روز نامه ی کیهان سه شنبه 31 شهریور ماه سال 1388

نقد و بررسی "عربستان در آرزوي تجزيه يمن " (يادداشت روز)

"پاک کردن صورت برای آدرس غلط دادن و محو کردن نقش دخالت گرایانه ی تروریستی در یمن"

باز اوضاع هوا پس و کشمشی و در یا توفانی شده است که واجب شده است کشتی بان دیگری وارد صحنه شود تا با در دست گرفتن سکان کشتی توفان زده و در گل مانده را مسیرش را تغیر دهد تا شاهد راه نجات و فرار از این شرایط توفان زدگی بدست آید. به خصوص اینکه بدلایل گوناگون لوطی جماران از جمله تظاهرات گسترده ی ضد حکومتی کودتاگران پاسدار در روز قدس مجبور به عقب نشینی شد و با ضرب سیلی صورت سرخ کرده در نماز عید فطر با تلاش مذبوحانه و تناقض آشکار ی که نسبت به چند ماه گذشته ابراز کرد تا زردی رخسار خود و پاسداران کودتا گر را به پوشاند. اکنون نیز پاسدار قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان شده است تا با پاک کردن صورت مسئله ی کسری با مخرج آن مانور دهد . یعنی اینکه در بستر قلم زنی و تحلیل سیاست صدور ارتجاع و تروریسم به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی کشور های منطقه و به خصوص با فراموش کردن نقش دخالت گری پاسداران در امور داخلی یمن که از طریق دلار و و اعزام تروریست به یمن و بکار گیری مهره های خریداری شده شیعه در یمن برای بی ثبات و نا آرام کردن یمن دست به اقدامات تروریستی در این کشور زده شد . البته این طرح لو رفت و تعدادی از تروریست ها دستگیر و محاکمه و به ارتباط خودشان با رژیم کودتائی و تروریستی حاکم بر ایران اعتراف کردند که زمان زیادی از این محاکمه و اعتراف شان نمی گذرد .

اما پاسدار غیر ایرانی قلم بر دست با تجربه و الگو بر داری سیاست تجاوز گرایانه و اجرای طرح ها و اقدامات تروریستی در کشور همسایه ی عراق که مسئولیت دخالت گری و طراحی عملیات تروریستی خودش در منطقه ی سبز در بغداد بود که زیر حفاظت شدید امنیتی دولت عراق قرار دارد به گردن دولت سوریه انداخته شد . اکنون نیز مأموریت نقش کودتا گران حاکم بر ایران مشابه ی همین نقش در یمن به عربستان سعودی نسبت داده شده است که ادعا شده عربستان می خواهد یمن را تجزیه کند.

همانگونه که تجربه ی 30 سال گذشته گواه است که هر گونه تنش وجنگ و بحران و نا آرامی در منطقه فقط به نفع رژیم تروریستی و جنگ افروز و دین فروش و کودتائی حاکم بر ایران تمام شده است . بنابراین بدون شک معلوم است که عامل اصلی نا آرامی و تلاش برای دامن زدن به بر پائی جنگ داخلی در یمن زیر سر رژیم کودتائی حکم بر ایران است برای اینکه تجربه ی مشابه در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین در دسترس می باشد.

در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی ورق پاره ی کیهان مشخص نیست که چرا هیچگونه سخنی از نقش دخالت گری پاسداران کودتاگر در امور داخلی یمن و اعزام تروریست به این کشور نگفته است ؟ از طرف دیگر اگر هدف تنظیم اینگونه یادداشت های روز پیگیری سیاست تروریسم و ارتجاع به برون مرز نمی باشد . برای چه یک کشور غیر عرب با مذهب شیعه که درون خودش با بحران عدم مشروعیت و نا رضایتی عمومی مواجه می باشد . چرا به جای بررسی و پاسخگوئی مطالبات مردمش که بطور عمد فراموش و نا دیده گرفته شده است وانمود می کند که دلسوز مردم یمن و مفسر سیاسی و تحلیل گری مسائل داخلی یمن است؟ چراعربستان را متهم به دخالت گری وجنگ افروزی و تلاش برای تجزیه کردن یمن کرده است؟ گیرم که چنین باشد که این قلم بر دست یادداشت روز نوی ورق پاره ی کیهان مدعی اش شده است.اما بقول معترضان فریاد زن در تهران و شیراز و اصفهان و ... که در تظاهرات روز قدس شعار می دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران که اکنون می بایست یمن و عراق و افغانستان و عربستان هم به غزه و لبنان اضافه شود. تکلیف مردم ایران چه می شود؟ یا اینگونه سیاست ها چه ار تباطی می تواند به مردم ایران و مطالبات انباشت و پرداخت نا شده شان داشته باشد جز اینکه بیانگر اعتراف تلاش مذبو حانه ی سیاست صدور بحران و تروریسم و ارتجاع به برون مرز برای عبور از بحران های خطری درونی می باشد.

هوشنگ – بهداد

سه شنبه 31 شهریور ماه سال 1388