روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 1 تیرماه سال 1390

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " توطئه جديد غرب عليه سودان "

مگر دستآورد 33 سال گذشته حاکمان ایران نسبت به مردم ایران چگونه بود یا چه رفتاری داشته اند؟ مهمتر اینکه در شرایط کنونی چگونه با رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت وی رفتار می شود و چه اتهاماتی به اینان زده می شود که قراراست این تجربه الگو برای ملت های منطقه همچون سودان باشد؟!

بر اساس مسئولیت و مأموریت وا گذار شده به سر مقاله نویس که می بایست ادا و اطوار و ادعای نماینده ی دولت و سخنگو وکیل مدافع ملت های کشور مسلمان منطقه را در آورد و در این مورد از موضع ضد آمریکایی قلم فرسایی و لغزخوانی کند. در ادامه ی این سیاست و اجرا کردن نقش اکنون نوبت سودان رسیده است که وی نه فقط از موضع نماینده ی دولت سودان و ملت این کشور قلم زنی کند و علیه ی شورای امنیت سازمان ملل لغز خوانی نماید. بلکه فراتر رود و سران کشور های عربی کنفرانس اسلامی را متهم کند که نه کمک به ملت مسلمان سودان نکردند ، بلکه آنگونه سکوت یا اقدام نموده اند که موجب فراهم شدن جدا شدن بخش جنوب سودان از سوی شورشیان برای تشکیل دولت مسیحی شده است این چنین پیرامونش تحلیل داده است:

اين منطقه نفت خيز را متعلق به شورشيان مسيحي مورد حمايت غرب معرفي مي‌كند و عملاً به نفع شورشيان مسيحي موضع گرفته است. نيروهاي ارتش سودان را به ارتكاب فجايع، چپاولگري، آتش زدن اماكن مسكوني، توسل به كوچ اجباري ساكنان منطقه و ايجاد هرج و مرج متهم كرده است. ماجراي تجزيه سودان به دو كشور و تشكيل يك كشور مسيحي در جنوب سودان، از جمله طرح‌هاي استعماري است كه براساس يك توافق دوجانبه در سال 1384 ميان شورشيان جنوب و دولت مركزي سودان رسميت يافت. موضوع مهمي كه بر سرنوشت حوادث منطقه تأثيرگذار است، آنكه اولاًٌ مسير تحولات به گونه‌اي تنظيم شده كه در جنوب سودان يك كشور مسيحي تشكيل گردد. موضوع ديگر آنكه تقريباً بدون استثنا تمامي مناطق نفت خيز سودان در جنوب اين كشور واقع شده و مطابق اعمال فشارهاي خارجي در اين مقوله قرار است ثروت‌هاي زيرزميني سودان به مسيحيان به عنوان يك كشور مستقل، تقديم گردد!

بدون توجه به نقش دیکتاتور عمر البشیر و سرکوب وحشیانه ای که علیه ی شورشیان جنوب سودان برد آنگونه که نامش بر توی لیست متهمان جنایت علیه ی بشریت زیر پیگرد قرار گرفت که برای فرار از این محاکمه مجبور به توافق امضا و تعهد همه پررسی شد که نتیجه ی همه پرسی به جدایی قسمت جنوب سودان و تشکیل دولت مستقل ختم شد . ولی اکنون سر مقاله نویس از موضع تحلیلگر و مدافع جنگ صلیی ولی به نفع اسلامی بودنش تحلیل و گزارش داده است

"اين پديده‌هاي شوم يكبار ديگر نقش استعماري ميسيونرهاي مذهبي و مبشرين مسيحي در كشورهاي اسلامي را آشكار مي‌سازد كه نهايتاً به تجزيه كشورهاي اسلامي و تشكيل كانونهاي بحران منجر شده و يك كشور مسيحي را در قلب كشورهاي اسلامي به عنوان سرپل ارتباطي كشورهاي مسيحي در قلب دنياي اسلام به رسميت مي‌شناسد. جاي تعجب است كه بيانيه شوراي امنيت و حتي اصل فرايند تشكيل كشور مسيحي در جنوب سودان مورد اعتراض هيچ كشور اسلامي قرار نگرفت و حتي سازمان كنفرانس اسلامي نيز در قبال اين فاجعه، سكوت نمود و هنوز هم بي‌تفاوت است. اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه "عمرالبشير" رئيس‌جمهور سودان بارها از اشتباهات دولت سودان در اين زمينه با تأسف و حسرت ياد كرده و خاطرنشان ساخته است كه فقط شروع بحران از زماني بود كه سودان به كشورهاي غربي متوسل شد تا درباره منابع زيرزميني اين كشور به بررسي و تحقيق بپردازند و دقيقاً از همان زمان كه محرز شد منابع غني نفت، اورانيوم، فلزات استراتژيك و... در جنوب اين كشور قرار دارد، سيل گروههاي تبشيري و ميسيونهاي مسيحي براي تغيير مذهب ساكنين جنوب وارد عمل شدند و به منطقه هجوم بردند. البته ميسيون‌هاي مذهبي چندان توفيقي براي تغيير مذهب مسلمانان جنوب كسب نكردند ولي در تبليغات رسانه‌اي همچنين وانمود شد كه گويا اكثريت مردم جنوب، مسيحي شده‌اند."

درخاتمه اینکه حاکمان رژیم ضدبشری کودتایی نا مشروع ایران و امثال ایتگونه قلم بر دستان تصویر مار کش و مار قالب کن که با فراموش کردن ملت ایران و مطلبات شان در 33 ساله گذشته یک ریز اشک تمساح برای ملت های کشور های منطقه می ریزند و ابراز نزدیکی و انسان دوستی و دلسوزی برای شان می کنند . سئوال است که از منظر اینان انسان مهمتراست یا مذهب آنهم مدل ابزاری شده وسیاست اهرم چماق شده ؟ همچنین سئوال است که برآورده کردن نیاز اعضای خانواده ارجحیت دارد یانگرانی صوری برای وضعیت سایرین بودن؟ بعلاوه سودان جزو کدام قاره است وچه نوع حکومت ورئیس جمهور وعملکردی دارد؟ بهر حال گذشته از اینکه رئیس جمهور مستبد سودان با اقلیت مسیحیان این کشور چگونه رفتار ی داشته است؟ اکنون سرمقاله نویس نه از ابراز حس هم نوع بودن که مسلمان بودن برای ملت سودان دلسوزی کرده است. پرسش است که مگر دستآورد 33 سال گذشته حاکمان ایران نسبت به مردم ایران چگونه بوده یاجه رفتاری داشته اند؟ مهمتر اینکه در شرایط کنونی چگونه با رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی نژاد و دولت وی رفتار می شود و چه اتهاماتی به اینان زده می شود که قراراست این تجربه الگو برای ملت های منطقه همچون سودان باشد؟!

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900401/13900401_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 1 تیرماه سال 1390

توطئه جديد غرب عليه سودان