گزیده خبر های 31 خرداد 90 قسمت - 2

عراق- یک بمب یک ستون دیپلوماتیک فرانسه را هدف قرار داد

بدون شک این اقدام زبونانه ی واکنشی اعتراضی و انتقام جویانه است که از سوی حاکمان تهران به آلت دست نشان نور مالکی نخست وزیر عراق دیکته و تحمیل شده است تا که مقابل فرانسه دست به اقدام تروریستی زده شود که چرا مجوز داده است مخالفین رژیم ضد بشری قرون وسطایی ایران مراسم بزرگ در ویلیپنت در پاریس بر گزار کنند؟

خبرگزاری فرانسه۳۰ خرداد، به نقل از یک مقام وزارت کشور در فرانسه گزارش کرد : روز دوشنبه ۳۰ خرداد ، هفت عراقی توسط یک بمب کنار جاده ای، که ستون سفارت فرانسه را در جنوب بغداد هدف قرار داده بود، هدف قرار گرفتند. او گفت: ۴تن از مجروحین محافظان عراقی ستون و ۳تن دیگر از عابرین بودند. سفارت فرانسه بمبگذاری را تأیید کرد ولی گفت، در حال حاضر در مورد آماراعلام شده مطمئن نیست. مقام مزبور گفت : یک بمب یک ستون دیپلوماتیک فرانسه را هدف قرار داد. در این بمبگذاری در نزدیکی محل سکونت سفیر ، چهار محافظ عراقی ستون آسیب دیدند و ۳ عابر مجروح شدند“. در این حادثه هیچ دیپلمات فرانسوی آسیب ندیده است.

سرلشكر فيروزآبادي:محاكمه نوجوان 15 ساله بحريني نشانه بلوغ سياسي نوجوانان انقلابي جهان اسلام است

این بسیجی ابله نمی داند که با اینگونه ادعا کردن دست به خودزنی آنچنانی زده است که زیرآب عیان شدن نا مشروع بودن رژیم ضد بشری را در 30 سال پیش را زده است . زیرا که پس از 30 خرداد سال 60 نه یکی جوان 15 ساله که بیشتر و کم سن و سال از 15 سالگی را دژخیمان رژیم ضد بشری یا توی خیابان به شهادت رساندند یا در بیداد گاه های ضد انقلابی بدون نام و نشان محاکمه سرپایی دو دقیقه ای کرده و سپس به جوخه های مرگ سپردند؟

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد كه محاكمه نوجوان 15 ساله بحريني نشان داد كه نوجوانان انقلابي جهان اسلامي به بلوغ سياسي رسيده اند. سرلشكر بسيجي دكتر سيد حسن فيروزآبادي با اشاره به اقدام اخير رژيم ديكتاتور بحرين در محاكمه نوجوان انقلابي اين كشور گفت: محاكمه نوجوان 15 ساله در بحرين نشانه بلوغ سياسي نوجوانان انقلابي جهان اسلام است. هر چند زماني كه خبر شهادت كودك 9 ساله بحريني منتشر شد پيام رشد و شكوفايي روحيه انقلابي را در نسل جوان بحرين با خود همراه داشت. وي تصريح كرد: اين اقدام نسنجيده ديكتاتورهاي دستپاچه در حقيقت اعتراف رژيم حاكم به بلوغ سياسي نوجوانان انقلابي بحريني به شمار مي رود.فيروزآبادي اين رخداد را چشم انداز روشني از آينده استقلال، آزادي و مردم سالاري اسلامي در بحرين دانست و افزود: ما به مردم مقاوم بحرين آفرين مي گوييم كه به حكم قرآني «فاستقم كما امرت و من تاب معك» با صبر جميل راه خدا را ادامه مي دهند. وي در پايان گفت: نكته ديگر اين است كه به لطف خدا دامنه و روند بيداري اسلامي نشان مي دهد ملت هاي منطقه به ويژه مردم بحرين به شناخت معرفتي بالاتري در مقابله با استكبار، صهيونيزم و ارتجاع وابسته به آن ها دست يافته اند و بحمدالله گسترش آن طلوع دوباره قدرت اسلام و عزت مسلمانان را نويد مي دهد

