گزیده خبرهای 24 شهریور 90

دو خبر مرتبط بهم

این دو گزارش خبری بازتاب داده شده که از سوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس می باشد هم مرتبط بهم است .البته خبر دومی تکراری و باز تولیدی می باشد . ولی هر دوخبر در راستای سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه می باشد که معمولاً این سیاست یا از طریق لانه های ترور وجاسوسی سفارتخانه های وابسته به وزارت امور خارجه ی رژیم قرون وسطایی و ضد بشری دنبال می شود . یا از طریق پاسداران وجریانات خریداری شده و به خدمت گرفته شده از سوی این ارگان فاشیستی در کشورهای منطقه دنبال می شود. به خصوص در شرایط کنونی که دامنه ی قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به سوریه رسیده است که تنها هم پیمان حاکمان ایران در منطقه می باشد . بنابراین برای دفع خطر که ادامه اش به ایران کشیده نشود . تلاش مذبوحانه می شود که با هر ترفند وتوطئه وتبلیغات تهدید آمیز ی که شده سمت وسوی قیام ها رادیکال و علیه ی اسراییل و آمریکا شود تا هم فضا برای موج سواری فرصت طلبانه فراهم شود تا که ادعا شود نه اهداف قیام های منطقه نه خواهان حکومت دمکراتیک لاییک که بیداری اسلامی متمایل به ایران می باشد که همراه با محتوای ضد آمریکایی و اسراییلی است به امید آنکه روزنه ای برای عبور از بحران برای حاکمان فرورفته در بحران ودر بن بست گیر افتاده ی ایران به وجود آید . فراموش نشود که قرار است که موشک های سپر دفاعی در ترکیه مستقر شود . همچنین پیشنهاد کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل داده شود که هرد دو مورد هرگز مورد خوشآیند و تأیید حاکمان ایران نمی باشد .چونکه ترجیح می دهند که به جای این پیشنهاد کشور مستقل فلسطین از طریق سازمان ملل جنگی دیگر در خاورمیانه از سوی اسراییل با حماس وحزب الله لبنان در گیرد . پس اینگونه گزارش خبری بازتاب دادن در راستای هذف ذکر شده می باشد.

به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل در امان.خبرگزاری فارس: شهروندان اردنی با تحصن در برابر سفارت ایالات متحده آمریکا در امان، پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

به گزارش فارس، صدها تن از شهروندان اردنی در اعتراض به دخالت‏های آمریکا در امور داخلی این کشور در برابر سفارت ایالات متحده در امان تحصن کردند.شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن عباراتی به زبان انگلیسی نوشته شده بود، خواستار پایان بازی کثیف آمریکا و اسرائیل در اردن شدند.تحصن کنندگان، ایالات متحده آمریکا را به سر افعی و نیز رأس فتنه‏های بین المللی تشبیه کردند.شرکت کنندگان در این تحصن، فعالیت سفارت آمریکا در امان را به منظور بر هم زدن ثبات و امنیت این کشور، به شدت محکوم کردند.معترضین اردنی از سفارت آمریکا خواستند تا اقداماتی را که هویت اردن را تهدید می‏کند متوقف کند.شهروندان اردنی به صراحت اعلام کردند در صورتی که حمله به تمامیت ارضی اردن ادامه یابد، در برابر سفارت آمریکا تحصن باز خواهند کرد و خواستار بستن سفارت و اخراج سفیر این کشور خواهند شد. هدف از برگزاری این تحصن، محکوم کردن سیاست‏های آمریکا در حمایت از طرح "وطن جایگزین" (جایگزین کردن اردن به عنوان وطن فلسطینیان) بود.در پایان این مراسم، شهروندان معترض اردنی پرچم ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.از نکات قابل توجه در این تحصن، حضور گسترده نیروهای امنیتی اردن و ایجاد حلقه انسانی پیرامون محیط سفارت آمریکا بود.

