گزیده خبر های 7 تیر 90

لاريجاني در مراسم گراميداشت شهيد طباطبايي‌نژاد در اصفهان:برخي‌ها در دوران اصلاحات مي‌خواستند روحانيت را از صحنه طرد كنند.خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از مطالب و ادعاهاي انحرافي در دوران اصلاحات گفت: برخي‌ها در دوران دوم خرداد مي‌خواستند با مطرح كردن مباحث انحرافي روحانيت را طرد كنند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9004070001

این بچه آخوند و پاسدار انگلیسی رئیس بازار مکاره که به اتفاق اخوی هایش چند پست کلیدی را قبضه کرده اند که به صرف بچه آخوند بودن شان می باشد . می بایست که از حکومت آخوند و حمایت آخوند های حکومتی حوزوی دفاع کند و خاک بر توی چشمان مردمم عترضی به پاشد که پس از کودتای 22 خرداد 88 توی خیابان ها سرازیر شدند ومرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند . زیرا که خواهان حکومت غیر دینی می باشند . از سوی دیگر اگر چنانچه به در 2 خرداد به خاتمی شیاد رأی داده شد . برا پس زدن آخوند ناطق نوری نماینده ولی وقیح نا مشروع بود به امید این تو دهنی منجر به حذف آخوند ها از حکومت و منجر به حکومت غیر دینی شود . بنابراین اگر ذره ای صداقت و شهامت پاسدار علی لاریجانی دارد می بایست برای رفع ابهام پیشنهاد یک همه پرسی آزاد میان حکومت دینی با آخوند و غیر دینی بی آخوند دهد تا رسوا شود هر که در او غش باشد.

حجت‌الاسلام سالك در گفت و گو با فارس:.اصولگرايان هوشيار باشند؛ برخي سياسيون زخم خورده به دنبال اختلاف‌افكني هستند.خبرگزاري فارس: عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز گفت: سياسيون زخم خورده كه ملت‌ به آنها تو دهني زده‌ است، سعي خواهند داشت كه ميان جريان اصلي اصولگرايي و انقلابي افتراق و اختلاف ايجاد كنند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9004060299

موضع گیری آخوند متحجر سالک که سخنگوی جامه روحانیت مبارز تهران است ادامه ی موضع گیری پاسدار انگلیس بچه آخوند علی لاریجانی می باشد که رقیب مغلوب را همچون وی زیر تیغ اتهام گرفته است.

کرایه‌هایی که سنگین شد.دولت متهم اصلی

http://www.fararu.com/vdcdof0j.yt0xn6a22y.html

اکنون تلاش شده است تا برای سفید کردن کارنامه ی شهردار تهران دولت متهم شو . البته اینگونه موضع گیری ها ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان لوطی و عنترش می باشد که دنباله ی آن به سایر بخش های حکومتی و زیر مجموعه هایش بسط و تعمیم داده شده است . مشروط بر اینکه چرا هرروز سایت شفاف شهردار تهران می تواند علیه ی رئیس جمهور و دولت تئوری پردازی توطئه برای ایجاد بد بینی نسبت به دولت به خصوص رئیس بکند ولی دولت حق ندارد متقابل به مثل کند وتوپ را توی دروازه ی حریف شوت کند؟

