گزیده خبر های 26 خرداد 90 قسمت 2

كشف 90 كيلوگرم موادمخدر در پارس جنوبي

رمز گشایی و روشن گری پیرامون این کشف مواد مخدر در پارس جنوبی پیچیده و مشکل نیست . زیرا که دست آن ارگان مافیایی دست اندر کار است که قبل از اینکه کودتا کند وقدرت را قبضه نماید .چنگ بر عسلویه و میدان های نفتی و گازی پارس جنوب انداخته است و قرارداد های سنگین چندین میلیارد دلاری پیمانکاری نفتی و گازی با دولت و وزارت نفت منعقد کرده است و سالیان متمادی است که از سراسر ایران کار گران فصلی گرد آوری و اعزام به عسلویه نموده است . البته به جای دستمزد شان ،اینان را به انواع و اقسام مواد مخدر آلوده کرده است . سپس بدون دستمزد اخراج شان می نمایند . اکنون به نظر می رسد که گویا پیرامون ورود و توزیع مواد مخدر با رقیب مواجه شده است . همچنین دام برای سر به نیست کردن معترضانن ناراضی در پارس جنوبی تدارک دیده است که بد نبال بهانه می گردد . بنا بر این کشف مقدار 90 کیلو مواد مخدر تلاش مذبوحانه و بهانه تراشی مناسبی می باشدتاد اهداف پلید وکثیف ضد انسانی خود ش را دنبال کند . نا گفته نماند که این توطئه نمی تواند بی ربط به بازداشت و محاکمه ی 8 جاسوس در استان بو شهر و مکمل آن باشد.

پليس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با همه توان و ظرفيت در راستاي مبارزه با قاچاق فعال است و اميدوار هستيم بتوانيم در انجام وظايف محوله موفق شويم فارس: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از كشف 90 كيلو گرم مواد مخدر در پارس جنوبي خبر داد.حجت‌الله نوري پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پليس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با همه توان و ظرفيت در راستاي مبارزه با قاچاق فعال است و اميدوار هستيم بتوانيم در انجام وظايف محوله موفق شويم.وي از كشف 90 كيلو گرم مواد مخدر در پارس جنوبي خبر داد و افزود: 90 كيلو گرم مواد مخدر در منطقه ويژه پارس جنوبي در شهرستان كنگان كشف شد.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر در تشريح جزئيات اين عمليات خاطرنشان كرد: پليس مبارزه با مواد مخدر در راستاي مبارزه قاطعانه با سوداگران مرگ و توزيع‌كنندگان عمده مواد مخدر حين كنترل خودروهاي در حال عبور از ايست و بازرسي شهيد مصطفي خميني (ره) بندو به يك دستگاه خودرو پژو به رانندگي عبدالله مظنون شد.نوري ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر، اين خودرو كه با 5 سرنشين و در ظاهر به صورت خانوادگي از زاهدان به سمت بوشهر در حال مسافرت بودند را توقيف كرد.وي اضافه كرد: با تيزبيني و دقت نظر ماموران محور، پس از چند ساعت تلاش و بازرسي خودرو 90 كيلو گرم ماده مخدر از نوع ترياك كه بصورت ماهرانه‌اي در خودرو جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر يادآور شد: متهمين دستگير و پس از تشكيل پرونده يه منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدندنوري گفت: نيروي انتظامي استان بوشهر از همه ظرفيت‌هاي موجود براي برقراري نظم و امنيت شهروندان در سراسر استان استفاده مي‌كند و اميدوار هستيم با همكاري مردم و مسئولان شاهد موفقيت بيشتر باشيم.