شهرداري كاشان پل قديمي اين شهر را تخريب كرد

مگر این رژیم قرون وسطایی بربر منش تاریک اندش مرگ زی و مرگ پرست وظیفه ای جز جنگ افروزی و ویرانی و مرگ و عوامفریبی و غارتگری دارد؟

كاشان- خبرنگار كيهان:پل سيزده، يكي از ارزشمندترين آثار تاريخي متعلق به دوره صفوي در منطقه لتحر كاشان از سوي شهرداري منطقه تخريب شد.اين پل كه متعلق به دوران معماري صفويه است به طول 12متر، عرض 6 متر و ارتفاع 5/3متر از مصالح سنگ ساخته شده و محلي براي تردد اهالي محل و يك مجراي آبرساني رودخانه قمصر به خانه باغ هاي محل بوده است.اين پل به تازگي قبل از مستندنگاري كارشناسان ميراث فرهنگي كاشان تخريب شد كه مي توانست در صورت شناسايي كامل، منبع جامعي از معماري پل سازي در شهر كاشان باشد.در گذشته مردم منطقه لتحر و كاشان در روز 13 فروردين در كنار اين پل به جشن و پايكوبي مي پرداختند كه به مرور زمان نام اين پل به نام پل سيزده معروف شده است.

جهت اطلاع

تن فروشی و اندام بدن فروشی و قاچاق زنان و دختران به شیخ نشینان و جمهوری آذربایجان و برخی از کشوری اروپای شرقی برای فروش روسپی گری که ناشی ازل فقر تحمیلی نهادینه شده در جامعه شرم نیست . ولی طبق این ادعای آخوند زن ستیز در خدمت حاکمان دین فروشی بی حجابی شرم است .

مشاور امور ايثارگران استاندار همدان در جلسه رابطين ايثارگران دستگاههاي دولتي استان همدان گفت: در كشور اسلامي باعث شرم است كه بي‌حجابي درحال گسترش است. سردار سلگي افزود: اين كار از بي‌غيرتي برخي از مسئولين كشور است كه با اين معضل برخورد جدي نمي‌شود. وي اظهار داشت: چرا امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ما كم رنگ شده و با وجود اين همه خانواده‌هاي شهيد، جانباز و ايثارگر در كشور چرا مسئولين با بي‌حجابي برخورد نمي‌كنند؟ وي گفت: متأسفانه بدحجابي نه تنها در سطح جامعه درحال رشد مي‌باشد بلكه در ادارات كشور جمهوري اسلامي نيز بدحجابي وجود دارد.

مسمومیت تعدادی از حجاج پرواز جده - مشهد

از کجا معلوم که معتاد نبودند و بدلیل تمام شدن سوخت مواد دچار لرزش و ریزش آب بینی و اسهال و استفراغ نشده باشد که چون با عربستان محور بحرین دشمنی می شود اینگونه هم بهانه گیری می شود.

قبل از بازگشت در جده به آنها خوراک مرغ داده شد که احتمالا بر اثر فاسد و یا غیر بهداشتی بودن غذا دچار مسمومیت شدند واحد مرکزی خبر: 22 نفر از اعضای کاروانهای حجاج در پرواز جده به مشهد دچار مسمومیت شدند.این حجاج دیشب هنگام نشست هواپیما در فرودگاه مشهد دچار علائمی مانند تهوع، استقراغ و درد شکم شدند.مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خدمات درمانی خراسان رضوی گفت: 14نفر از آنان در پایگاه اورژانس مستقر در فرودگاه بصورت سرپایی درمان و 8 نفر به بخش مسمومان بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند.دکتر وفایی حال عمومی بیماران بستری را که بیشتر آنها سالمندند خوب اعلام کرد.او درباره علت مسمومیت حجاج گفت: قبل از بازگشت در جده به آنها خوراک مرغ داده شد که احتمالا بر اثر فاسد و یا غیر بهداشتی بودن غذا دچار مسمومیت شدند.این پرواز با شماره 2886 سعودی از جده دیشب ساعت 21:40 دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین نشست.افرادی که دچار مسمومیت شدند از اعضای کاروانهای حج عمره استانهای خراسان شمالی و جنوبی هستند.