فرارو- کرایه تاکسی‌های تهران باز هم گران شد. البته نه به میزان معین، بلکه متغیر و گاه بسیار نامتعارف. نارضایتی مردم از این افزایش یافتن کرایه‌ها، در حالی به گوش می‌رسد که عده‌ای سعی دارند تمام تقصیرات را متوجه شهرداری و شورای شهر تهران کنند. این در حالی است که مسوولان این نهادها نیز، بارها از نارضایتی خود مبنی بر افزایش نرخ‌ها، سخن گفته و از دولت درخواست کرده بودند که با اقدام به موقع مانع از تحقق این امر شود. به گزارش فرارو؛ تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهر تهران، بر اساس مصوبه شورای شهر، از ابتدای تیرماه نرخ کرایه‌های خود را افزایش دادند. ولی متاسفانه به دلایل گوناگون، برخی از تاکسی‌ها، سقف افزایش را از 15 درصد گذرانده و به میزان دل‌خواه خود نرخ کرایه‌ها را تعیین کردند. در این بین، مسافران نیز که از زیاد شدن غیر مصوب کرایه‌ها در برخی موارد، دچار حیرت شده‌اند، چاره‌ای ندارند جز آن‌که هر قیمتی را پرداخت کرده یا پای پیاده به مقصد بروند. در نتیجه برخی تمایلشان به استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شده و عده‌ای نیز ناگزیر تسلیم وضعیت فعلی می‌شوند در حالی که قلباً از این شرایط ناراضی هستند. استاندار تهران در حالی که کم کاری دولت در این زمینه را به باد فراموشی سپرده است، گفت: «توافق ما با شورای شهر، افزایش 25 تومانی کرایه‌ها بود، اما گزارش بازرسان استانداری و فرمانداری تهران از سطح شهر حاکی از افزایش کرایه‌ها در برخی خطوط اتوبوسرانی تا 110 تومان استمرتضی تمدن با اعلام اینکه هم اکنون منتظر اجرایی شدن، نتایج آخرین جلسه شورای شهر است، چنین وعده داده است که در صورت لزوم، مسئله را پیگیری خواهد کرد. اما از نحوه این پیگیری و چگونگی سخنی نگفته است.انگشت‌های اتهام با شنیده شدن خبرهایی از نارضایتی مردم در خصوص افزایش کرایه‌ها، برخی رسانه‌ها در حرکتی مشکوک انگشت اتهام خود را به سوی اعضای شورای شهر و مدیران شهر تهران، نشانه رفته و مردم را قربانی بی‌مسوولیتی و ضعف مدیریت آنان خوانده‌اند. ادعاهای مختلف مبنی بر اینکه خواسته‌های مردم برای مسوولان شهری بی اهمیت است و آنان از سطح جامعه و مردم دور هستند، در حالی مطرح می‌شود که محمدباقر قالیباف دور روز پیش، عنوان کرده بود که قطعا دوست ندارد کرایه‌ها افزایش بیابند. وی همچنین از تلاش شهرداری برای ثابت نگاه داشتن کرایه‌ها پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها سخن گفته و این که انتظار داشته‌اند سیاست‌های جبرانی دولت مانع از هرگونه افزایش قیمتی شود. شهردار تهران با اشاره به گفته‌های مهندس چمران که ظاهراً با رئیس جمهور در این رابطه نشستی داشته‌ است، افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را از تیرماه تایید شده خواند. قالیباف همچنین، با اشاره به این که دولت‌های کشورهای پیشرفته، هنوز برای حمل و نقل عمومی یارانه پرداخت می‌کنند، عنوان داشته است: «به نظر من مناسب نبود که دولت بخش مربوط به یارانه‌ها و نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را افزایش دهدبر اساس این اظهارات، معلوم می‌شود، خواست و تشخیص دولت، بخشی از نرخ کرایه‌ها را به عهده مردم گذاشته است. بخشی که شاید در شرایط فعلی جامعه نیز، برای تعدادی از مردم، هزینه‌ای سنگین باشد. در شهر بزرگ تهران، افرادی هستند که درآمدشان با وجود بالا بودن نرخ تورم، به سختی کفاف دخل و خرجشان را می‌دهد؛ از این رو افزایش قیمت‌های تاکسی، اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه عمومی، بار اضافه‌ای می‌شود بر دوش این مردم. به راستی این نارضایتی‌ها حاصل کار کیست؟

