دروغ نامه ی کیهان شنبه 2 بهمن ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " نكاتي درباره يك روز مذاكره "
ادعای شده چون اعمال تحريم هاي جديد هسته ای تاكنون هيچ نتيجه اي از آن حاصل نشده است . بنابراین موجب مخالفت هاي دروني در 1+5 براي لغو تحریم ها شده است "
باز قلم بر دست یادداشت روز نویس ذوق زده شده و بدون آنکه منتظر پایان دوره ی مذاکرات استانبول شود. در ابتدای یادداشت روز خود عجله کاری نموده و زود نظر و تحلیل داده است . زیرا که تصور کرده است با ادا و اطوار و شکلک های جدید جایگزین شده برای پیش برد سیاست وقت کشی هسته ای چون این تر فند لورفته و سوخته شده است به روش و تا کتیک دیگری امکان ادامه این سیاست وقت کشی وجود دارد که موجب شده وی با خوشباوری احساسی و ذوق زده شود .زیرا که مقابل پیشهاد پاسدار سعید جلیلی وموجی که هم سر پرست هیأت مذاکره ی کننده ی هسته ای است . هم نماینده ی ویژه ی ولی وقیح می باشد . چون این عنصر بی اراده فقط پیام را منتقل کرده است که گروه 5+1 مذاکره کننده است که تأکید کرده می بایست هم پروژه ی هسته ای برسمت شاخته شود . هم تحریم های مصوبات شورای امنیت سازمان ملل لغو گردند . بنابراین بالا بردن این موضع طوریکه با دادن باج های کلان اقتصادی بیش از 7 میلیارد دلار ی با ترکیه ترکیب و تلفیق شده است که گفته شده این رقم در زمان کوتاه و پس از تصویب آخرین قطعنامه ی چهارم تحریم های شورای امنیت ساز مان انجام گرفته شده است تا که وزیر امور خارجه ی ترکیه هم موضع مشابه ی پاسدار ترکشی و موجی سعید جلیلی را بیان و اعلام کند .آنگونه که اکنون قلم بر دست یادد اشت روز نویس نقل قول کرده نه خبری از توقف غنی سازی اورانیوم و عقب نشینی در این مورد نیست ، بلکه برعکی ادعا کرده است که چون تحریم ها تا کنون بی تأثیر بوده است . بنابراین نه خبری از افزایش بیشتر تحریم ها از سوی گروه 5+1 در کار نیست ، بلکه بمرور می بایست که تحریم ها کاهش یابد و کنار گذاشته شود . برای اینکه بر خلاف انتظارات آمریکا تحریم ها تأثیر گذار نبوده و موجب اختلاف در میان اعضای گروه 5+1 شده است. مهمتر اینکه نتیجه گیری کرده است که موضع بعدي گروه 5+1 این است كه آرام آرام در حال پي بردن به عمق گفتمان جديدي هستند كه رژیم ضد بشری ایران تلاش می کند آن را بر مذاكرات حاكم نماید. بهر حال از سوی محور ادعای کمدی اعتماد سازی آنهم پس از مذاکرات هسته ای ماراتونی بی نتیجه ی بیش از 7 ساله که ادامه داشته است که به وضوح ثابت می کند اگر چنانچه ی کاسه ای بر زیر نیم کاسه ای در کار نبوده است . چه دلیل داشته است که این مذاکرات این چنین زمانبر باشد و به درازا بکشد و تبدیل به سیاست لو رفته ی وقت کشی یا سر کار گذاشتن شود ؟
در خاتمه اینکه جالب است که قلم بر دست یادداشت روز نویس یادش افتاده است تا که تذکر دهد که يك نكته كليدي درباره دستور كار همكاري میان هیأت مذاکره ی رژیم ضد بشری ایران با گروه 5 + 1 وجود دارد که طلبکارانه ادعا کرده است که كاملاً بي معناست كه غرب فشارهاي خود بر رژیم ضد بشری را بدلیل موش و گربه بازی هسته اش تداوم ببخشد و آن وقت دست همكاري به سوي رژیم ضد بشری دراز كندکه عزم جزم نموده هر طوری شده تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را به پیش ببرد به خصوص در راستای همین پیگیری دستیابی به سلاح هسته ای است که قلم بر دست یادداشت روز نویس بیشتر لو داده است. زیرا که اعتراف کرده ولی و قیح و پاسداران از طریق جریانات نفوذی و خریداری شده ظرف همين چند ماه گذشته به وضوح نشان داده است كه چگونه در لبنان، عراق، افغانستان و فلسطين بحران نا آرامی ایجاد نموده اند . همینطور در بازار جهاني نفت (در قالب مديريت اوپك) اهداف هسته ای دنبال شده است . چونکه هدف است تا که برجسته شود رژیم ضد بشری پر تلاش دستیابی به سلاح هسته ای باتکای سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه و منطقه و دشمنی کردن با مذاکرات صلح خاور میانه نفوذ دارد یا به حساب نيرومند است که با اینگونه اعمال آشکارا به رخ غرب به خصوص آمریکا بکشاند که پیگیری اینگونه اقدامات مداخله گرایانه در امور داخلی سایر کشور ها تأئید کنده ی جدی و مصمم بودن تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای می باشد.
هوشنگ – بهداد
http://www.kayhannews.ir/891102/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان شنبه 2 بهمن ماه سال 1389
نكاتي درباره يك روز مذاكره (يادداشت روز
)