روزنامه ی کیهان چهار شنبه 10 شهریور ماه سال 1388
نقد و بررسی " درباره آخرين گزارش آژانس " (يادداشت روز)
"قلم بر دست یاداشت روز نویس اعتراف کرده است که کاهش فعالیت شتاب سانتریفیوژها نه ناشی از ضعف فنی است نه اینکه عامل ضعف سیاسی و جنگ و نزاع قدرت و ثروت باندی می باشد"
معلوم نیست که مدافعان سیاست خائنانه ی مماشت گری هسته ای تجارت خون و نفت غرب پس از سپری شدن چندین سال تجربه ی نخ نما شده و در آمدن تق این سیاست شکست خورده ی مماشات گری و فرصت سوزی دیگر بدنبال چه می باشند و منتظر چه پاسخ شفاف و روشن تر از این جواب قاطع می باشند که چنین است :
"همه اينها درست است. ايران برنامه خود را تعليق نمي كند چون فرايند ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت در فوريه 2006 را بر مبناي اساسنامه آژانس غير قانوني مي داند"
البته این اعتراف تأکید آمیز قلم بر دست یاددشت روز نویس یاد آور یادداشت روز چند سال پیش سربازجو حسین شریعتمداری می باشد که خطاب به آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل و بازر سان شورای حکام گفته بود که مسئولان هسته ای رژیم تروریستی آخوندی آنقدر ساده اندیش نمی باشند تا که تمام اطلاعات تأسیسات هسته ای شان را در اختیاز بازرسان آژانس اتمی قرار دهند. یا اینکه در برابر ماهواره ای بسیار پیشرفته ی جاسوسی آمریکا که بر فراز آسمان ایران نصب و فعال شده اند و همه چیز را زیر نظر و کنترل خود دارند و مانیتور می کنند امکانات تأسیسات هسته ای را فقط در مکان های مشخص شناسائی شده و تیر رس ماهواره های جاسوسی آمریکا استتار کنند که در صورت تهاجم نظامی و جنگ نابود شوند . همینطور افزوده بود که این تأسیسات در سراسر خاک ایران بطور بسیار پراکنده استتار شده اند که در صورت جنگ و هر گونه تهاجم نظامی نه اینکه امکان نا بودی این تأسیسات هسته ای وجود ندارد ، بلکه در صورت تهاجم نظامی موجب خواهد شد تا که موانع و محدود یت ساخت بمب اتمی بر داشته شود . یعنی اینکه آشکارا اعتراف کرد که هدف از پنهان کاری و سیاست فرصت سوزی مذاکرات هسته ای تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد . البته پس از مدتی این یادداشت روز از بخش آرشیو و بایگانی ورق پاره ی کیهان حذف گردید تا اعتراف آشکار شده بفراموشی سپرده شود .
بنابراین اکنون تأکید غیر قانونی کردن ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ناشی از اعتراف همان یادداشت روز و اهداف نظمی پروژه ی هسته ای می باشد که به خاطرش کودتا شده است و رقیب دوم خردادی ها با اتهامات سنگین حذف شده اند . مهمتر اینکه قلم بردست همکار و دست پرورده ی سربازجو حسین شریعتمداری اعتراف کرده است که کاهش کمی شتاب افزایش سانتریفیوژها نه ناشی از رقابت و جنگ قدرت داخلی و ضعف سیاسی نیست و نه اینکه هر گز خللی در پروژه ی هسته ای به وجود نیامده است ، بلکه ناشی از مشکلات فنی هسته ای می باشد که گفته اینهم بر طرف شدنی می باشد .
البته سرمقاله نویس بدون آنکه بگوید که چرا هیچ کشور غربی تا کنون حاضر نشده است پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور نا مشروع را برسمیت بشناسد . به خصوص در شریطی که احمد توکلی در و بلاگ شخصی خود وی را عمل اصلی اغتشاشات و نا آرامی های پس از نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی تقلباتی 22 خرداد معرفی کرده است . اما قلم بر دست یادداشت روز نویس با هذیان و ارونه گوئی در دفاع کردن از پروژه ی هسته ای با تأکید عدم تقلبات و حضور گسترده ی مردم به عنوان پشتوانه ی هسته ای این چنین یادکرده است :
غرب اكنون خوب مي داند كه دولت جديد ايران با پشتوانه بزرگ آراء مردم از موقعيت بسيار خوبي براي مقاومت در برابر خواسته هاي غرب قرار دارد. طبعا غربي ها دروغي را كه خودشان ساختند باور نكرده اند و مي دانند كه تقلبي در انتخابات ايران صورت نگرفته است. علاوه بر اين برخي تحليلگران در غرب اكنون هشدار مي دهند برنامه هسته اي ايران بيش از آن بزرگ شده كه قابل بازگشت به عقب باشد. اين يعني زمان براي غرب به سرعت در حال گذر است و به زودي زماني فرا خواهد رسيد كه غرب ناگزير از يك انتخاب بزرگ باشد.
در خاتمه اینکه رژیم کودتائی ضد بشری و نا مشروع که بیش از 30 سال است با روش گروگان گیری اتباع خارجی و داخلی و باجگیری نمودن و باج های کلان دادن توانسته است تا که به بقای ننگین خودش ادامه دهد. تازه آن زمانی که همچون شرایط کنونی که این چنین طشت رسوائی اش از بام بر زمین نیفتاده بود و پژواک و فریاد مرگ بر دیتکاتور و خامنه ای در سراسر ایران و حتی برون مرز طنین انداز نشده بود و تنفر و خشم نارضایتی عمومی اینگونه علنی و آشکار نشده بود . به خصوص تضاد و رقابت و جنگ و نزاع باندی و جناحی این چنین بر جسته نشده بود . سران رژیم ترور یستی و ضد بشری با سیاست صدور تروریسم و ارتجاع دست به بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه ی خاورمیانه زدند و با دشمنی کردن با مذاکرات صلح خاورمینه رهبران کشورهای عربی را تهدید کردند تا که در کنفرانس صلح خاورمیانه همچون آنا پولیس حضور نیابند. زیرا که هدف دفاع کردن از پروژه ی هسته ای بود . بنابرین اکنون که دست به کودتا زده و رقیب مغلوب بر کنار و حذف شده است و رژیم کودتائی یک دست شده است تا که با سرعت هرچه تمامتر پروژه ی دسترسی به سلاح هسته ای اش را دنبال کند . طبیعی است که در شرایط آسیب پذیری و متزلزلی که قرار گرفته است برای دفع خطر احتمالی فرو پاشی خیلی بیش از گذشته تعجیل برای دسترسی به سلاح هسته ای برای بقایش دارد. لذا تنها راه اصولی غرب برای رهائی از وحشت دسترسی به سلاح هسته ای پاسداران کودتاگر عدم شاسائی پاسدار احمدی نژاد و کوشش همه جانبه برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد.
هوشنگ – بهداد
http://www.kayhannews.ir/880610/2.htm#other200 چهار شنبه 10 شهریور ماه سال 1388