روز نامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 1 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی سر مقاله " كراما كاتبين"

"مگر شکنجه بااعتراف گیری و اتهام زدن و شوی بیدادگاه های تلویزیونی تاریخچه 30 ساله ندارد؟"

جالب است که بیش از 30 سال است که فراموش شده قانون اساسی رژیم تروریستی و کودتائی اصل 38 و 39 دارد که می گوید نمی توان بدون دلیل کسی را باز داشت نمود و بیش از 24 ساعت درباز داشت نگاه داشت و متهم بدون وکیل باشد . همینطور سئوال است که مگر شکنجه و اعتراف گیری اجباری و صنعت تواب سازی در زندان و سیاه چال های رژیم ضد بشری و نمایش شوی تلویزیونی اعتراف کردن و علیه ی دیگران اقرار کردن فقط در این چند ماه اخیر اتفاق افتاده است و سابقه و تاریخچه ی 30 ساله ندارد ؟ چرا تا حال پیرامون اینگونه اقدامات سخنی گفته یا اعتراضی نشد ه است و پرسش نشده که اینگونه اعمال ضد انسانی که سند جنایت علیه ی بشریت و پایمال کردن حقوق بشر و شکستن حرمت و حق و حقوق انسانی است و حجت شرعی ندارد و اعترافات در مورد دیگران کردن بی ارزش و اعتبار می باشد که اکنون سرمقاله نویس یادش افتاده و در موردش چنین گفته است :


"« همينجا من اين را بگويم . من اين دادگاه ها كه در تلويزيون هم پخش مي شد گفته مي شود از قول يك متهمي راجع به كس ديگري . اين را بگويم اين حجيت ندارد شرعا. بله متهم هرچه درباره خود بگويد اين حجت است ... اما عليه ديگري بخواهد اعتراف بكند نه مسموع نيست . مسموع نيست . اينها را نبايد اينجور فضا را از تهمت و گمان سو پر كرد. قرآن كريم ميفرمايد وقتي مي شنويد كه يكي را متهم مي كنند چرا به همديگر حسن ظن نداريد « لولااذ سمعتموه ظن المومنون والمومنات بانفسهم خيرا و قالواهذا افك مبين » (سوره نور آيه 12 ) ... مجازات مجرم كه از طريق قانوني جرم او ثابت شده غير از اين است كه به گمان به خيال به تهمت يكي را متهم كنيد بدنام كنيد دهن به دهن بگردانيد. اين فضافضاي درستي نيست » علاوه بر اين باب غلط و انحرافي كه متاسفانه در رسانه هاي مكتوب و غيرمكتوب به نحو بسيار گسترده اي باز شده و جريان دارد استفاده از رسانه هاي خارجي و استناد و توسل به آنها كه در غرض ورزي و آلوده بودنشان ترديدي وجود ندارد نيز به يكي از ابزارهاي حمله كردن به رقيب توسط رسانه ها از جمله رسانه ملي تبديل شده است .
"

البته بدون آنکه ریشه یابی شود که چرا پس از اینکه 30 سال از عمر حکومت مدعی مذهبی سپری شده است برای چه عاقبتش این چنین شده است که به خاطر جنگ قدرت و انباشت ثروت و حذف رقیب و انحصاری کردنش می بایست که رهبران رقیب مورد بد تر ین اتهامات واقع شوند و مهره و عناصر کلیدی اش باز داشت و شکنجه شود تا که اعتراف کنند که خود و رهبران شان خائن و جاسوس می باشند . زیرا که بدستور آمریکا قصد کودتای مخملین داشتند؟ مهمتر اینکه رسانه ی خبررسانی ملی تبدیل به بلند گوی تبلیغاتی کودتا گرن علیه ی رقیب مغلوب شده است که در مورد عملکرد این نهاد و ایجاد تبلیغ فضای بد بینی و سوء ظن در جامعه نمودن مقاله نویس اینگونه توضیح داده است :

« ياديگران خارجي ها بيگانگان تلويزيون هاي مغرض عليه كسي يا كساني حرفي بزنند ادعا كنند كه اينها فلان جا خيانت كردند خطا كردند ما هم عين همان را پخش كنيم . اين ظلم است اين مورد قبول نيست . رسانه هاي بيگانه دلشان براي ما نسوخته است . كي حقايق را خواسته اند روشن بشود در مورد ما كه در اين مورد حقيقت را گفته باشند ادعاهائي مي كنند نبايد گفت اينها شفافيت است . اينها شفافيت نيست . اين كدر كردن فضاست ... » . اينها بيماري هاي اخلاقي خطرناكي است كه متاسفانه در جامعه ما شايع شده است . جامعه ما به عنوان يك جامعه اسلامي بايد از هر جهت به ويژه از نظر اخلاقي الگوي ساير جوامع باشد. رواج تهمت هتك حرمت اشخاص ايجاد فضاي سوظن و بدگماني و پراكندن شايعه در مورد اين و آن معمولا با هدف خارج ساختن رقيب از صحنه صورت مي گيرد و توسل به چنين اموري توسط كساني صورت مي گيرد كه از شخصيت كافي برخوردار نيستند و براي جبران كمبودهاي شخصيتي خود به تخريب ديگران متوسل مي شوند. افرادي كه براي اثبات خود به نفي ديگران نياز دارند چگونه مي توانند در مديريت هاي كلان كه نياز به ثبات شخصيت و بزرگ منشي دارد موفق باشند"


در خاتمه اینکه مشخص نیست چرا تا زمانیکه لوطی جماران از سر نا چاری و استیصال و در ماندگی مجبور نشده بود تا در خطبه ی عید فطر خود عقب نشینی کند و برای عوامفریبی کردن که ناشی از و حشت همه گیر شدن مرگ بر دیکتاتور در جامعه است که نمونه ای از آن در تظاهرات روز قدس مورخ 27 شهر یور به نمایش گذاشته شد که لوطی جماران دلجوئی تا کتیکی و مقطعی از رفسنجانی بساز و بفروش و فرصت و قدرت طلب کرد تا که مأموریتی به وی داده شود که شیپور را از در گشادش بنوازد و ساز آشتی در نشست اخیر مجمع خبرگان کوک کند به امید اینکه در آستانه ی باز گذاشتن مدارس و دانشگاه ها و سفر پاسدار احمدی نژاد به آمریکا و سخنرانی در ساز مان ملل اوضاع ملتهب وانفجاری جامعه کمی آرام شود به نیت اینکه بمرور با کاهش تظاهرات اعتراضی و کاهش خشم و فریاد مرگ بر دیکتاتور، کودتا گران بتوانند بر اوضاع مسلط شوند و ضمن بفراموشی سپردن جنایات اتفاق افتاده زمینه ی مشروعیت تراشی برای رژیم کودتائی نام مشروع و لوطی جماران ناشروع تر و بی اعتبار شده کسب شود . از طرف دیگر مانور تبلیغاتی و انحرافی برای قلم بر دستان در مطبوعات به وجود آید تا اینکه پیرامون خطبه ی عید فطر لوطی جماران لغز خوانی کنند و دست به ما نور تبلیغاتی بزنند. ولی عجیب است که چرا جار چیان آویزان به گفته ی لوطی جماران شده تا کنون سکوت رضایتمندانه نسبت به سرکوب و خفقان و سانسور و ضرب وشتم و باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری و اتهام زدن و اعتراف در بیداد گاه های نمایشی و فر مایشی اختیار کرده بودند؟

هوشنگ - بهداد

چهار شنبه 1 مهر ماه سال 1388

كراما كاتبين