گزیده خبر های 16 شهریور - 90

هر 5/6 ازدواج، يك طلاق

بازده ی 33 سال ادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین که اکنون تبدیل به یکی از اهرم های کلیدی از هم پاشانیدن کانون خانواده ها شده است . برای اینکه اسکله های غیر مجاز بنادر جنوب پاسداران شبانه روز مشغول تخلیه ی مواد مخدر هستند . سپس در سراسر کشور توزیع می گردد حتی بدرون زندان ها وسلول ها هم برده می شود وما زاد آنهم از طریق راه زمینی و آبی وهوایی به برن مرز منتقل می شو د.

معاون اجتماعي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به وقوع يك طلاق از هر 5/6 ازدواج در كشور، مهمترين علت طلاق در كشور را شيوع بالاي اعتياد بيان كرد و گفت: اعتياد، ساير آسيب‌هاي اجتماعي را به دنبال دارد. محمدعلي زنگانه در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه مشاوره، آموزش‌هاي پيش از ازدواج و مهارت‌هاي زندگي در پيشگيري از طلاق بسيار موثر هستند، گفت: با توجه به محدوديت منابع در حوزه پيشگيري، پوشش جمعيتي مناسبي براي برخورداري از اين مشاوره‌ها انجام نمي‌شود. به گفته وي، براي پيشگيري از طلاق بايد برنامه‌هاي جامع توانمندسازي و يادگيري از سنين پايين در كشور آغاز شود كه در اين ميان آموزش زندگي براي خانواده‌ها و متاهلين و مشاوره پيش از ازدواج حائز اهميت است

ضرب و جرح یک زن جوان در زندان قرچک ورامین

آیا با گزارش اینگونه اعمال و رفتار جنایت آمیز دژخیمان و زندانبانان و شکنجه گران که بطور سیستماتیک بازتاب داده می شود که درون سیاه چال های رژیم قرون وسطایی و ضد بشری مرتکب می شوند . ادعای با ثبات وامن و آزادترین کشور جهان داشتن نه جوک نیشدار که توهین آشکار به فهم ودرک مردم به خصوص زندانیان دربند وخانواده های شان نمی باشد؟

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"یورش به زنان زندانی زندان قرچک ورامین و مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها روز دوشنبه 14 شهریور ماه زندانی سوگند جهانی 23 ساله محکوم به اعدام که نزدیگ به 4 سال است در زندان بسر می برد مورد یورش باند مافیایی زندان قرار گرفت و وحشیانه مورد ضرب و جرح قرار گرفت. او در اثر ضربات وحشیانه از چند ناحیۀ زخمی گردید وآثار کبودی بر اکثر نقاط بدنش عیان است.باند مافیایی زندان او را تهدید به قتل کرده اند و خطر جدی جان این زندانی جوان را تهدید می کند.زندانی سوگند جهانی نسبت به برخوردهای وحشیانه،اجحاف و بی عدالتیها که زندان روی می دهد اعتراض نموده بود و این مسئله باعث شد که مورد غضب مسئولین زندان قرار گیرد . یکی از زنان پاسدار بنام امینه افروز که مسئول واحد فرهنگی زندان می باشد خود از دستور دهندگان و شرکت کنندگان در این حمله بود.باند مافیایی زندان خانم جهانی را گرفته بودند و امینه افروز وحشیانه او را آماج ضربات خود قرار می داد.به نظر می آید موج جدید یورش به زندانیان بی دفاع برنامه ریزی شده است که به ترتیب به اجرا گذاشته می شود.هدف از این برخوردهای وحشیانه ایجاد رعب و وحشت در بین زندانیان و جامعه می باشد.

آزادي 76 ايراني بازداشت شده درعراق در جريان سفر مالكي به تهران

سیاست چوب وپیاز به مزدور خائن نوری مالکی نخست وزیر دست نانده ی عراق از سوی ولی وقیح نامشروع ومنفور وپاسداران چون هم روستا های کردستان عراق گلوله باران می شود وهم پاسداران به کردستان عراق تجاوز می کند .هم آب رود خانه ی اروند رود بر روی مرز نشینان عراقی بسته شده است . هم مزدور نوری مالکی مجبور به آزاد کردن 76 مأموران تروریستی به عراق را آزاد کند وهم به خدمت ولی وقیح نامشروع ومنفور جماران در تهران برسد.

