گزیده خبر های 10 شهریور 90 قسمت - 2

با تاكيد بر خروج كامل نيروهاي آمريكايي.مالكي: هيچ پايگاه نظامي آمريكايي در عراق باقي نخواهد ماند.خبرگزاری فارس: نخست وزير عراق تصريح كرد كه تمام نيروهاي آمريكايي تا پايان سال جاري ميلادي طبق توافقنامه امنيتي از عراق عقب‌ نشيني خواهند كرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900610000063

وادار کردن این مزدور و مهره ی دست نشانده ی رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران به اینگونه موضع گیری ضد آمریکایی کردن دلیل دارد . زیرا که حاکمان تهران از یک سو وحشت از تلاش مجاهدین از خارج شدن نام شان از توی لیست سیاه تروریستی وزارت امور خارجه ی آمریکا دارند . همچنین نگرانی شدید از سقوط سرهنگ قذافی و رقم خوردن سرنوشت مشابه ببرای بشار اسد وجود دارد چونکه بلافاصه پس از آن ترکش این سقوط گریبانگیر نوری مالکی مزدور دست نشانده نخست وزیر عراق را خواهد گرفت و ساقط خواهد شد . در نهایت موجب هموار شدن شتاب تغییر رژیم در ایران می شود. برای همین از جماران به بغداد دیکته شده است تا که نوری مالکی مزدور وارد صحنه شود وادا و اطوار ضد آمریکایی در آورد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "اصوات العراق"، "نوري المالكي" نخست وزير عراق، تمايل كشورش براي باقي ماندن هرگونه پايگاه آمريكايي در عراق پس از عقب نشيني را رد و تاكيد كرد كه براساس توافقنامه امنيتي تمام نيروهاي آمريكايي در موعد مقرر تا پايان سال جاري از كشور خارج خواهند شد. بر اساس بيانيه دفتر مالكي، توافقنامه عقب نشيني نيروهاي آمريكايي در موعد مقرر آن تا پايان سال جاري ميلادي اجرايي خواهد شد و هيچ پايگاه نظامي آمريكايي در عراق باقي نخواهد ماند.وي درباره مذاكرات جاري براي تشكيل شوراي عالي ملي سياست هاي راهبردي عراق گفت: امروز پس از موفقيت در مرحله مشاركت سياسي، همه بايد به قانون اساسي پايبند باشند و هيچ شورايي مغاير با قانون اساسي تشكيل نمي شود. مالكي درباره ساخت بندر مبارك كويت تصريح كرد: اگر احداث اين بندر به منافع عراق آسيب برساند يا به ضرر عراق تمام شود، ما از راه اصولي درست و در چارچوب قوانين بين المللي در مقابل اين موضوع مي ايستيم و معتقديم كه اين مسئله يك موضوع ملي است، نه يك موضوع شخصي مربوط به يك وزير يا مقام مسئول عراقي

وضعیت وخیم هاشم شاهین نیا در زندان بوشهر

کجای ایران است که تبدیل به زندان نشده باشد و با وجود خفقان و سانسور نهادینه شده ولی هرروز گزارش از نض آشکار حقوق بشر و بر خورد ضذ انسانی از درون سیاه چال های رژیم ضد بشری و قرون وسطایی مخابره نشود؟

وضعیت هاشم شاهین نیا زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی بوشهر به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی و قلبی وخیم است.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی در تبعید که به اتهام تجمع مقابل زندان اوین بازداشت و از سوی قاضی مقیسه به هفت سال حبس در تبعید محکوم شده است در اسفند ماه سال ۸۶ جهت تحمل حبس در تبعید به زندان مرکزی بوشهر منتقل شد.لازم به یادآوریست، شاهین نیا در جریان برگزاری تجمع در برابر زندان اوین به همراه علیرضا شریعت پناه از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ در سال ۸۵ بازداشت و پس از یک سال به زندان فوق تبعید شد.وی پیش‌تر نیز در سال ۷۸ به اتهام هواداری از یک گروه معاند نظام به تحمل ۳ سال زندان محکوم شده بود که با پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان ازاد شد.