توافق ايران و عراق براي افزايش زائران عتبات

http://www.fardanews.com/fa/news/151598

اعزام روزانه 6000 زوار از ایران به عراق چه مبلغ پول از ایران منتقل به عراق می کند . در صورتی که ایران دارای اقتصاد ورشکسته ای می باشد که ناشی از واردات رو به رشد کالاها مقابل صادرات می باشد . از سوی دیگر این سیاست در راستای چه اهداف ناامن و بی ثبات وحیات کردن خلوت می باشد که حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی ایران دنبال می کنند؟ به خصوص اینکه در سوریه با فریاد مرگ بر دیکتاتور تصاویر ولی وقیح و شیخ حسن نصرالله پاره و سوزانده می شود وموج تظاهرات ضد نوری مالکی دست نشانده هم رو به افزایش می باشد. فراموش نشود که در این بیانیه تفاهم تأکید شده است که هدف انتقال زوران از عراق به سوریه است . یعنی بدلیل وخیم شدن اوضاع بشار اسد هدف انتقل نیرو یا اعزام تروریست های پاسدار و بسیج از ایران به عراق به ویژه به سوریه در راستای سرکوب مخالفان بشار اسد ودفاع و تقویت وی می باشد..

علي ليالي امروز (پنجشنبه، 26 خردادماه) پس از امضاي تفاهم‌نامه‌ي زيارتي ايران و عراق، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره‌ي بندهاي اين تفاهم‌نامه توضيح داد ايسنا: سازمان حج و زيارت ايران و وزارت جهانگردي و آثار باستاني عراق براي اعزام روزانه شش‌هزار نفر ايراني به عتبات عاليات عراق توافق كردند.معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: انتقال زائران از مرز و بازگشت از مرز ديگر، از مسائلي بود كه در اين تفاهم‌نامه به آن پرداخته شد تا اين ظرفيت فوري ايجاد شود، يعني اگر شرايط اقتضا مي‌كرد، زائران از مرز ديگري به كشور بازگردندليالي مذاكره درباره‌ي مسير اعزام از عراق به سوريه را از ديگر تفاهم‌هاي انجام‌شده دانست و افزود: قرار شد، طرف عراقي در تعامل با طرف سوري، اين فرصت را فراهم كند كه زائران ايراني پس از زيارت عتبات عاليات عراق به سوريه نيز مشرف شوند.

گرانی جمهوری اسلامی از افزایش اسکناس‌‌ نویسی

ولی وقیح نا مشروع و پاسداران کودتا گر که با بسیج ارگان های سر کوبگر در خدمت کودتا گر و عدم مجوز حضور دادن به معترضان ناراضی تا مانع از فریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای و اصل ولایت وقیح گفتن شان توی خیابان شوند . اکنون آنچنان در مانده شده اند که نمی دانند که چه خاکی بر سرشان نسبت به این ابتکار مردمی بریزند؟

دیگربان : سایت «بولتن‌نیوز» پس از «غیر شرعی» اعلام شدن اسکناس‌نویسی از سوی چند مرجع تقلید از مقام‌های بانک مرکزی خواست نسبت به جمع‌آوری اسکناس‌های کهنه اقدام کنند.این سایت نزدیک به وزارت اطلاعات نوشته که بانک مرکزی «مشکل مزمن اسکناس‌های فرسوده را به فراموشی سپرده» و «مردم از دست به دست کردن هر روزه این ابزارهای انتقال بیماری به ستوه آمده‌اند.»«بولتن‌نیوز» با رد استدلال مقام‌های بانک مرکزی مبنی بر هزینه بالای تعویض اسکناس‌های کهنه نوشته است: «این بانک موظف است تدابیر مناسبی را برای رفع این معضل بیندیشداین سایت نوشته که «مساله کمبود بودجه برای چاپ اسکناس نو هم برای تشکیلاتی که فقط یک قلم از محل واردات و فروش طلا میلیارد‌ها تومان سود به دست می‌آورد، و یا در جلسه مجمع عمومی سالانه میلیون‌ها تومان سود بین پرسنل و مدیران خود تقسیم می‌کند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیستبه نظر می‌رسد پس از گسترش شعارنویسی‌ها روی اسکناس‌ها در ایران٬ فشار‌ها بر مقام‌های دولتی به رئیس بانک مرکزی برای از رده خارج کردن آنها به بهانه تعویض اسکناس‌های کهنه افزایش یافته است.معترضان به نتیجه انتخابات در ایران بیش از دو سال است که با نوشتن شعار‌هایی روی اسکناس‌ها٬ اعتراض خود را نشان می‌دهند.سال ۱۳۸۸ مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند قصد دارند اسکناس‌های شعار‌نویسی شده را جمع‌آوری کنند٬ اما تعداد بسیار بالای این اسکناس‌ها آن‌ها را از تصمیم خود پشیمان کرد.به نظر می‌رسد افزایش قابل توجه اسکناس‌های شعار‌نویسی شده مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی را به فکر از رده خارج کردن آن‌ها انداخته است.این مقام‌ها در عین حال اعلام نکرده‌اند برای جلوگیری از شعار‌نویسی روی اسکناس‌های جدید چه تدابیری اندیشیده‌اند.

