روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 10 شهریور ماه 1388
نقد و بررسی سرمقاله " قانون بانكداري بدون ربا نيازمند بازنگري"

"آن زمان که آخوندهای غارتگر عوامفریب و شرکایش اینگونه آلوده بقدرت و ثروت نشده بودند از ربای بانکی استفاده کردند اکنون که ربای بانکی برای شان لازم و ملزوم شده است"

مقاه نویس نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی اکنون اشاره به بیست و هفتمین سالگرد یک اقدام شیادانه کلاه شرعی خانمان بر انداز تصویب و اجرای بانکداری بدون ربا کرده است و در شرایطی به این مصوبه انتقاد کرده است که 30 سال است که بانک ها عملاً تبدیل به اهرم سرکیسه و استثمار و بهره کشی کردن مردم مشغول می باشند و مکان های پرداخت وام های کلان بدون برگشت به ایادی رژیم تر وریستی از جمله پاسداران شده اند تا که اموال ملی خصوصی شده با طرح 44 خصوصی سازی قانون اساسی با قیمت مفت چوب حراج زدن خریداری و تصاحب کنند. ناگفته نماند که بانک ها خیلی بیش از زمان گذشته شاه از مشریانش بهره در یافت می کنند . ضمن اینکه با چاپ و توزیع اسکناس بدون پشتوانه ی بانک مرکزی عامل اصلی افزایش حجم نقدینگی و پول های شناور در بازار و افزایش نرخ تورم و گرانی و بی اعتباری و ارزش روز افزون ریال شده اند.
بدتر اینکه مقاله نویس اعتراف کرده است که بر خلاف ادعای اسلامی داشتن اصول و قانون عملیات حاکم و گردش کار کنونی امور بانکداری این چنین همان مصوب بانکی 37 سال پیش قبل از انقلاب می باشد:
"گذشت حدود سه دهه از عمر قانون بانكداري بدون ربا در كنار قانون پولي و بانكي كشور كه مصوب سال 51 يعني قريب 37 سال پيش است در مجموع اين واقعيت را نشان مي دهد كه قوانين پايه و مادر عمليات بانكي در كشور ما بسيار قديمي و با توجه به سرعت و گستردگي تغييرات در مناسبات اقتصادي خصوصا در بخش اعتباري و بانكي به شدت ناكارآمد است"

مگر پس از 30 سال تجربه ای که در دسترس می باشد . به خصوص در شریطی که فریاد مرگ بر دیکتا تور و خامنه ای در سراسر جامعه طنین انداز شده است و فاصله طبقاتی بیداد می کند و بانک ها و مؤسسات قرض الحسنه که موازی بانک ها اقدام می کنند و اینان همگام با بانک ها بطور مضاعف مشغول خون کشی محرومان و تهی دستان می باشند. البته اینگونه فریاد ها ی مرگ بر دیکتا تور مردم ناراضی و به تنگ آمده از همه چیز اکنون حضور معترضان روزانه شان توی خیابان ها به حضور شبانه شان بر فراز بام خانه ها و حتی حضور در گورستان ها کشانیده شده است حاصل عملکرد وواکنش به 30 سال حکومت دین فروشان حاکم می باشد که چنین مردم ایران را خشمگین و ناراضی بر افروخته کرده است . از سوی دیگر طشت رسوائی دین فروشان حاکم بر ایران از بام بر زیر فتاده شده و کورس رسوائی اش در آمده است . زیرا که دیگر جای شک و ابهامی در اذهان عمومی باقی نمانده است که هدف خمینی شیاد اوایل انقلاب چه بود و چرا قبل از اینکه مجلس مؤسسان تشکیل دهد تا که قانون اساسی مدرن تدوین و تصویب شود اما عجولانه تأکید و اصرار بر همه پرسی جمهوری اسلامی آری یا نه بدون یک کلمه کم و زیاد نمود و برای پیگیری اهداف شوم پنهان شده از صداقت و نا آگاهی مردم سوء استفاده کرد و پیشوند اسلامی را به جمهوری تحمیل نمود . زیرا که این پیشوند اسلامی که سنجاق مجلس شورای ملی شد برای خفه کردن هر گونه صدای آزادیخواهانه و دگر اندیشانه ومدافعین حقوق بشر و آزادی و دمکراسی بود . زیرا که فعالان این مقولات مقابل اندیشه ارتجاعی و متحجرانه و ضد بشری خمینی شیاد و پیروانش بودند . برای اینکه جانشینان شاه ، چشم به قبضه تاج و تخت و تثبیت قدرت وراثتی و غارتگری و انباشت ثروت دوخته بودند.

در خاتمه اینکه می بایست با ابزاری کردن دین اسلام ، وسیله ی اجرائی اهداف شوم پنهان می شد. بنابراین با فضا سازی هائی ارتجاعی که اوایل انقلاب شد هرگز دوراز انتظار نبود که سر نوشت بانک ها و امور بانکی کشور غیر از اینکه هست می خواهد بشود. زیرا که همه قول های داده شده ی همچون اقتصاد مال خر است و حکومت آینده از آن مستضعفان و پا بر هنگان است وعده های عوامفریبانه بود که همه دروغ ووارونه از آب در آمدند . پس دلیل نداشت عاقبت بانک و اقتصاد اسلامی هم به سرنوشت شوم کنونی دچار نشود؟

هوشنگ – بهداد
سه شنبه 10 شهریور ماه 1388http://www.jomhourieslami.com/1388/13880610/index.html