دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 8 تیر ماه سال 1390

نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " مقدمه اي بر توان استراتژيك موشكي ايران "

" ولی وقیح باید قبل از این سفر فضایی معضل شرعی خودش با میمون همراهش را حل کند که مشخص شود کدام یک مرشد و یا مرید هست تا خیال آیت الله تمساح از این بابت راحت شده باشد و مجبور به صدور فتوای مهدور الدم برای دو صادر نکند"

با وارونه و گنده گویی ناشی از نشئگی زیاد رؤیایی و آسمانی شدن و از زمین فاصله گرفتن و نگاه از بالا به پایین افکندن که بشکلی موجب خود گفتن و خود خندیدن برای اثبات هنرمند بودن این عضو حزب الله و هم قلم یادداشت روز نویس پاسدار شکنجه گر حسین شریعتمداری است که مدعی شده است رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی بدلیل اینکه فیل یا موشک بهوا کرده است و حول وحوش آن عجیب جنگ روانی تبلیغاتی بر پا کرده است که بلی اینگونه موشک ها قادر هستند از سمنان اسراییل را مورد هدف خود قرار دهد . بنابراین ایران تبدیل به قدرت منطقه ای شده است . حال برد این موشک ها و ضریب دقت و قدرت تخریب شان آنهم بدون حمل کلاهک هسته ای چگونه می تواند معیار ادعای قدرت منطقه ای بودن شود؟ آنهم در صورتی که پاکستان و اسراییل مجهز به سلاح هسته ای با کلاهک های شان می باشند . مشروط بر اینکه کشوری که قدرتمند است نیاز به اعتراف و تبلیغات ندارد به خصوص پیرامون داشتن امکانات تجهیزات و تسلیحات نظامی که باید پنهان کاری کند تا دشمن را غافل گیر نماید نه اینکه هر از گاهی با یک آزمایش موشکی کردن در بوق و کرنا کند که بلی قدرت بر تر جهان می باشد . کارشناسان نظامی و سیاسی خوب می دانند این چنین سر و صدا وجنجال بر پا کردن در حقیقت ناشی از ترس و وحشت است که از مواضع فرار به جلوی تلاش می شود با قدرت نمایی پوشالی ترس پوشش داده شود. بهر حال دلایل و ویژگی های اثباتی موشکی که ادعا شده رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایرانی قدرت منطقه ای می باشد که از سوی مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس از موضع ضد آمریکایی بیان شده است. نگونه بچگانه ودور از واقعیت و همراه با خالی بندی می باشمبآاآنگونه بچگانه است که به وضوح برای هر کارشناس نظامی و سیاسی که حد اقل شناخت نسبت به عملکرد حاکمان ایران و دستگاه تبلیغاتی اش داشته باشد قابل فهم است که تابلوی ترسیم شده 4 دلیل ارائه شده همراه با ویژگی های ضمیمه شده ی این چنینی که محور قدرت منطقه ای بودن رژیم قرون وسطایی کودتایی است آنهم با پسوند وارونه گویی ادعای هیچگونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای ندارد چقدر بی مایه و آبکی و وارونه می باشد که تشریح و توصیف این ادعا چنین است:

هرگونه بحث درباره برنامه موشكي ايران مستقيما با بحثي بزرگتر پيوند مي خورد و آن هم اين است كه چه عواملي ايران را به يك قدرت منطقه اي تبديل كرده است؟ به اين سوال معمولا چهار نوع پاسخ داده شده است. پاسخ اول اين است كه ايران يك قدرت منطقه اي است به اين دليل كه هيچ كشور ديگري در منطقه خاورميانه داراي ظرفيت هاي انساني، نهادي و جغرافيايي ايران نيست. پاسخ دوم اين است كه ايران تنها كشور منطقه خاورميانه است كه يك برنامه هسته اي مستقل و بسيار پيشرفته را از دل انواعي از محروميت ها و محدوديت ها با موفقيت توسعه داده است. از منظر مادي، برنامه هسته اي موجب شده ايران به يك منبع جديد و تقريبا تمام نشدني توليد انرژي و همچنين كالاهاي قابل صادرات به بازار فناوري هاي سطح بالا (مانند سوخت هسته اي) دست پيدا كند. از منظر سياسي هم برنامه هسته اي يك منبع تمام نشدني توليد اقتدار ملي است كه غربي ها به هيچ كشور ديگري در منطقه خاورميانه اجازه دست يابي به آن را نداده اند. پاسخ سوم اين است ايران يك قدرت منطقه اي است به اين دليل كه قلب محور مقاومت محسوب مي شود. در باره اين موضوع بين تحليلگران تقريبا هيچ اختلاف نظري وجود ندارد كه تا وقتي مسئله اي به نام مقاومت وجود دارد ايران قدرت اول منطقه باقي خواهد ماند پاسخ چهارم برنامه موشكي ايران است. اين نكته در ميان تحليلگران امور نظامي و راهبردي در غرب بي گفت وگو پذيرفته شده است كه ايران داراي پيشرفته ترين برنامه موشكي در منطقه خاورميانه است و هيچ كشوري در منطقه، حتي در بلند مدت قادر به پر كردن فاصله خود با ايران در اين حوزه نخواهد بود- تبديل شدن اين اصل به يك اصل بديهي در ذهن تحليلگران نظامي غربي كه «ايران بزرگترين قدرت موشكي خاورميانه و يكي از معدود قدرت هاي موشكي جهان است»، داراي يك پيام راهبردي بسيار مهم است ، ايران برتري نظامي خود را بر پايه سلاح هاي متعارف استوار كرده است. در دكترين دفاعي ايران، جايي براي سلاح هاي NBC Nuclear Biologic Chimistrical) باز نشده و به همين دليل شايد بتوان ادعا كرد ايران تنها كشوري در جهان است كه بدون تكيه بر سلاح هاي نامتعارف توانسته قدرت نظامي خود را تا حدي غير قابل رقابت در محيط اطرافش توسعه بدهد و البته بدون شك برنامه موشكي نقشي بي بديل در آن ايفا كرده است. پيام راهبردي اين موضوع آن است كه برخلاف آنچه آمريكايي ها تصور مي كنند ايران براي حفظ برتري منطقه اي خود هيچ نيازي به ساخت سلاح هسته اي ندارد. توسعه برنامه هسته اي غيرنظامي در كنار رشد برنامه موشكي و تركيب اين دو با نفوذ روز افزون منطقه اي، باقي ماندن در جايگاه قدرت اول منطقه را در بلند مدت تضمين خواهد كرد"

