فرق برگزاری مراسم جشن 4 شنبه سوری مردم ایران با ایرانیان مقیم سیدنی

چگونه است که رژیم از همه ایام و روز ها واعیاد مذهبی و سنتی و ملی و باستانی همچون عید فطر و قربان و جمعه آخر ماه روزه ای که روزه قدس نامیده شده است تا محرم و تاسوعا و عاشورا و اربعین و.... تا روز های ملی انقلاب مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت و 28 مرداد 32 و 22 بهمن 57 و 13 آبان 58 و.... تا عید نوروز و... حاکمان رژیم ضدبشری ایران می توانندبا شیوه و ترفند های گوناگون و حتی متضاد و تناقض آمیز خاص خودشان علیه ی مردم استفاده کنند که در راستای اهداف پلید شان می باشدو خطابه ها وپیام های مذهبی و تهدید آمیز نظامی با چاشنی مبارزه با استکبار جهانی بدهند و همچنان هم دارند با این شگرد سوء استفاده می کنند . از جمله اینکه فراموش نشده است که روزی خمینی شیاد ملی گرایی را شرک نا مید و با توهین کردن به مصدق مغرور و شادامانه ابراز خوشحالی نمود و گفت که دکتر مصدق در کودتای ننگین استعمار و ارتجاع 28 مرداد سال 32 سیلی خورد و برگزاری سالگرد مراسم بر سر مزارش را پس از انقلاب به سخره و ریشخند گرفت و با طعنه و توهین آمیز محوراین برگزاری گفت که عده ای برای مشتی استخوان پوسیده تجمع کرده اند . سپس برای نشان دادن کینه و دشمنی بیشترش به ملت و ملی گرایی پسوند اسلامی را به شورای ملی اضافه تمود. در صورتی که در قانون اساسی دست پخت واژه ی اسلامی خودش آن موقع این واژه نبود . همچنین در نوروز ابتدای شروع جنگ خانمان بر اندازانه ی ضد ملی و ضد میهنی در پیام حضور در گورستان ها را به جای بر گزاری جشن نوروزی داد . از آن تاریخ تا کنون پیروانش یکی یکی فتوا دادند که جشن 4 شنبه سوری و مراسم نوروز و هفت سین و سیزده بدر کفر آمیز و شرک و خرافات و حرام می باشد . اما اکنون که رژیم در مانده و بحران زده شده و در بن بست فرو رفته است . برای برون رفت از این شرایط ادعای مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام نموده است و امسال که رحیم مشایی که رئیس دفتر رئیس جمهور است با هیأت همراه عازم سفر آمریکا شد تا به مناسبت نوروز در سازمان ملل این هیأت سخنرانی داشته باشد . حال بماند که چه اهداف دیگری هم در پشت پرده با شیطان بزرگ آمریکا پیش برده می شود . از سوی دیگر قرار است که مراسمی به سبک کپی بر داری شده از بر نامه های جشن فرهنگ هنر زمان زمان شاه درشیراز با حضور مقامات و رؤسای برخی از کشور ها در تخت جمشید شیراز بر گزار شود . ولی چون در روند جنگ قدرت باندی و جناحی و رشد تضاد و اختلافات ومچ گیری ها دعوت ملک عبدالله پادشاه اردن به این مراسم بهانه ای شدتا موجب صدای اعتراضی رقبای اصول گر از این دعوت ومراسم بلند شود .در نهایت تصمیم گرفته شده است که این مراسم نه در تخت جمشید شیراز ، بلکه با برپا کردن ماکتی پر هزینه ی از تخت خمشید در تهران بر گزار شود.