از احمدی نژاد سفید تا احمدی نژاد سیاه

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=63127

این سناریوی سیاه بازی سیاه کردن مردم بیش از 32 سال است که از سوی حاکمان دبال شده است که اهداف پلید و سیاه ضد انسای شان برای قبضه ی قدرت و چنگ اندازی بر منابع اقتصادی برای انباشت ثروت از طریق عوامفریبی و دین فروشی دین ابزاری شده دنبال شده است . طوریکه اکنون در ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان لوطی و عنتر طرح حوزوی – پاسداری روحوضی سفید سازی چهره ی پلید ومنفور رهبر لوطی جمهوری دست به فاش کردن چگونگی سفید کردن پاسدار گماشته ی سیاه زده شذده است تا پیشمرگه ی آماده انتخاری برای حفظ لوطی جماران چهره و ماهیت سیاه روی بی آبرو ونا مشروع شود که نقش پشت صحنه ی این نمایش حوزوی روحوضی پاسداریبه سایت شفاف پاسدار قالیباف شهردار تهران واگذار شده است به امید آنکه با نمایش این سیاه کاری باز بخشی از مردم سیاه ومنحرف شوند.

شاید ریشه بسیاری از مشکلاتی که امروز به آن دست به گریبانیم همین رفتار افراطی و غیر اخلاقی است . عده ای از سیاسیون افراطی نه حمایت هایشان از افراد منطقی و عاقلانه است و نه انتقاداتشان اخلاقی و منصفانه . یکی را یک روز چنان می برند بالا که انتقاد از او در حد مخالفت با نظام و اسلام و انقلاب قلمداد می شود و بعد از مدتی چنان پایین می آورند که تمام خوبی هایش را ندیده می گیرند . آقای احمدی نژاد نیز مانند همه سیاسیون دیگر نقاط قوتی دارد و نقاط ضعفی . خوبی هایی دارد و بدی هایی . نه سفید مطلق است و نه سیاه مطلق ./ مردم بی اخلاقی را نمی پسندند ، چه در حمایت از دولت و چه در انتقاد از دولت شفاف : این روزها بحث انتقاد از دولت و احمدی نژاد در میان بسیاری از گروه های سیاسی داغ شده است و جالب اینکه برخی از هواداران گذشته احمدی نژاد نیز به صف منتقدان و حتی مخالفان پیوسته ان و البته از ادبیات تند و گاهی غیر اخلاقی استفاده می کنند . این گروه همان افراطیونی هستند که طی شش سال گذشته حمایت هایشان از احمدی نژاد نیز همانند انتقادات امروزشان بسیار تند و افراطی بود . این البته ریشه در مشکلات فرهنگ سیاسی ما دارد که آدم ها و عملکردشان را یا سفید می بینیم یا سیاه ، یا صد می بینم یا صفر . در حالیکه به جز سیاه و سفید نیز رنگ های دیگری هست و به میان صفر تا 100 نیز 99 عدد وجود دارد . شاید ریشه بسیاری از مشکلاتی که امروز به آن دست به گریبانیم همین رفتار افراطی و غیر اخلاقی است . عده ای از سیاسیون افراطی نه حمایت هایشان از افراد منطقی و عاقلانه است و نه انتقاداتشان اخلاقی و منصفانه . یکی را یک روز چنان می برند بالا که انتقاد از او در حد مخالفت با نظام و اسلام و انقلاب قلمداد می شود و بعد از مدتی چنان پایین می آورند که تمام خوبی هایش را ندیده می گیرند . آقای احمدی نژاد نیز مانند همه سیاسیون دیگر نقاط قوتی دارد و نقاط ضعفی . خوبی هایی دارد و بدی هایی . نه سفید مطلق است و نه سیاه مطلق .

