گزیده خبرهای 3 فروردین - 90

بانوی کلاش به دست ضد قذافی

این خانم لیبیایی مخالف قذافی در خیابان‌های بنقاضی با سلاح به سوی آسمان شلیک می‌کند

گفته می شود تا متحمل درد رنج نشوی بهره نمی بری. اکنون چنین صحنه که یک زن لیبیایی مسلح شده که خشم و کینه ی انباشته ی شده ی خود را همراه با خوشحالی ناشی از پیروزی با شلیک بسوی آسمان یا رکبار هوایی به نمایش گذاشته است دارای چه پیامی برای دیکتاتوران و ارجاع داخلی و استعمار گران بیرونی دارد؟ مگر پیام جز این است که با کسب آگاهی به مرور مردم امکان شرایط گذشته وجود ندارد ونه اینکه دوران کودتا گران دیکتاتور ها سپری شده است، بلکه تغییرات جهانی بسوی حق و برابری طلبی و رفع تبعیض بهر نوع و مدل آن می باشد. چه بهتر که به جای بمباران های هوایی و زمینی و آبی با موشک و بمب ها برای خفه کردن مردم معترض و شخم زدن کشور که در راستای نفت می باشد . از ابزار قدرت جهانی برای بر طرف کردن بی عدالتی و ریشه کندن ظلم و بر قراری دمکراسی و آزادی و برابری از طریق مسالمت آمیز اقدام شود

در واكنش به پخش برخي از آثار سينمايي جهت دار ضد اعتقادي؛تعدادي از كارشناسان حوزه و دانشگاه به ضرغامي نامه انتقادي نوشتند.خبرگزاري فارس: جمعي از پژوهشگران، اساتيد حوزه و دانشگاه و كارشناسان حوزه مسائل فرهنگي و رسانه‌اي تاكيد كردند: پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001020094

اکنون درروند رشد تهاجم انتقادات از رحیم مشایی تا جائی که مانع از سفر وی به آمریکا و حضورش در سازمان ملل شد که چرا وی تلاش می کند برگزاری مراسم جشن نوروزی تخت جمشید در شیراز و تهران را مکمل مکتب ایرانی خود کند که ادعای جایگزین شدنش به جای مکتب اسلام کرده است تا در نهایت کرکره ی دکان دین فروشی آخوند های مفت خور حوزوی حکومتی پائین کشیده و زیرآب ولی وقیح زده شود . اکنون تهاجم انتقادی به پاسدار ضرغامی رئیس سازمان پشم و شیشه شروع شده است که چرا پاسدار ضرغامی فیلم های سینمایی بو دار و مسأله انگیز اسلام ستیزی و مدافع انسان پخش می کند؟

فيلم « Clash Of The Titan» به وضوح يونان زدگي، ترويج ارزش هاي اومانيستي، شرك و تعدد خدايان، اسلام هراسي، ايران ستيزي و منجي گرايي مطابق با ايدئولوژي صهيونيستي – آمريكايي را به تصوير مي كشد و با جذابيت بصري و جلوه هاي ويژه قوي، تأثير عميقي بر مخاطب مي گذاردفيلم «My Name Is Khan» نيز در راستاي ترويج «يورواسلام» (اسلام آمريكايي) و نفي جهاد و شهادت و تفسير تك بعدي از اسلام و تحريف آموزه هاي ديني در جهت تحكيم شالوده هاي سلطه پذيري و تحقق پروژه «دين نوين جهاني» پيش مي رود. به نظر مي رسد كه پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود. با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري درباره جنگ نرم، شرح وظايف قانوني صدا و سيما و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر پرهيز از ترويج ارزش هاي ضد ديني، اومانيستي و سكولار پيش نهاد مي شود كه لااقل دربار? پخش اين دو فيلم كه در الحاد و ضديت با اسلام ناب صريح ترند، تجديد نظر شود

بنياد حمايت از فلسطين پاكستان:قيام‌هاي اخير گامي به سوي خاورميانه اسلامي است.خبرگزاري فارس: بنياد حمايت از فلسطين پاكستان ضمن اعلام همبستگي با قيامهاي مردم بحرين، يمن، مصر و ديگر كشورهاي خاورميانه، اين قيام‌ها را گامي به سوي خاورميانه اسلامي دانست