چگونه موشک دور برد می تواند نقش پدافندی مقابل حمله ی هوایی دشمن از جمله جنگده های مدرن را داشته باشد که در ارتفاع بالا پرواز می کنند. یا دفاع از پرتاب موشک های دور بردی کنی که از مسافت دور و از روی عرصه ی کشتی پرتاب می شود؟ البته اینگونه ادعای کاذب کردن برای تلافی کردن پدافند غیر پیشرفته و عدم دسترسی به جنگنده های هوایی مدرن می باشد. عجیب تر است که اعتراف شده است در فاصله ی یک ساله موشک های سامانه دفاعی مرصاد جایگیزین موشک های اس 300 روس ها شده است که از سوی روس ها تحویل داده نشد . تازه موشک جایگزین شده می تواند 100 هدف را بطور همزمان مورد هدف خود قرار دهد. مهمتر اینکه ادها شده که موشک دیگر تهاجمی است که این موشک هم جنبه تدافعی دارد، بلکه تهاجمی . یعنی برگردان همان واقعیت که گفته شد تلاش می شود از موضع ضعف قدرت نمایی شود

"، وقتي روس ها در يك اقدام غيرقانوني پس از صدور قطعنامه 1929 در ژوئن 2010 اعلام كردند كه سامانه دفاعي اس 300 را به ايران تحويل نخواهند داد، ايران با يك برنامه ريزي داخلي فشرده توانست سامانه دفاعي مرصاد را توسعه دهد كه عملا از همه قابليت هاي اس 300 از جمله رهگيري همزمان يكصد هدف برخوردار است.. اما بخش دوم برنامه موشكي ايران كه در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 گوشه هايي از آن به نمايش درآمد با وجود اينكه ظاهرا يك برنامه تهاجمي است اما در واقع آن هم ماهيتي دفاعي دارد چرا كه صرفا به سمت اهدافي نشانه گرفته شده است كه دشمن رسما اعلام كرده از آنها براي حمله به خاك ايران استفاده خواهد كرد يعني سرزمين هاي اشغالي به اضافه پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه"

بازهم عجیب تر اینکه مدعی قلم بر دست بیشتر از اینکه زور زده تا اثبات کند ایران قدرت منطقه ای است چون مجهز به موشک دور برد می باشد . اما در ادامه بیشتر فاکت آورده و قسم خورده است که این موشک های بی خطر هستند. البته خود کفا هم هست فقط قطعاتی خاص از آن با دور زدن تحریم ها از کشور های مشارکت کننده در تحریم های اقتصادی همچون از چین و کره شمالی اینگونه وارد می شود :

"بنابراين، اين ايده كه برنامه موشكي ايران يك تهديد منطقه اي و فرامنطقه اي است اساسا بي مبناست. اين برنامه فقط عليه كساني تهديد خواهد بود كه قصد تهديد ايران را داشته باشند.. روس ها هم مدت هاست باور ندارند كه برنامه موشكي ايران خطرناك باشد و دقيقا به همين دليل در مقابل توسعه سپر دفاع موشكي مشترك آمريكا و ناتو ايستاده اند. ويژگي اول اين است كه برنامه موشكي ايران بر خودكفايي كامل داخلي متكي است و هيچ نوعي از وابستگي خارجي ندارد كه بتواند به عنوان نقطه آسيب پذيري آن در نظرگرفته شود. ضمن اينكه در برخي حوزه هاي خاص كه ايران علاقمند به تامين مواد يا قطعاتي از خارج بوده همانطور كه گزارش هاي سازمان ملل نشان مي دهد به آساني همه تحريم ها را دور زده و بسياري از كشورهايي كه به تحريم ها راي مثبت داده بودند هم دراين دور زدن مشاركت كرده اند."