اکنون سئوال است که چرا حاکمان رژیم ضدبشری ایران برای بقای ننگین و خاموش کردن صدای معترضین باید مجاز باشند که 32 سال با آویزان شدن به روز های ذکر شده اهداف خبیث شان علیه ی مردم ایران را دنبال نمایند . امابرخی که خیلی وطن پرست آنچنانی ومدافع برگزاری و حفظ آداب و رسوم و فرهنگ و روزها و جشن های ملی و باستانی می باشند. پیوسته توصیه می نمایند که نمی بایست به دشمن قرون وسطایی حاکم برایران پاتک زده شود. در صورتیکه عجیب هم سنگ مردم را بر سینه می زنند تا جائی که نماینده شان می شوند واز سوی اینان نظر تجویز یا نسخه صادر می کنند . آنهم در شرایطی که شاهد بودیم که پس از کودتای 22 خرداد 88 وقتی ناراضیان بعنوان اعتراض سرازیر خیابان ها شدند که ابتدا اعتراض م کردند من کجاست؟ ولی پاسخ شان ضرب وشتم و سرکوب و بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری بود . بنابراین در ادامه تظاهرات سمت وسوی رادیکال به خود گرفت و خواست ها ارتقاء یافت تا جائیکه در تظاهرات حکومتی روز های قدس و 13 آبان سال 88 آشکارا معترضان از شگرد های تبلیغاتی حاکمان قرون وسطایی استفاده کرد ند وبدل زدند . برای اینکه مقابل شعار های حکومتی مرگ بر اسرائیل با د فاع از فلسطین ، معترضان ناراضی شعار نه غزنه، نه لبنان ، جانم فدای ایران و شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی سر دادند . همچنین مقابل فریاد مرگ بر آمریکای ساندیس خوران ، معترضین مرگ بر چین و روسیه دادند. حال بماند که برخی ردانه اینگونه تلاش کردند تاجا بی اندازند که این شعار ها ناسونالیستی فاشیستی و ضد فلسطینی می باشد . در صورتیکه هدف خلع سلاح کردن تاکتیک تبلیغاتی فرصت طلبانه و عوامفریبانه ی حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی ایران بود که زیر چتر سیاست ادعای مبارزه با آمریکا و اسرائیل و اشک تمساح برای فلسطین ریختن که منطور حماس می باشد. این سیاست ، تاکتیک و بهانه ای برای حذف مخالفان و خاموش کردن صدای معترضین و منتقدین ودگر اندیشان و حتی رقبا در داخل کشور بوده که مکمل آن پیگیری صدور سیاست تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز بوده است . همچنین تلاش برای عضو گیری همچون حزب الله لبنان و حماس و.. در منطقه درر استای پیگیری اهداف خاص بوده است که جنگ 33 روزه ی لبنان و 22 روزه ی حماس بااسرائیل و وضعیت کنونی عراق دستآورد چنین سیاستی بوده است .

اما باوجود فضای خفقان و حکومت تحمیل شده که پس از 22 خرداد 88 که در 6 دی یا روز عاشورا از سوی معترضان بس تهاجمی شد ، حاکمان کودتاگر را آنگونه به وحشت انداخت که مجبور شدند برای خنثی کردن تظاهرات سرکوبگرانه ی تهدید آمیز نمایشی حکومتی 9 دی و 22 بهمن 88 را تدارک به بینند که تظاهرات حکومتی ساندیس خوران علیه ی معترضان ناراضی بود . از آن تاریخ چنین تبلیغ می شد که بدلیل سرکوب فشرده و منسجم دیگر حرکت اعتراضی ناراضیان امکان پذیر نیست . ولی تظاهرات 25 بهمن 89و طنین انداز شدن فریاد مرگ بر دیکتاتور و مبارک ، بن علی ، نوبت توست سیدعلی همه محاسبه های همراه با خواب های خوش و کودتا گران را آشفته نمود . آنچنان که پس از تکرار تظاهرات یکم و دهم اسفند ادامه یافت و منجر شد تا تصمیم قاطع بر جرا حی رفسجانی از رأس خبرگان رهبری گرفته شود به امید آنکه این جراحی با چاشنی حصر خانگی موسوی و کروبی منتهی به عدم حضور جوانان معترض در جشن بزرگ 4 شنبه سوری در ایران می شود. ولی باوجود اخطار های داده شده نیروهای امنیتی و حرام دانستن 4 شنبه سوری و تلاش اخلال گری که در شبکه ی خبررسانی اینترنت و تلفن های مبایل به وجود آورده شد . همچنین با وجود اینکه برف و یخ بندان و سقوط بهمن از کوه 9 استان کشور را فرا گرفت . اما بر خلاف انتظار از عصر روز سه شنبه مراسم جشن چهار شنبه سوری پر شور تر از سال های گذشته در شهرهای ایران شروع شد . آنهم با پسوند فریاد و شعار مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و امثالهم همراه بود که نیاز به توضیح نیست که این حضور و این فریاد و شعار های مرگ بر دیکتاتور در چه فضای خفقان آوری سر داده شد وهزینه ی این شعار هاچیست؟

