" نکته ی فراموش شده و دلیل مهم سرعت بخشیدن به اعدام علی صارمی یعنی معلم بودنش "
حلقه ی مفقوده یا یک موضوع فراموش شده که علت تصمیم گیری در اعدام سریع قهرمان مجاهد خلق علی صارمی که به آن اشاره نشده است که چرا وی همراه با یک قربانی در بند دیگر بنام علی اکبر سیادت از سوی دژخیمان آدم کشا ن حرفه ای حاکم اعدام شدند . این حکم اعدام از سوی نهاد دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض صادر شد. نهادی که 32 سال است تبدیل به ابزار و حربه و ماشین کشتار شده است . چونکه اکنون بطور دربست در خدمت ولی وقیح و ارگان های سر کوبگر رژیم ضد بشر و کودتا گر است. البته گذشته از فشار های بین المللی که برای عدم اعدام حبیب لطفی پور وارد شد . اما برای جبران این ضعف عدم اجرای به موقع اعدام وی ، با اعدام دو قربانی دیگر از جمله اعدام علی صارمی جبران شد که نوعی انتقام گیری شکست بود. اما دلیل مهم دیگر از قلم افتاده مربوط به معلم بودن علی صارمی بود. زیرا که حاکمان رژیم بربرمنش و تاریک اندیش مخالف تفکر و اندیشه و آگاهی و آزادی به خصوص آزادی بیان و قلم و اندیشه ومروجان آن هستند . آنگونه که فراموش نشده است که چگونه اوایل انقلاب و پس از شکل گیری این رژیم ضد بشری پاک سازی زیر پوشش تصفیه و اخراج نمودن معلمان و فرهنگیان وابسته به سیستم گذشته که بهانه ای برای تسویه کردن در آموزش و پرورش بود شروع شد . چونکه تازه بقدرت خزیدگان همچون سلف منقرض شده ی خود به خوبی می دانستند که نقش معلمان و دانش آموزان در پروسه ی انقلاب چگونه بود؟ زیرا که پس از 15 مهر سال 57 بود که فر هنگیان اعتصاب عمومی صنفی خود را آغاز کردند . به ویژه اینکه خمینی شیاد فرصت طلب و موج سوار و عواملش چون می دانستند که قرار است . حرکت اعتراضی معلمین سراسر کشور در 15 مهر سل 57 شروع شود . بنابراین بطور همزمان خمینی شیاد نا گهان تصمیم گرفت که از نجف راهی کویت شود . ولی چون کویت مرز را بر رویش بست . راهی پاریس شد . شاه هم با این اقدام خمینی شیاد موافقت نمود . طوریکه شاه ویزا برایش صادر کرد و از ژیرگاردستن رئیس جمهور وقت فرانسه در خواست نمود وی را در خاک فرانسه پذیرا شود .
بهر حال پس از چند روز تحصن اعتراضی معلمان ، رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و از حالت صنفی و سیاسی و تحصن و بست نشینی تبدیل به اعتراضات و تظاهرات بیرونی و خیابانی شد . آنگاه سمت و سوی آن سیاسی و مبارزاتی شد و پلاکارد های زندانیان سیاسی اعدام شدگان همراه با شخصیت های قهر مان ملی همچون زنده یاد تختی چاشنی تقاضای آزادی زندانیان سیاسی از زندان ها شد. بدلیل ادامه ی این حرکت اعتراضی سیاسی مبارزاتی دانش آموزان مدارس که همدودش معلمان در تظاهرات خیابانی و بر پائی میز کتاب و بحث های سیاسی فعالانه شرکت و حضور داشتند . هم موجب رشد آگاهی سیاسی دانش آموزان شد . هم بستر ساز ملحق شدن سایر اقشار جامعه به این تظاهرات خیابانی شد . در ادامه پیوند نزدیکی میان این جنبش اعتراضی معلمین و دانش آموزان با جنبش آزادیخواهی دانشجوئی و دانشگاهی به و جود آمد . با تقویت این حرکت اعتراضی موجب فعال شدن سایر جنبش های اعتراضی جامعه از جمله اعتراضات کار گران صنعت نفت شد . به خصوص اینکه جنبش اعتراضی دانشجوئی درزمان شاه کمبود وجود تشکیلات آزاد صنفی و سیاسی و حزبی و مطبوعاتی و... را تا اندازه ای پر کرده بود . مهمتر اینکه پس از انقلاب آموزش و پرورش مهمترین تکیه گاه نیروهای سازمان و احزاب های انقلابی و سیاسی شد. لذا برای جا انداختن امور تربیتی و حراست یا دستگاه جاسوسی و تفتیش عقاید تا در مدارس برای کنترل معلمین معترض و مخالف ودانش آموزان انقلابی نهادینه شود . پس برای پیگیری این هدف ، طرح زیر چتر توطئه ی پاک سازی در آموزش و پرورش شروع و پیگیری شد و بستر ساز اختناق در مدارس شد . سپس تجربه ی مشابه ی پاک سازی آموزش و پرورش با یورش سراسری به دانشگا ه های سراسر کشور در بهار 59 شروع شد تا رابطه ی پیوند ایجاد شده میان دانش آموزان مدارس و فر هنگیان و دانشجویان و دانشگاهیان و سازمان های سیاسی و انقلابی دچار اخلال و وقفه شود . ضمن اینکه چون جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق شروع شد و حاکمان ضد بشر جنگ طلب ، چون نیاز به داغ نمودن تنور جنگ ضد ملی و ضد میهنی داشتند . پس نیروی مورد نیاز شان از طریق دانش آموزان نوجوان بعنوان یکبار مصرفان برای پاک نمودن میادین جنگ خانمان بر انداز تأمین شد . لذا مشخص بود که حاکمان ارتجاعی ضد بشر دل خوشی از معلمان این قشر زحمت کش نداشتند. به خصوص آن بخش که مخالف ادامه ی جنگ ایران و عراق بودند . برای همین بیشترین قربانیان وجان باختگان در جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق و زندان های سیاسی و اعدام ها متعلق به معلمین و دانش آموزان می باشد . بنابراین وقتی علی صارمی زندانی سیاسی زمان شاه و شیخ معلم بود که چون جزو زنده ماندگان کشتار جمعی پس از 30 خرداد و قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 سال بود که یک سند زنده ی جنایت علیه ی بشریت است و در بزرگداشت سالگرد قتل عام تابستان 67 در گورستان خاور حضور داشت . مهمتر اینکه وی عضو یک سازمان سیاسی بر انداز بود . مشروط بر اینکه ون در زندان آنگونه با روحیه بالا مقابل دژخیمان زندان و بی دادگاه مقاومت نمود که تبدیل به سنبل مقاومت و ایستادگی برای هم بندان خود شد و از احترام خاصی هم بر خوردار بود . پس اقدام وی موجب تحریک حس کینه ورزی و ضریب انتقام جوئی قاتلان حاکم شد . آنگونه از موضع دستپاچگی در اعدام وی سر عت عمل شد.
