گزیده خبر های 11 فروردین - 90

تصاویر بازی پرسپولیس و اسقلال با حضور نیروهای ضد شورش جهارشنبه 10 فروردین، 30 مارس

بدلیل پلیسی امنیتی کردن مسابقات ورزشی فوتبال به خصوص در بازی میان تیم های بر تر باشگاه های سرشناس ایران که از حضور نیروهای سر کوبگر در ورزشگاه آزادی موج می زند . البته این حضور ناشی از وحشت واکنش اعتراضی ضد حکومتی تما شا چیان می باشد که برای پیشگیری . منتهی به اتخاذ سیاست سر کوبگرانه و کنترل کننده ای شده است که تبدیل به نوعی آرایش و همایش نظامی شده است تا اینکه نشانی از مسابقه ی ورزشی داشته باشد . طوریکه موجب کاهش چشم گیر تما شاچیان در ورز شگاه آزادی تهران شده است . برای اینکه گذشته از حضور پرر نگ نیرو های سر کوبگر شبکه ی عنکبوتی دور بین های کنترل کننده نصب شده در ورزشگاه هم فعال می شوند . مهمتر اینکه خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس خبر از قطع اینترنت در زمان پخش مسابقه هم دادکه ضریب وحشت حا کمان کودتا گر را از واکنش اعتراضی تما شا چیان در میادین ورزشی می باشد. بهر حال در کدامین کشور دمکراتیک جهان این چنین موقع بر گزاری نمیش فو تبال صحنه پردازی حضور نیروهای سرکوبگر دیده می شود که در وزشگاه آزادی در ایران وجود دارد؟

.دستگيری 2 هوادار دختر تیم استقلال

با حضور انبوه نظامیان در ورزشگاه آزادی که همراه با نصب دور ین های عنکبوتی بود تا که رفتار تماشاچیان زیر نظارت و کنترل سرکوب گران کنترل کننده باشد. مهمتر عدم دسترسی اینترنت تا خبر ها بر روی شبکه ی اطلاع رسانی اینترنت گذاشته نشود . مع الوصف اکنون خبر از دستگیری دو دختر گزارش شده است .

آفتاب: ایرنا نوشت: 2 هوادار دختر تيم فوتبال استقلال تهران در بدو ورود به ورزشگاه آزادی تهران دستگير شدند. حضور پر تعداد ماموران نيروی انتظامی باعث شده است تا درگيری‌های پراكنده هواداران دو تيم سريع خاتمه يابد.

شییع پیکر میر اسماعیل موسوی فردا صبح از محله درخونگاه، تدفین، قطعه نهم بهشت زهرا / دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید برای حضور در مراسم تشییع و ترحیم پدر میرحسین موسوی

مشخص است که پس از شهادت زندانی سیاسی محسن دگمه چی که با وجود کنترل شد ولی تعداد کثیری از اقشار گوناگون در مراسم خاک سپاری وی حضور داشتند تا جاییکه نیرو های سر کوبگر از وحشت گسترش جمعیت به یورش وحشانه ضرب و شتم شرکت کنندگان پرداختند . لذا مشخص استدر چنین فضای ملتهبی دادن فراخوان حضور تشییع جنازه پدر میر حسین موسوی نمی تواند خوشآیند حاکمان رژیم کودتایی نا مشروع باشد.

کلمه : پیکر حاج میر اسماعیل موسوی پدر بزرگوار میرحسین موسوی، فردا، پنج شنبه، از مقابل منزل ایشان در محله درخونگاه تهران تشییع خواهد شد. به گزارش خبرنگار کلمه فردا از ساعت ۸ و سی دقیقه صبح پیکر مرحوم میر اسماعیل موسوی از مقابل منزلشان به نشانی خیابان ۱۵ خرداد غربی، درخونگاه، خیابان شهید اکبر نژاد،خیابان شیشه گران، کوچه صاحب اختیار تشییع می شود. همچنین مراسم تدفین نیز در قطعه نهم بهشت زهرا انجام خواهد شد. این گزارش حاکی است مراسم ختم نیز روز یکشنبه ۱۴ فروردین، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و سی دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.

«کویت سفیر خود را از ایران فراخواند»

این اقدام به موقع دولت کویت که پاسخ مناسب به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه می باشدکه از سوی حاکمان به خصوص پاسداران کودتا گر و وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم فاشیستی مذهبی ترورسیستی حاکم بر ایران پیگیری می شود . بنا براین اکنون که مداخله گری در امور داخلی عراق دارد در بحرین دنبال می شود . می بایست کشور های منطقه همگی همچون کویت اقدام مشابه اتخاذ نمایند.

