روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 24 خرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " مطالبه جايزه براي اشغالگران "

"در خاتمه اینکه مگر انکار کردنی می باشد که عملکرد جنگ افروزانه و دین فروشانه و غارتگرانه ی حاکمان تهران در 32 ساله گذشته چگونه بوده است و چه بر سر سر میهن و مردم ایران آورده اند. به خصوص اینکه اکنون که دیگر ادامه ی شکاف و اختلاف و جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح نا مشروع با رئیس جمهور مکتبی"

جالب است که مشابه ی جنگ قدرت و ثروت داخلی که اکنون ادامه ی آن منتهی به جنگ قدرت میان ولی و قیح نامشروع و حامیانش با رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد و یاران و مشاوران نزدیکش و دولت مدعی اصول گرا شده است . ولی اکنون در بعد خارجی این سیاست بشدت در عراق دنبال می شود . به خصوص پس از اشغال نظامی عراق که ابتدا اعتراف شد در اشغال نظامی این کشور همکاری شد . آنگونه که هرروز که از تاریخ این اشغال گری سپری شده است . آشکار تر ا هداف پلید حاکمان با اشغال نظامی عراق با تأکید مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در عراق دنبال شده است . زیرا که هدف پیش برد سیاست مبارزه با آمریکا است که با هر ترفند و تهدید و اقدامات تروریستی ناامن و بی ثبات و با تلاق کردن عراق پیگیری شده است تا که در نهایت منجر به ترک نظامیان آمریکاییان از عراق شود و جایش را سپاه قدس و نفوذی های رژیم ضد بشری کودتایی درون دولت دست نشانده ی نوری مالکی همراه با سپاه قدس پر کند. برای همین است که همه خبر ها و فعالیت های ناشی از عدم خروج نظامیان آمریکایی از عراق دنبال و فعالانه ما نیتور می شود. به ویژه اینکه می بایست دشمنی با مجاهدین اشرف و تلاش و توطئه و تهدید برای اخراج مجاهدین اشرف که در الویت قرار گیرد . بهر حال قلم بر دست مدعی سرمقاله نویس از موضع نماینده ی رسمی و د لسوز ملت عراق اینگونه خبر هایش رد گیری و تحلیل داده می شود:.

پيشنهاد پرداخت غرامت جنگي به اشغالگران، انتقاد از ايجاد محدوديت‌هاي قانوني براي منافقين و اصرار بر ابقاي اشغالگران حتي پس از پايان ضرب‌الاجل تعيين شده در متن توافقنامه امنيتي عراق - آمريكا به همراه طيف وسيعي از مواضع مداخله‌جويانه عليه مقامات عراقي، باعث شد كه دولت عراق در يك موضع‌گيري سريع و غافلگيرانه، خواستار خروج فوري هيئت اعزامي كنگره آمريكا شود. منابع وزارت خارجه عراق تصريح كرده‌اند كه اين فقط موضع وزارت خارجه عراق نيست بلكه موضع رسمي دولت نيز هست. سير تحولات اخير از آن جهت اهميت ويژه‌اي پيدا كرده كه "اتريك‌كندي" معاون وزير خارجه آمريكا طي روزهاي اخير از طرح جديد واشنگتن براي تشكيل يك ارتش زيرزميني با اهداف سري در عراق خبر داد كه حتي پس از خروج اشغالگران هم بتواند ابزار اجراي سياستهاي آمريكا در عراق باشد. اين طرح با هزينه اوليه 3 ميليارد دلار با بهره‌گيري از 5100 پيمانكار امنيتي، به سازماندهي و هدايت شورشيان و تامين اهداف خاص آمريكا در منطقه اختصاص دارد و مشخصا به انجام عمليات تروريستي و قاچاق اسلحه مي‌پردازد تا نشان دهد خلا امنيتي ناشي از خروج اشغالگران از عراق، جدي است! "

در ادامه برای اثبات چگونگی بازی کردن به مهره های آلت دست رژیم ضد بشری آلوده به فساد آنهم با وجود این که نفوذی هایش در عراق به خفت و خوار ی کشانیده شده اند. و لی با زهم در بستر مانور دادن با این اهرام های فشار در عراق ، سرمقاله نویس آویزان به این مهره های دست نشانده و جاسوسی های چند جانبه همچون علی دباغ شده است . البته بدون توجه به تظاهرات عراقیان ناراضی که هر جمعه در میدان التحریر بغداد علیه ی نوری مالکی مزدور دست نشانده فریاد بر کناری سر داده می شود . همچنین با چشم پوشی نقش سپاه قدس و همکاری نزدیک آن با اعضای القاعده در اقدامات تروریستی و ناامن و بی ثبات کردن عراق و هدف تهدید نظامیان آمریکایی به ترک خاک این کشور می باشد . به ویژه بدون اشاره به نقش باتلاق و حیات خلوت کردن عراق که حاکمان تهران داشته اند . ولی سر مقاله نویس مسبب ویرانی و ناامنی و بی ثبات کردن عراق را این چنین بر گردن نظامیان و مقامات عراقی انداخته است :