روزنامه الوطن كويت از آزادي بيش از 70 ايراني بازداشت شده در عراق در جريان سفر نوري المالكي به ايران خبر داد. اين روزنامه، قرار است در جريان سفر قريب الوقوع نخست وزير عراق به ايران 76 زنداني ايراني كه بنابر اتهامات گوناگون در عراق بازداشت شده بودند، به تهران بازگردانده شوند كه تصميم آزادي اين افراد در راستاي اجراي توافقنامه هاي امضا شده ميان دو كشور است كه اين توافقنامه ها از طرف عراقي از سوي حسن الشمري، وزير دادگستري اين كشور امضا شده است. در همين حال، سليم الجبوري، رييس كميسيون حقوق بشر پارلمان عراق و از اعضاي فهرست العراقيه در گفت وگو با اين روزنامه از طرف ايراني خواست تا بر اساس اصل تعامل متقابل به اجراي توافقنامه تبادل زندانيان بپردازد. وي گفت: اين كميسيون اطلاعاتي را از خانواده هاي زندانيان ايراني در عراق به دست آورد كه بيانگر شرايط دشوار فرزندان شان است كه تعداد آنها به بيش از 300 تن مي رسد و به دليل ورود غيرقانوني به عراق بازداشت شدند. الجبوري ادامه داد: تاكنون دولت عراق به درخواست هاي اين كميسيون براي انتقال اين افراد به كشورشان براي گذراندن باقي دوران حبس پاسخي نداده است. هم چنين هيچ يك از مسوولان طي سفرشان به تهران به اين مساله انساني نپرداختند

يك فرمانده انتظامي: گروهي از عوامل سازمان تروريستي القاعده در استان كرمان دستگير شدند

این خبر ساختگی و انحرافی که هدف منحرف کردن اذهان عمومی ولوث و وارونه وماستمالی نمودن افشاگری اشپیگل آلمان است که فاش ساخته است القاعده و پاسداران با هم همکاری دارند.

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت : پنج نفر از عوامل سازمان تروريستي القاعده در اين استان دستگير شدند. سردار حسين چناريان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود : اين افراد قصد وارد كردن مقادير زيادي سلاح، مهمات و مواد منفجره به داخل كشور را داشته اند. وي تصريح كرد: علاوه بر دستگيري اين افراد ، تعدادي اسلحه ومهمات همچنين اسناد و مدارك از آنها كشف و ضبط شده است. فرمانده انتظامي استان كرمان با بيان اينكه دو نفر از اين افراد غير ايراني هستند، گفت : با توجه به اهميت اين پرونده واينكه اين پرونده بايد در اداره اطلاعات رسيدگي مي شد، اين پرونده در اختيار برادران اطلاعات قرار گرفت. سردار چناريان اظهار داشت : بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد كه اين افراد قصد انجام عمليات خرابكارانه در داخل كشور داشته اند. وي افزود : در ادامه وتكميل اطلاعات اخذ شده از اين افراد ، مقاديرديگري از اسلحه، مهمات و چاشني هاي انفجاري در استان سيستان و بلوچستان نيز كشف شد. وي گفت: اين افراد طي دو هفته اخير شناسايي و دستگيرشده اند.

پس از رفع توقيف هفته نامه 9 دي از هفته آينده منتشر مي شود.

پس از اینکه هفته نامه همشهری به زیر تیغ سانسور و توقیف برده شد تا از این هفته نامه ی فاشیستی ارتجاعی وابسته به یک باند مافیایی اصول گرایی رفع توقیف شود و جایش را پر کند.

مديرمسئول هفته نامه 9 دي از انتشار مجدد اين هفته نامه از شنبه آينده خبر داد.حميد رسايي در گفت وگو با فارس با اشاره به صدور حكم قطعي شعبه 34 دادگاه عمومي حقوقي مجتمع قضايي شهيد بهشتي مبني بر نقض حكم هيئت نظارت بر مطبوعات و دستور رفع توقيف از هفته نامه 9 دي اظهار داشت: با توجه به قطعيت راي صادره از اين شعبه، اين حكم قابل اجراست و بر اين اساس اولين شماره هفته نامه «9دي» از شنبه هفته آينده و يا شنبه پس از آن منتشر مي شود.

جهت اطلاع

بی خود نبود که در کنفرانس برلین اکبر گنجی خمینی شیاد را به موزه ی تاریخ سپرد . زیرا که اکنون فاش شده است که دوران استفاده ی تبلیغاتی وتاکتیکی از خمینی شیاد وبردن نام ویاد وتصویرش به پایان رسیده است . برای همین این فراموشی عمدی از موضع مچ گیری مورد اعتراض واقع شده است .

در پوستر تبليغاتي مربوط به نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي كه قرار است روزهاي 26 و 27 شهريور ماه جاري در تهران برگزار شود، از حضرت امام خميني هيچ نشاني ديده نمي‌شود. اين امر، كه اميدواريم فقط يك غفلت باشد، موجب شد عده‌اي از مردم در تماس با روزنامه جمهوري اسلامي ضمن ابراز نگراني خواستار تذكر به دست‌اندركاران اين اجلاس شوند. آنها مي‌گويند: درحالي كه حركت عظيم ملت‌هاي مسلمان عليه ديكتاتورها و قدرت‌هاي مستكبر از دستاوردهاي امام خميني است، بسيار عجيب است كه در پوستر تبليغاتي اجلاسي كه در اين زمينه تهيه شده هيچ اثري از ايشان وجود ندارد