رادیو فردا: در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال صدور حکم اعدام برای سه متهم به جاسوسی برای ایران از سوی دادگاهی در کویت، این کشور سفیر خود را از ایران فراخوانده است، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دست داشتن این کشور در ماجرای جاسوسی را تکذیب کرده است.خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از روزنامه کویتی الوطن اعلام کرد، یک روز پس از آن که دادگاهی در کویت دو شهروند ایرانی و یک شهروند کویتی را به اتهام جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرده بود، کویت سفیر خود را از ایران فراخوانده است.شیخ محمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت با اعلام این خبر گفته است، کشورش هر کدام از دیپلمات‌های ایرانی را که ارتباطشان با شبکه جاسوسی ایران محرز شده باشد، اخراج خواهد کرد.روز سه‌شنبه برخی منابع خبری به نقل از یک مقام‌ قضایی کویت اعلام کرده‌ بودند، دستگاه قضایی این کشور دو شهروند ایرانی و یک شهروند کویتی را به اتهام جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش کویت و نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور برای سپاه پاسداران به اعدام محکوم کرده است.همچنین بر اساس این گزارش‌ها یک شهروند سوری و نیز یک شهروند عرب دیگر در همین ارتباط از سوی دادگاه کویتی به حبس ابد محکوم شده و دو ایرانی دیگر که یکی از آنها دختر یکی از محکومان به اعدام است، از اتهام‌های وارده تبرئه شده‌اند.در این میان روز چهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اظهارات مقام‌های کویتی را در باره «کشف شبکه جاسوسی ایرانی» در کویت «کذب و بی‌اساس» خوانده است.این مقام وزارت امور خارجه ایران که نام وی فاش نشده در این باره اظهار داشته است: «این موضوع هیچ گونه ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران و یا اعضای سفارت کشورمان نداشته و انتساب چنین ادعایی به ایران از سوی دستگاه قضایی کویت غیر مسئولانه استبه گفته وی در سال گذشته نیز وزارت امور خارجه ایران در واکنش به انتشار خبر «کشف شبکه جاسوسی ایرانی» در کویت «به شدت»‌ اعتراض کرده و «متعاقباً مسئولان کویتی هرگونه ارتباط موضوع را با ایران تکذیب کردندگفتنی است در اوایل سال گذشته خورشیدی دولت کویت از کشف یک شبکه جاسوسی ایران در این کشور خبر داده و اعلام کرده بود، مقام‌های قضایی این کشور سرگرم تحقیقات از بازداشت‌شدگان هستند.به دنبال انتشار این خبر شماری از نمایندگان پارلمان کویت خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از این کشور شده بودند.

اپوزیسیون بحرین خواهان عدم مداخلۀ ایران و عربستان در امور این کشور شد

این خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد . زیرا که مگر پاسداران کودتاگر از رو می روند و دست از سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه بر می دارند و در معرکه بازار نماز جمعه ی فردا در سراسر کشور با وکیل مدافع و سخنگوی مردم بحرین شدن خطبه و روضه خوانی نمی کنند و باحنجره پاره کردن موضع ضد آمریکایی و عربستان و حاکمان بحرین گرد و خاک بر پا نمی کنند و دست به تهدید نمی زنند؟ چون بقول پاسداران مجبورند به جای در خانه جنگیدن در برون مرز با دشمن بجنگنند که نیاز به خاک ریزهایی همچون عراق و لبنان و بحرین بعنوان سنگر دفاعی و تهاجمی دارند.

