دوخبر متصل بهم

20 اسفند - 89

تخت جمشید، موضوع تازه تنش بین احمدی نژاد و مخالفش

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2011/03/110309_l13_ahmadinejad_norouz_vid.shtml?پ

این لینک خبری تصویری بی بی سی فوق و خبر ضمیمه شده ی دیگر بهم مرتبط است .زیرا که مربوط به فعالیت تبلیغاتی سیاسی هنری نوروزی ... رحیم مشایی است که تقاضای ویزای هیأت هراه بیش از 10 نفره از مقامات مسئول آمریکایی کرده است چون قرار است که در سازمان ملل پیروان نوروزسخنرانی داشته باشند . از سوی دیگر قرار است که جشن وبرنامه ی نوروزی هم در روز های اول فروردین ماه سال جاری درهمین مورد در تخت جمشید شیراز بر گزار شود که گفته می شود دعوت نامه هایی برای چندین رؤسای جمهور و مقامات سایر کشور های دیگر هم ارسال شده است که تعدادی هم پاسخ مثبت داده اند . اما علی مطهری عضو بازار مکاره ی موسوم به مجلس هشتم در این مورد اعتراض کرده که چرا ار جحیت دادن به مکتب ایرانی نسبت به مکتب اسلامی سبقت گرفته وهشدار به پاسدار گماشته احمدی نژاد داده است که اگر چنانچه جلوی اقدام رحیم مشایی گرفته نشود از وی خواسته می شود تا در در بازار مکاره پاسخگوی باشد . اما پرسش است که مگر خمینی شیاد فرصت طلبانه بارندی خاص آخوندی و قول های داده شده زیر درخت سیب پاریس با تهدیدو چانه زنی آخوندی وتأکید نه یک کلمه کم ونه یک کلمه بیش مدل جمهوری اسلامی را در 12 فروردین به مردم ایران حقنه یا تحمیل نکرد؟ مگر مدتی پس از آن بدلیل دشمنی هیسترک و کینه ورزی اش نسبت به زندهیاد دکتر مصدق و ملی گرایی داشت پسوند اسلام را به شورای ملی اضافه نکرد تاکه شرایط برای قلع و قمع و رد صلاحیت کردن نمایندگان دگر اندیش به ورود این بازار مکاره مسدود شود؟ مگر تمام جناح ها و باندهای غالب و مغلوب پیوسته آویزان به خمینی شیاد نمی شوند و مدعی پیروی از وی نمی کنند تا که رقبا را متهم کنند که از خط و اصول و خط قرمز ترسیم شده ی خمینی شیاد عبور کرده یا از خط پیروان امام شیاد فاصله کرده و خارج شده و عدول کرده اند؟ چگونه است که نزدیک 6 سال است که مخلفان سابق خمینی شیاد که با کودتا قدرت را قبضه کرده و حاکم بلامنازع شده اند زیرا نام و سنگر خمینی شیاد و جانشین وی تا توانسته اند هرچه توهین و اهانت و اتهام و برچسب بوده نصیب رقیب مغلوب کرده اند که حامیان خمینی شیاد بودند. ولی نه ولی وقیح نا مشروع آلت دست وپاسداران کودتا گر جرأت نمی کنند به پاسدار گماشته احمدی نژاد و رحیم مشایی که هرروز گور خمینی شیاد را لگو کوب می کنند کلامی بگویند یا انتقاد کنند؟ داستان چیست و سرنخ قدرت و حمایت این جریان کیست که بقول خاتمی که 5 سال پیش در میلاد حضرت علی در مشهد گفت که یک جریان مرموز متحجر وابسته به بیگانه بقدرت خزیده است و زیر چتر و سنگر ولی وقیح به رقبایش حمله می کند و افزود البته این جریان از ولی وقیح هم عبور خواهدکرد ودست به تصفیه و حذف فیزیکی رقباو منتقدانش خواهد زد ووی اعلام آمادگی کرد مقابل این جریان مشکوک وابسته به بیگانه می ایستد و مبارزه می کند و اگر لازم باشد جانش را نیز فدامی کند . بهر حال پرسش است که چرا با کروبی و موسوی و خاتمی آنگونه بر خورده شده است و رفسنجانی هم که از ریاست سیرک خبر گان آخوندی جراحی و عزل شد ، اما ولی وقیح نا مشروع و پاسداران کودتاگر از پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت وی یا همان جریان مرموز وابسته به بیگانه حمایت نموده و موجب تقویت شان شده اند؟