اخوان المسلمون مصر:اردوغان حق دخالت در امور داخلي مصر را ندارد.خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون مصر اظهارات روز گذشته نخست وزیر ترکیه مبنی بر تاسیس دولتی لائیک در مصر را دخالت وی در امور داخلی این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری دنیابولتنی ترکیه، اظهارات روز گذشته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در یک کانال تلویزیونی مصری و درخواست از مردم مصر برای تهیه و تدوین قانون اساسی لائیک و تاسیس یک رژیم لائیک در این کشور اسلامی با واکنش جماعت اخوان المسلمون مصر روبرو شد.سخنگوی جماعت اخوان المسلمون مصر در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اردوغان تصریح کرد که تجربیات سایر کشورها متناسب با شرایط مصر نیست، کما اینکه شاید مردم ترکیه خواهان رژیم لائیک در کشورشان بوده و آن را پذیرا باشند، ولی مردم سایر کشورهای اسلامی این رژیم را نمی‌خواهند و لذا نخست وزیر ترکیه حق دخالت در امور داخلی مصر را ندارد و در این زمینه، این مردم مصر هستند که حق اظهار نظر دارند.اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته در گفتگو با یک کانال تلویزیونی مصری طی اظهاراتی که حاکی از دخالت وی در امور داخلی این کشور بود، گفت که به عقیده وی در روند جاری در کشور مصر مردم این کشور برای تقویت دمکراسی، به یک قانون اساسی لائیک رای خواهند داد.
وی مدعی شد که قانون اساسی لائیک باعث دمکراتیک شدن مصر می‌شود.

سخنان رئیس جمهور درباره اختلاس بزرگ.احمدی نژاد تهدید کرد

مشخص است که در آشفته دزد بازار و اوضاع خرت وخر به چاپ و به چاپ حاکم که همراه با رشوه گیری و رانت خواری و اختلاس گری است که تاریخ 33 ساله دارد که اکنون چون گندش حسابی بالا زده است .چون هم ناشی از جنگ قدرت و ثروت اختلاف و رقابت باندهای مافیایی حاکم می باشد. هم مرتبط به فاش شدن شرایط کنونی رقم نجومی اختلاس گری ومتهم کردن دولت برای زمین گیر کردنش می باشد تا که نقش مهمی در بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم نداشته باشد که تبدیل به پاسکاری و رد وبدل شدن توپ در زمین حریفان با بازی کی بود کی بود من نبودم شده است . در صورتیکه از رأس تا ذیل رژیم ضد بشری و قرون وسطایی آلوده به فساد می باشد.

فرارو- رئیس جمهور دولت خود را پاکترین دولت تاریخ خواند و از قوه قضاییه خواست عوامل ‌اختلاس 3 هزار میلیاردی را از هر جریان و گروهی که هستند، ‌شناسایی و به او معرفی کند. به گزارش فرارو به نقل از خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه طی سخنانی در جمع مردم اردبیل با اشاره به برنامه دولت جهت اصلاح سیستم بانکی گفت: «یکی از برنامه‌های ما اصلاح سیستم بانکی است چرا‌که بنده از اول از اینکه می‌شنیدم‌ یک نفر از طریق ارتباطی که دارد، به راحتی می‌تواند از یک بانک 100 میلیارد تومان وام بگیرد اما جوانی برای 5 میلیون تومان وام دستش به جایی بند نیست، غصه‌دار می‌شدم، از همین رو سعی کردیم سیستم بانکی را اصلاح کنیم که برنامه‌هایم در این خصوص آماده شده که امسال این کار را شروع خواهیم کرد». وی همچنین اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: «اخیرا عده‌ای با استفاده از این شبکه بانکی و با سوء‌استفاده از یک بانک و ضعف نظارتی از این بانکی که خصوصی شده، رقم بالایی را تحت عناوین گوناگون به نام وام و اعتبار اخذ کرده‌اند که این اشکال است». رئیس جمهور ادامه داد: «خوشبختانه بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان اطلاعاتی دولت متوجه این موضوع شده و آن را شناسایی کردند و سر و صدایش را در نیاورند تا به این افراد شناسایی و اموالشان را ضبط کنند. اصلا خود بنده به بانک مرکزی گفتم یک جریان سوء جلو می‌رود و یک گروهی به نام تاسیس بانک کارهای خلافی می‌کنند که انشا‌ءالله با اصلاح سیستم بانکی بی‌عدالتی در اخذ وام ریشه‌کن و راه‌های سوء‌استفاده بسته خواهد شد». رئیس جمهور ادامه داد: «اینها همان اشکالاتی است که ما چند سال فریاد می زدیم اما همراهی نمی کردند و بعضی هم به ما اعتراض می کردند که چرا در پی اصلاح نظام بانکی هستیم». احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند ماه است عده‌ای تلاش می‌کنند به دولت ضربه زده و دولت را بدون هیچ محدودیتی متهم می‌کنند، انگار که این موضوع رسیدگی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: «از دستگاه قضایی می‌خواهم عوامل این اختلاس از هر جریان و گروهی است، شناسایی و به بنده معرفی کند». وی این دولت را پاک‌ترین دولت تاریخ خواند و با بیان اینکه بدخواهان برای نجات عوامل اصلی فساد، دولت را متهم می کنند، اظهار داشت: «برخی‌ها در جریان این اختلاس دولت را متهم می‌کنند، در حالی که ما باز هم سکوت می‌کنیم که به خاطر مقام معظم رهبری است که البته این سکوت وحدت بخش طولانی مدت نخواهد بود»

