی فوق العاده وخیمی دارد تا جایی که طی روزهای گذشته حتی قادر به غذا خوردن و انجام کارهای شخصی خود نیز نبوده است.هم چنین علائم بیماری به شدت در ظاهر آقای دکمه چی بروز یافته و حتی شکمش متورم شده است.لازم به یادآوری ست این بازاری زندانی که به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم است.

اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز وارد دهمین روز خود شد

آخر این چگونه رژیم نا مشروع و ضد بشری می باشد که به جز غارتگران و پاسداران کودتا گر حاکم و ولی وقیح و شرکا و حامیان جیره خوار سرکوبگر و ساندیس خوران دیگر کدامین قشریاز جامعه یافت می شود که از اوضاع و شرایط تحمیل شده رضایت داشته ودل پز زخون داشته باشد؟ صد البته که زحمت کشان و کار گران محروم وتهی دست که ظلم چند جابنه بر اینان شده جای خود دارد..

اعتصاب 1400 نفر کارکران قراردادی پتروشیمی تبریز که از روز شنبه 7 اسفند ماه آغاز شده است ، وارد دهمین روز گردید .کارگران در طی این مدت ، با مقاومت سرسختانهُ خود ، 3 بار مدیریت و مسئولین را وادار به مذاکره با نمایندگان کارگران نمودند که در هر سه مورد به جهت عدم تمایل و مقاومت مدیریت شرکت در قبال «حذف پیمانکار» و «انعقاد قرارداد مستقیم و دستجمعی»، به بهانه های واهی و تکراری مذاکرات به بن بست رسید . و دخالت و پادرمیانی مسئولین استان ونیروهای امنیتی در راغب کردن کارگران به شکستن اعتصاب در مقابل وعده و وعیدهای رسیدگی به خواسته های آنها در آینده ، با توجه به تجربه های قبلی کارگران در این مورد و موارد مشابه ، در پی مقاومت یکپارچه کارگران و دادن شعارهای : بیز پیمانکار ایسته میریک ، والسلام ! _ وعده وعید ایسته میریک ، والسلام ! و قرارداد مستقیم حق مسلم ماست ! ، با شکست مواجه گردید .مسئولین و مدیریت پتروشیمی تبریز بعد از اینکه با ترفندها و وعده های توخالی به نتیجه نرسیدند ، برای راه اندازی کارخانه و شکستن اعتصاب ، سعی کردند با بکارگیری کارگران پالایشگاه تبریز در قبال پرداخت روزانه یکصدهزار تومان ، آنها را جایگزین کارگران اعتصابی پتروشیمی بکنند ،که با امتناع و مقاومت کارگران پالایشگاه در همدلی با کارگران پتروشیمی مواجه شده و تیرشان به سنگ خورد .سپس به کارگران پتروشیمی های جنوب ، از جمله پتروشیمی «اروند» ماهشهر متوسل گردیدند که متوجه شدند در آنجا نیز در بین کارگران ، خواسته های مشابه با پتروشیمی تبریز مطرح می باشد .کارگران پتروشیمی تبریز که در برودت زمستانی در محوطهُ کارخانه جهت احقاق خواسته های بحق خود تجمع نموده اند ، از اتحادیه ها و سازمانهای کارگری داخلی و بین المللی تقاضا دارند ، به حمایت از آنها برخاسته و همبستگی خود را با کارگران پتروشیمی تبریز اعلام نمایند