رادیو فرانسه : اپوزیسیون بحرین از جمهوری اسلامی ایران خواست که در امور این کشور دخالت نکند و در عین حال از عربستان سعودی نیز خواست که نیروهای خود را از بحرین بیرون ببرد. این در حالی است که دولت ایران نیز به حضور نیروهای سعودی در بحرین معترض است. در تهران، گروهی از تظاهرکنندگان در مقابل نمایندگی سازمان ملل جمع شدند و علیه دولت سعودی شعار دادند.شیخ علی سلمان، رهبر جنبش الوفاق که مهم‌ترین تشکل شیعۀ مخالف دولت است، گفت: "ما نمی‌خواهیم بحرین به صحنۀ برخورد عربستان و ایران تبدیل شود... به همین دلیل از عربستان سعودی می‌خواهیم که نیروهای خود را خارج کند و از ایران نیز می‌خواهیم که در امور داخلی بحرین دخالت نکند".مقامات ایرانی تاکنون چندین بار به حضور نیروهای سعودی در بحرین اعتراض کرده‌اند. از جمله وزیر دفاع جمهوری اسلامی، احمد وحیدی گفت که حضور این نیروها، تنش در منطقه را افزایش می‌دهد.از طرف دیگر، وزیر خارجۀ بحرین نیز هشدار داد که اختلاف میان شیعه و سنی اگر مهار نشود، ممکن است به تمامی منطقه سرایت کند.در بحرین، اکثر مخالفان و تظاهرکنندگان را شیعیان تشکیل می‌دهند. طی ماه اخیر، حداقل ۲۴ نفر در ناآرامی‌های این کشور کشته شدند.شیخ علی سلمان که همراه با رهبران شش تشکل مخالف دیگر در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد، گفت: "مایۀ تأسف است که دولت با توسل به شیوه‌های امنیتی، راه را برگفتگو بست". وی در عین حال اطمینان داد که اپوزیسیون دیگر از طرفدارانش دعوت نخواهد کرد که در تظاهرات شرکت کنند و یا با مأموران انتظامی درگیر شوند.هر هفت تشکل مخالف در نشست خبری خود تأکید کردند که هیچگونه مداخله‌ای را در امور کشورشان نمی‌پذیرند. آنان همچنین از تلاش دولت برای نسبت دادن تظاهرات مخالفان به یک "توطئۀ خارجی" شدیداً انتقاد کردند.در این حال در تهران، در اعتراض به دخالت نیروهای سعودی در بحرین، تجمعی در مقابل مقر سازمان ملل برگزار شد.در این باره خبرگزاری فارس می‌نویسد "دهها تن از مردم انقلابي، خانواده‌هاي شهدا و دانشجويان به همت جنبش دانشجويان مسلمان در اعتراض به جنايت صورت گرفته در بحرين و سكوت سازمان ملل در مقابل دفتر اين سازمان در تهران تجمع كردند".به نوشتۀ همین خبرگزاری، تجمع‌کنندگان از جمله شعار می‌داده‌اند "مرگ بر آل سعود و آل خليفه" و یا "مرگ بر آل سعود صهيون".

آرش صادقي راهي بيمارستان شد

اینگونه فشار های روحی و روانی تحمیل کردن به قربانیان در بند جزو ترفند دژخیمان سیاه چال ها می باشد که پور حیدری روز نامه نگار هم بند زنده یاد محسن دگمه چی از دادستان قاتل و بد نام تهران جعفر دولت آبادی نقل قول کرده است که وی گفته که مگر قرار است که همه زندانیان از طریق اعدام کشته شوند و راه دیگری برای از بین بردن ونا بودن کردن شان وجود ندارد؟

در پی اعتصاب غذای آرش صادقی مسئولین زندان امروز به خانواده ی وی اطلاع دادند که وی به علت ضعف شدید از حال رفته است .بنا به گزارش سحام نيوز و به نقل از صفحه شخصي فيس بوك اين زنداني سياسي؛ گزارش هايي مبني بر اينكه مسئولین زندان آرش را به بیمارستان مدرس منتقل کردند و اکنون در حالت کما به سر می برد ، منتشر شده است. به خانواده ی آرش صادقي خبر داده شده تا برای ملاقات به بیمارستان نروند چون به هیچ وجه این اجازه داده نمی شود ولی با این حال خانواده ی اين زنداني سياسي قصد رفتن به این بیمارستان را دارند.لازم به توضيح است آرش صادقی، عضو ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در زمان انتخابات و فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، درتاریخ ۶ دی۱۳۸۸( روز عاشورا) بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به ۳ سال حبس محکوم شد.آرش صادقی تحت شکنجه شدید برای تکذیب خبر فوت مادرش طی حمله ی نیروهای امنیتی و همچنین تکذیب مصاحبه با رسانه ها قرار گرفته است که در اثر این شکنجه ها کتف وی دچار شکستگی می شود و پس از مخالفت آرش با انتقال وی به بیمارستان با دستبند و پابند و ایستادگی در برابر بازجویانش، باردیگر وی ممنوع الملاقات شد. در همین حال، با درخواست مرخصی نوروزی آرش نیز موافقت نشد چندی پیش نیز که خانواده اش برای وی لباس برده بودند ، مسئولان زندان اجازه ی رساندن لباس ها به آرش را ندادند و اعلام کردند وی ممنوع الملاقات است. در این حال و پس از محکومیت وی به یک ماه سلول انفرادی، آرش صادقی ۲۶ اسفند ۸۹ به سلول انفرادی منتقل شد.