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001020114

مشخص است این جریانات یکشبه ساخته که با اهدای دلارهای های نفتی ساخته و پرداخته می شود در راستای سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز است که در راستای اهداف پاسداران کودتا گر می باشد تا تبدیل به حماس و حزب الله شود تا با اینان همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه بتوان بحران آفرینی و جنگ افروزی نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در كراچي، بنياد حمايت از فلسطين پاكستان روز گذشته اعلام كرد كه به منظور حمايت از مردم ستمديده فلسطين و اعلام همبستگي با قيام‌هاي مردمي در يمن، بحرين، مصر و ديگر كشورها "نمايشگاه آزادي " برپا مي‌كند

فعال سياسي بحرين در گفت‌وگو با فارس:سخنان روز گذشته رهبر ايران التيام‌بخش دردهاي مردم بحرين بود.خبرگزاري فارس: يك فعال سياسي بحرين در مصاحبه‌اي گفت كه تمام مردم بحرين سخنان روز گذشته رهبر ايران را گوش دادند و سخنان وي التيام‌بخش دردهاي مردم اين كشور بود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001020157.

چگونه است که پیام نوروزی و کمدی ولی وقیح در ایران نه مورد توجه واقع نمی شود ، بلکه به جز حامیان حکومتی و حوزوی و سایر شرکای مفتخور یا در گیر جنگ قدرت که پیام جهاد اقتصادی ولی وقیح را حلوا حلوا می کنند تا جائیکه وزیر اقتصاد دولت نا مشروع دهم مدعی شده است که این پیام تبدیل به الگوی جهانی خواهد شد، مردم ایران نه توجهی نکردند، بلکه جنانان پر شور شیرازی در شب عید در تجمع خود در حافظیه شیراز فریاد مرگ بر دیکتاتور و مبارک ، بن علی ، نوبت توست سید علی سر دادند. ولی اکنون خبر گزاری در.وغ پرداز پاسداران فارس ادعای مضحک التیام بخش بودن مردم بحرین شده است !!

علامه قاضي احمد صديقي "، "مظفر احمد هاشمي "، علامه "آفتاب جعفري " و "صابر كربلايي " رهبران و سخنگوي اين بنياد در نشستي خبري اعلام كردند كه اين نمايشگاه در محل شوراي هنرهاي پاكستان در 27 و 28 ماه مارس با عنوان "آزادي فلسطين و بيداري امت اسلامي " برگزار خواهد شد

امارات مانع ارسال سلاح‌هاي تيم‌تیراندازی ايران به استراليا شد

بالاخره قرار نیست که روند افزایش سیاست مداخله گری در امور داخلی بحرین و عربستان و یمن بدون هزینه باشد

تيم ملي تيراندازي ايران براي شرکت در مسابقات جام‌جهاني استراليا 26 اسفند تهران را به مقصد استراليا ترک کردند. به گزارش روابط‌عمومي فدراسيون تيراندازي، تيراندازان از طريق مسير دبي عازم استراليا بودند که پليس دبي مانع از انتقال سلاح‌هاي تيم ملي تيراندازي جمهوري اسلامي به سمت سيدني شدند. با وجود پي‌گيري‌ها و مکاتبات متعدد تا اين لحظه مسئولان انتظامي و امنيتي فرودگاه دبي اجازه ارسال سلاح‌هاي تيم ملي را نداده‌اند. مسابقات جام‌جهاني استراليا در شرايطي افتتاح شد که تيم ملي تيراندازي ايران به دليل ممانعت پليس امارات سلاح‌هاي خود را در اختيار ندارند.

حمایت عجیب سوریه از ورود نظامیان عربستان به بحرین

اینهم نمونه ی دیگر ضربه خوردن رژیم ضد بشری کودتاگر از سوی هم پیمانی که بیش از 3 دهه از مزایای نفت اهدایی و ارزان بهره های بس کلان برده است. ولی اکنون که دستخوش بحران های درونی و قیام های اعتراضی شده است که ناشی از ترکش قیام های بسط و توسعه یافته ی قیام های ضد دیکتاتوری در منطقه است . مجبور شده است در حمایت از عربستان و بحرین این چنین دهان کجی به ولی وقیح کند و برای پاسداران کودتا گر تیغ کشی نماید.

شبکه العربیه از حمایت ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه از ورود نظامیان اشغالگر سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بحرین خبر داد.ولید المعلم دراظهاراتی سئوال برانگیز ادعا کرده است حضور نیروهای کشورهای عربی خلیج فارس در قالب سپر جزیره در بحرین کاملا مشروع و قانونی است.