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛توصيه آيت‌الله علم‌الهدي به احمدي‌نژاد براي تجديدنظر در سياست‌هاي فرهنگي دولت.خبرگزاري فارس: نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري گفت: احمدي‌نژاد روند دولت خاتمي در سركوب فرهنگي ديني را متوقف كرد اما رويكرد فرهنگي وي نيز خيلي ديني و ارزشي نيست و بايد در آن تجديدنظر كند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912190360

به نظر می رسد که دامنه ی اختلافات دولت و پاسدار گماشته احمدی نژاد با ولی ویح و حامیانش درحال گسترش است . زیرا که هر از گاهی رحیم مشایی پیرامون مکتب ایرانی ارجحیت بر مکتب اسلامی گریزی معنی دار می زند و بزی به کوه می کند یا فیلی بهوا می کند که نه اینکه پائین کشانیدنش آسان نیست، بلکه موجب درد سر و مشکل جدید می شود و جیغ و فغان آخوند های متحجر حوزوی حامی ولی وقیح یاسایر مفت خوران دین فروش در نهاد های دیگر ا در می آو رد . اکنون پس از اعتراض علی مطهری و احمد توکلی در بازار مکاره صدای اعتراضی آخوند احمدعلم الهدی امام جمعه مشهد نیز علیه ی فتوای جدید بر نامه ی جشن نوروزی در تخت جمشید شیراز رحیم مشایی بلندشده است. درصورتیکه این آخوند متحجر زن ستیز و فرصت طلب مدافع سرسخت پاسدار گماشته احمدی نژاد است.

رويكرد فرهنگي دولت احمدي‌نژاد خيلي ديني نيست و او به دنبال آن است كه فرهنگ جامع و فراگير نسبت به همه انديشه‌ها، بينش‌ها و اقشار به نام فرهنگ ايراني در كشور توليد كرده و آن را توسعه دهد كه اين موضوع با مباني ديني و ارزشي ما سازگار نيست. علم‌الهدي تاكيد برخي دولتمردان بر مكتب ايراني و اصرار بر باستان‌گرايي و توجه بيش از حد به جشن نوروز را اقدامي نادرست توصيف كرد و متذكر شد اين خط فكري مغاير ارزش‌هاست. اگر رئيس‌جمهور با اين ضريب هوشي و قاطعيت دنبال‌رو دو يا سه نفر برخوردار از افكار نادرست باشد، تاسف‌برانگيز است اما به نظر مي‌رسد كه اين‌گونه نيست و برنامه‌هاي فرهنگي موجود ناشي از نوعي غفلت و كم‌‌توجهي است. نماينده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري در خصوص برگزاري جشن نوروز توسط دولت كه قرار بود با حضور سران برخي كشورها در تخت جمشيد برگزار شود، اما به توصيه بزرگان برنامه مذكور تغيير كرده و قرار است اين مراسم در تهران برگزار شود، گفت: آنچه در حوزه فرهنگي توسط دولت در حال انجام است در مجموع برنامه‌ريزي منسجم ديني و ارزشي نيست اما اظهارنظر درباره هر طرح و برنامه‌اي منوط به اجراي آن است. وي با بيان اينكه رئيس جمهور بايد نسبت به تمام برنامه‌هاي فرهنگي دولت و همكاري با كساني كه بر فرهنگ ايراني تاكيد دارند، تجديدنظر كند، گفت كه خبرگان ملت بارها نسبت به اين موضوع تذكر داده و با احمدي‌نژاد مذاكره كردند كه انتظار مي‌رود وي به اين توصيه‌ها توجه داشته باشد.