دفتر رئیس جمهور: رحیمی برکنار نمی شود

هرچه زمان به جلو می رود دامنه ی شکاف و اختلاف و رقابت ناشی از جنگ قدرت و ثروت و بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره نهم عمیق و بر جسته تر می شود . طوری که پاسدار گماشته احمدی نژاد نه اینکه پیرامون فشار رقبا برای بر کناری رحیم مشایی و محمد رضا رحیمی و حمید بقایی تسلیم نشده است بلکه آشکارا از اینان دفاع و حمایت می کند.

معاون ارتباطات و اطلاع دفتر رئیس جمهور در ادامه از دستگاه قضایی خواستار برخورد با منتشر کنندگان این گونه شایعات و دروغ پردازی‌ها شد و خاطرنشان کرد: محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور فعال‌تر از قبل کارهای خود را ادامه خواهد دادفارس: به دنبال انتشار خبر برکناری محمدرضا رحیمی از معاون اولی رئیس جمهور و احتمال انتصاب ابراهیم عزیزی به جای وی، محمد حسن صالحی مرام معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با تکذیب این خبر گفت که این شایعه پراکنی‌ها در راستای خیال پردازی‌ها و در استمرار حرکت ضد دولتی جهت ایجاد خلل در انگیزه خدمتگزاران به مردم در دولت است.وی همچنین با جعلی و فاقد اعتبار خواندن این گونه‌ خبرها اظهار داشت: کسانی که این گونه اخبار را منتشر می‌کنند با این اقدام غیر حرفه‌ای حیثیت اعتبار رسانه‌ای‌شان را زیر سؤال می‌برند چرا که شاهدیم هر روز به نحوی به شایعه پراکنی اقدام می‌کنند.معاون ارتباطات و اطلاع دفتر رئیس جمهور در ادامه از دستگاه قضایی خواستار برخورد با منتشر کنندگان این گونه شایعات و دروغ پردازی‌ها شد و خاطرنشان کرد: محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور فعال‌تر از قبل کارهای خود را ادامه خواهد داد.گفتنی است دفتر رئیس جمهور طی روزهای گذشته چند خبر درباره مقامات دولت را تکذیب کرده است. پیش از خبر رحیمی، خبرهایی در باره بقایی و نیز سفرصالحی به نیویورک بجای احمدی نژاد منتشر شده بود که دفتر رئیس جمهور آنها را تکذیب کرد.

