"اگر نمی دانید بخوانید تا که بدانید"
اگر چنانچه نمی دانید که معنی و کار برد این شعر نغز چیست که گفته می شود : خود گوئی وخود خندی عجب مرد هنرمندی حتما این گزارش کوتاه خبری وزیر آدمربا آق منوچهر متکی ستون جهت اطلاع ورق پاره ی جمهوری اسلامی 10 شهریور را با دقت بخوانید تا که بدانید معنی این شعر چیست؟

اظهارات منوچهر متكي در جلسه ديروز بررسي وزراي پيشنهادي در مجلس شوراي اسلامي درباره سياست خارجي دولت با حاشيه هاي جالبي همراه شد. وزير پيشنهادي براي امور خارجه در اين جلسه در بيان نقاط قوت سياست خارجي دولت گفت سياست خارجي و مواضع ما حرف آخر را در جهان مي زند. اين سخن موجب شد بعضي از نمايندگان با اشاره به اينكه متكي به تازگي از سفر ميانجيگرانه به عراق و سوريه بازگشته و بلافاصله پس از اين سفر جنگ لفظي ميان دو كشور آغاز شده با لحن طنزآلودي بگويند : شاهد ميخواهيد روابط عراق و سوريه
!

بازهم اگر نمی دانید که معنی ادعای حضور 85 % جمعیت کشور نمایش انتخاباتی – انتصاباتی – تقلباتی 22 خرداد با 40 میلیون رأی چیست که ادعای این نمایش شب خیمه بازی آزاد ترین انتخابات نام گرفت . ومی خواهید بدانید برای چه این اتهام نا چسب آزاد ترین انتخابات به آن زده شده است ؟ باز هم توصیه ی می شود که این گزارش خبری کوتاه نیز با دقت پیگیری شود تا هر گونه رفع شک و شبهه از معنی عدم آگاهی و مفهوم عملی ادعای کمدی آزادترین انتخابات شود.

حجت الاسلام دكتر محمد ذبيحي رئيس دانشگاه تربيت مدرس قم و عضو ارشد ستاد اصولگرايان حامي مهندس موسوي پس از دو هفته بازداشت آزاد شد. اما پسر وي طاها ذبيحي هنوز در بازداشت به سر مي برد. به گزارش آينده دكتر ذبيحي كه با قرار وثيقه از زندان آزاد شد روز 25 مرداد در قم بازداشت شده بود و همزمان با بازداشت او در قم پسرش طاها نيز در تهران بازداشت شده بود . بازداشت آقاي ذبيحي هم از لحاظ روحاني بودن وي و هم از اين جهت توجه برانگيز بود كه صادق لاريجاني رئيس جديد قوه قضائيه در دانشگاه تحت رياست او تدريس مي كند.

بالاخره اینکه برای اینکه بازهم بیشتر بدانید که پاسکاری کردن برای رفع مسئولیت بازی کی بود کی بود من نبودم که میان دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائی و نیروی انتظامی سر کوبگر و ارگان فاشیستی کودتا گر پاسدار چگونه می باشد و چگونه هر نهادی برای رفع مسئولیت از اقدامات جنایتکارانه شان تلاش می کنند تا که رفع مسئولیت از خود کنند و چرا با جا خالی دان زیرآبی رفتن و توپ بر توی زمین دیگری انداختن چپ و راست با سیاست با دست پس کردن و با پا پیش کشیدن خبر های درز کرده را تأئید و تکذیب می کنند و بسوی همدیگر پاس می دهند . مشروط بر اینکه تازه پیرامون یک پرونده ی جنایت خودی اینگونه بر خورد می شود و نمایش و مانور تبلیغاتی دروغین داده می شود . لذا مشخص است با دگر اندیشان چگونه رفتار و تعامل می شود؟ . البته باید افزود که برای تغییر اثبات این واقعیت شرایط حاکم شده ی 30 ساله که قرار نیست با آمدن آخوند صادق لاریجانی و جا به جا شدن شکنجه گر بازجوی قاتل بد نام سعید مرتضوی در این دستگاه آلوده به فساد و تبعیض و بی عدالتی قضائی چیزی عوض شود . زیرا که رژیم کودتائی ضد مردمی از رأس تا ذیل آن آلوده به خیانت و جنانت و غارتگری و رشوه و فساد و عوامفریبی و دین فروشی و فریبکاری و دروغ می باشد . بهر حال این گزارش دیگر ستون جهت اطلاع بیشتر نشان می دهد که مفهوم عدالت و قضاوت در رژیم ضد عدالت و دشمن آزادی دین فروش کودتائی چگونه می باشد؟

پزشكي قانوني كشور هرگونه ابتلاي مرحوم محسن روح الاميني به مننژيت را رسما نفي و طي گزارشي رسمي دلايل فوت وي را اعلام كرده است . يك منبع آگاه در گفتگو با مهر افزود : كميسيون پزشكي قانوني كشور در تاريخ 88 5 25 نتيجه نهايي و نظريه رسمي خود درباره علت فوت محسن روح الاميني را به مراجع قانوني و طرفين ذيربط ارائه نموده است . وي افزود : براساس اين گزارش مرگ ناشي از استرس هاي فيزيكي شرايط بد نگهداري ضربات متعدد و نيز اصابت جسم سخت به سر و بدن عنوان شده و قويا ابتلاي آن مرحوم و فوت به علت بيماري و مننژيت نفي شده است . اين منبع آگاه درخصوص محل حادثه نيز گفت : مرحوم محسن روح الاميني در بازداشتگاه كهريزك زنداني بوده و در شرايط نامناسب جسماني درحال انتقال به زندان اوين بوده كه با توجه به تشديد حالت بد جسماني از ميانه راه به بيمارستان منتقل شده و متاسفانه فوت نموده است . بدين ترتيب وي اصولا در زندان اوين پذيرش نشده بود.

در خاتمه اینکه آیا هنوز نکات ناگفته ای مانده است که باید گفته شود که دانسته شود تنها راه حل نهائی و پایان دادن به اینگونه شرایط حاکم بر ایران تلاش همگانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران می با شد .

هوشنگ – بهداد
شهریور ماه10 سال 1388