روز نامه ی کیهان چهار شنبه 25 شهریور ماه سال 1388

نقد و بررسی " مذاكره براي مذاكره " (يادداشت روز)

" بسته پیشنهادی ارسالی برای گروه 5+1 نسخه درمانی برای سایر مشکللات و بحرانی جهانی می باشد ونه مربوط به پرونده ی هسته ای رژیم کودتائی "

سناریوی کشدار تراژدی پروند ه ی هسته ای که با سیاست فرصت سوزی بادست پس کردن و با پا پیش کشیدن دنبال شده و هنوز هم همینگونه تعقیب می شود اکنون با اتخاذ ادامه ی سیاست خائنانه و مماشات گرایانه ی مذاکره ی هسته ای غرب که بر شالوده ی پیگیری تجارت خون و نفت استوار می باشد این سناریوی پرونده ی هسته ای را آنگونه کمدی و تناقض آمیز کرده ا ست که اهداف پشت پرده و عریان و عیان شده اش دیگر نه پنهان و نه انکار کردنی می باشد . زیرا از یک سو به خاطرش کودتای خونین پاسداری برای حذف رقیب شده است تا بدون هیچگونه مخالفت رقیب تلاش دسترسی به سلاح هسته ای را پاسداران کودتاگر با شتاب دنبال کنند . از طرف دیگر برای منکر شدن اهداف نظامی و فرصت سوزی کردن چپ و راست بسته ی پیشنهادی تهیه و تنظیم می شود تا در شرایط حاد و مقتضی و خطری اینگونه بسته های پیشنهادی برای مخاطبان خارجی گروه 5+1 ارسال گردد و ادعای قدرتمندی در منطقه چاشنی اش و ادعا شود آمریکا را ناچار به پذیرش حضور در مذاکره کرده است . مشروط بر اینکه از جهت دیگر ادعا می شود که پرونده ی هسته ای بسته شده است و ارسال اینگونه بسته های پیشنهادی طرح و نسخه ی تجویز شده برای درمان سایر مشکلات این چنینی جهان می باشد .

"از آنجا كه مسئولان جمهوري اسلامي بحث هسته اي كشور را تمام شده مي دانند، پيشنهادات ارائه شده در بسته جديد مشخصا از بحث هسته اي خارج و اهم آن شامل يك سيستم فراگير جهاني براي از بين بردن سلاح هاي اتمي، مبارزه با تروريسم، مسائل زيست محيطي، امنيت انرژي و كاهش فقر جهاني است. اين تمايل به قدري جدي بود كه فيليپ كرولي سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اذعان كرد؛ آمريكا خواهان برگزاري نشست فوري با ايران است. وي با «نااميدكننده» خواندن بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي گفت: «عدم علاقه ايران به گفت وگو بر سر برنامه هسته اي نمي تواند دليلي براي رد مذاكره با اين كشور باشد. آنچه مسلم است، آمريكا ناگزير شده ايران هسته اي و فعاليت هاي صلح آميز اتمي كشورمان را بپذيرد "

البته این پیشنهاد در اصل ادامه ی همان تز پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد که سال گذشته ی رهنمود و نسخنه فرهنگ و اقتصاد بسیجی را برای درمان بحران مالی و اقتصادی آمریکا و جهان صادر کرد که خود مکمل تز تغییر مدیریت و ساختار جهان برای اصلاحات ریشه ای این پاسدار می باشد در صورتیکه این پاسدار در برآورده کردن کوچکترین مطالبات مردم یا قول های داده شده ی خودش به مردم ایران همچون نجیب حیوان در گل فرو رفته و در مانده و مستأصل شده است. اما طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس در بستر دفاع از پروژه و هداف هسته ای و با ابزاری کردن نام مردم در کنار لوطی جماران نا مشروع و پاسدار گماشته اش احمدی نژاد رئیس جمهور کودتائی نامشروع و نا دیده گرفتن مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد از سوی مردم ایران ، ولی اکنون این چنین از پیروزی هسته ای و ارسال بسته ی پیشنهادی گفته و لغز خوانی و مانور تبلیغاتی داده شده است:

"بدون ترديد بايد پيروزي هاي هسته اي را حاصل مقاومت ملت ايران، درايت رهبري و تلاش صادقانه مسئولان پرونده هسته اي در دولت اصولگراي احمدي نژاد بدانيم، اما بايد توجه داشته باشيم كه موضوعات مورد مذاكره بنا بر آنچه ايران پيشنهاد كرده چيزي غير از پرونده هسته اي كشورمان است"

عجیب است که همه ادعای پوشالی پیرامون بسته ی پیشنهادی هسته ای کردن و از تسلیم شدن و عقب نشینی کردن آمریکا برای پیش شرط مذاکره گفتن که آری آمریکا قبول کرده است که رژیم کودتائی پاسداران قدرت منطقه است و نقش اساسی در صدور تروریسم و ارتجاع و بحران آفرینی و جنگ افروزی منطقه نقش کلیدی دارد. همچنین عامل اصلی نا امن سازی و دشمنی کردن با مذاکرات صلح خاور میانه می باشد . اما مشخص نیست که چرا نا گهان مدعی چرخش داده و علیه ی آمریکا موضع گیری کرده و اذعان کرده که آمریکا خواهان امتیاز گرفتن از نام این رژیم در مذاکره و سد کردن نفوذ رژیم کودتائی در منطقه و مهار کردن اقدامات تروریستی اش می باشد ونه تلاش گر حل فنی و ریشه ای موضوع هسته ای است. بالاخره اینگونه نتیجه گیری کرده که آمریکا دشمن می باشد :