حجت الاسلام فرامرز سهرابی : "بد حجابی" (در شهرها) مهار نشد که هیچ در روستاها نیز گسترش یافته است

تا کنون گزارش می شد که مواد مخدر حتی به مدارس در روستا برده شده است که محصول بیش از 32 سال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین است . اما اکنون اعتراف شده است که دامنه بی حجابی از شهرستان هها به روستا سرایت کرده است که اینهم آثار بیش از 32 ساله ی مبارزه با بی حجابی است که با شعار رو سری یا توسری شروع شد. البته واقعیت این است که در آمدن تق و گند ابزاری کردن دین در 32 سال گذشته و اهرم چماق کردن حجاب علیه ی زنان است که مخالفت با آن چنین همه گیر شده است

مهر: عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت با اعلام هشدار نسبت به گسترش بدحجابی در روستاها گفت: بد پوششی در زن و مرد باعث بروز تحریکات اجتماعی و در نتیجه افزایش آمار جرم و جنایت می شود.حجت الاسلام دکتر فرامرز سهرابی با بیان اینکه هرچه آستانه سلامت اجتماعی جامعه کاهش پیدا کند، ناهنجاریهای اجتماعی بیشتر می شود گفت: بد پوششی در زن و مرد باعث بروز تحریکات اجتماعی می شود در نتیجه آمار جرم و جنایت بالا می رود.وی ادامه داد: گستردگی بدحجابی درسطح جامعه نشان می دهد مسئولان و فرهنگ عمومی بد حجابی و تبعات آن را پذیرفته اند. حتی در روستا ها نیز این موضوع عادی شده است.این پژوهشگر دینی با اشاره به عملکرد صداوسیما در ترویج حجاب و عفاف گفت: عملکرد صدا و سیما در حد زیر صفر است. برنامه های رسانه ملی در ارائه الگوی درست از روابط زن و مرد عملکرد درستی نداشته اند. مدعیان رسانه جنس فرهنگ را نمی شناسند ولی همچنان مدعی هستند.حجت الاسلام سهرابی اعتقاد دارد: برای حل این مشکل باید نهضت سلامت اجتماعی راه بیفتد و در این میان دستورات دینی نیز رهایی بخش است.او عملکرد 26 ارگانی که باید در این ترویج عفاف و حجاب فعال باشند را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: تمام این دستگاهها کاری انجام نداده اند زیرا در ظاهر چیزی مشاهده نمی کنیم و کسی دغدغه ترویج فرهنگ وحجاب ندارد. گویی بی غیرتی در میان مردم رواج پیدا کرده باشد.این پژوهشگر دینی ناهنجاری های پوشش را مهندسی ضد سلامت اجتماعی دانست و گفت: این مصداق جنگ نرم دشمن علیه کشور است و ما باید با اقتدار اما نرم با آن برخورد کنیم.سهرابی با تاکید بر این که باید در بدنه اجتماعی پذیرش فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کرد گفت: جامعه وقتی آماده باشد پذیرش و ترویج عفاف و حجاب راحت تر است.او معتقد است: برای پیشگیری از بی بند باری حرکات ضربتی کارکرد ندارد و باید با حرکات نرم و فرهنگ سازی اما با اقتدار مقابل ترویج بی حجابی را گرفت. البته مبلغان دینی نباید روی این موضوع کار کنند زیرا سبب دین گریزی می شوند بلکه باید نهادهای مسئول وارد این حوزه شوند.

.نوه آیت الله حجت کوه کمری بازداشت شد

آنگونه دین ارتجاعی ضد انسانی ولی وقیح و پاسداران کودتا گر تحمل نا پذیر شده است که این روز ها چپ و راست خبر از دستگیری فر زندان یا نوه های آیت هایی داده می شود که لابد جرم شان این است که معترض نسبت به شرایط موجود می باشد.

