دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 26 دی ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان "0سال بعد ... دادگاه اسلامبول "
"پیش کشیدن این ادعای محاکمه کردن آمریکا و متحدانش به جرمدروغ گوئی اشغال نظامی عراق و افغانستان و تاکتیک طفره رفتن از پاسخ دادن به خواست و پیشنهاد گروه 5+1 از هیئت هسته ای رژیم ضد بشری در مذاکرات هسته ای استانبول می باشد. در حقیقت سناریوی طراحی شده ی آن سوی سکه ی سیاست وقت کشی است اینگونه دنبال می شود که به وضوع اثبات گر جدی بودن اهداف نظامی پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی کودتائی می باشد"
قلم بر دست یادداشت روز نویس پیرامون مذاکرات هسته ای که در هفته آینده که در استانبول می باشد . ادعا کرده است که پس از 7 سال مذاکره اکنون میزان تولید و ذخیره اورانیوم با ضریب 20% رسیده است که نشان از بی تأثیر بودن تحریم های 7 ماه پس از تصویب قطعنامه ی چهارم شورای امنیت سازما ن ملل است . همچنین با نسبت دادن ترور دانشمندان هسته ای رژیم ضد بشری به غرب مدعی شده است که این اقدام موجب نه نا کام شدن پیگیری فشار برروی اهداف هسته ای از طریق نشده است، بلکه سبب سرعت آن شده است . البته این اقدام را مرتبط به مذاکرات هسته ای در جمعه و شنبه آینده در استانبول دانسته و نتیجه گیری کرده است که شرایط زمانی به نفع پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری به پیش می رود و اکنون دست بالا را در این مذاکراه دارد . بهر حال قلم بر دست یادداشت نویس وارونه گوی تحلیل در دفاع از پروژه ی هسته ای و اهداف آن داده است و پیش بینی کرده که حضور در مذاکرات هسته ای در استانبول و پیآمد های مثبت آن به نفع رژیم ضد بشری است که شیادانه زور زده است تا اذعان رو شدن دروغ بودن اهداف نظامی آن را غیر نظامی جا بزند . بدتر اینکه طلبکارانه و فرافکنانه بر اساس این اصطلاح که گفته می شوداگر چنانچه به مرده رو داده شود . فرصا طلبی کرده و زود کفن خود را زرد می نماید . این قلم بر دست هم لهجه ی سربازجو حسین شریعتمداری نیز چنین ارزیابی و بررسی کرده و مدعی شده است که غرب می بایست به جرم دروغگوئی 7 ساله و ترور دانشمندان هسته ای محاکمه شود:
. غرب بايد پاي ميز مذاكرات اسلامبول براي 7 سال دروغگويي مستمر محاكمه شود، همچنان كه به خاطر چشم پوشي از برنامه هسته اي نظامي رژيم صهيونيستي. و البته خون شهيد شهرياري و علي محمدي همچنان گرم و تازه است. حاميان رژيم صهيونيستي بايد در اين باره هم پاسخگو باشند.مذاكرات اسلامبول را از منظر ديگري هم مي توان نگريست و آن سابقه موضوع و كارنامه تيره و تار طرف غربي است. واقعيت ماجرا اين است كه گارد طرف غربي، گارد گفت وگو و تفاهم و تعامل نيست بلكه گارد دشمني و عناد است. طرفي كه طلبكار است و ضمانت مشخص عيني مي خواهد ايران است"
در ادامه قلم بر دست بدون آنکه به خود جرأت و زحمت بدهد که بگوید چند سال است که از عمر پروژه ی هسته ای بطور پنهانی و علنی می گذرد؟ چه میزان هزینه در بر داشته است؟ چه مدت زمان دیگر با چه میزان هزینه ای قرار است که صرف شود تا به بهره وری برسد و این بهره وری چه می تواند باشد ؟ یعنی اگر موجب جنگی دیگر نشود که می تواند بس خانمان بر اندازانه تر از جنگ 8 ساله ی ایران و عراق باشد. چه مشکلی می تواند از ملت و کشور حل نماید؟ مگر تا حال به جز تحریم های اقتصادی و تهد ید جنگ که می تواند درچشم انداز باشد چه عایدی دیگری برای ملت کشور در بر داشته است؟ که اکنون از موضع تحقیر آمیزبه دوران مدعیان اصلاح طلبان در این مورد نگریسته است و متقابلاً از موضع افتخار آمیز پس از دوران اصلاح طلبان بر خورد نموده است و این چنین در مقام مقایسه ی آغاز مذاکره و ادامه ی آن در شرایط کنونی مانور تبلیغاتی با ژست پیروزی و رو کردن برگ برنده داده و فاش ساخته پیرامون مجاهدین روشنگر اهداف هسته ای پشت صحنه زد و بند با رب بوده است :
