دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 25 خرداد ماه سال 1390

نقد وبررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " علف هاي هرز ! "
"جنگ قدرت وثروت هیچگونه ارتباطی به مردم ایران ندارد .چون نفعی در این مورد ندارند جز اینکه روزنه ای برای شان گشوده شود تا بتوانند به مبارزه شان برای تغییرات دمکراتیک در ایران ادامه دهند"

مثلی است که گفته می شود آب از سز چشمه گل آلود است . اکنون مگر می توان باور داشت در رژیم ضد بشری که از رأس تا ذیل آن آلوده به فساد و رشوه و رانت خواری و تبعیض و غارتگری می باشد . اما رئیس جمهوری د اشته باشد که با کودتا و تقلب رئیس جمهور شده و بر سر کار آمده است. ولی بر اساس ادعای قلم بر دست یادداشت روز نویس مردم ایران این پاسدار گماشته رئیس جمهور را با ويژگي هايي نظير پاك دستي، امانتداري بيت المال، مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادي، همچنین دارای پشتکار تلاش شبانه روزي بعنوان خدمت به مردم به ويژه طبقه محروم مي شناسند. به خصوص اینکه مدعی اصول گرا با دولت ساده زیست و عاشق خدمتگزار ی به مردم ایران هم می باشد . ولی طرفه آنکه بر خلاف این ادعای وارونه عجیب است که وی دارای مشاوران و یاران نزدیک درون دولت می باشد که در روند ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان وی با رهبر ولی وقیح نا مشروع که ادامه دارد اینان متهم به جریان انحرافی درون دولت شده اند . آنگونه که اکنون نیز فاش شده است که اخبار موثق حکایت از آن دارد که اینان دست اندازی به بیت المال هم کرده اند . تازه مردم عادی هم این موضوع را می دانند ولی همچنان رئیس جمهور تقلبی را امانت دار و صادق و مردمی می دانند!. اما عجیب تر اینکه ولی وقیح نا مشروع حامی رئیس جمهور و انتساب کننده ی رئیس دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضاییه در خواب عمیق می باشند یا اینکه آنگونه خود شان را به خواب زده اند که خبری از این چنگ اندازی به اموال بیت المال مشاوران رئیس جمهور اصول گرا نمی دانند!.مضحک و مسخره تر اینکه مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس در دنباله بیشتر گلاب زده و اعتراف کرده است که این جریان منحرف غارتگر بیت المال از سال ها پیش شناسایی شدند. ولی تا کنون نه اینکه هیچ اقدامی برای مهار یا دستگیر کردن شان نشده است ، بلکه لوطی جماران و پاسداران کودتا گر با طرح کودتا رقیب مغلوب را حذف و متهم و محکوم و خانه نشین کردند تا که اینان با حمایت رهبر لوطی جماران قدرت بیشتری کسب نمایند. البته این کشف بی ارتباط به برکنار شدن وزیر طوطی صفت بد نام اطلاعات عزل و نصب شده حیدر مصلحی از شورای سیاست گذاری صندوق پول نمی باشد. بهر حال قلم بردست اینگونه گزارش از اقدامات پنهانی چراغ خاموش از جریان انحرافی درون دولت ارائه داده است :

