گزیده خبر های 9 فروردین 90

جانباختن زنداني سياسي محسن دگمه چي در زندان به دليل عدم رسيدگي به موقع پزشكي

خوب آیا هنوز هم پیرامون این واقعیت که حاکمان رژیم ضد بشری نامشروع مجرمان بی چون و چرای جنایت علیه ی بشریت هستند شکی وجود دارد؟ زیرا که پس از کار نامه ی جنایات بدون وقفه علیه ی بشریت در 32 سال گذشته در ایران که مرتکب شدند . اکنون یک سند زنده جنایت علیه ی بشریت دیگر این جنانیان در زندان مرتکب شدند . زیرا که با وجود اینکه بیش از 70روز پش از سوی اعضای خانواده ی قربانی محسن دگمه چی و سازمان مجاهدین اخطار داده شده بود که متهم به قربانی گرفته شده بدلیل شرایط خاص بیماری که دارد نیاز عاجل یه درمان پزشکی بیرون از زندان دارد . ولی دژخیمان به جای اقدام کردن بیمار متهم قربانی را به جای در مان به سلول انفرادی منتقل نمودند و این تراژدی را با عدم پیگیری مداوای بیمار قربانی آنگونه ادامه دادند تا اینکه بدلیل محرومیت از دارو ومداوا در اسارت این اقدام ضد ا نسانی رخ داده شد . تا به حساب زندانبانان دژخیم و داد ستان مسئولیت اعدام را بطور مستقیم بر عهده نگیرند . در صورتیکه بدون شک عامل قتل حاکمان رژیم ضد بشری و شرایط طاقت فرسایی تحمیل شدن درون سیاه چال هایش هستند . اکنون غرب به خصوص اوباما مقابل این جنایت ضد بشری چه پاسخیدارند . هنوز هم بد نبال پیگیری سیاست مذاکرات مماشات گرایانه ی هسته ای با چنین رژیم جنایتکار آدمخواری می باشند که به قربانی اسیر و صعب العلاج هم رحم نمی کند؟

به دليل عدم رسيدگي پزشكي و وخامت حالش در بيمارستان جان باخت ,زنداني سياسي محسن دگمه چي قبل از شهادت به دليل وضعيت وخيم علاوه بر عدم دسترسي به امكانات پزشكي توسط عوامل و مزدوران زندان مورد شكنجه روحي قرار گرفته بود و به رغم وضعیت بسیار وخیم جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی و برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی,حضور پاسداربندهای حاضر در اتاق هنگام ملاقات با خانواده اش عاملي ديگر برای افزایش فشار روحی علیه وي بود.به گزارش كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها، در روزهاي آخر وضعیت جسمی بازاری زندانی محسن دگمه چی روز به روز وخیم تر می شد ودرد جانکاه لحظه ای او را امان نمی دادو دچار ضعف شدیدی شده بود. او دیگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود 4 هفته قادر به خوردن غذا نبود وي در روزهاي آخر حتی نمی توانست مایعاتی مانند شیر و آب میوه بنوشد و هنگام نوشیدن آب با درد های شدیدی مواجه میشد .شكي نيست كه علت مرگ اين زنداني سياسي مزدوران و عوامل زندان و حكومت است

در بيانيه كميته حقوقي پيگيري جنايات منافقين در عراق عنوان شد؛لزوم پيگيري حقوقي جنايات منافقين در عراق.خبرگزاري فارس: كميته حقوقي عراقي پيگيري جنايات منافقين در عراق بر لزوم پيگيري حقوقي جنايات گسترده منافقين در عراق و باز پس‌گيري خاك غصب شده اين كشور (پادگان اشرف) تأكيد كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001090717

