روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 31 خرداد ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " وظيفه بر زمين مانده"

"سرمقاله نویس ذوق زده شده به سبک آن یارو که روزی در خیابان یک دگمه جست . سریع به خیاط محله رفت و با تحویل دادن آن به خیاط سفارش یک دست کت و شلوار داد . وی نیز تحلیل داده است که تضمین پیروزی قیام های منطقه همچون انقلاب ایران اسلامی شدن محتوای آن است "

سرمقاله نویس با بی خیال شدن شرایط کنونی ایران که چگونه است و امتداد جنگ قدرت و ثروت به کجا کشیده شده است؟ اما پیرامون تغییر وتحولات منطقه از از دیدار سران نهضت آزادی و جبهه ی ملی با خمینی شیاد در زمستان 57 یاد کرده است که چگونه خمینی شیاد پیشنهاد اینان برای یک همه پرسی آزاد را رد نمود که شاه باید سلطنت ونه حکومت کند .چونکه اینان به تجربه انقلاب مشروطه توجه داشتند که نشان داد ه شد چگونه به استبداد ختم گردید . آنگاه بدون آنکه بگوید که آیا خمینی شیاد به آنچه در پاریس و پس از ورود به ایران به مردم ایران قول ووعده داده بود . پس از کسب قدرت و انحصاری کردن آن عمل کرد و وفا دارماند و یا نه با بنیان یک حکومت فاشیستی و استبدادی خیلی بد تر از حکومت شاه را بنا نهاد . یا اینکه حتی کوچکترین اشاره ای به فضای کنونی کند که از سوی جانشین خمینی شیاد به مردم ایران تحمیل شده است که چگونه می باشد ؟ در عوض برای اثبات بر درک درست خمینی شیاد مقابل پیشنهاد رهبران نهضت آزادی و جبهه ی ملی را تأئید کرد ه باشد به سراغ پادشاه مراکش و طرح اصلاحات رفته است و پیشنهاد و پس از انتقاد ورد کردن آن چنین شرایط پادشاه مراکش را با شاه ایران قبل از 57 مقایسه و تشبیه کرده و پیرامون آن تحلیل خاص خودش را افزوده است.

"آنچه اين روزها از زبان سلطان محمد ششم پادشاه مراكش شنيده مي‌شود، دقيقاً همان طرح "شاه سلطنت كند و دولت حكومت نمايد" است. وي در يك سخنراني براي فرو نشاندن احساسات انقلابي مردم گفت: من، هيچ دخالتي در امور اداره كشور نخواهم كرد، نخست‌وزير را مجلس تعيين خواهد نمود، وزرا را نخست‌وزير به مجلس پيشنهاد خواهد داد، استانداران را نخست‌وزير تعيين خواهد كرد و من فقط عنوان "اميرالمؤمنين" را خواهم داشت و دخالتي در امور كشور نخواهم كرد. قانون اساسي جديد مراكش، سوپاپ اطميناني است كه دست‌هاي پشت پرده سياست براي جلوگيري از سقوط سلطان محمد ششم تهيه ديده‌اند.كاملاً روشن است كه اين يك راه فرار از سونامي بزرگي است كه كشورهاي عربي و منطقه شمال آفريقا را فرا گرفته و ديكتاتورها را يكي پس از ديگري ساقط مي‌كند. سلطان محمد ششم با اين ترفند و با اين سخنراني حساب شده نشان داده است كه از ديگر سران كشورهاي منطقه زيرك‌تر است و قبل از آنكه طوفان شديد بهار عربي ريشه سلطنت خاندان او را برباد دهد، خود به فكر چاره افتاده و در جستجوي راهي براي ماندن و البته خريدن وقت جهت تثبيت سلطنت خود است. شاه مراكش با اين طرح در نظر دارد بعد از آنكه خطر را از خود و سلطنت خاندان خود دور كرد، با تكيه بر قدرت‌هاي خارجي بار ديگر بر گرده مردم سوار شود و اين مشروطه سلطنتي را نيز مثل مشروطه سلطنتي ايران كه از استبداد رضاخاني سر در آورد، به يك استبداد جديد منتهي كندمردم مراكش خوشبختانه با حضور چشمگير در صحنه انقلاب، طرح سلطان محمد ششم را رد كرده و خواستار اصلاحات بيشتري شده‌اند. آنچه اكنون مردم مراكش در شعارهاي خود دنبال مي‌كنند، هنوز با شعار "الشعب يريد اسقاط النظام" فاصله دارد، و ريشه اي‌تر شدن خواسته‌هاي آنان كاملاً محتمل است. آنچه اكنون در كشورهاي عربي و منطقه شمال آفريقا مي‌گذرد، مراحل اوليه يك انقلاب فراگير است. در اين مرحله، ديكتاتورها عقب نشيني مي‌كنند و هر چند بعضي از آنها قساوت و جنايت را به حد اعلا مي‌رسانند ولي سرانجام تسليم مي‌شوند يا فرار مي‌كنند و راه براي مراحل بعدي هموار مي‌شود، اما آنچه مايه تأسف است اينست كه مردم در اين كشورها هنوز با چگونگي بهره‌برداري صحيح از شرايط آشنا نيستند و قدرت‌هاي استعماري به ويژه آمريكا با سوءاستفاده از همين نقطه ضعف، بر موج‌هاي به راه افتاده در اين كشورها سوار مي‌شوند و اهداف خاص خود را دنبال مي‌كنند. شرايط كنوني مصر اكنون، نمونه روشن همين وضعيت اسفبار است. تسلط شوراي نظامي و دولت وابسته به آن بر كشور و رابطه تنگاتنگ اين حاكمان با آمريكا و رژيم صهيونيستي، زنگ خطري است كه به گوش مي‌رسد و آينده مصر را درحال فرو رفتن در كام خطري مشابه خطر دوران حسني مبارك نشان مي‌دهد"