تحول سبز: در ادامه برخورد با فعالان طب مکمل ایرانی فرادرمانی و مربیان عرفان حلقه در ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حجت نجفی، فرزند مرحوم آیت الله حجت کوه کمری از مراجع عظام تقلید، بازداشت شد.به گزارش تحول سبز، وی که مجتهد بوده و تولیت مدرسه علمیه حجتیه قم را نیز بر عهده دارد، به بررسی تطابق آموزه های عرفان حلقه با متون اسلامی- شیعی مشغول بود و روز ۲۴ خرداد ماه توسط نیروها اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.در میان شاگردان مدرسه علمیه حجتیه قم و آیت الله حجت می توان به آیت الله سید علی خامنه ای، آیت الله بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.روز ۲۲ خرداد نیز ۳ تن از پزشکان عضو گروه تحقیقات فرادرمانی به همراه یک مستندساز عضو این گروه بازداشت کردند.

انتقال زنداني سياسي به بيمارستان رواني

باز هم شیوه ی ماورای ضد انسانی گزارش شده است که از سوی دژخیمان زندان بان و شکنجه گر سیاه چال های رژیم ضد بشری قرون وسطایی بربر منش اعمال می شود که مشغول زجر کش کردن زندانیان سیاسی بهر شیوه ی ضد انسانی هستند.

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: بنابه گزارش دريافتي علي رغم تشخيص پزشكي قانوني و نظريه كميسيون پزشكي قانوني مبني براينكه زنداني سياسي زهرا جباري بايستي در خارج از زندان ريل درماني اش را طي كند, جنايتكاران حكومتي او را ابتدا به زندان منتقل كرده بودند و روز پنجشنبه او را به جاي بيمارستان به بيمارستان امين آباد كه بيمارستان رواني هاست فرستادند . لازم به ذكر است كه زهرا جباري ( زري ) درطي دوران بازجويي خود به شدت شكنجه شده بود , ناخن هاي انگشتان پايش را كشيد ه بودند ,وي در زندان در اثر فشارهاي روحي, استرس و بازجويي و اعتصاب غذا به بيماري افسردگي وروماتولي و بيماري قلبي دچار شده است . هم اكنون اين زنداني سياسي در بيمارستان بيماران رواني به سر ميبرد.

برگزاری دادگاه بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری

مگر هنوز شکی وجود دارد که اینگونه اقدامات وحشیانه ی ضد انسانی نه از موضع قدرت که ضعف و وحشت از قیام عمومی و سر نگونی می باشد.؟

بهنام ابراهیم‌زاده پیش‌تر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، که پس از اعتراض به حکم و نقض آن توسط دیوان عالی کشور پرونده وی برای محاکمه مجدد به دادگاه بدوی ارجاع شد.بنا بر گزارش رسیده به «خانه حقوق بشر ایران» با ارجاع پرونده وی به دادگاه بدوی وی این بار در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد.بهنام ابراهیم‌زاده، فعال حقوق کودکان، فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل آزاد کارگری است که در تاریخ ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.لازم به ذکر است ابراهیم زاده کارگر لوله سازی پلی تکنیک شورآباد شهر ری است، که سال ۸۸ نیز در روز یک ماه مه، روز جهانی کارگر هنگام برگزاری مراسم در پارک لاله تهران، دستگیر شده بود و تاکنون هم دادگاه رسیدگی به این پرونده به اتمام نرسیده است.

فیلم/ فیلم منتشر نشده از تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ، میدان توحید تهران
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=34456

گفته می شود که ماه زیر ابر برای همیشه پنهان نمی ماند . بنابراین هر قدر که ابزار سرکوب و سانسور و خفقان سازی حاکمان ضد بشر فزونی گیرد . بیشتر نمایان می شود که ناشی از ماهیت ضد مردمی ونا مشروع بودن وو حشت از قیام عمومی شان می باشد .چون در مقابل شیوه ی مبارزه و گرد آوری اسناد و مدارک و عکس و فیلم هم ار تقا ء یافته است آنگونه که از نگاه تیز بین منتقدان و مخالفان پنهان نمی ماند تا در فرصت مناسب به معرض دید همگان گذاشته شود و جلادان و قاتلان حاکم نتوانند از محاکمه و مجازات شدن در آینده بسادگی قسر در بروند.