هواپیمای ایرانی همچنان در توقیف ترکیه است

بازهم موردی دیگر که شبیه اقدام به دو مورد قبلی است که از سوی ترکیه انجام گرفته است . در صورتی که گذشته از قرار داد های چدین ده ها میلیارد دلاری که انعقاد شده است . در حقیقت باج دادن برای جلب حمایت تر کیه می باشد که در بستر اهداف خاص می باشد . از سوی دیگر چند میلیون توریست ایرانی در ایام عید به شهر های ترکیه رفته اند . همینطور در روند فرار سرمایه از کشور روزانه پول های بس کلان به بانک های ترکیه واریز می شود . اما در مقابل ترکیه این چنین تلافی کرده است؟

رادیو فرانسه : قامات ترک درشهر دیاربکر می‌گویند که هواپیمای باری جمهوری اسلامی همچنان در توقیف است. این هواپیما روز شنبۀ گذشته برای بازرسی محموله‌اش مجبور به فرود در فرودگاه دیار بکر ترکیه شده بود. این دومین هواپیمای ایرانی است که در ترکیه تحت بازرسی قرار می‌گیرد. مقامات ترک ظاهراً در این هواپیماها به دنبال تجهیزات نظامی می‌گردند.شنبۀ گذشته منابع امنیتی ترکیه گفتند که یک هواپیمای باری ایرانی را که عازم سوریه بوده، مجبور به فرود در فرودگاه دیاربکر کرده‌اند. در جریان تلاش مسئولان ترکیه برای وادار کردن هواپیما به فرود، هواپیماهای شکاری ارتش ترکیه به حال آماده باش درآمده بودند تا در صورت خودداری هواپیمای ایرانی از اجرای دستور فرود، وارد عمل شوند.روز سه‌شنبه مقامات ترک گفتند که هواپیمای ایرانی که یک "ایلیوشین" غیرنظامی است، همچنان در دیاربکر نگاه داشته شده‌ است‌.منابع ترک قبلاً اعلام کرده بودند که بازرسی هواپیما پس از سوء ظن به وجود تجهیزات نظامی یا مشکوک در محمولۀ آن، در جریان است.دوشنبه شب، خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حضور داشته، دیده است که پلیس ترکیه تمامی محمولۀ هواپیما را خارج کرده و برای بازرسی روی باند فرودگاه نظامی دیاربکر قرار داده است.گروه هفت نفری این هواپیما که قرار بوده به شهر حلب سوریه بروند نیز همچنان در توقیف هستند.اما خبرگزاری‌های ایرانی نزدیک به دولت دیروز نوشتند که این هواپیما به اجبار فرود نیامده است.خبرگزاری فرانسه یادآوری می کند که این دومین هواپیمای متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که طی کمتر از یک هفته مجبور به فرود در خاک ترکیه می شود.روز چهارشنبه هفته گذشته نیز یک هواپیمای ایرانی که عازم شهر حلب در سوریه بود در ترکیه به زمین نشانده شد، ولی به گفتۀ سخنگوی وزارت امورخارجۀ ترکیه پس از کنترل مأموران و مشاهده نشدن هیچ چیز غیر عادی در محمولۀ هواپیما، به آن اجازه داده شد سفر خود را ادامه دهد.جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با فعالیت های هسته ای این کشور و سوء ظن غربی ها به تلاش تهران برای دست یابی به سلاح هسته ای در چهارچوب این فعالیتها مشمول مجازات های تصویب شده در سازمان ملل متحد است.ممنوعیت صادرات و واردات اسلحه یکی از این تحریم هاست.

سقوط یک فروند جنگنده آمریکایی در لیبی و تصاویر سقوط این جت جنگنده

بالاخره آمریکا و ناتو هم باید بدانند که نمی توانند اینان هم از موضع مغرورانه اقدام تهاجم آمیز کنند که بدون پرداخت هزینه باشد و هر طوری که دوست داشته باشند دست به یکته تازی بزنند به ویژه اینکه با شیوه ی تناقض و تبعیض آمیز عریان نسبت به دیکتاتور ها بر خورد شود . مثلاً جنایات روزانه ی حاکمان تهران و بغداد و... را نا دیده بگیرند که چگونه دست به جنایت سر کوب معرضان داخلی می زنند .ولی در لیبی زیر چتر حمایت از مردم لیبی مردم غیر نظامی کشته و تأسیسات این کشور نابود گردد.

سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا روز سه شنبه اعلام کرد یک فروند جت جنگنده اف پانزده ای F-15E نیروی هوایی این کشور شب گذشته در لیبی سقوط کرد. این سخنگو گفت یکی از دو خلبان این جت جنگنده نجات یافته است و تلاش برای نجات خلبان دیگر ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وینس کراولی به این خبرگزاری گفت این سانحه احتمالا بر اثر نقص فنی روی داده و هواپیما هدف قرار نگرفته است.