گزیده خبرهای 22 شهریور 90 قسمت -2

انتقاد اكرمي از خطبه‌هاي آيت‌الله جنتي

وقتی که درون با ندهای مافیایی مدعی اصول گرایی حامی ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسداران کودتا گر این چنین اختلاف ژگرفی وجود دارد که عضو جامعه ی روحانیت تهران به دبیر شورای نگهبان آلت دست ولی وقیح منفور و نامشروع انتقاد کرده است که چرا به جای تبلیغ سیاه بازی فراهم نمودن فضای حضور حد اکثری برای بستری تقلبات گسترده و مشروعیت کاذب عکس این اقدام مطرح شده است . سئوال است که آیا این رژیم ضد بشری سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت مشروعیت دارد و باید با خوشباور بودن یا خود به نادانی زدن در نمایش خیمه بازی دوره ی نهم بازار مکاره ی 12 اسفند حضور یافت یا نه اینکه آن را بدون توهم و ابهام تحریم نمود؟

نماينده مردم تهران در مجلس با انتقاد از مواضع اخير دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، گفت: در حال حاضر در مورد انتخابات مجلس نهم بحث‌هاي مختلفي وجود دارد، اما صحبت‌هاي آيت‌الله جنتي در نماز جمعه تهران درباره انتخابات مرا به شگفتي آورد؛ چرا كه ما بايد شرايط حضور حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كنيم، نه اينكه با تكيه بر زخم‌هاي كهنه و جديد در كشور در برابر حضور مردم خواسته يا ناخواسته سد ايجاد كنيم. سيد رضا اكرمي در گفت‌و‌گو با ايلنا، اظهار كرد: شوراي نگهبان بايد بر حسب قانون عمل كند، نه اينكه 6 ماه قبل از برگزاري انتخابات داد و فرياد راه بياندازد و اين فضا را مخدوش كند، چرا كه در شرايط فعلي نبايد از تريبون مهمي مثل نماز جمعه تهران از ادبيات اختلاف افكنانه استفاده كرد. نماينده مردم تهران از نحوه ارتباط و تعامل دولت با مراجع و روحانيون انتقاد و اين شرايط را براي كشور نامطلوب ارزيابي كرد و گفت: متأسفانه دولت فعلي ارتباط مناسب و شايسته‌اي با روحانيت و مراجع تقليد ندارد و تنها مشاور روحاني هم كه در دولت حضور داشت را از دست داد و اين مسئله به عملكرد دولت در اين زمينه برمي‌گردد. اكرمي افزود: طبق فرمايشات مقام رهبري ارتباط دولت با مراجع و روحانيون كشور بايد پر رنگ‌تر شود و مسئولان ارشد دولت بايد در اين زمينه تلاش بيشتري كنند، اما اين مسئله بدون ايجاد تحول در روش و بينش دولت محقق نمي‌شود و لازم است كه به توصيه‌هاي بزرگان در اين زمينه توجه بيشتري صورت گيرد. حجت الاسلام والمسلمين اكرمي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از عملكرد مسئولين در سال جهاد اقتصادي، گفت: در حالي 6 ماه از سالي كه به نام سال جهاد اقتصادي نام‌گذاري شده است، مي‌گذرد كه نتوانستيم شاهد حركت و جهش مناسب در حل مشكلات بيكاري، تورم و ديگر مسائل اقتصادي باشيم و اين در حالي است كه زمان به سرعت از دست مي‌رود. عضو جامعه روحانيت اظهار كرد: اينكه دولت مي‌گويد مبلغ يارانه‌ها بايد 3 برابر، در جهت ايجاد حاشيه‌سازي و ورود به حوزه‌هاي غير مرتبط با دولت است، كه مقام معظم رهبري پيش از اين تذكرات لازم را به دستگاه‌هاي مختلف داده بودند. اكرمي گفت: دولت بايد اظهارات قانوني و وعده‌هاي قابل تحقق به مردم داشته باشد، نه اينكه توقعي ايجاد كند كه نتواند به آن پاسخ دهد و مثل وزير كار بدون آمار صحيح اعلام نكند كه در سال 90، بيش از 2500 فرصت شغلي مي‌تواند ايجاد كند. اين نماينده مجلس هشتم برخورد مجلس با عملكرد دولت در اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها را برخوردي "با نجابت‌" ارزيابي كرد و گفت: طبق آمار و ارقامي كه ارائه مي‌شود مبلغي در حدود 600 ميليارد تومان از قبوض صادر شده براي مردم هنوز پرداخت نشده است و مجلس در اين زمينه با نجابت با دولت برخورد كرده است. وي همچنين در مورد ميزان تورم و افزايش 50 درصدي قيمت برخي كالاها در كشور، گفت: ارائه آمارهاي غلط در كشور به اقتصاد ما ضربه مي‌زند و بايد در اين زمينه حساسيت داشت و من از آقاي بهمني كه نرخ تورم را بين 16 تا 17 درصد اعلام كرده است، درخواست مي‌كنم خودشان به بازار مراجعه و از نزديك مشاهده كنند كه آيا قيمت تمام 360 كالاي مصرفي مردم به اندازه 17 درصد رشد كرده است؟

پرچم آمريكا در لندن به آتش كشيده شد

این گزارش چون از سوی خبرگزاری عربی العالم برون مرزی سازمان پشم و شیشه ی رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی تهیه شده است . بدون شک می بایست که تظاهرات از سوی سفارت ترور و جاسوسی رژیم ضد بشری قرون وسطایی در لندن تدارک دیده شده باشد.