"بيانيه رسمي دولت عراق و همچنين اظهارات كوبنده "علي الدباغ" سخنگوي دولت عراق، مراتب خشم و اعتراض دولت "نوري المالكي" را به نمايش گذاشت و نشان داد كه بغداد حاضر نيست به خواسته‌هاي واشنگتن و تمايلات باج‌خواهانه "لئون پانتا" پاسخ مثبت دهد. اين واكنش بغداد، تودهني محكمي به "لئون پانتا" محسوب مي‌شود كه پيش از احراز پست وزارت دفاع نخستين شكست سياسي - تبليغاتي خود را تجربه كرده است. آنچه مقامات واشنگتن و هيئت اعزامي كنگره خواستار آنند، فاصله‌اي پرنشدني با فضاي حاكم بر عراق دارد و نشان مي‌دهد كه ماههاي آينده،‌ در صحنه مناسبات بغداد - واشنگتن همچنان شاهد تنش افزايش يافته و خواستار اعمال قدرت عليه اشغالگران و پايان اشغال عراق هستند. اين بدان معني است كه هر حركتي از جانب واشنگتن به منظور تغيير شرايط كنوني به سود آمريكا، ممكن است اوضاع را به مرحله برگشت‌ناپذيري سوق دهد و خشم و اعتراض بيشتري را عليه اشغالگران دامن بزند. از سوي ديگر اشغالگران هم به منزله ثبات و امنيت عراق نبوده و مرتبا مردم عراق را به كام مرگ و نيستي كشانيده است. علاوه بر اين، موضع "پانتا" به عنوان وزير دفاع آمريكا نشانگر آنست كه سياستهاي "پنتاگون" و ارتش آمريكا در عراق تغييري نخواهد كرد و واشنگتن به تحقق اهداف با توسل به اعمال فشار عليه دولت بغداد مي‌انديشد. اين همان بهشتي است كه اشغالگران قبل از شليك نخستين گلوله‌ها به سوي مردم عراق، آنرا وعده مي‌دادند و مدعي بودند عراق را به بهشت دمكراسي در خاورميانه تبديل خواهند كرد ولي اكنون شرايطي جهنمي را به مردم عراق تحميل كرده‌اند كه حتي براي قتل شهروندان عراق هم با يك به اشغالگران شرور آمريكائي جايزه بدهند كه بك ملت را به خاك سياه نشانده‌اند و ثروت آنها را به غارت برده‌اند. تصادفي نيست كه رئيس جديد پنتاگون خواستار حفظ دستاوردهاي جنگي در عراق است و مي‌گويد اين دستاوردها بايد به هر قيمت ممكن حفظ شود! "

در خاتمه اینکه مگر انکار کردنی می باشد که عملکرد جنگ افروزانه و دین فروشانه و غارتگرانه ی حاکمان تهران در 32 ساله گذشته چگونه بوده است و چه بر سر سر میهن و مردم ایران آورده اند. به خصوص اینکه اکنون که دیگر ادامه ی شکاف و اختلاف و جنگ قدرت و ثروت میان ولی وقیح نا مشروع با رئیس جمهور مکتبی و اصول گرایش پاسدار گماشته احمدی نژاد گسترده و علنی شده است آنطور که هر گز پنهان و ماستمالی کردن نمی باشد . به ویژه اینکه آنگونه با معترضان نا راضی پس از کودتای پاسداری 22 خرداد سال 88 بر خورد شده است که در فرا رسیدن سال گردش هم هاله ی سحابی زندانی در مراسم تدفین پدرش به قتل رسانیده می شود . هم بدلیل اعتراض به این قتل طراحی شده قربانیان به بند کشانیده شده که دست به اعتصاب غذای اعتراضی درون سیاه چال زدند هدی صابر با تهاجم دژخیمان و شکنجه گران زندان جان می بازد . زیرا که هدف زهر چشم گرفتن از مخالفان به عدم حضور در مراسم سال گرد کودتای 22 خرداد بوده است . حال چنین رژیم ضد بشر کودتایی نا مشروع که بشدت مورد تنفر مردم نااضی ایران می باشد . از سوی دیگر معترضان عراقی و سوری در تظاهرات های ضد اعتراضی شان فریاد اعتراضی علیه ی حاکمان تهران می زنند که چرا در امور داخلی این کشور ها مداخله گری می کنند و نقش مستقیم در سرکوب معترضان این دو کشور دارند . چگونه این رژیم ضد بشری می تواند دلسوز و نماینده ی ملت عراق باشد که شیادانه از موضع تا کتیکی ضد آمریکایی این اهداف پلید و خبیثانه دنبال می شود؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900324/13900324_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 24 خرداد ماه سال 1390

مطالبه جايزه براي اشغالگران