گزیده خبرهای 26 اسفند -89

پاسداران کودتا گر برای عبور از زنجیره ای از بحران های ریز ودرشت که رژیم کودتا گر نامشروع کودتایی غوطه ور است . بگونه ای که رژیم ضد بشری کودتایی را در بن بست خطر ناکی قرار داده است . به خصوص اینکه رشد تظاهرات های رادیکال ضدحکومتی که بطور مستقیم ولی قیح عمود شکسته ی شده ی خیمه ی امام را مورد هدف قرار داده است که مکمل رشد تضاد و اختلاف داخلی شده است . از سوی دیگر این وضعیت داخلی پیوند با قیام های ملت های منطقه علیه ی دیکتاتور ها زده شده است . در صورتی که رژیم دیکتاتوری ایران بدترین نو دیکتاتوری است که زیر عنوان فاشیستی مذهب تروریستی به رهبریت ولایت وقیح ایران تاریخچه ی 32 ساله دارد که اکنون با فریاد مرگ بر وی دادن مشروعیت اش را ازدست داده و رژیم ضدبشری مذهبی فاشیستی را متزلزل نموده است . بنابراین برای منحرف کردن اذهان عمومی و انتقال فضای بحرانی از درون به برون مرز لذا با همه امکانات تبلیغاتی رسانه ای و مطبوعاتی و نهاد های حکومت و تریبون های نماز جمعه را پاسداران کودتا گر بطور تخته گاز بسیج کرده اند تا چاشنی سیاست صدور تروریسم وا رتجاع و بحران به برون و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه شود . چونکه تز پاسداران این است که بادشمن باید در بیرون از خانه جنگید تا در خانه تا اینگونه خطر تهاجم خارجی دفاع شود . برای همین این روز هاهرروز که سپری می شودتهدید علنی عربستان و بحرین بیشتر می شود . تا جایی که مسئولین رژیم ضدبشر ی و نامشروع برای اینکه از جوابگوی نیاز مطالبات ایران مردم در نزدیکی عید بگریزند . همینطور در شرایطی که موسوی و کروبی در حصر خانگی هستند ورفسنجانی حذف و بی اعتبار شده است و مجوز هچگونه تظاهرات ضد حکومتی به منتقدان و مخالفان ورقبا داده نمی شود . اما حال از موضع ضد آمریکایی و اسرائیلی فر اخوان داده شده است تا نماز معر که بازار جمعه های این هفته که در سراسر کشور بر گزار می شود اختصاص به پیرامون نوحه سرایی دفاع از ملت بحرین و سایر ملت های منطقه و علیه آمریکا و اسرائیل و عربستان و بحرین داده شود و با اشک تمساح ریختن اعلام همبستگی از مبارزات شان علیه ی حاکمان دیکتاتور وابسته به آمریکا و اسرائیل در منطقه شود که این چنین هدیه ی نوروزی به مردم ایران داده شود..

فعال سياسي بحرين در گفت‌وگو با فارس:انقلاب بحرين با وجود سركوب‌گري‌ها تا سرنگوني آل‌‌خليفه ادامه دارد.خبرگزاري فارس: يك فعال سياسي بحرين در مصاحبه‌اي تاكيد كرد كه ملت بحرين با وجود وحشي‌گري‌هاي آل خليفه عقب‌نشيني نمي‌كند و نهضت تا سرنگوني اين رژيم ادامه دارد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912251245

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اعلام كرد:راهپيمايي سراسري نمازگزاران جمعه در محكوميت تجاوز و كشتار مسلمانان بحرين.خبرگزاري فارس: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه نمازگزاران جمعه سراسر كشور در محكوميت تجاوز عربستان و كشتار مسلمانان بحرين پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات خواهند كرد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912251194