در خاتمه اینکه گزارش دو خبر ضمیمه شده نشان می دهد که پس از 32 سال عمر ننگین رژیم ضد بشری بربر منش و تاریک اندیش که دشمن علم و دانش و ترقی و پیشرفت و آگاهی است. باز گو کننده ی جایگاه قشر زحمت کش معلمین است که گذشته از اینکه از تحمیل شریط طاقت فرسای اقتصای رنج می برد، آزادی بیان و امنیت شغلی هم برای معلمین زحمت کش وجود ندارد . آنچنان که معلمین این قشر زحمت کش زیر فشار گاز انبری مضاعف عدم امنیت شغلی و عدم تضمین اوضاع معیشتی و اقتصادی قرار دارند ؟
هوشنگ بهداد
بیستم دی ماه سال 1389

قتل مدير مدرسه‌ توسط خانواده دانش‌آموز
http://www.fararu.com/vdcefp8p.jh8nzi9bbj.html
در پي قتل مدير يک مدرسه توسط خانواده دانش آموزي در شيروان، مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي، تنبيه دانش آموز توسط مدير را تکذيب کرد. به گزارش ايسنا، محمد وحيدي انعکاس گفته‌هاي قاتل در برخي مطبوعات مبني بر اينکه اين عمل وقيحانه در قبال تنبيه دانش آموز صورت گرفته است، را کاملا بي‌اساس خواند. وي همچنين در ديدار با خانواده مرحوم کاظميان نيز اظهار كرد: فرهنگيان از صادقترين اقشار جامعه بوده و حضور پرشور و گرم مردم در مراسم تشييع و تدفين اين معلم پرتلاش مويد اين مطلب است. وي ادامه داد: اين خدمات صادقانه در نزد خداوند داراي پاداش فرواني است و جان باختن در حين انجام خدمت در عرصه تعليم و تربيت اجري همچون شهادت در راه خدا دارد. همچنين علي اصغر محمودزاده ـ فرماندار شيروان ـ نيز گفت: ما تمام توان خود را در مطالبه حق جامعه فرهنگي در برخورد جدي دستگاه قضايي با اخلال گران امنيت پيگيري خواهيم کرد. وي افزود: تمام مسوولان و مردم در قبال جامعه فرهنگي مسوول هستند. شنبه گذشته مدير مدرسه‌اي در شهرستان شيروان در مقابل درب مجتمع آموزشي، به قتل رسيد.
نبی‌الله باستان، از فعالان کانون صنفی معلمان شهرکرد، بازداشت شد
کلمه : نبی‌الله باستان فارسانی از فعالان کانون صنفی معلمان شهرکرد روز گذشته در راه بازگشت از مدرسه بازداشت شد.به گزارش منابع خبری، دادگاه تجدیدنظر استان چهارمحال بختیاری، محکومیت یک سال زندان نبی‌الله باستان، عضو کانون صنفی معلمان در شهرکرد را در حالی تایید کرد که این معلم به دلیل بیماری در بیمارستان به سر می‌برد.اکنون طبق گزارش جرس، سه روز پیش از بخش اجرای احکام شهرستان فارسان با آقای باستان تماس گرفته شده و از او خواسته‌اند تا خود را برای اجرای حکم به زندان معرفی کند، اما وی با بیان این که حکم را عادلانه نمی‌داند اظهار داشته است که اگر قصد انتقال او را به زندان دارند می‌توانند برای بازداشت بیایند، اما او خودش را معرفی نخواهد کرد.در پی این اظهارات، ماموران امنیتی روز گذشته در راه مدرسه، این دبیر ادبیات را بازداشت و به زندان فرخ شهر برده‌اند و امروز نیز فرزندانش‌ توانسته‌اند لوازم شخصی او را به زندان تحویل دهند.در حال حاضر علیرضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران، علی‌اکبر باغانی دبیر کل کانون صنفی معلمان، محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران، محمود باقری از اعضای کانون صنفی معلمان در تهران و مختار اسدی از اعضای کانون صنفی معلمان کردستان نیز که در ماه‌های گذشته مدتی را در انفرادی‌های زندان اوین گذرانده بودند منتظر برگزاری دادگاه خویش هستند.محمد داوری، رسول بداغی، هاشم خواستار، عبدالرضا قنبری و عبدالله مومنی نیز از جمله معلمانی هستند که همچنان در زندان به سر می‌برند.