روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 26 اسفند ماه سال 1389

نقد و بررسی : تحليل سياسي هفته روزی نامه جمهوری

"تحلیل سیاسی هفته طوری داده شده است که گویا جشن 4 شننبه سوری جزو روز های هفته نبوده و در این جشن اتفاقی هم رخ داده نشد وفریاد مرگ بر دیکتاتور در شهر های ایران در این جشن زده نشد؟"

تحلیل سیاسی هفته طوری داده شده است که گویا جشن 4 شننبه سوری جزو روز های هفته نبوده و در این جشن اتفاقی هم رخ داده نشد وفریاد مرگ بر دیکتاتور در شهر های ایران در این جشن زده نشد؟ در صورتی این تحلیل سیاسی هفته ی آخر سال جاری می بایست چکیده ی مانیتوری تحلیل سالیانه باشد که شامل وقایع مهم دو بعد داخلی و خارجی می شود . در بعد خارجی شامل وقایع منطقه می شود که از مصر و تونس و لیبی تا یمن و عربستان و بحرین را در بر می گیرد. البته شامل لبنان و سوریه و عراق نمی شود چونکه جزوهم پیمانان رژیم ضد بشری هستند . از سوی دیگر فقط نگاه سطحی به لایحه بودجه ی سال 90 در این تحلیل هفتگی شده است . آنگونه که گویا در ایران به جز تأخیر در ارائه ی لایحه ی بودجه از سوی دولت نا مشروع به بازار مکاره اتفاق مهم و خاص دیگری در طول هفته یا در سالی که به روز ها پایانی اش رسیده ایم در کشور رخ داده نشده است . یعنی رئیس جمهور به جنوب لبنان سفر نکرد که مقدمه ی بر کناری نخست وزیر لبنان سعدحریری و تلاش برای راه اندازی جنگی دیگر با اسرائیل در منطقه ی خاور میانه بوده است . همینطور در رابطه با اختلافی که رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد با ولی وقیح دارد . بطورخود سرانه وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه منوچهر متکی بر کنار نشد . در حالی که وی در حال انجام مأموریت در کشور سنگال بود که برگ حکم عزل واخراج وی به دستش داده شد و یک عراقی جانشین وی گردید تا با حذف مهره ی ولی وقیح سیاست زد و بند پشت پرده با آمریکا پیرامون مذاکرات هسته ای پیش برده شود . یا اینکه در سال 88 همایش بزرگ ایرانیان در تهران بر گزار نشد و دعوت از چهره های مشهور و بعضاً منفور ی همچون دلال و جاسوس تابلو هوشنگ امیر احمدی و یارانش در این همایش حضور نداشتند که اکنون ادامه ی همین سیاست تبدیل به مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی شده دنبال می شود که محصولش دستآورد تدارک بر گزاری مراسم جشن نوروزی تخت جمشید می باشد که بدلیل اعتراض گسترده که چرادعوت نامه برای پادشاه اردن فرسناده شده است موجب شد تاکه سفر پادشاه اردن به ایران و حضو در این جشن نوروزی لغو شود. همینطور بخاطر اعتراض برگزاری این جشن نوروزی در تخت جمشید شیراز قرار است که این جشن با ساختن ماتک پر هزینه ی تخت جمشید در تهران بر گزار شود تا لگدی محکم بر گور خمینی شیاد زده شود که ملی گرایی را شرک می دانست . همینطور در مراسم سالگرد مرگ خمینی شیاداراذل اوباش با سر دادن فریاد مرگ بر منافق علیه ی حسن خمینی موقع سخنرانی اش را بر هم نزدند . سپس این اراذل اوباش همین سناریو را به رهبری مجتی خامنه ای علیه ی دفتر منتظری و تهاجم آن با شکستن گاو صندوق این دفتر مدارکش را نبردند . همچنین با فحاشی وپرتاب مواد آتش زا به بیت صانعی سیاست تهامی و تهدیدی زا دنبال نکردند . چونکه برای دفن منتظری جمعیتت گسترده ای در قم حضور یافته بود که می بایست با اینگونه اقدامات از مراجع مخالف ولی وقیح زهر چشم گیری می شد . به خصوص اینکه پس از فوت منتظری می بایست فضا برای سفر ولی وقیح به قم هموار می شد که در راستای اهداف خاص چند منظوره بود. طوری تا جاده جماران - قم بستر ساز تردد ولی وقیح شد.

همینطور در سال 1389 3 شهروند آمریکایی ا زکردستان عراق ربوده و به زندان اوین منتقل نشدند . سپس اتهام جاسوس به اینان زده شد تا تبدیل به بهانه ی باج گیری و سیاست زد وبندشت پرده با آمریکا برای آزاد جاسوس دو جنبه ی هسته ای شهرام امیری شود . بطورکه اکنون گفته می شود که سفر مشایی با هیأت همراه به آمریکا که فردا 27 اسفندپروازش انجام می شود تا بقول سر بازجو حسین شریعتمداری جشن نوروز را در آمریکا بر گزار کند . برای اینکه مر تبط به پیش مقد مه ی دیدار پنهانی با مقامات آمریکایی برای هموار کردن دو شهروند گروگان های آمریکایی می باشد.