گزارشی از تناقضات رفتاری دستگاه سیاست خارجی در قبال اصلی ترین متحد ایران؛سیاست خارجی ایران در سوریه به کجا می رود؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=74222

آشکار اختلاف شدید مواضع تناقض آمیز سیاست اتخاذ شده ای در مورد سوریه میان رهبر ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسداران کودتا گر و حامیان شان با وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه ی دولت پاسدار گماشته احمدی نژاد وجود دارد که ادامه ی جنگ قدرت و ثروت و اختلاف و رقابت میان این دو جریان کودتایی مدعی اصول گرا می باشد.چونکه بر خلاف ولی وقیح نا مشروع و منفور که اصرار جنگیدن در کنار بشار اسد دیکتاتور می کند اما صالحی وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه مخالف این نظر باور دارد برای همین این نظر از سوی سای شفاف وابسته به شهردار تهران که حامی ولی وقیح منفور ونا مشروع می باشد مورد انتقاد واقع شده است. فراموش نشود که فاش شده است که جرم سنگین صالحی این است که قیام سوریه را نه بیداری اسلامی که حرکتی مردمی دانسته است.

در دو ماه گذشته تلاش فراوانی از سوی ترکیه و قطر صورت گرفت تا با دادن امتیازهایی به ایران، تهران را از حمایت از سوریه منصرف کرده تا بعد بتوانند پروژه بزرگتری یعنی حمله نظامی به این کشور و ساقط کردن دولت اسد را با کمک غرب اجرایی کنند. شنیده ها حاکی است که مقامات ارشد نظام حتی احتمال هرگونه حمله به سوریه را محکوم کرده و آن را حمله به ایران دانسته و بر برخورد محکم با این پروژه و حتی احتمال وقوع وقایع پیش بینی نشدهاحسان تقدسی، سرویس بین الملل و امت اسلامی، شفاف؛ روابط ایران و سوریه از دیرباز همواره همراه با دوستی و با کمترین حجم تنش همراه بوده است. سوریه قدیمی ترین کشور دوست ایران در حوزه کشورهای عربی خاورمیانه محسوب می شود. مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانی های خود به نیکی از سوریه یاد کرده و این کشور را از محورهای مقاومت علیه اسرائیل در منطقه ذکر کرده اند.عملکرد دستگاه دیپلماسی در ماههای اخیر و با بالا گرفتن برخی اعتراضات در سوریه، در قبال دولت این کشور همراه با تردیدهایی بوده است که درباره ماهیت این اظهارنظرها با توجه به مشی کلی نظام درباره سوریه سوالات جدی را در میان کارشناسان سیاست خارجی کشور پدید آورده است.برای بررسی چرایی عملکرد وزارت امور خارجه در بحث سوریه ابتدا باید به بررسی ماهیت اعتراضات سوریه پرداخت. تصور جریانی خاص در دستگاه دیپلماسی ایران بر این مبنا است که ماهیت اعتراضات سوریه هم به مانند تونس، لیبی، مصر، بحرین و یمن مردمی است و سوریه هم به مانند این کشورها در سقوط دومینو وار انقلاب های خاورمیانه قرار گرفته است. رسانه های غربی و عربی در ماههای گذشته تلاش فراوانی کرده اند تا این روند را به دنیا القا کنند. این در حالی است که ماهیت اعتراضات سوریه از ابتدا نیز مردمی نبود و برخلاف تونس و مصر که اعتراضات از پایتخت شروع می شد و به نقاط دیگر سرایت پیدا می کرد، در سوریه، اعتراضات هیچ گاه به دمشق نرسیده و عجیب تر آنکه در مناطق مرزی تحت نفوذ برخی کشورها همچون ترکیه و عربستان این اعتراضات روی داده است.