روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 30 خرداد ماه 1390

نقد وبررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " مشكلات جديد آمريكا در افغانستان"

"در 32 سال گذشته مسئولان وزارت امور خارجه ی آمریکا با مشارکت لابی های دو طرف متخاصم یک سیاست مبهم و متناقضی مقابل حاکمان تهران و مخالفان ومردم ایران اتخاذ و دنبال نموده اند .آنچنان که این سیاست علیه ی مردم ایران بوده و دودش بر چشمان شان رفته است . در صورتیکه موجب تقویت حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی حاکم بر ایران شده است"

وقتی پس از اشغال نظامی افغانستان رفسنجانی در خطبه نماز جمعه ی تهران ظاهر شد و با مخاطب قرار دادن بوش اعتراف به همکاری نمود و طلبکارانه مدعی شد که اگر چنانچه همکاری ما در تهاجم نظامی به افغانستان نبود هنوز هم طالبان در افغانستان بر سر قدرت بودند . آن موقع می بایست مقامات آمریکایی به جای خوشباورانه با این پیام بر خوردن نمودن و سر سری گرفتن آن یا دچار ذوق زدگی شدن توجه به اهداف نهفته و استتار شده پشت پرده این پیام اعتراف شده مبذول می داشتند تا اینکه شتاب زده از طریق سیاست زد و بند های پشت پرده ی خود با حاکمان تهران مشغول امتیاز دادن می شدند که با وساطت دولت فخیمه ی انگلیس دنبل می شد و آنگونه در مسیر خوشباورانه به همکاری مشترک ادامه داده شد تا با تبلیغات اطلاعات دروغین 3 جانبه علیه ی سلاح های کشتار جمعی صدام حسین زمینه ی تهاجم و اشغال نظامی افغانستان فراهم شد تا بازهم سر وکله ی رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران پیدا شد و بازهم خطاب به بوش و مقامات آمریکایی اخطار نمود یا هرچه زودتر نظامیان آمریکا را از خاک عراق بیرون می کشانید یاا ینکه باید شاهد ویتنامیزه کردن عراق باشید و خانواده های آمریکایی هم در صف انتظارتحویل گرفتن کشته و مجروحان خودشان در عراق باشند. بنابراین مشخص است که حاصل اتخاذ چنین سیاست شتر گاو پلنگی که رؤسای جمهور و مقامات آمریکایی مقابل حاکمان ایران در پیش گرفته اند جهت و سمت و سوی اوضاع عراق آنگونه امتداد داده شود که بر اساس اعتراف اخیر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا نظامیان آمریکا از طریق ارسال سلاح های مهم ارسالی از سوی رژیم ضد بشری کودتایی در عراق کشته شده اند . عجیب تر اینکه خیلی مسخره است که پاسدار تروریست وحیدی که نامش توی لیست تروریست هایی می باشد که زیر پیگرد پلیس انترپل می باشد بدعوت کرزای رئیس جمهور افغانستان بدون محدودیت و تهدید وارد این کشور می شود تا که سیاست تجربه شده علیه ی نظامیان آمریکا در عراق را دیکته نماید . در صورتی که نیروهای نظامی ناتو در افغانستان مستقر می باشند. بنابراین بیعی است که اکنون سرمقاله نویس باید این چنین از موضع ضد آمریکایی گزارش و تحلیل از شکست تمامی طرح ها و تدایر نظامی آمریکا و متحدانش گزارش و تحلیل دهد :

"شكست تمامي طرح‌ها و تدابير سياسي و نظامي آمريكا و متحدانش در افغانستان و گرفتار شدن آنها در جنگي فرسايشي و بدون نتيجه، دولتمردان كاخ سفيد را به فكر مذاكره با گروه طالبان انداخته است تا شايد بتوانند با اين ترفند خود را از باتلاق افغانستان نجات دهند و فراري آبرومندانه براي خود فراهم سازند. اوايل ماه جاري نيز رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا تاييد كرد كه مذاكراتي ميان نمايندگان واشنگتن و طالبان در جريان است. منابع خبري اعلام كرده‌اند كه "مارك گراسمن" فرستاده ويژه آمريكا به افغانستان و جانشين ريچارد هالبروك، با هدف پيشبرد اين هدف، طي يك ماه گذشته چندين بار ميان افغانستان و پاكستان در تردد بوده است تا ميانجي‌هايي را كه به ملاعمر دسترسي دارند پيدا كند. دولت باراك اوباما اكنون به شدت در تكاپوست تا گروه طالبان را به پاي ميز مذاكره بكشاند و به اين منظور نيز وعده‌ها و امتيازهاي زيادي به طالبان پيشنهاد كرده است.آمريكايي‌ها درحالي از عقب نشيني سخن مي‌گويند كه برخلاف ادعاي آنها، طالبان و القاعده در افغانستان نه تنها از بين نرفته‌اند بلكه قدرتمندتر از قبل شده‌اند و نشانه مشخص آن، افزايش بي‌سابقه تلفات نيروهاي ناتو در اين كشور مي‌باشد .اعلام عقب نشيني نيروهاي آمريكائي از افغانستان در شرايط مبهم و وخيم كنوني، با مخالفت دولت حامد كرزاي و مخالفت‌هايي در داخل دولت آمريكا مواجه شده است و مخالفين بر اين باورند كه با خالي شدن صحنه در شرايط كنوني، طالبان و القاعده به سرعت بر افغانستان مسلط خواهند شد. به عبارت ديگر، آمريكا و ناتو در افغانستان به مفهوم كامل كلمه مستاصل شده‌اند بطوري كه نه راه پيش دارند نه پس"