یا اینکه در سال 89 ترور چندپزشک در تهران طراحی شد که در ادامه طرح ترور های دانشمندان هسته ای را دربر داشت که ادعا شد این سناریو زیر سر موساد اسرائیل و عوامل شان در ایران بوده است که اتفاقاً قاتلان حامی پاسدار گماشته احمدی نژاد بود ند . بعلاوه در سال 89 رشد اختلافات و تضاد و رقابت های داخلی آنگونه رشد کرد که منجر به رو در رویی 3 نها حکومتی با همدیگر شده است؟

همینطور ادامه ی جنگ قدرت و حذف رقبا چنان شتاب و شدت گرفته است که پس از هتاکی و فحاشی به فائزه یر فسنجانی آقازاده محسن هم مجبور به استعفا از رئیس سازمان متروی تهران شد . آنگاه در برگزاری نمایش دور روزه ی سیرک مجمع خبر گان رهبری که همزمان با روز جهانی زن بود رفسنجانی مجبور به عدم کاندید ریاست این سیرک شد و جایش را آخوند مهدوی کنی گرفت. در صورتیکه 23 عضو این سیرک مجمع خبر گان غیبت داشتند و نامزد بی رقیب هم فقط یک نفر بود. بعلاوه پس از طرح اتهام وتوهین و اهانت وتهدید رهبران رقیب دنباله ی آن به آنجا کشیده نشد که موسوی و کروبی و همسران شان ربوده وپس از مدتی از اینان هیچگونه خبری نبودتا اینکه پس از حذف رفسنجانی ازسیرک مجمع خبرگان و بر گزاری جشن 4 شنبه سوری در اینترنت گزارش شد که اینان دیداری با نزدیکان خود و حضر مأموران اطلاعاتی - امنیتی در حصر خانگی داشته اند. مهتر اینکه پس از شدت سرکوب و سانسور و خفقان 18ماهه که چنین تبلیغ می شد که با سرکوب وخفه کرن سران فتنه 88 فتنه هم در نطفه خفه شد .زیرا که ماهیت رهبران فتنه که وابسته به آمریکا و انگلیس و اسرائیل بودند در 9 دی و 22 بهمن 88 از سوی ساندیس خوران فاش و بی اعتبار شد و دیگر هیچگونه غائله ای از سوی اغتشاش گران فریب و گول خورد گان بر پا نمی شود .و لی تظاهرات 25 بهمن چرت خوش باوران کود تا گر را پاره کرد به خصوص اینکه موجب شد که در این تظاهرات همان فریاد مرگ بر دیکتاتوری که قیام کنندگان مصری و تونسی علیه ی دیکتاتور ها حسنی مبارک و بن علی سر می دادند در تهران بغل گوش ولی وقیح وسایر شهر های بزرگ کشور همچون شیراز بافریاد مبارک ،بن علی ، نوبت توست سیدعلی شنیده شود آنگونه که مزدوران وآدمکشان حرفه ای مجبوربه گشودن آتش شدند و چند نفر شهید وتعدادی ببشتر مجروح کردند وبیشمار هم بازداشت نمودند . بدتر اینکه دست به شهید دزدی و هویت ساختن بسیجی برایش زدند . سپس ادامه ی تظاهرات در اول و دهم اسفند ادامه یافت که در شیراز مزدوران مسلح یک تظاهر کننده ی دیگر را شهید کردند وصحنه ی مضحک تصادف برایش ساختند. عجیب تر اینکه با وجود تبلیغات گسترده که علیه ی مراسم جشن 4 شنبه سوری شد و فتوای حرام بودنش صادر گردید و خط و نشان های عجیب و غریب تهدید آمیز امنیتی کشیده شد و تأکید برخطر حضور داشتن نو جوانان در این جشن چپ و راست داده و تبلیغ شد و....اما بر خلاف انتظارشان آنگونه تظاهرات با شکوه جشن 4 شنبه سوری در شهر های ایران بر گزار شد و همگام با ترقه و انفجار نارنجک های صوتی و رقص و پایکوبی فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای داده شد و تأکید شد خامنه ای حیا کن کشور رارها کن، خامنه ای قاتله ، رهبری اش باطله و... که از ترس بازتاب و انعکاس خبر هایش اخلال درشبکه ی خبررسانی اینترنتی شد اخلا ل در سیستم تلفن مبایل با کنترل شد . ازطرف دیگر به مطبوعات داخلی اخطار و تأکید شده است به جز خبر های سفارشی تصویری و آمار های مجروح یا کشته شدگان هیچگونه گزارش خبری و تصویری از تظاهرات بزرگ جشن 4 شنبه سوری اعتراضی بازتاب داده نشود . با این وجود آنگونه که تصاویر و فیلم و گزارش نوشتاری وتلفنی شاهدان عینی از صحنه برروی اینترنت بازتاب داده شده است به وضوح مشخص می سازد که دلیل سانسور اخبار تظاهرات 4 شنبه سوری چه بوده است؟ طوریکه در تحلیل سیاسی هفته ی پایانی سال این روزی نامه ی هم به تظاهرات 4 شنبه سوری آخر سال و سایر اتفاقات مهم سالی که گذشت حتی بطور اشاره وار هم بیانش سانسور شده است.

هوشنگ بهداد

تحلیل سیاسی هفته

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891226/13891226_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.htm

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 26 اسفند ماه سال 1389