بالاخره ویژگی خاص این موشک های بومی که همچون تکنولوژی هسته ای بومی شده است که همراه با عدالت بومی شده از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد در سازمان ملل که هنگام سخنرانی اش در از هاله ی نور احاطه شده بود آن را به بندگان خدا در سراسر جهان صادر نمودشد. البته آنقدر در صدور عدالت افراط کرد ه که در داخل با تفریط یا کمبود عدالت مواجه شد طوریکه این کمبود عدالت هرروز بیشتر می شود . بهر حال در عوض اذعان شده است که اهداف موشکی صرف نظامی و تولید انبوه که قابل شکار شدن موقع شلیک نیست بلکه این چنین پیش مقدمه ی طرح ماهواره ای و تسخیر فضا می باشد :

"ويژگي دوم برنامه موشكي ايران آن است كه اين برنامه يك برنامه نظامي صرف نيست. طراحي ماهواره برهاي بومي مهم ترين شاهدي است كه ثابت مي كند برنامه موشكي ايران اهداف غير نظامي مهمي را هم دنبال مي كند. موشك ماهواره بر سفير اساسا يك موشك بالستيك با سوخت جامد است كه عمود بر سطح زمين شليك مي شود اما اگر همين موشك به موازات سطح زمين يا با زاويه اي معين نسبت به آن شليك شود، تبديل به يك موشك دوربرد تهاجمي خواهد شد. بنابراين، اين نكته دقيقي است كه گفته شود ميان برنامه موشكي و ماهواره اي ايران پيوندي معنادار وجود دارد.ويژگي چهارم برنامه موشكي ايران كه اهميتي فوق العاده دارد اين است كه ايران توان شليك انبوه موشك هاي بالستيك را به دست آورده است. اهميت اين موضوع از آن جهت است كه «توان شليك انبوه» يكي از مهم ترين سازوكارهاي دفاعي آمريكا و رژيم صهيونيستي يعني سامانه هاي دفاع موشكي را ناكارآمد مي كند. به لحاظ نظري، سامانه هاي دفاع موشكي همواره بر اساس اين فرض ساخته مي شوند كه بناست با شليك هاي منفرد مقابله كنند و هيچ سامانه دفاع موشكي وجود ندارد كه قادر به مهار شليك انبوه موشك ها باشد. پيام اين توانمندي ايران آن است كه حتي اگر چنين سامانه هايي مستقر هم بشود در مقابل شليك انبوه موشك ها از ايران كارايي نخواهد داشت."

در خاتمه اینکه اکنون که صنعت موشکی پیشرفته نموده است و کما کان در حال پیشرفت و نوآوری می باشد . زیرا که طرح این سامنه جزو زیر مجموعه ی جهاد اقتصادی نظامی فضایی یا آسمانی شدن پیام نوروزی ولی وقیح نا مشروع می باشد . به ویژه اینکه بستر ساز قول تسخیر کردن فضا می باشد که قرار است به جا ی سفر ولی وقیح آسمانی به فضابرای بسط و توسعه ی اندیشه ولایت وقیحی در آنجا ابتدا به نمایندگی از سوی ایشان یک پیشمرگه ی داوطب میمون همراه با موشک به فضا فرستاده شود تا سر وگوشی آب دهد که اوضاع آنجا چگونه است یا چه خبر است ؟ آیا امکان دارد که ولی وقیح در سفر بعدی همراه خود انبر و ذغال منقل برای آتش افروزی ببرد تا در آنجا بتواند دست به آتش بازی یا آتش افروزی بزند تا با زمینی و آسمانی کردن آتش افروزی اش ایشان توانسته باشد گامی جدی و مثبت در راستای فراهم کردن شرایط سفر و ظهور امام زمانی بر داشته باشد که گماشته اش پاسدار احمدی نژاد قولش را داده است. به شرط اینکه می بایست ابتدا آخوند متحجر غارتگر تمساح یزدی راضی و قانع شود تا فتوای مشابهی که برای هاشم آقاجری صادر کرد که چرا در دانشگاه بوعلی سینا همدان از دکتر شریعتی نقل کرد ه بود که انسان میمون نیست تا که نیاز به مقلد داشته باشد؟ یعنی اینکه ولی وقیح باید قبل از این سفر فضایی معضل شرعی خودش را با میمون همراهش حل کند که مشخص شود کدام یک مرشد و یا مرید هست تا خیال آیت الله تمساح از این بابت راحت شده باشد و مجبور به صدور فتوای مهدور الدم برای دو صادر نکند .

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900408/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 8 تیر ماه سال 1390

مقدمه اي بر توان استراتژيك موشكي ايران (يادداشت روز)