0 5درصد از واحدهای صنعتی گاوداری و مرغداری به علت اجرای هدفمندی یارانه‌ها تعطیل شدند

اینهم نتیجه ی افزایش چند برابری شدن واردات کالا ها نسبت به صادرات که مکمل طرح حذف یارانهه ای حکومتی و افزایش رو به صعوود قیمتت کالا ها و خدمات دولتی شده است که در نهایت منتهی به تعطیل شدن نیمی از واحدهای صنعتی گاو داری و مرغداری های کشور شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، با اعلام خبر تعطیلی ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی گاوداری و مرغداری کشور به علت اجرای ناهماهنگ هدفمندی یارانه‌ها، گفت: تعطیلی این واحدها افزون بر وارد آوردن آسیب‌های جدی به تولید بخش کشاورزی و دامداری، زندگی بسیاری از خانواده‌های کارگری را در سال جهاد اقتصادی با دشواری‌های فراوانی مواجه کرده است.“جلال محمودزاده” در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت افزود: تعطیلی واحدهای پرورش مرغ و گاو در کشور موجب بیکاری جمعیت بزرگی از کارگران شده است.نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم انتظار دارند در سال جهاد اقتصادی سطح کیفی بالاتری در زندگی تجربه کنند، اما متأسفانه اجرای ناهماهنگ و ضعیف قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب شده است که بسیاری از خانواده‌های کارگری در کشور شرایط دشوارتری از گذشته را بگذرانند.وی با بیان این که تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور افزون بر بیکاری جمعیت بزرگی از کارگران، کاهش میزان تولید را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: کاهش تولید به معنای افزایش میزان واردات به کشور است و این مسئله‌ای است که پایه‌های توسعه تولید را در کشور از بین می‌برد.عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق و بی‌کم و کاست قانون بهره‌وری بخش کشاورزی، یادآور شد: کشاورزی و دامداری بی‌تردید از مهم‌ترین پایه‌های توسعه اقتصادی کشور است و بی اعتنایی به آن به معنی بی اعتنایی به توسعه و رفاه عمومی است

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري، پس از آزادي، بازداشت شد

جنگ قدرت و ثروت مرز خودی و غیر خودی و معمم و غیر معمم نمی شناسد چون ولی وقیح جانشین خمینی شیاد است که گفته بود هر گز با کسی عقد اخوت نبسته ام.

عباس اميري‌فر، عباس اميري‌فر رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري، پس از آزادي، بازداشت شد. به گزارش ایرنا،گفته مي شود وي در ارتباط با اتهام مربوط به سي دي به سوي ظهور بازداشت شده بود.يكي از اعضاي خانواده اميري فر تصريح كرد كه وي به مدت چهل روز در زندان انفرادي به سر برده است.اميري فر روز چهارشنبه پس از آزادي ، بلافاصله از سوي دادگاه ويژه روحانيت به صورت موقت بازداشت شد.وي در بند عمومي اين دادگاه نگهداري مي شود و گفته شده است كه دادگاه ويژه روحانيت اميري فر را به همين اتهام بازداشت كرده است.شايعه خودكشي اميري فر در زندان كه بعدا بي اساس بودن آن روشن شد، يك ضربه روحي شديد به خانواده وي وارد كرد

نگرانی خانواده‌ كمال شریفی‌ نسبت به وضعیت این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