"اشاره به نيمه پنهان يكي از اقداماتي است كه جريان منحرف ياد شده از سال ها پيش با چراغ خاموش در فضاي اقتصادي ايران دنبال كرده و مي كند و آن «بانك بازي» و اخذ مجوزهاي زنجيره اي براي تاسيس بانك هاي خصوصي با اهدافي پيدا و پنهان است كه همچنان ادامه دارد و در سايه انحرافات فكري جريان مورد اشاره از نظرها دور مانده است.ماجرا درباره مجوزهايي طلايي است كه گاه يك شبه و به لطايف الحيل از سوي بانك مركزي صادر مي شود و به دليل حساسيت موضوع، حتي خبر تصويب تاسيس بانك در بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار و ارسال پرونده به بورس جهت اعطاي مجوز پذيره نويسي تا آخرين لحظه از ديد همگان پنهان مي ماند و تنها چند روز مانده به آغاز فعاليت بانك، برخي اخبار مفاسد صورت گرفته در مسير اخذ مجوز و فعاليت از سوي رسانه ها كشف و رسانه اي مي شود.در چنين شرايطي، بر اثر غفلت هاي صورت گرفته و نفوذ جريان انحرافي در مراكز حساس سياسي، اقتصادي و مهم تر از همه نظارتي نظير بانك مركزي كشور، چندي است كه بازي جديد «بانك بازي» از سوي جريان ياد شده و آن هم در مقابل چشمان سه قوه به راه افتاده است. در اين بازي، حلقه هاي پيدا و پنهان گروه انحرافي در مركزيت سيستم پولي و مالي كشور با اعطاي مجوزهاي طلايي براي افراد وابسته به خود كه نگاهي به كارنامه فعاليت آن ها نشان مي دهد برخي از آنان در رديف بزرگترين بدهكاران به نظام بانكي كشور هستند، در جهت منافع شخصي و گروهي خود حركت مي كنند.پس از آنكه بانك هاي خصوصي چون «تات»، «آريا» و «گردشگري» با چنين ماهيتي تاسيس و به لطف حمايت هاي بي حساب و كتاب ليدرهاي جريان انحرافي در كمترين زمان و با بيشترين رانت در عرصه اقتصادي كشور مشغول به فعاليت شدند، اين روزها خبر تأسيس بانك ديگر وابسته به اين گروه به گوش مي رسد. اين بار بانك «شرق»! بانكي كه مجوز آن با پيگيري ها و فشارهاي دو ليدر جريان انحرافي و برخي از حلقه هاي وابسته به اين باند در بانك مركزي نظير «ح.پ» و در حالي كه مجوز راه اندازي آن، به دليل آنكه يكي از عمده سهامدارانش، خود در رديف بدهكاران بزرگ به نظام بانكي است متوقف شده بود، به يكباره صادر مي شود و همانطور كه گفته شد خبر تصويب تأسيس و حتي ارسال پرونده بانك به بورس جهت اعطاي مجوز پذيره نويسي مخفي نگاه داشته مي شود"

فراموش نشود.وقتی گفته می شود جنگ قدرت و ثروت است بهمین دلیل است که اکنون جریان انحرافی درون دولت متهم به سوء استفاده ی امتیاز تأسیس بانک خصوصی و رانت خواری دولتی شده اند. به خصوص اینکه ار گان های سرکوبگر و غارتگر کودتایی جون نقش و سهمی در این مورد ندارند . بنابراین مشخص است که می بایست اینگونه خودشان جزو شاکیان اصلی رقبای شان باشند:

"نكته تأسف برانگيزتر آن كه پيشتر نيز فرد نامبرده در حالي كه تنها در يكي از شعبه هاي يك بانك دولتي حدود 175 ميليارد ريال بدهي معوق داشته است، با نزديك شدن به برخي افراد در دولت و اخذ وامي ويژه، مقدمات تأسيس بانك تات را فراهم مي آورد. اين در حالي است كه اين بساز و بفروش كه پس از پيوند با باند انحرافي، خود را سلطان بلامنازع صنعتي خاص معرفي مي كند، سابقه اي طولاني در مواردي از اين دست دارد و مواردي نظير احداث مجتمع تجاري بهاران 1 و 2 و همچنين خريد غيرقانوني زمين وقفي مدرسه حافظ در آبان 1383 و تخريب آن به بهانه ساختن يك مجتمع تجاري را در پرونده خود دارد.همچنين 40 درصد از سهام اين بانك در شرف تأسيس، بدون برگزاري هيچگونه مناقصه اي به 4 شركت سرمايه گذاري خاص وابسته به طيف جريان انحرافي واگذار شده است و 48 درصد از سهام نيز در اختيار مناطق آزاد- كه در غفلت نهادهاي نظارتي به حياط خلوت فعاليت هاي اقتصادي جريان انحرافي تبديل شده- قرار گرفته است.آنچه بدان اشاره شد، تنها نمونه اي از تخلفات كشف شده از باندي است كه با نفوذ در گلوگاه پولي كشور، حركت دامنه دار و خزنده اي را در اين خصوص از سال ها پيش آغاز كرده است.به عنوان نمونه و تنها يك نمونه از اين اقدامات، چندي پيش به دستور رئيس كل بانك مركزي به مدير كل نظارت بر بانك ها و مؤسسات اعتباري قرار بود 350 بازرس از سوي اين بانك، فعاليت هاي برخي بانك ها و موسسات مالي را بررسي و گزارش كنند، اما با كارشكني هايي كه از سوي فرد ياد شده در بانك مركزي صورت گرفت، اين موضوع منتفي و طرح بازرسي كه از يكي از بانك هاي خصوصي آغاز شده بود، به دليل به خطر افتادن منافع باند انحرافي و آشكار شدن احتمالي بسياري از تخلفات در بانك هاي منتسب به اين گروه متوقف شد"