همزمان با دهمين سالگرد حوادث 11 سپتامبر، پرچم آمريكا در برابر سفارت اين كشور در لندن به آتش كشيده شد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، حدود 50 نفر از فعالان اسلامي روز يكشنبه پرچم آمريكا را در برابر سفارتخانه اين كشور در لندن به آتش كشيدند. تظاهركنندگان همچنين شعار آمريكاي تروريست را سردادند و با خود پارچه نوشته‌هايي در مخالفت با سياست‌هاي كاخ سفيد در دست داشتند. اين تظاهرات تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد و نيروهاي پليس انگليس تظاهركنندگان را به محاصره خود در آورده بودند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: وزارت خارجه ما از تحولات منطقه عقب است

این اعتراف گذشته از اینکه بیانگر دامنه ی رشد اختلاف و شکاف وجنگ قدرت جناحی و باندی می باشد . از طرف دیگر هم جالب و هم افشاگر می باشد . جالب از این منظر است که اعتراف به عدم حضور فعال در منطقه شده است . اما روشنگر است . برای اینکه نه خلاف ادعای رهبر ولی وقیح نامشروع و منفور و سایر رهبران نهادها و مسئولان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ایران است که مدعی بیداری اسلامی منطقه می باشند و آن را توی کیسه ی رژیم بربرمنش تاریک اندیش نامشروع حاکم بر ایران می ریزند ، بلکه اکنون آشکارا زدن زیرآب دروغ ووارونه بودن الگوو الهام گرفتن قیام کنند گان ضد دیکتاتوری منطقه از مبارزه ی 33 سال پیش خمینی شیاد وجانشین وی است که خود را رهبر ام القرای جهان اسلام می نامد ولی عجیب تر اینکه مگر مدعیان جارچی از رو می روند و از سیاست با دست پس کردن و با پا پیش کشیدن عقب نشینی می کنند و تلاش مذبوحانه نمی کنند تا که فرصت طلبانه باز همان ادعای حضور و نقش داشتن و الگو بودن از موضع ضد آمریایی و نماینده ملت مصر بودن توصیه قطع رابطه مصر با اسراییل چاشنی نشود؟

بخش خبري: در وزارت خارجه ما برخي از افراد محافظه كار هستند و ديپلماسي احتياط و مدارا را در دستور كار خود دارند. در حاليكه اين افراد بايد در نظر داشته باشند كه ديپلماسي انقلابي با ديپلماسي زمان آرامش و صلح فرق دارد....وزارت خارجه ما چون مي خواهد پروتكل‌ها را رعايت كند گاها از تحولات منطقه عقب مي ماند . به گزارش آتي نيوز؛ مهدي مهدي‌زاده عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در مصر توسط انقلابيون گفت: اين حركت انقلابيون نتيجه دو عامل هيجان انقلابي و نيز تفكر و ايدئولوژي اسلامي بوده است. مهدي‌زاده افزود: مصري‌ها انقلاب كرده و رئيس‌جمهور دست نشانده و طرفدار غرب و اسرائيل را اخراج كردند و الان هم در حال محاكمه وي هستند. اين انقلابيون مسلمان و آزادي‌خواه هستند. بنابراين طبيعي است كه مخالف رژيم صهيونيستي باشند. اصلا دليلي وجود ندارد كه يك كشور مسلمان با رژيم صهيونيستي رابطه داشته‌باشد. آن هم كشور مصر كه تا قبل از انور سادات نقطه اتكاي مقابله با رژيم صهيونيستي بوده است. وي مخاطب پيام اين حركت انقلابون را نظام‌هاي غربي و رژيم صهيونيستي دانست و گفت: پيام اين حركت به رژيم غاصب اين بوده كه اسلام امروز بيدار شده و آنها بايد اين موضوع را درك كنند و نيز نظام‌هاي غربي هم بايد بدانند كه شايد بتوانند در كشورهاي اسلامي براي مدت چند سال يك فرد دست نشانده را بر سر قدرت بياورند اما دير يا زود اين شرايط با رسوايي آنها عوض خواهد شد. اين عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن انتقاد از عملكرد وزارت خارجه در برخورد با تحولات منطقه تصريح كرد: در وزارت خارجه ما برخي از افراد محافظه كار هستند و ديپلماسي احتياط و مدارا را در دستور كار خود دارند. در حاليكه اين افراد بايد در نظر داشته باشند كه ديپلماسي انقلابي با ديپلماسي زمان آرامش و صلح فرق دارد. الان زمان انقلاب و التهاب است و محكوم كردن اين حركت انقلابيون و يا با احتياط رفتار كردن در مقابل آن نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت. بايد با انقلابيون همراه بود اما وزارت خارجه ما چون مي‌خواهد پروتكل‌ها را رعايت كند، گاها از تحولات منطقه عقب مي‌ماند. و آرام و ملايم پيش مي‌رود و برخورد مي‌كند. در واقع هنوز خيلي از افراد در وزارت خارجه ما باور نكردند كه در اين كشورها انقلاب شده است. مهدي مهدي‌زاده يادآور شد: در سياست يك اصل مهم اصل پيش‌بيني است. اينكه در مقابل عمل انجام شده قرار بگيريم و همواره عكس‌العملي برخورد كنيم، درست نيست. سياست خارجي ما بايد به شكلي باشد كه بتواند پيش‌بيني كرده، قبل از وقايع موضع‌گيري كند. در واقع اين كار لازمه يك ديپلماسي موثر است.

