دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 3 بهمن ماه 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " چيلكات هم «چراغان» است "
" قدرت نمائی از موضع ضعف و ذوق زدگی دروغین پیرامون شکست مذاکرات هسته ای در استانبول"
مدعی قلم بر دست وارونه گوی بدون یادآوری به چگونگی تلاش همه جانبه ی چاشنی قرار دادهای چندین میلیارد دلاری اقتصادی و نفتی و ... با ترکیه که با شدت پیگیری شده است تا که شرایط ادامه ادامه ی مذاکرات هسته ای در ژنو در استانبول فراهم شود به امید آنکه ی حضور اعضای گروه مذاکره کننده 5+1 در ترکیه پوششی برای ادامه ی سیاست لو رفته و سوخته شده ی وقت کشی مذاکرات هسته ای شود . تا شاید .افسوس که تونی بلر که نقش اساسی در پوست موز انداختن بر زیر پای بوش و اشغال افغانستان و به خصوص عراق داشت . زیرا که از طریق وزیر امور خارجه اش جک استراو که قبل از تهاجم و اشغال نظامی افغانستان و عراق به ایران سفر می کرد تا پس از دیدار و ملاقات با همای خودش و انتقال پیام های خاص مسئولان دولت فخیمه ی انگلیس به مقامات رژیم ضد بشری و مشورت همکاری پیرامون تهاجم و اشغال نظامی افغانستان و عراق توافق بدست آید . اکنون اعتراف به این سیاست اشتباه اشغال عراق نموده است که چگونه به نفع رژیم ضد بشری تمام شد و عراق به اشغال کامل پاسداران در آمد و عراق تبدیل به حیات خلوت حاکمان تهران با چانه زنی و باج گیری اهداف هسته ای شده است تا با این روشنگری پیام به اوباما داده با شد که ادامه ی سیاست اشتباه بوش را از طریق ادامه ی سیاست مذاکرات بی حاصل ماراتونی تکرار و رله نکند. بهر صورت تونی بلر گوشزد کرده اگر چنانچه اوباما به این روشنگر گوش فرا ندهد. خیلی زود تر از تونلی بلر به اشتباه خود پی خواهد برد و اعتراف خواهد نمود . لذا قلم بر دست وارونه گوی چون از روشنگری تونی بلر عصبی شده است . بدون توجه به همکاری های مشترک با شیطان بزرگ و دولت فخیمه از سوی حاکمان تهران در دوران اشغال نظامی افغانستان و عراق این چنین تیغ کشی برای وی کرده است.:
"كميته چيلكات (كميته بررسي جنگ انگليس در عراق) روز جمعه توني بلر نخست وزير سابق انگليس را براي تحقيق توأم با سرزنش فراخوانده بود. اما موضوع مؤاخذه صرفاً دروغگويي در حمله به عراق نبود. آن گونه كه رسانه هاي غربي ديروز گزارش دادند يكي از پرسش هاي عتاب آلود از بلر اين بود «حمله نظامي آمريكا و انگليس به عراق، سرانجام به تقويت قدرت ايران منتهي شده و همين موجب گرديده تا ايران دنبال گسترش فناوري هسته اي برود.» يعني اگر جنگ و جنايت خوب پيش رفته و باعث موفقيت اشغالگران شده بود، همين كميته احتمالاً به توني بلر مدال هم مي داد اما مسئله اين است كه نقض غرض شده است. پاسخ هاي متحد بوش در اين نشست تحقيق هم حائز اهميت است. بلر گفت «اوباما مقابل ايران نرمش بيش از حد نشان مي دهد. مطمئن هستم زماني فرا خواهد رسيد كه غرب مجبور شود از اين سياست بيچارگي و عذرخواهي كردن و اشاره به اين كه ما مسئول و مقصر كارهاي ايران و نظام سياسي تندروي حاكم بر آن هستيم، دست بردارد. ما مقصر نيستيم و هيچ ارتباطي به ما ندارد. حقيقت اين است كه آنها كارهاي خود را مي كنند چرا كه از بيخ و بن با روش زندگي ما مشكل دارند... من اكنون فرستاده گروه صلح در خاورميانه هستم. در وضعيت فعلي و با مسئوليتي كه دارم، نفوذ و ردپاي ايران را در تك تك كشورهاي منطقه مي بينم، نقشي كه برهم زننده وضع فعلي است. آنها هر كاري بتوانند عليه روند صلح خاورميانه انجام مي دهند. بالاخره زماني فرا مي رسد كه ما سرهايمان را از زير برف بيرون بياوريم.» بي بي سي انگليس هرچند اين سخنان بلر را منتشر نكرد اما در تحليل جلسه استيضاح نوشت «حمله به عراق نه تنها وجهه سياسي آقاي بلر را خدشه دار كرد بلكه باعث شد او پيش از موعد، نخست وزيري را واگذار كند. دودستگي اي كه پس از حمله بدون مجوز به عراق در جامعه انگليس پيش آمد، از دهه 1950 تاكنون و در بحران كانال سوئز هم مشاهده نشده بود.»"