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در اين اطلاعيه آمده است: مردم شريف و غيور ايران اسلامي و نمازگزاران ارجمند نمازجمعه در سراسر كشور بار ديگر با حضور پرصلابت و گسترده خود در نمازهاي جمعه 27/12/1389 در سراسر ميهن ايران اسلامي، در صفوفي متحد و يكپارچه پس از اقامه نماز جمعه از قيام‌هاي مردمي و مظلوميت و حقانيت مسلمانان يمن، ليبي، مصر، اردن، تونس و به ويژه "بحرين " حمايت كرده و هرگونه لشكركشي و دخالت‌هاي نظامي كشورهاي منطقه به ويژه دخالت و لشكركشي آشكار و گسترده عربستان سعودي و امارات را در كشتار مردم بي‌دفاع و مسلمان بحرين را به شدت محكوم كرده و پايان عمر حكام مستبد و ظالم را در سراسر جهان فرياد مي‌زنند. در بخش ديگري از اين اطلاعيه مندرج است: امروز خيانت بي‌سابقه و مستقيم برخي از حاكمان مستبد و ديكتاتور دست‌نشانده غرب و استكبار جهاني و بي‌كفايتي برخي ديگر از حكام عربي و سكوت سرد و مرگبار برخي ديگر از علماي اسلام وسازمان‌هاي مدعي حقوق بشر به ويژه سازمان ملل‌ متحد باعث شده تا انسان‌هايي كه در راه آزادي و عدالت قيام نموده و اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز داشته‌اند به خاك و خون كشيده شونداين اطلاعيه مي‌افزايد: اينك مسلمانان جهان و علماي اسلامي در جاي جاي اين كره خاكي بايستي با حمايت‌هاي همه‌جانبه مادي و معنوي خود از اين قيام‌هاي مردمي و مبارزات اسلامي در پشتيباني جبهه حق و عدالت از هيچ كوششي دريغ ننمايند و البته سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر، سازمان ملل متحد و سازمان‌هاي منطقه و بين‌المللي همانند سازمان كنفرانس اسلامي، سازمان سران كشورهاي عربي با اتخاذ و اعمال شيوه‌هاي كارآمد بايستي جلوي اين گونه حملات ددمنشانه و خونريزي‌هاي فجيع را بگيرند.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس:انقلاب اسلامي مردم بحرين وارد مرحله جهادي شد.خبرگزاري فارس: رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گفت: با ورود نيروهاي متجاوز عربستان و امارات به بحرين انقلاب اسلامي مردم اين كشور وارد مرحله جهادي شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912251196

. پروانه فعالیت جمع مدرسين و محققین حوزه علميه قم هم توقیف شد

اینهم یکی دیگر از پیآمدهای حذف و جراحی رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبر گان آخوندی است . همچنین لبیک گفتن به توصیه و پیشنهاد آخوند تمساح انگلیسی تئوری پرداز مرگ و خشونت و دروغ است که گفته برای دفاع ازاسلام ناب طالبانی پاسداران بایدبه حوزه به پیوندند.

جرس: در ادامه ی تلاش های حاکمیت اقتدارگرا برای افزایش انسداد سیاسی در کشور، کمیسیون ماده 10 احزاب در اقدامی غیرقانونی پروانه فعالیت «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» را نیز توقیف کرده، ضمن تصویب انحلال این جمعیت، نظر خود را برای صدور رای نهایی به دستگاه قضایی فرستاده است. خبرگزاري حکومتی فارس در خبری اختصاصی که با استفاده از رابطان خود در حاکمیت کسب کرده، نوشت: «كميسون ماده 10 احزاب در جلسه دوشنبه اين هفته خود، به بررسي پرونده مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم پرداخت و از آنجايي كه اين تشكل سياسي از بدو تاسيس نسبت به برگزاري مجمع عمومي و انتخاب شوراي مركزي براي پذيرش مسئوليت اقدام نكرده، با استناد به بندهاي الف، ه، ز، ح ماده 16قانون احزاب تصميم به توقيف پرونده آن گرفت. »فارس افزوده است که «كميسيون ماده 10 احزاب با توجه به روند درون گروهي غير دموكراتيك تشكل موسوم به مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، ضمن توقيف پروانه فعاليت گروه مذكور درخواست انحلال آن را تصويب و براي صدور راي نهايي به دستگاه قضايي ارسال كرد

اختلالات کم سابقه در شبکهٔ اینترنت ایران


مشخص است رژیمی ضد بشری که ابزاربقای ننگین و ماندگاری اش سرکوب و سانسور وخفقان وعوامفریبی و دروغگویی پارامتر مهم و تعیین کننده ی کلیدی بوده است . می داند اکنون که فیس بوک می تواند درمنطقه خاو رمیان و شمال آفریقا قیام علیه ی حاکمان دیکتاتور راه اندازد در صورت عدم کنترل و خنثی شدن سانسور چگونه سر نگونی اش شتاب می گیرد . به خصوص مراسم جشن 4 شنبه سوری که همه گیراست و بر ق آسا تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی به خصوص علیه ی ولی وقیح می شود ونتیجه به زیر کشیدن این آلت دست کودتا گران می شود.سانسور و اخلال شبکه ی اینترتی هم گسترده تر ز همیشه شده است.