مشایی سال 69 کجا بود و چه می‌کرد؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=63078

باز تاب دادن گفتگوی دیگر پیرامون مشایی که جزو پیآمدهای زنجیره ای جنگ قدرت میان لوطی و عنترش می باشد . زیرا که نقش پاسدار گماشته احمدی نژاد برای کیش دادن بسوی رفسنجانی خاتمی و کروبی و موسوی پس از طرح کودتا وحذف کردن شان به پایان رسیده است . به خصوص اینکه پاسدار گماشته احمدی نژاد نمی خواهد که نقش آبدارچی نظام بودن همچون خاتمی را برای ولی وقیح نامشروع ا جرا کند . از سوی دیگر چون جزو دار ودسته ی مدعیان کودتایی اصول گرایان می باشد که جراحی وحذف کردنش برای ولی وقیح نا مشروع بطور ضربتی امکان پذیر نیست . چون بسیار پر هزینه است . بنابراین سیاست پرونده سازی و متهم کردن مشاوران وی و بازداشت کردن و با شکنجه اعتراف گیری تحمیل شده علیه ی دیگران اجرا می شود . زیرا که هدف تضعیف وبی اعتبار کردن پاسدار گماشته احمدی نژاد است . ناگفته نماند چون رئیس جمهور و دولت در 6 سال گذشته مورد تأیید و پشتیبانی ولی وقیح نا مشروع بوده اند. بنابراین اینگونه جراحی کردن بیشتر موجب تضعیف ولی وقیح نامشروع متزلزل و پاسداران کودتا گران می شود . زیرا که این جنگ قدرت و ثروت از حامیان شان ابهام زدایی می کند که ادعای دین مداری کردن صرفاً ابزار منحرف کردن اذهان عمومی و وسیله ی حفظ قدرت و ثروت وحذف رقبا بوده است که زیر پوشش دین وولایت وقیح مطلقه نا مشروع پیگیری شده است.

چند روز پیش علی لاریجانی رییس مجلس در گفتگویی که با «خانه ملت» داشت با انتقاد نسبت به ورود دولت به کارزار انتخابات مجلس هشتم از گلایه های برخی نمایندگان درخصوص فعالیتهای دولت در حوزه انتخابیه شان سخن گفت و هشدار داد که درصورت صحت این مطالب مجلس با موضع برخورد خواهد کرد.موید حسینی صدر نماینده خوی لابد یکی از همان نمایندگانی است که در گفتگو با نشریه «همشهری اقتصاد» جزییاتی را از تحرکات افراد منتسب به دولت و ادارات رسمی بیان می کند؛ هرچند که معتقد است که این جریان در انتخابات رسوا خواهد شد و شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد.مشروح این گفتگو به شرح ذیل می‌باشد:* آقای حسینی! آشنایی شما با آقایان محصولی و مشایی در ارومیه به چه زمانی برمی‌گردد؟ـ بنده اصلا آقای محصولی را نمی‌شناختم ولی در سال ۶۹ که مشایی در دانشگاه ارومیه، «اخلاق اسلامی» تدریس می‌کرد، دو واحد در یک ترم دانشجوی او بودم. وی با دانشجویان با گشاده‌رویی برخورد می‌کرد و کلاس جذابی داشت.* آن موقع مشایی چه مسئولیتی داشت؟ـ دقیقا نمی‌دانم.* حرف‌های خاصی هم در خلال مباحث درسی می‌زدند؟ـ خیر، در چهارچوب همین سرفصل‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی درس می‌دادند اما حقیقتا چیز خاصی یادم نیست ولی استاد «خوب نمره»ای بود. از این نظر هم جذابیتی برای دانش‌آموزان داشت و به دلیل خوش‌برخورد بودن و شیک‌پوشی کلاسش نسبت به دیگر کلاس‌ها با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شد.* پس از آن با وی ارتباطی داشتید؟ـ من دیگر مشایی را ندیدم تا این‌که در دوره نمایندگی مجلس در سفر استانی آذربایجان غربی او را دیدم و پرسیدم که «شما همان مشایی ارومیه هستید؟» او هم پاسخ مثبت داد.* الان نظرتان در مورد دیدگاه‌ها و رفتارهای وی چیست؟

عکس به یادماندنی از تبلیغات ریاست جمهوری دهم

باز هم در روند جنگ درت و ثروت شیوه مچ گیری خیاط باشی توی کوزه انداختن دنبال شده است که از سوی سایت شفاف پاسدار سردار شهردار تهران قالیباف که علیه ی رقیب وی پاسدار گماشته احمدی نژاد پیگیری شده است .