درر استای سیاست حیات خلوت کردن عراق که در بستر اهداف مشخص می باشد. از جمله اینکه سخنگو ونماینده ی مردم عراق شدن که هدف سیاست نخ نما شده ی تبدیل به گروگان کردن مردم عراقی است که از سوی نوری مالکی نخست وزیر دست نشانده همراه با سپاه قدس و پاسدار حسن دانایی فرد که در بغداد سفیر است برای چانه زنی و باج گیری در مذاکرات هسته ای با آمریکا دنبال می شود . اما اکنون بدلایل اوج گیری اعتراضات مردم عراق که بازتاب قیام های ضد دیکتاتوری منطقه است . به ویژه اینکه معترضین خشمگین عراقی گذشته از مخاطب قرار دادن نوری مالکی تأکید بر عدم سیاست مداخله گری حاکمان ضد بشر ایران در عراق می کنند . همچنین موج روز افزون حمایت جریانات عراقی از جمله شیوخ وطن پرست عراقی که از ساکنین کمپ اشرف می نمایند . به خصوص اینکه این حمایت ها موازی با موج حمایت های بین المللی از حق و حقوق مجاهدان کمپ اشراف م باشد . بنابراین وزارت بد نام اطلاع به نقل از جریان دست ساز و زائده ی آلت دست خود به نام هابیلیان تلاش مذبوحانه کرده است تا که اقدام متقابل بمثل کند شاید که اینگونه توانسته باشد فعالیت های حمایتی و روشنگرایانه ی مجاهدین اشرف تلافی کرده باشد. فراموش نشود که اینگونه موضع گیری شتاب زده بدون ارتباط به اقدام جنایت آمیز خبر قبلی نمی باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، كميته حقوقي عراقي پيگيري جنايات منافقين در عراق بر لزوم پيگيري حقوقي جنايات گسترده منافقين در عراق و باز پس‌گيري خاك غصب شده اين كشور (پادگان اشرف) از منافقين تأكيد كرد. در اين بيانيه كه خطاب به شيوخ عشاير، نمايندگان سازمان‌هاي جامعه مدني و تظاهرات كنندگان بر ضد منافقين صادر شده، آمده است: همگام با خواسته شما و كميته حمايت و پشتيباني از خانواده‌هاي تحصن‌ كننده و شيوخ عشاير و نمايندگان تمامي نهادها و درخواست مردممان، كميته حقوقي ما به صورت داوطلبانه و بدون هيچگونه تكليف حكومتي وظيفه دفاع از قربانيان تروريسم و شهدا در رژيم سابق و پس از آن را بر عهده گرفته است.

هزینه میلیاردی جشن نوروز از کجا تامین شد؟

http://www.fardanews.com/fa/news/142423

این خبر بدون ارتباط به خبر قبلی و خبر بعدی نمی باشد

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که بر اساس قانون، دولت فقط می تواند متناسب با همان بودجه سال 89 مبلغی که برای 2 ماه اول سال در اختیارش قرار گرفته را هزینه کند مشرق: با توجه به عدم تصویب بودجه سال 90 در مجلس، این سوال پیش می آید که هزینه کلان برگزاری جشن جهانی نوروز از چه محلی تامین شده استحمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی در ماه های پایانی سال 89 در گفتگویی از هزینه 3 میلیارد تومانی برای برگزاری جشن جهانی نوروز 90 در تهران خبر داده بود و گفته بود که این هزینه از محل لایحه بودجه سال 90 تامین خواهد شد

كودكان تكدي گر هم “فتنه گر” و “عامل بيگانه” معرفي شدند!

نادیده گرفتن فقر و بیکاری و تورم و گرانی و شکاف عمیق طبقاتی همراه با پدیده های شوم تن و اندام فروشی و اعتیاد و زنان و کود کان خیابانی و دختران فراری از خانه ها و بیش از 4 میلیون ترک تحصیل کرده بدلیل فقر اقتصادی خانواده مهمتر اینکه بی توجه شدن اینکه 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند . ولی ادعای مضحک کود کان کار خیابانی یا نهض تکدی گری زیر سر دشمن بیگانه ی بر انداز است . فقط از مغز معیوب اعضای بازار مکاره ی بی ازراده ی موسوم به مجلس بر می آید.