خبر‌ها حاکی از اختلالات بی‌سابقه در شبکهٔ اینترنت کشور است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از صبح امروز بر اثر اختلال در خطوط اینترنتی در کشور، شهروندان تهرانی با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده‌اند.این محدودیت‌ها تا جایی ست که انواع سرویس‌های مسنجر، وی پی ان، وب پروکسی، سرویس‌های میل باکس و غیره مسدود است و تنها دسترسی به سایت‌های دولتی امکان پذیر است.دولت ایران برای جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات در خردادماه ۸۸ و همزمان با دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری در ایران اختلالات بی‌سابقه‌ای در شبکهٔ اینترنت و سرویس پیام کوتاه ایجاد کرد.شایان ذکر است که این قبیل محدودیت‌ها در طی ماه‌های اخیر و همزمان با اعتراضات مردم نیز در سطح خرد‌تر تکرار شده بود.

چهارشنبه سوری مهاباد: یک کشته و 40 مصدوم

برای چه فتوای حرام بودن بر گزاری جشن 4 شنبه سوری داده می شود و ارگان های سرکوبگر فراخوان بسیج و آماده باش علیه ی مردم ایران می دهند تا که منجر به اینگونه اتفاقات ضد انسانی شود؟

آژانس خبری موکریان: بر اثر انفجار مواد محترقه و آتش سوزی در مهاباد یک شهروند فوت و یک شهروند دیگر مجبور به قطع انگشت دست شد. به گزارش آژانس خبری موکریان ، به دلیل آتش سوزی ، منفجر کردن ترقه ودیگر حوادث ناشی از برگزاری چهارشنبه سوری در مناطق مختلف شهرمهاباد 40 نفر مجروح که درمیان آنها یک نفر به علت شدت جراحات وارده فوت و یک شهروند دیگر به دلیل آسیب های وارده مجبور به قطع انگشت دست شد. گفتنی است 10 تن از این افراد در بیمارستان مهاباد بستری و دو تن از این شهروندان برای معالجات تکمیلی به یکی از بیمارستانهای تبریز اعزام شدند.

اطلاع از وضعيت مهدي و فاطمه كروبي پس از 23روز گروگان گيري

حدس اینکه ربوده شدن و محاصره کردن موسوی و کروبی قبل از تظاهرات 25 بهمن و 10 اسفند و روز جهانی زن وحذف رفسنجانی از رأس سیرک مجمع خبرگان و جشن 4 شنبه سوری به واقعیت پیوسته است. اما ثابت شد بدون ارتباط اینان با اطرافیان و فراخوان دادن شان حضور تظاهرا ت اعتراضی به خصوص در جشن 4 شنبه سوری که شعار ها محور مرگ بردیکتاتور و خامنه ای و حیا کن و کشور را رها کن نه فراتر از خواست های کروبی و موسوی رفته است بلکه پس از زمان حصر خانگی اینان شعار رادیکال تر شده است.

سحام نيوز: ساعاتي قبل، محمد تقي كروبي، فزرند دوم مهدي كروبي در مطلبي كوتاه، كه در سايت شخصي خود منتشر كرده بود؛ خبر از ديدار يكي از دوستان خانوادگي، با والدينشان را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار سحام نيوز در بخشي از اين مطلب آمده است: امروز روحانی عزیزی که مورد اعتماد خانواده و حاکمیت است طی تماس تلفنی با اینجانب اظهار داشتند که شب گذشته در محیطی دوستانه با پدر و مادرم ملاقات نموده اند. این عزیز خبر از صحت، سلامت و آرامش کامل آنان دادند