خبرآنلاين: بدنبال افشاگری های دکتراحمدی نژاد در سال 1388 شعار "دزدگیر88" بنام او ثبت شد.اما در ماههای اخیر تخلفات مالی قابل توجهی به جریان انحرافی دولت او نسبت داده شد.دزدگیر 88 دیگر کار نمی کند؟

"رحيم پور ازغدي دیپلم دارد"

یک روشن گری یک تیر و چند نشان زدن . یعنی زدن زیرآب افتخار کردن به عنوان ومدرک های پسوند اسامی پاسداران و امثالهم برای اینکه آدم های مهم جا زده شوند. موضع گیری علیه تصویب مدرک کارشناسی ارشد در بازار مکاره برای تامزدی نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ، روی کردن سواد حوزوی ازغدی بالاخره سفید کردن عدم مدرک کلاسیک داشتن ولی وقیح نا مشروع پرمدعا با کبر وغرور وفیس و افاده که ادعای رهبریت ام القرای جهان اسلام دارد.

حجه الاسلام نقويان در حرم مطهر رضوي بر لزوم پرهيز از مدرک گرايي تأکيد کرد و گفت: مقامهاي کشورهاي ديگر از کرزي گرفته تا اوباما هم تحصيل کرده هستند اما کسي به آنها دکتر کرزي و دکتر اوباما نمي گويد چرا که آنجا صرف مدرک، اهميتي ندارد.وبه گزارش انتخاب؛ ي تأکيد کرد: دکترها و مهندس ها پاي درس آقاي رحيم پور ازغدي مي نشينند اما مدرک ايشان ديپلم است و هر چه سواد دارد، محصول تلاش فردي خود اوست.نقويان افزود: آقاي رحيم پور ازغدي البته تحصيلات حوزوي دارند.

احمدی‌مقدم:چهره خانه‌ها از ماهواره پاک شد

با این حساب می بایست مشکل طرح های ضربتی شبیخون زدن های ارگان سرکوبگر نیروی انتظامی هم حل شده باشد و دیگر نباید دیگر کسی به اتهام مبارزه با فساد اخلاقی و اراذل اوباش بازداشت شود که متهم به خط و خطوط گرفتن از برنامه های ماهوره ای شده است . همچنین باید غلظت سانسور نهادیه شده هم کمی رقیق و نه غلیظ تر شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش سه برابری کشفیات ادوات ماهواره بودیم گفت: پس از برخورد پلیس چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شده است.به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تربیت سگهای مواد یاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر گفت: به جز دیش مابقی ادوات ماهواره در خارج از کشور تولید می شود. پلیس جدیت لازم را برای برخورد با تولید کنندگان و توزیع کنندگان دیش دارد. همچنین با نصب کنندگان ماهواره به شدت برخورد می کند.وی ادامه داد: در مواردی که مردم جدیت برخورد پلیس را مشاهده کرده اند همکاری لازم را با ماموران انجام می دهند. پس از برخورد پلیس چهره ۹۰ درصد خانه ها از دیش و تجهیزات گیرنده ماهواره پاک شده است.احمدی مقدم با اشاره به نقش رسانه ها و صدا و سیما در فرهنگ سازی تصریح کرد: اگر چه برخورد سلبی و قهری با ماهواره لازم است اما پوشش رسانه ای و فرهنگ سازی در کاهش گرایش مردم به ماهواره موثر است.فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد میزان کشف مواد مخدر توسط سگ ها گفت: اگرچه مقدار کشفیات سگ ها زیاد نیست اما تعداد آنها زیاد است. با انتقال سگ ها به سایر شهرستان ها آموزش لازم به استانها در این زمینه داده می شود.