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از انجام عمل جراحی دانشجوی زندانی

ولی وقیح منفور و نامشروع نمی خواهد برای زندانیانی که محکومیت شان تمام شده است . یا در حال تمام شدن یا تواب ونام شده اند حکم عفو صادر نماید . یا اینکه اشک تمساح تاکتیکی برای مردم محروم سومالی بریزد . یا اینکه از موضع ضد آمریکایی سخنگو ومدافع ملت های قیام کرده علیه ی دیکتاتور های منطقه شود ، بلکه دستور دهد تا که دژخیمان و زندانبان آدمکش حرفه ای دست از جنایت بر دارند و به زندانیان شکنجه و دچار بیماری حاد شده اجازه ی بستری و درمان در بیمارستان داده شود.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد در شرایط حاد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد از بیماری حاد جسمی رنج می برد.سال گذشته بنابه توصیۀ اکید کمسیون پزشکی برای انجام عمل جراحی به اتاق عمل یکی از بیمارستانهای خارج از زندان برده شد ولی زمانی که پزشکان آمادۀ عمل جراحی وی می شدند بدستور بازجویان وزارت اطلاعات عمل جراحی متوقف گردید و او را از بیمارستان به زندان گوهردشت کرج تبعید کردند. از آن زمان تا به امروز وضعیت جسمی وی وخیم تر شده و وزن او نزدیگ به 30 کیلو کاهش یافته است. جان دانشجوی زندانی در معرض خطر جدی قرار دارد.توصیه های پزشک قانونی و کمسیون پزشکی به دادستانی و مسئولین زندان برای انجام عمل جراحی تا به حال بدون هیچ اقدامی باقی مانده است.از طرفی دیگر خانواده یزدان نژاد حاضر شده اند که هزینه های لازم برای درمان فرزندشان در یکی از بیمارستانهای تهران را خود متقبل شوند.اما با ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات مواجه هستند. عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران مجری خواسته های بازجویان وزارت اطلاعات حاضر به روبرو شدن با این خانواده و دادن پاسخ مشخص به آنها نیست.

بازداشت یک فعال کارگری در سنندج

هرروز با بهانه و ترفندی با فعالان سیاسی یا معلمان یا فعالان کارگری در شهر های گوناگون کردستان بر خورد می شود . سپس احضار و زندانی و شکنجه می شود . حتی احکام اعدام برای شان صادر می شود .تازه طلبکارانه تهاجم نظامی به روستا های کردستان عراق می کنند یا هر روز گلوله باران می کنند تا به حساب با پژاک مبارزه شود.

صبح روز یکشنبه ششم شهریور ماه یکی ازفعالان کارگری اهل سنندج به نام کورش بخشنده توسط نیروهای امنیتی این شهر در منزل خود بازداشت شد.به گزارش آژانس خبری موکریان ، گفته می شود مامورین پس از بازداشت این فعال کارگر،ضمن بازرسی منزل نامبرده، کیس کامپیوتر و ...ايشان را با خود برده اند. تا لحظه تنظیم خبر از علت بازداشت واتهام احتمالی این عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری اطلاعی در دست نیست."

پل ارتباطی میان نسل اول و دوم سپاه تنظیم نیست

وقتی اعتراف شده است که میان دو نسل پاسداران تنظیم رابطه وجود ندارد . سئوال است که چگونه ارگان فاشیستی کودتایی سرکوبگر و غارتگر که قدرت را قبضه کرده است قادر است که با مردم به خصوص نسل جوان ناراضی و سرکش ایجادرابطه و تعامل بر قرار کند . به خصوص اینکه پس از کودتای 22 خرداد سال که طراح آن بوده است فعاانه در سرکوب و ضرب و شتم و بازداشت و شکنجه کردن و محکوم نمودن بطور مستقی دست داشته است؟

دیگربان : فخرعلی قلی‌زاده فرمانده سپاه ناحیه ارومیه با تائید گزارش‌ها درباره اختلاف میان نسل اول نیرو‌های سپاه با نسل دوم و کنونی این نیرو‌٬ گفت که «پل ارتباطی» میان این دو نسل در سپاه «تنظیم» نیست.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ارومیه٬ آقای قلی‌زاده گفته «اختلاف نظر و سلیقه بین نسل جوان و نسل اول سپاه امر طبیعی بوده و علت آن اقتضاعات زمانی» است.وی افزوده است: «مسئله مهم ایجاد پل ارتباطی این نسل است که به نظر من اشکال ما این است که نمی‌توانیم این پل را تنظیم کنیمقلی‌زاده «ماموریت‌های متراکم» و «گرفتاری‌های کاری» را مهمترین عواملی دانست که دو نسل سپاه تاکنون نتوانسته‌اند «با هم تبادل و تعامل فرهنگ واعتقادات و افکار داشته باشنددر سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از بروز برخی اختلاف‌ها در بدنه سپاه پاسداران منتشر شده که فرماندهان این نیرو حاضر نیستند این گزارش‌ها را تائید کنند.با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و سرکوب خشونت‌بار مردم از سوی نیرو‌های سپاه و بسیج٬ اختلاف‌ها در بدنه این نهاد نظامی وفادار به علی خامنه‌ای افزایش یافته است.سال گذشته نیز برخی فرماندهان سپاه به طور تلویحی به همراهی برخی از اعضای سپاه با جنبش سبز اشاره کرده و اعلام کرده بودند که این افراد پس از برگزاری چندین جلسه «دوستانه» توجیه شده‌اند