سه شرط برای نوشتن رساله با موضوع "ایران" برای ایرانیهای خارج کشور

شیوه ی جدید کنترل کردن دانشجویان بورسیه ای که باتز پایانی خود آنگونه نباشد که جنبه روشنگری داشته باشد که منجر به امتیاز برای شان شود که پس از آن بتوانند اقامت دائم در کشور مربوطه را کسب نمایند و به ایران باز نگردند. و رژیم چوب وپیاز خورده شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس از لزوم اخذ مجوز برای پایان نامه ها با موضوع ایران برای دانشجویان خارج از کشور خبر داد و گفت: از این به بعد دانشجویان خارج از کشور که می خواهند موضوع مربوط به ایران را انتخاب کنند باید پیش از آغاز نگارش سه اقدام اساسی انجام دهند.حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگارمهر با اعلام این خبر اضافه کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای که با حضور برخی از مسئولان وزرات علوم برگزار شد، ممنوعیت اخذ پایان نامه هایی با موضوع ایران که توسط دانشجویان خارج از کشور به نگارش در می آید مطرح شد.وی گفت: با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم از این به بعد دانشجویان خارج از کشور که می خواهند موضوعات مربوط به ایران را به عنوان پایان نامه خود انتخاب کنند باید پیش از آغاز نگارش پایان نامه سه اقدام اساسی را انجام دهند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این سه اصل به مهر گفت: موضوع پایان نامه در صورتی که در ارتباط با ایران باشد ابتدا باید با وزارت علوم هماهنگ شود.وی افزود: دانشجویان همچنین موظفند یک استاد راهنما و یک استاد مشاور داخلی از ایران در کنار استاد راهنما و استاد مشاوری که در خارج از کشور دارند انتخاب کنند تا روی پایان نامه‌ها نظارت داشته باشند.سلیمی تاکید کرد: در صورتی که هیچکدام از این موارد رعایت نشود پایان نامه مذکور از نظر وزارت علوم هیچگونه ارزش علمی ندارد.

آبگرفتگی در تخت جمشید/ تاخیر در پاکسازی سیستم فاضلاب

چگونه است که از یک طرف شیادانه ادعای مکتب ایران به جای مکتب اسلام می شود ودر داخل و برون مرزبرایش حسابی تبلیغات می شود . همچنین مکمل آن تدارک بر گزاری جشن نوروزی با دعوت مهمانان خارجی از جمله دعوت برای بیش از 10 رئیس جمهوردر تخت جمشید شیراز شده است . اما از سوی دیگر اکنون شاهد این گزارش مستتند می باشیم که به وضوح نشان داده می شود که نه هیچگونه حفاظت ومراقبتی از این مکان باستانی نمی شود ، بلکه به این چنین بحال خود رها شده است تا موجب آب گرفتگی ناشی از باران شود؟!

آب باران در حالی این روزها مجموعه تاریخی و بدون سقف تخت جمشید را فرا گرفته که این مجموعه اولین محوطه تاریخی دارای سیستم فاضلاب بوده است.به گزارش خبرنگار مهر، اگر مدتها پیش یک عکس در فضای وب کابوس زیرآب رفتن پاسارگاد را در اثر احداث سد سیوند به واقعیت تبدیل کرد، این روزها عکسهای تهیه شده از بارندگی های مداوم بر سر مجموعه جهانی تخت جمشید و آبگرفتگی سطح محوطه بار دیگر موجب نگرانی دوستداران میراث فرهنگی برای حیات این مجموعه شده است.در روزهای اخیر که بر میزان بارندگیها در استان فارس افزوده شده است، آب باران مجموعه تاریخی تخت جمشید را که هنوز فکری برای راه اندازی راههای فاضلاب آن نشده فرا گرفته است. شواهد نشان می دهد هر بار که میزان بارندگی ها در این استان زیاد شود، آب باران داخل محوطه تاریخی و بدون سقف تخت جمشید جمع می شود. این در حالی است که تخت جمشید اولین محوطه تاریخی دارای سیستم فاضلاب بوده است.فرسایش مداوم، رشد گلسنگ‌ها، ترک‌خوردگی و شکستگی سنگها و کتیبه های تاریخی از عوارض رطوبت و راکد ماندن آب در بخشی از محوطه تاریخی تخت جمشید است که چند سال پیش در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده بود.کامیار عبدی، باستان شناس در این باره به خبرنگار مهر گفت: در زمان ساخت تخت جمشید، سیستم فاضلاب هم تعبیه شد تا در چنین مواقعی آب به خارج محوطه برود و یکجا جمع نشود اما بسیاری از این راهها اکنون بسته است.این استاد دانشگاه بیان کرد: در سالهای اخیر بخش کمی از راههای فاضلاب پاکسازی شد و همچنان بسیاری از این راهها را خاک و زباله گرفته است بنابراین احیای سیستم آب و فاضلاب تخت جمشید یکی از اولویتهای مهم ساماندهی وضعیت آن است که باید با یک برنامه ریزی صحیح هرچه سریعتر انجام شود.وی تاکید می کند که لازم است هیئتی رسمی در محوطه تخت جمشید حاضر شده و سیستم فاضلاب آن را احیا کنند تا آب باران و نزولات جوی بتواند از سفره های زیر زمینی به بیرون محوطه برود.وی افزود: باید مشکلات این مجموعه آسیب شناسی، اولویت بندی و بررسی شود که کدام قسمتها باید فورا مرمت شود و یا در کدام بخشها می توان از تخریب بیشتر جلوگیری کرد.این پژوهشگر گفت: شنیده ام که بخش عمده ای از محوطه را به دلیل تخریب ها و آسیبهایی که به آنها وارد می شود، بسته اند تا گردشگران به آن محوطه ها نروند منتهی تا به حال به یاد ندارم برنامه کلان و بلند مدتی برای مرمت تخت جمشید پیش بینی شده باشد.استاد کالج دارتموت در ایالات متحده‌ با بیان اینکه بارها دیده ام که پایه ستون و شالی ستونها ترک خورده و درحال ریزش است گفت: کارشناسان حاضر در مجموعه تازه بعد از اینکه می بینند ستونی ترک خورده برای مرمت آن اقدام می کنند.