جالب تر اینکه اکنون مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس با آویزان شدن بهز گفته ی تبلیغاتی ریاست جمهوری پاسدار گماشته احمدی نژاد این چنین بطور چماق استفاده کرده و بر فرق مشاوران و یاران نزدیک وی که متهم به علف های هرز رانت خوار های کلان دولتی شده اند فرود آورده است :

"سخنان رئيس جمهور در بخشي از فيلم تبليغاتي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نكته اي كليدي داشت كه بازخواني آن در اين مقطع از عمر دولت دهم مي تواند مفيد باشد. رئيس جمهور در اين فيلم در حالي كه در حياط خانه اش مشغول چيدن سبزي بود مي گويد: «علف هرز خيلي وقت ها خودش را شبيه سبزي واقعي مي كند! اين علف هرز خودش را شكل واقعي نشان مي دهد و به سرعت رشد مي كند. رنگ و رويش را مثل ديگر سبزي ها در مي آورد و خيلي شبيه به ريحون است، ولي ريحون نيستواقعيت آن است كه باند نفوذي و انحرافي كه بسياري هنوز تصور مي كنند تنها در حوزه سياسي، فرهنگي دچار انحراف است، از سال ها پيش در كنار فعاليت در حوزه هاي سياسي و فرهنگي و پمپاژ - به گفته كيهان- عمدي عقايد انحرافي، فعاليت خزنده و گاه پنهان اقتصادي خود را نيز به شكلي ناسالم آغاز كرده و براساس اسناد و قرائن موجود، هم اكنون به شدت در مفاسد اقتصادي غرق شده است كه هنوز بسياري از ابعاد آن ناشناخته باقي مانده است. ادامه اين روند مي تواند نظام بانكي و به تبع آن، اقتصاد كشور را با آسيب هاي جدي روبرو كند و اميد آن است كه رئيس جمهور محترم اعضاي اين باند انحرافي را نيز مانند همان علف هاي هرز كه به آن اشاره كرده بودند، از «باغچه دولت» كنده و بيرون افكند"

در خاتمه اینکه هرروز که از جنگ قدرت و ثروت آغاز شده میان ولی وقیح نا مشروع و حامیان شان با پاسدار گماشته احمدی نژاد و یاران ومشاوران شان سپری می شود. بیشتر دلایل و اهداف پنهانی پشت پرده آفتابی می شود که چیست و برای چه نزدیکان رئیس جمهور درون دولت متهم به جریان انحرافی شده اند؟ چونکه تا کنون که پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت های نهم ودهم هموار کننده ی واگذاری سهام عدالت و سرمایه های ملی ودولتی باا نعقاد قرار داد های چندین میلیارد دلاری باا رگان های فاشیستی و کودتایی و سرکوبگر پاسداران و زائده اش بسیج بوده است نه اینکه هیچ مشکلی میان شان در کار نبود و نه هیچ خبری از جریان انحرافی درون دولت مدعی ساده زیست و اصول گرا بیان و مخابره نمی شد ، بلکه بشدت از سوی شاکیان و منتقدان با ولی وقیح نا مشروع مورد حمایت و پشتیبانی واقع می شدند .حتی منتقدان دولت مورد تهدید و اتهام واقع شده وهمسو با دشمنان بیگانه متهم می شدند . ولی از زمانی که برای ارگان های کودتایی سر کوبگرر قیب در ر انت خواری شان درون دولت به وجود آمده است نا گهان ورق بر گشت و شیپور تبلیغاتی شان علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد وجریان انحرافی درون دولت هم شروع و بصدادر آمد. صد البته که این جنگ قدرت وثروت هیچگونه ارتباطی به مردم ایران ندارد .چون نفعی در این مورد ندارند جز اینکه روزنه ای برای شان گشوده شود تا بتوانند به مبارزه شان برای تغییرات دمکراتیک در ایران ادامه دهند.

هوشنگ بهداد

http://www.kayhannews.ir/900325/2.htm#other200

دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 25 خرداد ماه سال 1390

علف هاي هرز ! (يادداشت روز)