سحام نيوز: هادی مقدسی، نماینده مردم بروجرد طي گفتگويي يا خبر آنلاين موضوعات مختلفی از جمله، لایحه بودجه سال 90 و تاثیر هدفمند سازی یارانه ها در این سال بر جامعه، تاثیر کوتاه مدت هدفمند سازی یارانه ها بر آسیب های اجتماعی، نگاه دولت در تنظیم بودجه سال نود بر معضل بیکاری، زنان و کودکان خیابانی، مشکلات پیش روی زنان سرپرست خانوار و خانواده های تحت پوشش موسسات حمایتی، لزوم بیمه شدن هفت میلیون از بیمه نشدگان پنچ دهک پائین جامعه اشاره کرد و پیش بینی کرد که در سال 90 مردم تاثیر مثبت این طرح را خواهند دیددر بخشي از اين مصاحبه وي در پاسخ به سوالي در مورد قانون هدفمندي يارانه ها و تاثير آن بر کاهش سطح رفاه در زندگی مردم گفت: مسئله معیشتی تنها 30 % است . زیرا این ناهنجاری ها را در دهک های بالای جامعه به مراتب بیشتر دیده می شود.البته ما به عنوان متولی عدالت اجتماعی باید بر این 30% متمرکز شویم. ما هم می پذیریم که این میزان حقوق ماهاینه کفاف یک خانواده را نمی هد. از سوی دیگر سوء مدیریت ها را نیز نباید نادیده گرفت. باید پذیرفت ما نتوانسته ایم درآمد لازم را برای گسترش عدالت و اجرای تعهداتی که مجلس برای ما در نظر گرفته است کسب کنیم.پس ضمن پذیرش این واقعیت ها سعی می کنیم نیازهای دهک های پائین جامعه را در نظر بگیریم .این ها مباحثی است که باید در کنار مباحث فرهنگی انجام دهیم.از سوی دیگر متولیان فرهنگی ما نتوانستند ارزش های فرهنگی ما را به نسلهای بعدی جامعه انتقال دهند. بحث حجاب و تحکیم مبانی خانواده ، ارزش های مختلف اجتماعی و فردی ، کرامت انسانی و… . دستگاه های فرهنگی به همان میزان که منفعلانه در پی سرگرم کردن هستند در پی بستر سازی ذهنی در نسل های آینده نیستند.این یکی از ایرادات فعالان فرهنگی ما در این عرصه است. اگر زیرساخت های فرهنگی جدی نگیریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعیمان در میان مدت نیز به سرانجام نمی رسد. امروز با چهل هزار تومان ممکن است یک خانم مجبور به اداره زندگیش شود اما اگر در کنار این چهل هزار تومان فرهنگ قناعت ، کرامت انسانی و انسان زندگی کردن را و فرهنگ توانمند کردن را به او ندهیم نمی توانیم از او توقع داشته باشیم.باید در این امر متولیان فرهنگی ،اقتصادی ،فرهنگی و نیز متولیان سیاسی نیز به شکل متمرکز وارد کار شوند.به گزارش سحام نيوز، مقدسي نماينده بروجرد در ادامه اين مصاحبه افزود: امروز به عنوان کودکان ایرانی بسیاری از کودکان غیر ایرانی در سر چهار راه ها به تکدی گری می پردازند تا چهره جمهوری اسلامی را لوث کنند! شبکه های خارجی برخی از اینها را اجیر می کنند تا در سر چهار راه ها بایستند و از آنها فیلم تهیه می کنند تا چهره کشور و نظام ما را خدشه دار کنند.بحث بحث ساده ای است اما مطالبات جدی پشت این قرار دارد. دستگاه های سیاسی و وزارت کشور و شهرداری ها و بهزیستی و یا….در این خصوص غفلت کرده است. آنها نمی داند که یک اراده فرامرزی و دشمنی با نظام پشت آن قرار دارد

واکنش تند استانداری مازندران به «پایتخت»

http://www.fararu.com/vdchvvnq.23niwdftt2.html

اینهم مورد د یگر رشدد امنه ی اختلاف و تضاد و رقابت میان باندهای مافیائی مدعی اصول گرایان که دامنه ی آن به تمسخر کردن و اتهام نمودن قومیت ها کشیده شده است . برای اینکه رقبای آینده ی ریاست جمهوری با نامزو رحیم مشایی مورد نظر پاسدار احمدی نژاد ، پاسداران ضر غامی و قالیباف یکی هم پاسدار علی لاریجانی می باشد . اما چون پاسدار علی لاریجانی مازندرانی می باشد . به خاطر اینکه وی و اخوی شیخ محمد صادق و آخوند جو ادی آملی حامی شان مورد حمله ی تمسخر و اهانت آمیز واقع شوند . بنابراین سریال تحقیر آمیز نوروزی تلوی زیونی ساخته و پخش شده است که این سریال پایتخت مورد انتقاد واقع شده است .

ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در واکنش به پخش سریال «پایتخت» اظهار داشت: یکی از تاسف بارترین سوگیری های رسانه ملی در هر یک از شبکه های سراسری، سوگیری قومی و ناسیونالیسم های کور از جمله تعصبات دگماتیسمی شهری و تزریق شبهه برتری نژادی و یا همان آپارتاید شهری به نفع خود و علیه اقوام موجود در یک ملیت و یا شهرهای موجود در یک مملکت است! وی یادآور شد: عقده گشائی های اخیر در سریال پایتخت که متاسفانه عزت اجتماعی و فرهنگ قومی مازندرانی ها را بشدت هدف قرار داده و به غیرواقعی ترین شکل ممکن به زبان، لهجه، رفتار، افکار، بافت خانوادگی، ارتباطات اجتماعی و اتفاقات محتمله در یک زندگی شمالی پرداخته، تنها و تنها یادآور تفکری آپارتایدگونه علیه هر قومیتی بجز قومیت تهرانی و یا قومیت منسوب به رسانه ای های پایتخت نشین است! ابراهیمی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مازندران در اولویت تهاجم قومی قرار گرفت، گفت: این تفکر تا دیروز جهت ضد آذری و ضد گیلانی و تا حدودی هم ضد لری داشته، اما این روزها بخاطر دریافت جوابهای دندان شکن از سوی اقوام غیور یادشده، تغییر مسیر داده و مازنی ها و لرها را بطور مستقیم هدف گرفته است و در سالهای اخیر در اکثر تولیدان سینمائی، سریالی، انیمیشنی، گزارشی، طنزی و لودگی در غالب شبکه های سرارسری رادیویی و تلویزیونی این رویکرد غلط به وضوح قابل رویت است و شاید علت دوم آن نیز، عدم استفاده کامل ما از ظرفیت های فرهنگی مازندرانی است که در سطح کشور به فعالیت مشغول اند... وی ادامه داد: آنچه که بشدت مرا می آزارد، دوگانگی سیاست گذاری در رسانه ملی است که از یک طرف با افتتاح و راه اندازی و بودجه گذاری برای شبکه های استانی در راستای احیاء و ترویج فرهنگ های بومی و قومی، آستین های همت را بالا زده و با نصب مدیران توانمند تجلیات فکری ناب را در جلسات و عملکردهای فرهنگ عمومی به نمایش می گذارند و از طرفی دیگر در شبکه های سراسری نبردهای نابرابری را در جهت تحقیر و تخریب و توهین علیه قومیتها و خرده فرهنگهای تشکیل دهنده فرهنگ ملی استارت زده و قلع و قمع فرهنگی را بیادگار می گذارند!

از پذیرفتن دختران و پسران دانشجو معذوریم!

وقتی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی عوامفریب نامشروع و ضد مردمی بودنش عریان شده باشد که فقط به ار گان های سر کوبگر و لمپن ها و ساندیس خوران نا آگاه نیاز داشته و وابسته شده باشد . برای اینکه قشر آگاه را دشمن خود می داد . بنا براین اینگونه علیه شان تبلیغ منفی و تهدید وتحقیر آمیز می شود .انگاری که دانشجویان جذامی هستندیا اینکه به بیماری مزمن و سرایت کننده ی ایدز می باشند که اینگونه محدودیت ها برای اینان قائل شده اند؟!

رئیس دادسرای جرائم رایانه ای از مجازات هرمی ها می گوید؛اعدام در انتظار سرشاخه های هرمی است

این جریان یا شرکت های موسوم به هرمی چون در دوران مدعیان اصلاح طلبان به وجود آمدند و حامی اینان بودند . بنا براین از آن زمان که ستاره اقبال مدعیان اصلاح طلبان رو به افول گذاشت و رقیب قدرت گرفت . از آن زمان هم موج دستگیری شتابدار شر کت های هرمی هم شروع شده است تا جائیکه به نظر می رسد که اکنون اینان نیز بموازات قربانیان مواد مخدر و قا چاقچیان اسیر طناب دار شوند . زیرا که برای ادامه ی فضای رعب و و حشت قربانی با موج احکام اعدام بشدت نیاز است . در صورتی که ضریب کلاهبر داری صندوق های قرض الحسنه متعلق به رقبای حاکم بیش که از شر کت های هرمی فعال هستند با عوامفریبی کلاهبرداری می کنند و قرار است که با حذف کامل شرکت های هرمی جای شان را پرکنند.

براساس قانون ممنوعيت فعاليت شركت‌هاي هرمي ، فعالان اصلي اين طرح‌ها كه قصد ضربه زدن به نظام را داشته باشند، مفسد في‌الارض تلقي مي‌شوند و مجازات اعدام براي آن ها تعيين شده است