با وجود مخالفت‌ها براي برپايي جشن‌نوروز در تخت‌جمشيد"تخت جمشيد " به تهران مي‌آيدخبرگزاري فارس: در حالي‌كه مقامات عالي نظام با برپايي جشن جهاني نوروز در تخت‌جمشيد مخالفت كرده‌اند، برگزاركنندگان اين جشن در تلاش هستند تا از نمادهاي تخت‌جمشيد در جشن جهاني نوروز در تهران استفاده كنند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912251112

این گزارش گذشته از عریان شدگی تضاد و اختلافات بین باند های مافیائی کودتا گران غالب به خصوص میان ولی وقیح و رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد قلابی و تقلباتی ودولت نامشروع وی می باشد که جنگ محورکتب ایرانی – اسلامی وحق تقدم آن با هم دارند . از سوی دیگر نمایانگر تناقض آشکار با گزارش قبلی می باشد . زیرا که پاسدار گماشته احمدی نژاد عزم جزم کرده است تا هر طوری شده رحیم مشایی را رئیس جمهور آینده کند تا نقش محلل برای باز گشت خودش به این پست و مقام باشد.پس اینگونه ادا و اطوار های تبلیغاتی نوعی پیش مقدمه ی تبلیغات زود رس ریاست جمهوری دوره ی یازدهم رحیم مشایی می باشد.

به گزارش خبرنگار فارس، دومين جشن جهاني نوروز در روز هفتم فروردين‌ماه با حضور 30 كشور مشترك در اين آئين معنوي در تهران برگزار مي‌شود. در حالي‌كه آخرين روزهاي سال 89 در حال سپري‌شدن است مسئولان در حاشيه محل برگزاري اين جشن جهاني كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي است اقدام به طراحي و نصب ماكت‌هايي از بناي تاريخي تخت جمشيد كرده‌اند. اين در حالي است كه پيش از اين موضوع برپايي جشن جهاني نوروز در تخت جمشيد مطرح شده بود و مقامات عالي نظام صريحاً مخالفت خود را با برپايي اين جشن در اين مكان اعلام كرده بودند اما ظاهراً هنوز مسئولان برپايي اين جشن اصرار بر حضور نمادهاي هخامنشي در اين جشن دارند! براي طراحي و نصب ماكت‌هاي تخت‌جمشيد در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي هزينه‌هاي گزافي صرف شده است به طوري‌كه پله‌هاي ورودي اين سالن به گونه‌اي با اين ماكت‌ها

کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر از زندانیان بی دفاع زندان قزل حصار کرج