خنده اعضای مجمع تشخیص به سخنان مجید انصاری +عکس

جاییکه تا کنون بیشماران نگون بختان نیازمند که از روی نیاز و فقر مجبور به آفتابه دزدی شدند در 33 سال گذشته سر های شان بالای دار رفته است. یا اینکهپس از شلاق خوردن قطع اندام شده اند. یا اینکه در سیاه چال ها در حال پوسیدن و سپری نمودن مرگ تدریجیی یا زجر کش شدن می باشند . ولی در جلسه ی سیرک مجمع مصلحت نظام حتی اشاره ی تلویحی به پرونده ی کلان دزدان مسئولان حکومتی کردن موجب خنده ی متهمان کلان دزدان و حامی شان می شود تا این چنین ماهیت معنویت و عقلانیت و عدالت ادعای خمینی شیاد و جانشین وی نمایان شود.

در حالی که تصاویر منتشره از جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، خنده هماهنگ اعضای مجمع را نشان می‌دهد، علت این خندهها واکنش به سخنان حجت الاسلام مجید انصاری بوده است.به گزارش خبر آنلاین، در جلسه دیروز موضوع بررسی مواد 5 و 6 مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است، در دستور کار بود که به دلیل برخی مشکلات، دامنه دار شد و مقرر گردید موارد موضوع ماده 5 به منظور جامع‌تر شدن پیشنهادات، به کمیسیون مشترک حقوقی و قضایی و اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شود.در بخشی از این جلسه مجید انصاری سخنانی انتقادی درباره فساد اداری بیان کرد و هنگام ارائه مثال، ناخودآگاه رو به آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه کرد و پرسید: "خود شما چند پرونده رشوه خواری داشتید؟"هرچند این سخنان با اشاره به مسوولیت قبلی شاهرودی بیان شد، اما لحن انصاری و امکان برداشت متفاوت اعضا از این جمله، باعث خنده جمعی اعضای مجمع شد؛ جالب آن که برخی اعضای جلسه اظهار کردند؛ خوب شد دیگر مسئولان حضور نداشتند تا مورد خطاب مجید انصاری قرار گیرند

نماینده مجلس: زندان‌های ایران هشت برابر ظرفیت، زندانی در خود جا داده‌اند

خوب بالاخره باید یک طوری ادعای پوچ و کمدی ایران آزادترین و امن ترین کشور جهان است و کسی در ایران گرسنه نیست ثابت شود . همچنین جایی که بیان پرونده ی کلان دزدان در سیرک مجمع مصلحت نظام سبب خنده سایر غارتگران می شود . اینگونه گورستان آباد شده ی ایران زندان هایش بایدبیش از 8 برابر ظرفیت انباشته شده باشد . چونکه نتیجه ی وعده ی وارونه ی خمینی شیاد است که گفته بود آب و برق و مسکن مجانی است . همینطور اعتراف وزیر بد نام اطلاعات آخوند طوطی صفت آخوند حیدر مصلحی است که اذعان کرده است همه در این وزارتخانه ی بد نام دارای پرونده دارند هستندسحام نیوز: روزنامه شرق، روز دوشنبه در گزارشی وضعیت رفاهی زندان‌ها در ایران را نامناسب دانست و به نقل از عزت الله یوسفیان، یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس، نوشت: زندان‌ها هشت برابر ظرفیت، زندانی در خود جا داده‌اند.روزنامه شرق در این مورد به سخنان رئیس سازمان زندان‌ها استناد کرد که گفته است: ظرفیت اسمی زندان‌های کشور ۵۵ هزار نفر است، اما بیش از ۲۲۰ هزار نفر زندانی هستند.این روزنامه همچنین به نقل از یکی دیگر از اعضای کمیسیون قضایی مجلس نوشت که ساختمان بعضی از زندان‌ها قابل استفاده نیست و امکان بیماری زندانیان در وضعیت نامناسب بهداشتی زندان‌ها بالاست.بر اساس این گزارش، در بخشی از کنوانسیون حقوق زندانیان مصوب سازمان ملل متحد آمده که خوابگاه‌های زندان باید مجهز به تمامی تجهیزات بهداشتی و درمانی، دارای امکانات تهویه هوا، گرم‌کننده و خنک کننده و نور کافی باشند.