فضای طاقت فرسای تحمیل شده از سوی حاکمان رژیم ضد بشری قرون وسطایی به مردم ایران بگونه اس است که برای قربانیان در بند زندان اندر زندان ساخته شده و شرایط آنگونه ضد انسانی و تحمل نا پذیر شده است که قربانی در بند به جز گزینه ی اعتصاب غذا و پذیرش مرگ تدریجی یا زجر کش کردن برایش باقی نمانده است.
خانواده‌ كمال شریفی طی نامه نسبت به وضعیت کمال شریفی ، زندانی سیاسی اظهار نگرانی کردند. در بخشی از اسن نامه آمده است :بیش 10 روز است كمال شریفی‌ زندانیی‌ سیاسی‌ در زندان میناب از بند عمومی‌ به‌ سلول انفرادی‌ منتقل شده‌‌و ایشان هم به‌ نشانه‌ نارضايى‌ از این عمل زندانبانان دست به ‌اعتصاب غذا زده‌ است. بر اثر وضعیت وخامتبار زندان‌و ادامه‌ انواع شكنجه‌ها‌ وضعیت جسمانی‌ ایشان روز به روز روو به‌ وخامت گرایده‌. هم اكنون وضعیت جسمانی‌ ایشان بسیار بد گزارش شده‌ است.كمال شریفی‌ در سال 2008 در شهر سقز توسط نیروهای‌ امنیتی‌ حكومت دستگیر شد‌و بعد از محاكمه‌ در دادگاههای‌ سقز‌و سنندج به‌ 30 سال زندان ‌و تیعید محكوم شد.شریفی‌ از فعالان سیاسی‌ كُرد در كردستان است كه‌ به‌ جرم فعالیت برضد جمهوری‌ اسلامی‌ محكوم شده‌ است. كمال شریفی‌ از روزنامه‌نگاران مستقل و اَزاد كردستانی‌ است كه‌ سالیان درازی‌ در نشریات كُردی‌ می‌ نوشته‌ است.

حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در 25 خرداد در خیابان های مشهد

آنگونه ولی وقیح نامشروع منفور شده ومورد نفرت و خشم مردم ناراضی ایران می باشد که در زادگاهش نیز مورد تأئید نمی شد طوریکه در سال گرد تظاهرات ضد حکومتی 25 خرداد 88 در مشهد هم همچون تهران فضای حکومت نظامی تحمیل شده حاکم شده است.

امروز چهارشنبه ،۲۵ خرداد، برخی از مناطق مرکزی شهر مشهد و همچنین دهها شهر دیگرمیزبان نیروی امنیتی و پلیس ضد شورش بوده است.گزارش ها از مشهد حاکی از آن است که در حد فاصل میدان احمدآباد و ملک آباد (فلسطین) حضور پر رنگ نیروهای امنیتی و انتظامی مشاهده شده است.به گزارش سحام نیوز از مشهد، صدها نفر از نیروهای انتظامی و امنیتی با حضور پر رنگ خود در خیابان های راهنمایی و احمدآباد مشهد، جو سنگین امنیتی را برقرار کرده اند. بر اساس همین گزارش نیروهای امنیتی چند نفر را که اکثرا خانم بوده اند را دستگیر کرده اند.نکته قابل توجه پخش “شربت” توسط پلیس امنیت اخلاقی نیروهای انتظامی در میان مردم بود!

قالیباف: برخی «پول خريد نان در حد ضروريات» خود را هم ندارند

این سردار پاسدار قالیباف که شهر دار تهران و سوگلی و همشهری رهبر ولی وقیح نا مشروع می باشد آنگونه شیادانه نظر داده که از تأکید نان نسیه داده نمی شود وی متعجب شده است که گویا از سایر سیارات از جمله کره ماه آمده است که نه شهر دار تهران نمی باشد ونه اینکه خبری از فقر و محرومیت مردم ایران به خصوص مردم تهران دارد . مشروط بر اینکه گویا که این شرایط فقط در دوران کنونی رئیس جمهور بودن پاسدار گماشته احمدی نژاد به وجود آمده است و خاتمی در تبلیغات ریاست جمهوری دوره ی دوم خود در کرمان اعتراف نکرده بود که ما مسئولان مقابل وعده و و قول هایی که تا کنون به مردم داده ایم فقط در توزیع عادلانه ی فقر اقدام و عمل نموده ایم؟