جالب است که سرمقاله نویس ذوق زده شده به سبک آن یارو که روزی در خیابان یک دگمه جست . سریع به خیاط محله رفت و با تحویل دادن آن به خیاط سفارش یک دست کت و شلوار داد . وی نیز از دیدار خمینی شیاد با رهبران نهضت آزادی و جبهه ی ملی در پاریس درسال 57 به طرح اصلاحات شاه مراکش و مخالفت مردم مراکش با آن رسیده است. چونکه اذعان دارد که مردم مراکش خواهان اصلاحات بیشتر می باشند . آنگاه پل زده تا به سایر قیام های ضد دیکتاتوری منطقه رسیده است تا بر خلاف ادعای ولی وقیح نا مشروع که فرصت طلبانه نتیجه گیری کرده است که این قیام ها نتیجه ی صدور انقلاب اسلامی از ایران به منطقه است . زیراکه موجب این قیام های اسلامی ضد دیکتاتوری و آمریکایی و اسراییلی شده است . ولی اکنون سر مقاله نویس اعتراف کرده است که چون مردم منطقه آگاهی از تر فند طرح اصلاحات پشت پرده ی پادشاه مراکش و حتی اطلاعی از اهداف جانشینان سایر دیکتاتور های ساقط شده ی منطقه با آمریکا و غرب ندارند . بنابراین برای تضمین نیاز منتهی شدن قیام ها به پروسه ی انقلاب اسلامی است که منجر به پیروزی شود . بنابراین راهی نیست جز اینکه این چنین محتوای این قیام ها اسلامی شود :

"وضعيت ساير كشورهاي درحال انقلاب منطقه نيز مشابه مصر است و براي آنكه انقلاب‌هاي منطقه به نتيجه مطلوب ملت‌ها برسند به يك تلاش فوق‌العاده و فوري توسط انقلابيون مسلمان نيازمند است. متأسفانه همه جا انقلابيون به امور حاشيه‌اي سرگرم و مشغولند و نيروها، فكرها و امكانات هرز مي‌روند و اقدامات لازم براي دادن كمك‌هاي برنامه‌اي به ملت‌هائي كه انقلاب مي‌كنند صورت نمي‌گيرد.اين، مقوله مهمي است كه اكنون بلاتكليف مانده و از رهگذر همين بلاتكليفي زيان‌هاي بزرگي متوجه ملت‌هاي منطقه شده است. مسئوليت اصلي تعيين تكليف اين وظيفه بر زمين مانده برعهده علماي اسلام است كه نمي‌توانند خود را در برابر سرنوشت مسلمانان بي‌تفاوت بدانند"

در خاتمه اینکه ترفند عوامفریبی و آدرس غلط دادن و تصویر مار کشیدن ومار نشان دادن که بستر ساز سیاست منحرف کردن اذهان عمومی بوده است جزو تاکتیک تبلیغاتی تفکیک نا پذیر حاکمان ایران می باشد. آنچنان که دارای تاریخچه ی بیش از 32 ساله یا عمر ننگین رژیم ضد بشری کودایی نامشروع دارد که با پوشش دین و اسلام ابزاری شده این اهداف و ترفند های منحرف کننده ی اذهان عمومی دنبال شده است . بهمین دلیل بدون آنکه هر گز سخنی گفته شود که عملکرد حکومت فاشیستی مذهبی تروریستی پس از بقدرت رسیدن خمینی شیاد و جانشین وی و پیروانش در ایران چگونه بوده است. همچنین گفته نمی شود که چرا هیچ مسئول مدعی بر خوردار بودن رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی از حمایت مردم وجود ندارد تا که پیشنهاد دهد یا مدافع برگزاری یک انتخابات آزاد در ایران باشد که مشخص شود مردم ایران چه نظری دارند. آنگاه مدعی صدور این تجربه به برون مرز باشند و وعده ی تجربه شده ی چنین انقلاب اسلامی خمینی شیاد و جانشین وی ولی وقیح نا مشروع خامنه ای را بدهند که بلی این انقلاب الهام بخش قیام های ضد دیکتاتوری منطقه شده است. سپس سرمقاله نویس از موضع طلبکارانه ادعای کند که برای تضمین پیروزی این قیام ها ی منطقه باید تبدیل به انقلاب با محتوای اسلامی الگو بر داری شده از بیت جماران در تهران شود.چونکه وی رهبر خود خوانده ی ام القرای جهان اسلامی می باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900331/13900331_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 31 خرداد ماه سال 1390

وظيفه بر زمين مانده