بهر حال قلم بر دست یادداشت روز نویس در ادامه ی وارونه گوئی و لغز خوانی های ناشی از اعمال سیاست خائنانه ی مماشات گرایانه ی مذاکرات هسته ای غرب که منتهی به پیچیده و خطری شدن چشم انداز مذاکرات و پایان نهائی اهداف هسته ای رژیم ضد بشری شده است . اعتراف به حضور پاسداران در خاور میانه و بر پائی جنگ از سوی حزب الله لبنان و حماس با اسرائیل کرده است که بدون شک مر تبط با پیگیری اهداف هسته ای می باشد در ادامه مانور تبلیغاتی از شهر اسلام- اسلامبول- و دو روز نشست دورات مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 جمعه و شنبه داده است که چگونه چراغاني بودن کاخ مذاکره تشبیه به عزت اسلام در «كاخ چراغان» شده است . چونکه ادعای کرده است که 40 روز پيش در عاشوراي همين شهر «ياحسين» را فرياد زده بود كرد، در صورتی اتا تورک و غرب 80سال كوشيده بود درخت اسلام را از بيخ و بن در تركيه بركند. برای اثبات ادعای خود و نماینده ی ملت ترک و سخنگوی ترکیه شدن تأکید کرده که دچار رؤیا نشده و خيال پردازي نمي كند زیرا که تركيه با بستن بیش از 5/7 میلیارد دلار قرار داد های گوناگون در مدت کوتاه با حکمان وطن فروش و چوب تاراج بر منابع و ذخایر کشور که نوعی باج دادن برای ایفای نقش سر پل مذاکرات هسته ای با گروه 5 + 1 می باشد همراه با ديگر كشورهاي اسلامي راه فراوان تا اسلامي شدن دارند. چونکه نتیجه گرفته است . این اقدام قيقتي انكارناپذير است كه این چنین نتیجه ی صدور سیاست تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و پیگیری سیاست مداخله گری در کشور های همسایه و منطقه است . چونکه هدف حضور جاي تا جاي خاورميانه بزرگ برای حضور عوامل رژیم ضد بشری و پاسداران برای باج گیری هسته ای و بحران آفرینی وجنگ افروز مرتبط به آن می باشد :
در خاتمه اینکه پس از دو دهه پنهانکاری و بیش از 7 سال موش و گربه بازی مذاکرات هسته ای آنچه مشخص شده بیان این واقعیت است که د یگر هیچگونه شکی وجود ندارد که علاقه و اهداف حاکمان رژیم ضد بشری از پیگیری کردن اهداف این پروژه هسته ای چیست؟ زیرا که بیش از دو دهه است که با انواع حیله و ترفند و تهدید های متنوع با ضمیمه ی باج دادن های بس کلان اقتصادی و حتی تهدید کردن ها که منجر به بستر و مقدمه سازی بحران آفر ینی و جنگ افروزی ها در کشور های همسایه و منطقه تعقیب شده است که موازی با پیش برد سیاست دشمنی با روند مذامکرات صلح در خاور میانه دنبال شده است . مکمل سیاست فشار برای عبور از بحران هسته ای و دفع کردن ا خطرحتمالی تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای بوده است . بهر حال همانطوریکه اشاره شد اثبات گر این واقعیت است که تلاش همه جانبه ی حاکمان رژیم ضد بشری برای دفع خطر و هموار کردن مسیر دستیابی به سلاح هسته ای از طریق سیاست وقت کشی مذاکرات هسته ای بوده است. اما آنچه قابل قبول نیست یا درک فهم آن را مشکل نموده این است که چگونه اعضای گروه 5 +1 با تجربیات کم و بیش بیش از 7 ساله ی پیش برد سیاست مماشات گرایانه ی مذاکرات هسته ای به این واقعیت نرسیده یا وانمود می کنند که به یقین به اشراف لازم درک و فهم این واقعیت نائل نیامده اند که چنین تفهیم می کنند که گویا بطور قاطع هنوز نمی دانند که حاکمان رژیم ضد بشری از طریق مذاکرات هسته ای چه اهدافی را دنبال می کنند؟
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/891103/2.htm#other201

دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 3 بهمن ماه 1389
چيلكات هم «چراغان» است (يادداشت روز
)