مردمک mardomak.org : محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، می‌گوید که از دیدن نوشته «نان نسیه داده نمی‌شود» روی شیشه یک نانوایی در تهران شوکه شده و هم‌زمان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ دولت دهم، می‌گوید که در تمام ایران حتی یک نفر به نان شب محتاج نیست.براساس گزارش وب‌سایت آقای قالیباف، شهردار تهران گفته است که پس از شوکه شدن از این موضوع تحقیقاتی انجام داده و متوجه شده است که افرادی هستند كه «پول خريد نان در حد ضروريات» خود را هم ندارند.نان نسیه‌ای شهردار تهران، رقیب آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴، را شوکه کرده اما رئیس دولت در دیدار با ایرانیان مقیم قزاقستان گفته است که امروز می‌توان ادعا کرد که در تمام ایران حتی یک نفر وجود ندارد که محتاج نان شب باشد.آقای احمدی‌نژاد اردیبهشت امسال نیز گفت که در ایران خانواده گرسنه وجود ندارد و در دی ماه سال ۸۸ گفته بود که اگر هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا شود، ظرف سه سال آینده بی‌کار و فقیر در کشور باقی نمی‌ماند.این در شرایطی است که پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت کالاهای اساسی چندبرابر گران شد به‌گونه‌ای که قیمت انواع نان مصرفی مردم تنها در مدت پنج ماه دوبار گران شد؛ برای نمونه قیمت نان سنگک پیش از اجرایی شدن این قانون به‌طور متوسط ۱۵۰ تومان بود اما اردیبهشت امسال ۵۰۰ تومان تصویب شد.رئیس دولت دهم که در جمع ایرانیان خارج از کشور از نبود محتاج به نان شب در ایران سخن گفته میزان بی‌کاری که بهار امسال از زبان او نقل شده بود و هم‌چنین آمار کارگران بی‌کار و انتقاد مجلس و مراجع تقلید از عملکرد اقتصادی دولت را نادیده گرفته است.براساس نامه‌ای که احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، پنجم اردیبهشت در مجلس خواند «وزیر کار فروردین امسال از قول رئيس‌جمهور آمار بی‌کاری در سال ۸۹ را ۱۰ درصد اعلام کردبرخلاف این آمار دولت، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس، گفته است که یک چهارم جوانان ایرانی، بی‌کار هستند.در شرایطی که چندبرابر شدن قیمت کالاهای اساسی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آشکار است و انتقادهای گسترده نمایندگان مجلس و برخی مراجع تقلید را درپی داشته است، میزان واقعی بی‌کاری، تورم، و جمعیت زیر خط فقر ازسوی بانک مرکزی و مرکز آمار ارائه نشده است.عادل آذر، استاد دانشگاه تربیت مدرس، سال گذشته گفته بود که بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت زیر خط «فقر مطلق» و بیش از ۳۰ میلیون نفر از شهروندان ایرانی زیر خط «فقر نسبی» هستند.حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۰ نیز ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده که به گفته فعالان کارگری با پیش‌بینی تورم ۲۵ درصدی، این دستمزد که شورای عالی کار تصویب کرده، «تفکر توهمی دولت» را نشان می‌دهد.برخی از مراجع تقلید نیز از وضعیت اقتصادی و بی‌کاری انتقاد کرده‌اند. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه در قم، چندین بار نسبت به فقر و تورم در جامعه هشدار داده و آخرین بار گفته است که مسئله اقتصادی برای مردم «دردسر ایجاد کرده است». ایت‌الله مکارم شیرازی که ارتباط نزدیکی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دارد، هشدار داده که مردم در صورتی کنار دولت می‌مانند که «مسائل اقتصادی و اخلاقی حل شودقوانین موجود در کشور نیز ازجمله اصل سوم قانون اساسی دولت را به رفع فقر و ایجاد رفاه مکلف کرده است. راساس قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود دولت خط فقر را تعیین و خانواده‌های زیر «خط فقر مطلق» را تحت پوشش حمایتی قرار دهد اما اعلام آمار خط فقر ازسوی نهادهای رسمی محرمانه باقی‌مانده است.