آخوند مکارم شیرازی : جنايات اخير در كشور معلول بدحجابي است

با سکوت آخوند همدانی و حتی تمساح اکنون این آخوند فساد غارتگر مفت صاحب ثروت کلان شده معرکه گردان صحنه شده است یا در مراسم عمامه گذاری شرکت می کند تا بر دست این خبیث فسیل بوسه زده شود تا فتوای توهین آمیزز ن ستیزانه صادر می کند تا پوششی برای سفید کردن اعمال رفتار جنایت آمیز ولی وقیح و پاسداران کودتا گر وارگان های سرکوبگر حامی شان باشد.

ایسنا : آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور به ايراد سخناني پيرامون حوادث منطقه، مشکلات اقتصادي مردم، اهميت فوق‌العاده امر به معروف و نهي از منکر، اسلامي شدن دانشگاه‌ها و معايب اختلاط در دانشگاه‌ها پرداخت.به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در جريان اين ديدار با بيان اينکه پست‌هاي کليدي در جمهوري اسلامي در دست حوزويان و دانشگاهيان است، تصريح كرد: اگر اين دو گروه با هم مرتبط باشند و آگاهانه و هماهنگ عمل کنند، مطمئنا مشکلات حل و نظام اسلامي بيمه خواهد شد؛ منتها بايد هم دانشگاه و هم حوزه با وظايف اصلي خود آشنا شوند و از مشکلات رهايي پيدا کنند.مكارم شيرازي همچنين در اين ديدار به مسئله اسلامي‌شدن دانشگاه‌ها اشاره كرد و با بيان اينکه دانشگاه‌هاي ما رنگ و بوي غربي دارد و ما بايد کاري کنيم که استقلال اسلامي داشته باشد، تصريح كرد: بايد بر برنامه‌ها، کتاب‌ها و اساتيد، فرهنگ اسلام حاکم باشد. هر کدام از اينها که لنگ شود، تمام برنامه‌ها لنگ مي‌شود. اگر برنامه خراب باشد، کاري نمي‌شود کرد و اگر برنامه درست ولي کتب خراب باشد، باز کاري انجام نمي‌شود و اگر هر دو درست باشد اما استاد خوب و مناسب نباشد که براي فرهنگ اسلامي دل بسوزاند، باز هم راه به جايي نمي‌بريم.وي اختلاط در دانشگاه‌ها را نيز از جمله مواريث نظام‌هاي غربي دانست و با بيان اينکه اختلاط دانشجويان آثار منفي فراواني دارد که نه‌تنها از نظر اخلاقي بلکه از نظر افت تحصيلي هم اين امر مسلم است، اظهار كرد: در حال حاضر برخي از مراکز دانشگاهي در کشورهاي اروپايي به اين نتيجه رسيده‌اند که براي پيشرفت بيشتر دانشجويان بايد دختر و پسر را از هم تفکيک کرد.مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: برخي مي‌گويند اين کار بر دوش دولت هزينه مي‌گذارد اما بايد گفت چه بهتر اينکه هزينه‌ها در راه سالم‌سازي دانشگاه و سالم‌سازي اجتماع خرج بشود. اين همه هزينه براي بعضي ورزش‌ها و بازيگران و فيلم‌ها مي‌شود، چه بهتر که براي کارهاي اساسي و بنيادين هزينه شود.اين مرجع تقليد همچنين با ابراز تاسف از وقوع برخي ناهنجاري‌هاي اخلاقي و جنايات در هفته‌هاي اخير در کشور، اين اتفاقات تلخ را معلول بدحجابي و بي‌حجابي دانست و تاكيد كرد: اگر مي‌بينيم آمار طلاق، جرم و جنايت و تجاوز زياد مي‌شود، به خاطر بدحجابي‌ها، اختلاط‌ها و انتشار سي‌دي‌هاي مستهجن و ارتباط‌هاي زن و شوهر با افراد ديگر است