اما این طرف آب در سیدنی چه خبر بود؟ جشن دود ناشی از اشک سیخ کباب برروی آتش منقل که آسمان پارک زیبای ساحل آب را پر کرده بود بابه نوبت ایستادن صف طویل کباب و آش جذابیت خاصی داشت ! به ویژه اینکه پخش صدای بلند موزیک زنده ی آهنگ های قدیمی بارقص جوانان با دود کباب عجین شده و جذابیت جشن 4 شنبه سوری دو چندان کرده بود . زیرا که پخش موزیک زنده چاشنی پررونقی این آتش و دود کباب و نوبت ایستاد گان شده بود . زیرا که چه می شود کرد ملی گرایی و بزرگداشت جشن مراسم سنتی باستانی و نگاهبانی آن بارنگ وبوی وطن پرستی صد البته با اعلام همبستگی مردم ایران دراین سوی آب این چنین است؟ عجیب اینکه قریب به اتفاق قیافه ها هم جدید و تقریباً جوانانی هستندکه جزو تازه واردین چند سال اخیر به سیدنی می باشند که اکثرشان از طریق کاریابی وارد شده اند و در تظاهرات هائی که مناسب های گوناگون در سیدنی وجود داشته اینان حضور نداشتند . البته از میکروفن سن موزیک چند بار از سازمان همیاری ایرانیان به مناسبت این جشن تشکر شد .یکی دو مورد پیام بی بو وخاصیت هم داده شد که دریغ از کلامی که به نام مردم ایران و اوضاع شان و شرایط ایران در آن اشاره ای شود . یا اینکه موقع پرش از روی آتش دکوری شعاری داده شود. آنهم آتشی که برروی دو سینی سیاه و محافظت شده مزین شده بود همینطور در دو طرف سینی های آتش تورهای حفاظتی با دو محافظ بخش ورودی وخروجی ا تش وجود داشت تا مواظب آنهایی باشند که از روی آتش می پرند که دست از پا خطا نکنند . خلاصه بر خلاف فضای کشور و فضای بشدت پلیسی و امنیتی که وجود داشت و جوانان پر شور حماسه در برپایی مراسم جشن 4 شنبه سوری آفریدند. اینجا نه شعاری در کار بود. نه تصویری پاره و یا سوزانیده شد . ضمن اینکه دور این آتش 4 شنبه سوری مقابل دود آتش منتقل کباب همچون دود سیگار بود . بهر حال چون ما در کشور دمکراتیک اقامت داریم که تظاهرات آزاد است و پلیس هم حفاظت می کند . بهمین دلیل چون خیلی دمکرات و صلح طلب شده ایم . برای اینکه از کشوری آمده ایم که فضای دمکراتیک و زندگی مسالمت آمیز در آن حاکم است و ما بطور داوطلبانه و آزادانه آن کشورر ا ترک کردیم و به گذشته اش خیلی مباهات می کنیم و خیلی هم علاقمند بهش می باشیم . بیشتر اینکه خیلی مردمش را در حرف دوست داریم وبرایش دلسوزی می نمائیم . بهمین خاطر برای اینکه نشان د اده شود ازچه تاریخ غنی بر خور داریم و چقدر متمدن هستیم . بنابراین با بی خیال شدن قیام های ضد دیکتاتوری منطقه و به خصوص ایران که درندان هم زندانیان را قتل عام می کند. ولی م صلح جویانه ترین مراسم جشن 4 شنبه سوری را با موزیک زنده و رقص و پایکوبی و صد البته باکباب ودودش بر گزار کردیم تا خنثی ترین جشن 4 شنبه سوری که تا کنون در این شهر بر گزار شده ثبت گردد . بگذریم با رندی در گوشه ای در این مورد گپ می زدم که گفت وقتی در خط گفتگوی آزاد رادیو صبح یکشنبه در سیدنی پیام داده شد که برای مانع شدن ازهرگونه اختلاف مثل سال گذشته که تصویر و ... آتش زده شد، بهتر است که شنبه سوری امسال بهمان شیوه ی سنتی خودش برگزار شود که اینگونه هم اقدام و اجراشد . خوب توقع داری که مراسم 4 شنبه سوری غیر از این می بایست باشد. چونکه خط در آن پیام رادیوئی داده شد؟

28 اسفند 1389