624 روستا در استان کرمان، دسترسی به آب آشامیدنی ندارند

کجاست آخوند پالان ساییده تصویر مار کش و مار قالب کن احمد خاتمی متملق و چاپلوس اهل کرمان که مدعی است ولی وقیح نا مشروع مقتدر ترین رهبر جهان است تا اکنون جواب دهد که این چگونه رهبر پوشالی مقتدر بی نظیر جهان است که موازی ادعای تسخیر فضا داشتن اما شرایط در ایران آنگونه است که فقط در یک استان محروم کشور تعداد 624 روستا وجود دارد که دسترسیبه آب آشامیدنی ندارند . یعنی در نقش یزید و شمر برای اهالی روستا های این استان کربلا تحمیل کرده است؟

خبر آنلاین : یکی از مقامات محلی در استان کرمان می گوید 624 روستا در این استان، دسترسی به آب آشامیدنی ندارند. به گفته قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، این روستاها دارای بالای 20 خانوار، باشنده هستند و از سال گذشته تاکنون تنها برای 31 روستا، آب آشامیدنی مهیا شده است.اکنون روستائیان کرمانی با بحرانی به نام "تشنگی" روبرو هستند که با احتساب حداقلی هر خانواده، 4 نفر، می توان گفت در کرمان، نزدیک به 50 هزار نفر، تشنه مانده اند.اکنون علیرضا عبدیان تشنگی 50 هزار کرمانی را به خاطر پدیده خشکسالی، طبیعی می داند و می گوید: "از برنامه پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه برای تامین آب آشامیدنی روستائیان، عقب هستیم و دلیل این عقب‌ماندگی مقابله با پدیده خشکسالی بود که بیشتر اعتبارات در نظر گرفته شده در این زمینه هزینه شد."بر ‌اساس برنامه چهارم توسعه قرار بود که شاخص بهره‌مندی روستاهای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی به 81.5 درصد برسد که این میزان در کرمان، هم اکنون64 درصد است. میانگین دسترسی روستائیان کشور به آب آشامیدنی سالم، 74 درصد است. به بیان دیگر، قرار بوده تا پایان سال 89 به عنوان آخرین سال اجرای برنامه توسعه چهارم، 1807 روستا در این استان، دارای آب آشامیدنی سالم شوند، ولی هم اکنون تنها 1594 روستا، آب خوردن دارند.اکنون معاون آبفای روستایی کرمان می گوید برای جبران این عقب ماندگی باید نزدیک به 200 میلیارد تومان هزینه شود. هزینه ای که قبلا، برای جبران خشکسالی، خرج شده و مردم، همچنان تشنه مانده اند. اکنون این مقام دولتی می گوید سالانه تنها 40 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده که امیدوار است این اعتبارات تخصیص یابد.عبدیان همچنین توضیح می دهد میزان مصرف آب روستائیان، کاهش یافته، چون هنوز استان در بحران خشکسالی به سر می برد: "در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال 89 به میزان هفت درصد در آب مصرفی روستایی کاهش داریم." در روزهای اخیر، گزارشهای مختلفی از برداشت آب ناسالم از چشمه ها و قناتهای قدیمی توسط مردم گرما زده و تشنه استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان منتشر شده است.