یک سایت اصولگرا : در جلسه دیدار هیئت دولت با خامنه ای اتفاق افتاد .ماجرای گزارش ندادن مشائی و جایگزینی بقائی بجای رحیمی

تا اینجای ادامه جنگ قدرت و ثروت و شکاف و رقابت نشان داده شده است که تهدید و سناریو سازی و متهم کردن یاران نزدیک پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور از سوی ولی وقیح منفور و نا مشروع و پاسداران کودتا گر و حامیان شان بی اثر بوده است . زیرا که منجر به تسلیم و زانو زدن و لبیک گفتن پاسدار گماشته احمدی نژاد نه نشده است ، بلکه با واکنش های تلافی جویانه از سوی پاسدار گماشته احمدی نژاد مواجه بوده است و توپ را به زمین مهاجم شوت کرده موجب بالا بردن هزینه ی این رقابت وبی اعتبار کردن بیشتر ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسداران کودتا گر و دستگاه آلوده به فساد قضاییه شده است

جهان نیوز : هرچند دکتر احمدی نژاد علاقمند بوده است که این گزارش دهی توسط آقای مشایی صورت گیرد اما در نتیجه توصیه برخی دوستدارانش تصمیم خود را عوض می کند و آن را به فرد دیگری می سپارد.به گزارش جهان، تقریبا کسی پیش بینی نکرده بود که گزارش سفرهای استانی دولت به رهبر معظم انقلاب را حمید بقایی ارائه می‌کند.به همین دلیل وقتی تصویر آقای بقایی از خبر ساعت ۲۱ پخش شد که با برگه‌هایی پر از آمار در حال گزارش دادن بود، بسیاری را متعجب ساخت؛ تعجب ناظران نتیجه اتهاماتی بزرگی بود که همچنان گریبان بقایی را رها نکرده است.همچنین بنابر تصمیم احمدی نژاد قرار بوده است گزارش فرهنگی را اسفندیار رحیم مشایی به رهبر معظم انقلاب ارائه کند.هرچند دکتر احمدی نژاد علاقمند بوده است که این گزارش دهی توسط آقای مشایی صورت گیرد اما در نتیجه توصیه برخی دوستدارانش تصمیم خود را عوض می کند و آن را به بقایی می سپارد.برخی از ندوستداران احمدی نژاد، از وی می خواهند که با توجه به فضای موجود و حساسیت برانگیز بودن مواضع و اقدامات مشایی، او گزارش دهی را به شخص دیگری بسپارد.ارائه گزارش سفرهای استانی به رهبر معظم انقلاب تا پیش از دیدار اخیر، از سوی معاون اول احمدی نژاد ارائه می شد. اما در دیدار ششم شهریور ماه این مسئولیت به طور ناگهانی به معاون اجرایی رئیس جمهور محول شد که رویدادی بی سابقه محسوب می شود.آقای بقایی در این دیدار آمار عجیبی هم درباره تعداد ملاقات های مردمی رئیس جمهور و وزرا ارائه کرد که با ابهامات و سوالات زیادی مواجه شد. او گفت که رئیس جمهور در جریان ۹۰ سفر استانی "بیش از چهارده هزار ملاقات مردمی" داشته است.طبق این آمار احمدی نژاد در هر سفر در کنار سخنرانی ها، جلسات طولانی با وزرا و مدیران و مراسم های افتتاح و ... ۱۵۵ ملاقات مردمی هم داشته است که به اعتقاد منتقدان عدد صحیحی نیست.