تشکر ویژه منافقین بابت نجف زاده

حساسیت سایت پاسدار سبز علی رضایی در برون مرز نسبت به مجاهدین بیش از سایر پاسداران اطلاعاتی می باشد . طوریکه خبر های وی علیه ی مجاهدین منبع خبر برای سایت های پاسداران دیگر همچون سایت پاسدار شهر دار قالی باف می باشد . به خصوص اکنون که ضریب سوختگی مأمور جاسوس اطلاعاتی که از پاریس اخراج شده بدلیل حمایت مجاهدین از این اقدام مضاعف شده است.

گروهک منافقین که به سرکردگی مریم رجوی در حومه پاریس مستقر هستند با راه اندازی کمپین جمع آوری امضا درخواست اخراج نجف زاده را به وزارت خارجه فرانسه تحویل دادند یک منبع آگاه امنیتی به «تابناک» گفت: گروهک منافقین در نامه ای به وزارت خارجه فرانسه از عدم تمدید اقامت خبرنگار ایرانی تشکر کردند.وی در ادامه افزود: از روز نخست ورود کامران نجف زاده به فرانسه منافقین برای حذف وی دست به کار شده بودند.بنابر اين گزارش گروهک منافقین که به سرکردگی مریم رجوی در حومه پاریس مستقر هستند با راه اندازی کمپین جمع آوری امضا درخواست اخراج نجف زاده را به وزارت خارجه فرانسه تحویل دادند.گفتني است نجف زاده که با سمت رییس دفتر صداوسیما در پاریس مجوز ورود به این کشور را دریافت کرده بود در 18 ماه حضور در فرانسه به شدت تحت نظر و محدود بود اما دولت فرانسه که در نهایت نتوانسته بود برچسب امنیتی به وی بزند به دلیل تهیه گزارش های روشنگرانه این خبرنگار ایراني، کارت خبرنگاری وی را مصادره کرد

محكوميت رئيس دفتر مهندس موسوي به پنج سال حبس تعلیقی

اعلام این حکم محکومیت در این شرایط بی ارتباط به فراخوان حضور بر ای مراسم دفن پدر حسین موسوی نمی باشد . یعنی نوعی اخطار پیشگیرانه ی عدم حضور در این مراسم می باشد.

نداي سبزآزادي: حميد محسني رئيس دفتر مهندس ميرحسين موسوي از سوي دادگاه انقلاب به 5سال حبس تعليقي محكوم شد. به گزارش نداي سبز آزادي، محسنی كه روز دوشنبه ٢٢ شهریورماه ۸۹، هنگام تعطیلی دفتر و بازگشت به منزل، بازداشت و پس از تفتیش منزل، روانه زندان شده بود. صبح امروز از سوي دادگاه انقلاب تهران حكم دادگاه بدوي به ايشان ابلاغ شده و بنا به حكم صادره وي به 5سال حبس تعليقي محكوم گرديده است. گفتني است، ايشان تمام مدت بازداشتش را كه بيش از 2ماه به طول انجاميد در بند امنيتي209زندان اوين بوده و تحت بازجويي قرار داشت كه نهايتا در اوايل آذر ماه سال گذشته با صدور قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود

.زندانیان سیاسی به مرخصی آمده، به زندان اوین فرا خوانده شدند

این فرا خوان هم که می تواند شبیه اقدام فوق باشد . از سوی دیگر نگرانی از تلاش یا اقدام این زندانیان برای خروج از کشور یا تماس با رسانه های فارسی زبانان برون مرز می باشد .

جــرس: به گزارش منابع خبری، جمعی از زندانیان سیاسی که در ایام نوروز به مرخصی آمده بودند، به زندان اوین فراخوانده شدند.به گزارش تارنمای «ندای سبز آزادی»، در ساعات پایانی چهارشنبه دهم فروردین ماه، از سوی مقامات زندان و همچنین نهادهای امنیتی با تعدادی از زندانیان سیاسی که به مرخصی نوروزی آمده بودند، تماس گرفته شده و از آنها خواسته شده است که فردا صبح (پنجشنبه) خود را به زندان اوین معرفی کنند.صاحبنظران علت این تماس و احضار ناگهانی را، نگرانی از حضور این زندانیان در مراسم تشییع پدر میر حسین موسوی ذکر کرده اند.بنا به گزارش منابع خبری، پیکر حاج میر اسماعیل موسوی پدر بزرگوار میرحسین موسوی، روز پنجشنبه از ساعت ۸ و سی دقیقه صبح پیکر مرحوم میر اسماعیل موسوی از مقابل منزلشان به نشانی خیابان ۱۵ خرداد غربی، درخونگاه، خیابان شهید اکبر نژاد،خیابان شیشه گران، کوچه صاحب اختیار تشییع می شود. همچنین مراسم تدفین نیز در قطعه نهم بهشت زهرا انجام خواهد شد.