سابقه تاريخي و لحن كشورهاي 1+5 خصوصا آمريكا حاكي از آن است كه معمولاً در اينگونه مذاكرات، دنبال حل و فصل مناقشات و رفع اختلافات نيستند، بلكه سعي دارند تا در راستاي منافع خود از نام و اعتبار «ايران» بهره برداري تبليغاتي كنند. از نظر غربي ها بلوك كشورهاي مسلمان، ابرقدرت هاي جديد پس از فروپاشي شوروي سابق هستند. ايران الگو و تكيه گاه جريان مقاومت ملت هاي آزاده- خصوصا در خاورميانه- محسوب مي شود. اگر آمريكا حتي وانمود كند كه با جمهوري اسلامي به نوعي «مصالحه» دسته يافته، برد تبليغاتي چنين موضوعي براي او بسيار مهم خواهد بود. آمريكا سعي دارد با كشاندن ايران پاي ميز مذاكره و انتشار خبر آن در دنيا به جريان هاي مقاومت و طرفدار تهران پيغام دهد كه سنگر اصلي فتح شده است! و از نمد مذاكره كلاه گشادي بر سر جريان هاي مقاومت گذاشته و آنها را وادار به سازش و تسليم نمايد.اگرچه كوتاه آمدن آمريكا در برابر مسئله هسته اي ايران و پيشنهاد مذاكره بدون پيش شرط و حتي فارغ از موضوع هسته اي كشورمان، يك پيروزي براي ما به حساب مي آيد اما بايد مواظب باشيم در دام اين كشور گرفتار نشويم.آمريكا براي ما يك دشمن فعال است. اگر قرار بر مذاكره است، مذاكره با دشمن فعال بايد در هوشياري كامل صورت پذيرد و با توجه به استراتژي دشمن اين مسئله را به گونه اي هدايت و كنترل كنيم كه اسير دام آن نشويم. يادمان باشد در دكترين انقلاب اسلامي، آمريكا هنوز يك «شيطان بزرگ» است"

بهر حال همانگونه که طلبه پاسدار یادداشت روز نویس اعتراف کرده است که بسته ی پیشنهادی برای گروه 5+1 نه حاوی نکات مربوط به پرونده ی هسته ای نمی باشد، بلکه اذعان نموده است که این پرونده هسته ای بسته و این موضوع تمام شده است. برای همین نسخه ی در مانی برای سایر مشکلات و بحران های د یگر جهانی در این بسته ی پیشنهادی گنجانیده و قید شده است که بعینه ثابت می کند که سران و مسئولان رژیم پاسداری کودتائی حاضر نمی باشند تا که سر و سوزنی از مواضع دفاع از اهداف هسته ای خودشان کوتاه بیایند و یا عقب نشینی کنند . زیرا که همه اقدامات و جنایات ضد انسانی وقایع و فجایع اخیر که پس از کودتای تقلباتی نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد اتفاق افتاده است که نه فقط رقیب مغلوب کنار گذاشته شد ، بلکه ضرب و شتم و باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری و تشکیل بی داد گاه های نمایشی و فر مایشی بهمراه داشته است . البته بدترین توهین و اتهامات جاسوسی بر ای بیگانه و کودتای مخملین و .. نیز ضمیمه شده است که صرفاً برای قبضه ی قدرت و انحصاری و یک دست کردن رژیم کودتائی و شتاب بیشتر دادن دسترسی به سلاح هسته بوده است . چونکه رژیم کودتائی آتقدر نا مشروع و منفور شده است که فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و احمدی نژاد در سراسر ایران و جهان همه گیر شده است و سرکوب گری های وحشیانه ی ضد انسانی همچون رفتار و اقدامات ضد انسانی در باز داشتگاه کهریزک و تهاجم به کوی دانشگاه و مرتکب جنایات شدن موجب نشده تا مردم معترض و نا راضی را وادار به تسلیم و خاموش شدن نماید.

در خاتمه اینکه کودتا گران نامشروع و متزلزل و آسیب پذیر برای بقای ننگین خودشان می بایست که ابزار تضمین قدرت در اختیار داشته باشند . برای همین هر گز حاضر نیستند تا که داوطلبانه دست به عمل انتحاری خود کشی بزنند و از تلاش دسترسی به سلاح هسته ای دست بردارند.بنابراین ی جهت نیست که در بسته ی پیشنهادی ارسالی برای گروه 5+1 کوچکترین اشاره ای به مسئله ی هسته ای رژیم کودتائی ضد بشری نشده است .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880625/2.htm#other201 چهار شنبه 25 شهریور ماه سال 1388