کجای جهان این چنین رژیم ضد بشری یافت می شود که ازبدوتشکیل آن تا کنون بطور سیستماتیک روزانه فقط خبر مرگ در زمینه های گونا گون تولید کرده است که شامل میادین جنگ 8 ساله و طناب دار بالای جر اثقال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین 32 ساله است که همراه مبایادین تیرباران 32 ساله زندانیان سیاسی بوده است .همچنین سنگسار کردن و مهمتر جاده های مرگ آفرین کشور و بیماری ناشی از پدیده های شوم اعتیاد ن فروشی و ایدز و فقر و بیکاری و عدم تغذیه و بهداشت و خود کشی و خود سوزی ها ومرگ مشکوک در زندان ها و مرگخاموش گاز گرفتگی در خواب هم می شود و اکنون هم تولید مرگ جمعی از در سیاه چال هایش گزارش شده که اضافه شده است؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" درگیریهای خونین شب گذشته و بامداد امروز در زندان قزل حصار تا به حال بیش از 6 کشته و 100 زخمی بر جای گذاشته است.در پی به کنترل در آوردن کامل واحد 2 و 3 زندان قزل حصار که محل بازداشت زندانیان محکوم به اعدام می باشدو متعاقب آن یورش پاسداربندها و گارد زندان به زندانیان بی دفاع تا به حال حداقل 7 نفر در زندان از دو طرف کشته و نزدیک به 100 زندانی زخمی شده اند. وضعیت جسمی بعضی از زخمی شدگان بسیار وخیم بوده است و گزارشاتی حاکی از آن است که تعدادی از زندانیان در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در مراکز درمانی در گذشته اند.گارد ویژه زندان و پاسداربندها بسوی زندانیان بی دفاع آتش گشودند و اکثر کشته شدگان و مجروحین مورد اصابت گلولۀ آنها قرار گرفته اند پاسدار بندها زندانیان را از سینه به بالا هدف گلوله های خود قرار داده اند.گزارشها حاکی از کشتار زندانیان در این زندان است.گزارش ها همچنین حاکی از آن است که حداقل 100 زندانی موفق به فرار از زندان قزل حصار شده اند. نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در نقاط مختلف شهر کرج مستقر شده اند و سعی دارند که زندانیان فراری را دستگیر کنند.فارس : توطئه فرار و ایجاد حریق در زندان قزلحصار که قرار بود توسط عده‌ای از زندانیان شرور و قاچاقچیان مواد مخدر رقم بخورد ناکام ماند.به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور،‌ تعدادی از زندانیان شرور و قاچاقچیان مواد مخدر که حکم اعدام آنها صادر شده است در یکی از بخش‌های زندان قزلحصار قصد داشتند با انجام خرابکاری در زندان مبادرت به فرار کنند که با حضور مقتدرانه عوامل مسئول و همکاری سایر زندانیان که مخالف اقدام آنها بودند در اجرای نقشه خویش ناکام ماندند.در این حادثه که با ایجاد حریق عمدی توسط برخی از زندانیان و تخریب برخی تأسیسات و شکستن شیشه‌ها همراه بود تعدادی از زندانیان به سمت زندان‌بانان حمله‌ور شدند که با برخورد جدی و قاطع مأموران مواجه و نهایتاً در اثر درگیری ایجاد شده تعداد کمی از آنها مصدوم و مجروح شده و چند نفر هم در اثر جراحت وارده و گازگرفتگی ناشی از دود و آتش جان باختند.حضور به موقع مأموران و اقدامات و تدابیر کنترلی و همکاری سایر زندانیان باعث شد در اسرع وقت آرامش بر قرار و هیچ‌یک از زندانیان موفق به فرار نشدند. شكل گرفته‌اند كه گويي مدعوين از محوطه‌اي شبيه تخت‌جمشيد وارد سالن مي‌شوند. به‌كارگيري نمادهاي تخت‌جمشيد در برخي همايش‌هاي بزرگ براي نخستين بار نيست كه اتفاق مي‌افتد، همايش ايرانيان خارج از كشور نيز در سال جاري از سربازهاي هخامنشي و برخي سرستون‌هاي تخت‌جمشيد براي تزئين محل برپايي همايش استفاده كرده بود. سال 88 "نوروز " ثبت جهاني شد و به دنبال آن در سال 89 نخستين جشن جهاني نوروز با حضور برخي از رؤساي جمهور كشورهاي مشترك در پرونده ثبت جهاني نوروز برگزار شد و به دنبال آن بيانيه نوروز در تهران نيز به امضا رسيد. براي سال 1390 نيز بنابر دستور رئيس جمهور مبني بر تداوم برگزاري جشن جهاني نوروز، ستاد جشن جهاني نوروز تشكيل شد كه در همين رابطه از رؤساي جمهور 20 كشور و مقامات ارشد 10 كشور ديگر دعوت به عمل آمده است كه برخي كشورها اين دعوت را پذيرفته‌اند و دعوت از برخي كشورهاي ديگر نيز با اعزام پيك‌هاي ويژه رئيس جمهور ادامه دارد