روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 17 شهریور ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله " بهره هاي شب قدر در حيات اجتماعي"

"وقتی پرسش شده برای اثبات خويش، به تخريب شخصيت بي گناهان و ریختن آبروي ديگران پرداخته شده و شکستن حريم منزلت انساني پل عبور براي نيل به مطامع سياسي شده دیگر از کدام حیات اجتماعی سخن گفته شده است؟"

معلوم نیست که روضه برای که خوانده می شود یا چرا بر سر گوری شیون و زاری می شود که دراین گور مرده ای و جود ندارد ؟ زیرا و قتی که نه گوش شنوائی در کار نیست ، بلکه وارونه ی توصیه های روضه خوان اجرا می شود . برای چه از ضیافت الهی این ماه و خود رها کردن وندیدن گفته و تأکید بر نقطه اوج شب قدر در این ماه شده است ؟ آنهم در شرایطی که کودتاگران پاسدار با پشتیبانی لوطی جماران نامشروع خامنه ای از طریق شورای عالی امنیت ملی برروی نوه ی خمینی سید حسن خمینی با تهدید کردن فشار وارد نمودند تا که امسال مراسم امسال بر سر آرمگاه خمینی در شب های قدر را وی تعطیل کند تا خاتمی و ناطق نوری که مخالفان دولت نامشروع دهم می باشند فرصت منبر رفتن و سخنرانی کردن نداشته باشند و بهانه ای هم برای حضور حامیان رقیب مغلوب نباشد تا فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای هم سر داده نشود .

همچنین مشابه همین اقدام در مراسم شب های قدر در صحن حضرت معصومه در قم تکرار شده است و فرصت به ناطق نوری و 3 امام جمعه ی قم داده نشده استتا بر منبر روند و سخنی علیه ی دولت نامشروع و کودتاگران گویند . در تحولی دیگر از ترس تجمع و شعار مخالفت سر دادن مجوز بر گزاری مراسم سالگرد شهادت زنده یاد طالقانی داده نشده و این مراسم هم لغو شده است.

اکنون سئوال است در شرایطی که گند ابزاری شدن دین بطور عریان عیان شده است و نامشروع بودن حکومت استبدادی تک صدائی کودتاگران عالم گیر شده است و دیگر هیچگونه ابهامی برای مردم معرض فریاد گویان مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای ایرانی باقی نمانده است . دیگر برای چه باز هم مانور تبلیغاتی با دین و روزه داده می شود ؟ به خصوص اینکه مردمی که بخش اعظمش بیش از 30 سال است که نه فقط در یک ماه رمضان که بمدت 12 ماه در سال از زور فقر در حالت روزه بودن بسرمی برند .در صورتیکه هر گز هم برای رهبر لوطی جماران نا مشروع وسایر مسئولان و پاسداران کودتاگر نه مهم بوده است ونه اینکه توجهی به این واقعیت نموده اند. زیرا که برایشان جنگ قدرت و انحصاری کردنش با انباشت هر چه بیشتر ثروت بس مهم و جدی بوده است .

البته ازطرف دیگر ماه روزه همچون دین و سایرشعائر اسلامی تبدیل به ابزار تبلیغاتی عوامفریبی مردم و منحرف کردن اذهان عمومی و به خصوص مانور تبلیغاتی دفاع کردن از فلسطین و خصومت کردن با اسرائیل و دشمنی کردن با هر گونه مذاکرات صلح در خاور میانه شده است .

در خاتمه اینکه درست در این ماهرمضان اکنون پس از 30 سال دجالی و رمالی و عوامفریبی و دین فروشی کردن حاکمان کود تاگر، هم در رأس شقه شده است. هم دامنه اختلاف و تضاد و و جنگ و نزاع در سطوح گوناگون این رژیم ضد بشری و کودتائی و نامشروع امتداد یافته است. یعنی اینکه بوضوح آشکار و علنی شده است که شعار تا کتیکی وحدت سر دادن و ادعای ماه رحمت در این ماه رمضان و توصیه و رهنمود پیرامونش دادن فقط شعار عوامفریبانه ای بیش نبوده است. زیرا که این ترفند و شیادی اکنون آنگونه نخ نما شده است که مقاله نویس پرسش کرده است که در این ماه حساب پس دادن براي آبروي ديگران چقدر اهميت قائل شده ايم ؟ و ادامه داده است آيا براي اثبات خويش به تخريب شخصيت بي گناهان نپرداخته ايم و حريم منزلت انساني و شان ديني ديگران را پل عبور خود براي نيل به مطامع سياسي قرار نداده ايم؟ البته نیاز به توضیح نمی باشد که اینگونه پرسش کردن خود نوعی تأئید مجدد و صحه گذاشتن مضاعف بر اینگونه اقدامات انجام شده در مورد خودی ها نا خودی شده می باشد. اگر نه سایرین که محلی از اعراب برای سئوال کردن ندارند که به اینان اشاره ای شود که بطور مثال در بازداشتگاه کهریزک چه اتفاق افتاده است؟

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880617/index.html

هوشنگ – بهداد

سه شنبه 17 شهریور ماه سال 1388