بدون توجه به همکاری سپاه قدس با اعضای القاعده در عراق و پاسدارا نبا طالبان در افغانستان چون هدف مشترک طبق اظهارات مقامات حاکم بر ایران مبارزه با نظامیان آمریکا و وادار به خروج شان از این دو کشور می باشد . همچنین با نا دیده گرفتن سفر اخیر پاسدار تروریست وحیدی به افغانستان مع الوصف سرمقاله نویس چنین ادعا کرده که طالبان هنوز جزو جاسوسان آمریکا هستند ؟"

"نبايد فراموش كرد كه طالبان اساساً مولود آمريكا و دستگاه‌هاي جاسوسي اين كشور مي‌باشد كه براي مقابله با ارتش سرخ، در زمان حيات شوروي سابق ايجاد شد و آمريكايي‌ها قطعاً راهكارهاي تعامل با اين گروه را مي‌دانند هرچند در مواردي از واشنگتن تبعيت نمي‌كنند. گرچه، تضمين بقاي حكومت حامد كرزاي، هدف عمده آمريكا از مصالحه با طالبان مي‌باشد ولي اين، تنها هدف واشنگتن نيست. ايجاد يك مركز جديد توطئه در منطقه، تحت اداره كنترل كاخ سفيد، دومين هدف آمريكا از تلاش براي شركت دادن طالبان در قدرت مي‌باشد"

در خاتمه اینکه رژیم ضد بشری نامشروع کودتاگر بحران زا و بحران بقای ننگین اش بستگی به پیگیری سیستماتیک چند پارامتر داشته است. آنگونه که مکمل ومترادف هم می باشند . البته این پارامترها بطور موازی در داخل و خارج کاربرد داشته است. از جمله دین ابزاری شده است که چسب اصلی توجیه گری همه اقدامات سر کوبگرانه وجنگ افروزانه حاکمان ضد بشر ایران می باشد . همینطور اهرم جنگ و حاکم کردن سایه شوم آن در ایران همانگونه که خمینی گفت نقش موهبت الهی برای نظام فاشیستی مذهبی تروریستی داشته است. آنگونه که پاسداران سر کوبگر تز در بیرون از خانه جنگیدن به جای درون خانه جنگیدن را داده اند . البته این تز تابع سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه می باشد. همچنین ترفند جنگ روانی چند بعدی ضد آمریکایی با چاشنی دشمنی با اسراییل می باشد . آنچنان که حذف مخالفان ومنتقدان و دگر اندیشان ناراضی از صحنه که با اتهام جاسوس آمریکا دنبال شده است تا نظامی آمریکایی کشی در عراق و افغانستان که همچنان ادامه دارد و دخالت گری در امور داخلی عراق و افغانستان و بحرین ولبنان و فلسطین با ادعای مبارزه با آمریکا و اسراییل پیگیری شده است تا موج سواری کردن از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه و به خصوص زد وبند های ادامه دار پشت پرده با آمریکا از طریق لابی های دو طرفه تعقیب شده را در بر می گیرد . فراموش نشود فضای مانور چنین سیاست شتر گاو پلنگی را وزارت امور خارجه ترسیم و مهیا نموده است . برای اینکه در 32 سال گذشته مسئولان این وزارتخانه با مشارکت لابی های دو طرف متخاصم یک سیاست مبهم و متناقضی مقابل حاکمان تهران و مخالفان ومردم ایران دنبال نموده اند .آنچنان که این سیاست علیه ی مردم ایران بوده و دودش بر چشمان شان رفته است . در صورتیکه موجب تقویت حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی حاکم بر ایران شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900330/13900330_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دو شنبه 30 خرداد ماه 1390

مشكلات جديد آمريكا در افغانستان