منابع آگاه هم خبر از سرمایه گذاری چند میلیون دلاری سه کشور عربستان، امارات و قطر بر پروژه سقوط اسد با استفاده از شرایط ویژه مناطق مرزی سوریه می دهند. کارگران این مناطق با حقوقی گاه ده برابر حقوق روزانه خود به استخدام عوامل اطلاعاتی این کشورها در می آیند تا با آشوب طلبی و جنگ با نیروهای سوریه زمینه افزایش ناآرامی ها در سوریه را فراهم کنند. بر اساس آخرین برآوردها هزار نفر در شهر حماه سوریه برای جنگ مسلحانه با دولت سوریه به سلاح هایی چون آرپی جی، کلاشینکف، مسلسل و ... مجهز شده اند.ساده انگاری دیگری که رخ داده اینکه نقش غربی ها در پروژه ضربه زدن به دولت سوریه نادیده گرفته شده است. اگر غرب را در پروژه مصر و تونس غافلگیر شده بدانیم که درست نیز همین است، اما در سوریه به هیچ عنوان اینگونه نیست و تنها تحرکات عجیب و غریب سفیر آمریکا در سوریه برای اثبات برنامه ریزی خاص غرب بر پروژه سقوط اسد کافی است. عجیب تر آنکه رسانه های منسوب به اتاق فکرهای آمریکا هم پیش از این از غافلگیری خاورمیانه از سوریه در سال 2011 خبر داده بودند. فارین پالیسی سال گذشته به صراحت با تاکید بر لزوم جریان سازی در سوریه، دلیل آن را حمایت سوریه از جریان های مقاومت ذکر کرده بود. در دو ماه گذشته تلاش فراوانی از سوی ترکیه و قطر صورت گرفت تا با دادن امتیازهایی به ایران، تهران را از حمایت از سوریه منصرف کرده تا بعد بتوانند پروژه بزرگتری یعنی حمله نظامی به این کشور و ساقط کردن دولت اسد را با کمک غرب اجرایی کنند. شنیده ها حاکی است که مقامات ارشد نظام حتی احتمال هرگونه حمله به سوریه را محکوم کرده و آن را حمله به ایران دانسته و بر برخورد محکم با این پروژه و حتی احتمال وقوع وقایع پیش بینی نشده در صورت حمله به سوریه تاکید کرده اند. با این وجود دو هفته پیش سخنان بی سابقه علی اکبر صالحی درباره سوریه سبب حیرت رسانه های دنیا و کارشناسان شد. تناقض این سخنان با مواضع رسمی نظام سبب شد تا کارشناسان غربی با ذوق زدگی از پایان اتحاد راهبردی ایران و سوریه و شمارش معکوس برای ضربه نهایی به دمشق سخن گویند. این اتفاق آنقدر مهم بود که رسانه های غربی آن را دو روز در صدر تحلیل های مربوط به سوریه قرار دادند. سخنان صالحی در تناقض آشکار با راهبرد رسمی نظام درباره سوریه بود. شنیده ها حاکی از احتمال افزایش این اظهارنظرها در آینده ای نه چندان دور دارد. صالحی دو هفته پیش در گفت و گویی با روزنامه جام جم از استقلال خود و دستگاه دیپلماسی در تصمیم گیری ها خبر داده بود. اتکای وزارت امورخارجه بر کارشناسان خبره و دیپلمات های کارکشته ای است که از قضای روزگار نظرات آنها آن چیزی نیست که آقای صالحی از آن سخن می گویدبا این فرض صالحی را باید سخنگوی جریانی بدانیم که از همان ابتدا قیام های خاورمیانه را نه بیداری اسلامی بلکه قیام های مردمی می پنداشت. در میان سخنان مقام معظم رهبری به عنوان رکن اول نظام، بارها و بارها به لفظ بیداری اسلامی اشاره شده است اما در سخنان دستگاه دیپلماسی تحت نظارت آقای صالحی و جریان خاص، حتی یک بار هم به این نگاه اشاره نشده است.در روزهای گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان از نارضایتی از برخی مواضع دستگاه دیپلماسی و تناقض جدی آن با مواضع شورای عالی امنیت ملی سخن گفته اند. این اتفاقات و ادامه روند آن در آینده ای نه چندان دور ضربه ای جدی به ماهیت سیاست خارجی انقلابی ایران وارد خواهد آورد.