روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388

نقد و بررسی مقاله " بازوان اجرايي سياست هاي اقتصادي پرهزينه"

"مگر بر نامه ریزی اقتصادی در رژیم کودتائی بدون باور به تئوری اقتصادی معنی و مفهوم دارد؟"

از ویژگی های رهبر و مسئولان و حامیان عوامفریب و دین فروش وجنگ افروز و قلم بر دستان رژیم کودتائی نامشروع و ضد مردمی این است که سطحی نگر و با نگرش معلول گرائی اند که این شیوه جایگزین رابطه ی علت و معلول و ریشه ای و منطقی و علمی با مسائل بر خورد کردن شده است . همچنین خصلت دیگر شان فراموشکاری عمدی و مصلحتی می باشد .

بطور مثال مقاله نویس طوری وانمود کرده که گویا از یاد برده است که چگونه 4 سال پیش پس از اینکه کودتاگرن بر نامه ریز پشت صحنه سیاست خود را دنبال می کردند. موفق شدند تا که پاسدار گماشته احمدی نژاد را رئیس جمهور کنند که گذشته از دلارهای هنگفت نفتی که در 4 سال گذشته نصیب شان شده است. اکنون نیز موفق شده اند که یک قلم 8 میلیارد دلاری مخابرات ایران را در بازار بورس بدون رقیب به اصطلاح خریداری کنند. البته بدون هیچگونه تذکر و توضیحی داده شود که این مبلغ از کجا و چگونه کسب شده است؟

بهر حا ل پس از آنکه پاسداران پس کودتای خاموش و خزنده 4 تیر 88 که پاسدار گماشته احمدی نژاد را رئیس جمهور کردند تا این پاسدار گماشته طبق قول های ادعائی داده شده اش به مردم نان بر توی سفره های خالی محرومان ببرد و با مفسدان اقتصادی مبارزه کند . حال بماند در همان باغ ورودی رئیس جمهور شدنش در نشستی که در مشهد گذاشت آنهم قبل از اینکه ورزای کابینه ی مدعی 70 میلیونی امام زمانی را به مجلس ارتجاعی هفتم معرفی کند و رأی اعتماد بگیرد در آن نشست بدون مجوز مجلس رتجاعی مبلغ یک مییارد و 700 میلین دلار از خزانه ی دولت بر داشت نمود . در ادامه گزارش شد که سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه بندی را بطور خود سرانه منحل کرد تا برای برداشت های بیشتر از خزانه ی دولت و ذخایر ارزی و بر داشت های دلار های فروش ناشی از نفت در راستای اهداف مشخص هیچگونه حساب و کتاب و بررسی و ارزیابی و پیگیری در کار نباشد . همچنین از سوی دیگر در دیداری که محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس و احمدی توکلی رئیس کمیسیون پژوهش های طرح های اسراتژیک مجلس ارتجاعی هفتم با پاسدار گماشته احمدی نژاد داشتند. پاسدار احمدی نژاد به اینان گفت که به تئوری های اقتصادی باور ندارد .

حال از این پاسدار گماشته احمدی نژاد که با کودتا و تقلب و حذف رقیب از سوی پاسداران و پشتیبانی لوطی جماران تواسته رئیس جمهور نمایشی شود . آنهم در شرایطی که طبل رسوائی عملکرد 4 سال گذشته و نا مشروع بودن رئیس جمهور شدنش با دولت دهم در آمده است . چگونه می توان انتظار داشت که دولت تابع علم اقتصاد و تئوری های وابسته به آن باشد که اکنون تحلیل اقتصادی از اوضاع و احوال داده شده و تأکید بر بر نامه و سیاست های اقصادی دولتی و پیآمدهای مثبت و منفی آن شده است.

در خاتمه ایتنکه در شرایطی که نرخ تورم و گرانی لجام گسیخته با فقر و بیکاری در جامعه بیداد می کند . از سوی دیگر هنوز پاسخ چگونه هزینه شدن یا پس انداز یا کجا رفتن این مبلغ 300 میلیارد دلار در آمد نفت در 4 سال گذشته داده نشده است . از طرف دیگر جائیکه ضریب واردات 3 برابر بیش از صادرات است . بدتر اینکه کابینه ی نامشروع دهم تعلق به بسیج و سپاه پاسداران دارد که طراح و مجری کودتای تقلباتی 22 خرداد و حذف رقیب می باشند که همانگونه که اشاره شد اکنون پاسداران 51% سهام مخابرات را در بازار بورس بدون رقیب از آن خود کرده است که گفته می شود ارزش سهام 8 میلیارد دلار می باشد که گذشته از مفت خری و سود کلان، کنترل شنود وچک اطلاعات مکالماتی شبکه ی اینترنتی جزو اهداف اصلی پشت پرده ی خریداران یا اشغال گران جدید مخابرات است . اکنون در چنین وضعیتی صحبت از برنامه های اقتصادی کردن و توقع عملکرد اصولی از مثبت بودن و از بازده بر نامه ی اقتصادی مردم هم راضی باشند اینگونه مقایسه و توقع از دولت نامشروع دهم و رژیم کودتائی پاسداری و برامه های اقتصادی اش داشتن که اینان فقط قدرت و ثروت انحصاری را طلب می کنند شبیه معجزه کردن کویر به جنگل با مراتع سبز می باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880706/index.html دوشنبه 6 مهر ماه سال 1388