"به يقين هرگز نمي توان شرايط امروز را با شرايط آغاز مذاكرات مقايسه كرد اما واقعيت اين است كه غرب در ازاي تعليق غني سازي و مراحل پيش از آن از سوي دولت وقت ايران، حتي به همان تعهدات اندك خود در زمينه تروريستي تلقي كردن گروهك مرده منافقين و تأمين قطعات يدكي هواپيماهاي مسافربري ايران عمل نكرد درحالي كه دوره تعليق،به مفهوم عقب افتادن برنامه هسته اي ايران و روند غني سازي بود. اگر تيم مذاكرات هسته اي بنابر اقتضائات آن روز و اسارت هاي ذهني دولت و مجلس اصلاحات، درّ غلطان داد، اما همان آب نبات را هم تحويل نگرفت. همچنان كه در تداوم همان رويكرد منفعلانه به حوزه سياست خارجي، مساعدت آن روز دولت خاتمي به آمريكا براي سرنگوني طالبان، نه تنها با كوچك ترين قدرشناسي و امتياز متقابل جبران نشد، بلكه براي اولين بار دولت واشنگتن ايران را در فهرست «محور شرارت» قرار داد كه با اعتراض هاي بي ثمر رئيس جمهور و وزير خارجه وقت و ابراز دلخوري بي حاصل همراه شد.اين اوراق مستند پرونده مذاكرات گذشته، ايران را با دست پرتر و طلبكاري بيشتر پاي ميز محاكمه غرب در اسلامبول مي برد. ايران طلبكار است و آن كه بايد پاسخگو باشد، طرف غربي است. پرونده مذاكرات اسلامبول را بايد در تداوم مذاكرات 7 سال گذشته گشود و نه منقطع از آن. بايد ديد غرب در ازاي درخواست از ايران، چه چيزي كه اندك بهايي داشته باشد روي ميز مذاكره و مبادله مي گذارد و چه چيزي قرار است عايد ايران شود. حتي امضاي به رسميت شناختن حق اعمال شده ايران براي غني سازي هم بهاي مبادله اورانيوم غني شده نخواهد بود تا چه رسد به لغو تحريم هاي تصنعي بي خاصيت.آمريكا، اسرائيل و انگليس هرگز در طول تاريخ معاصر به اندازه امروز در موضع ضعف نيفتاده و تحقير و شرمندگي نديده اند و البته شايد هيچ گاه هم به اندازه امروز زخم خورده و كلافه نبوده اند. يكي از اهداف جنگ جهاني چهارم است- يا دست كم بر اثر بي ثبات سازي، آن قدر ضعيف و نحيف مي شود كه چه در جنگ و چه پاي ميز سازش، امتياز بدهد. نمونه اخير اين رويكرد، ماجراي سودان بود و ابعاد ناموفق آن در كشورهايي چون عراق و لبنان به اجرا گذاشته شد. فتنه و آشوب 8ماهه سال 8813هم، بخشي از پازل بزرگ و استراتژي تازه غرب را پر مي كرد اما معكوس عمل كرد و تبديل به يك رزمايش تاريخ ساز براي ملت و حاكميت ايران شد"
عجیب است یادداشت روز نویس تناقض گوی بر خلاف ادعائی که کرده است . غرب به خصوص آمریکا در 7 سال گذشته در مذاکرات دروغ گفته اند که می بایست محاکمه شوند . اکنون بدون توجه به سیاست جنگ افروزی خمینی شیاد آنگونه که جنگ خانمان بر اندازانه ی 8 ساله ی این و عراق را نعمت الهی نامید . همچنین با نا دیده گرفتن دیپلماسی تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز که موجب ناامن و بی ثبات کردن منطقه شده است . آنگونه که بهترین فرصت برای حضور آمریکا درمنطقه باشد . طوری که رفسنجانی آشکارا در نماز جمعه ی تهران اعتراف نمود که رژیم ضد بشری همکاری با بوش در اشغال افغانستان و ساقط کردن طالبان داشته است . سپس از طریق جاسوس چند جانبه احمد چلبی دست به سناریو سازی تبلیغاتی و جنگ روانی بزرگ نمائی دروغین سلاح های کشتار جمعی صدام حسین زده شد و مقدمه ی تهاجم نظامی و اشغال نظامی عراق فراهم شد تا که عراق میدان ترک تازی پاسداران به خصوص سپاه قدس شود . اما اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس این چنین از موضع فرار به جلو وصورت مسله پاک کردن مدعی شده است که آمریکا و متحدانش می بایست در مذاکرات هسته ای استانبول به اتهام دروغ گوئی اشغال نظامی افغانستان و عراق محاکمه شوند :
"اما آنچه به مذاكرات چند روز آينده اسلامبول مربوط مي شود، اين كه آمريكا و متحدان آن بايد به اعتبار يك دهه پمپاژ ناامني و جنگ و ترور به منطقه خاورميانه، مؤاخذه و محاكمه شوند و چه جايي بهتر از ميز مذاكره اي كه طرفين آن لااقل درباره يك مضمون اتفاق نظر دارند، اتفاق نظر درباره بحث بر سر «امنيت و ناامني جهاني». آمريكايي ها درباره علت قشون كشي به عراق و افغانستان دروغ گفتند و اين دروغ را تا مرز گستاخ كردن رژيم صهيونيستي براي نقض همه موازين بين المللي توسعه دادند. از اين منظر هم سزاوار است به جاي بازي در زمين غرب، واقعيت هاي امروز خاورميانه بزرگ به عنوان مبناي حقيقي گفت وگو و چالش به رخ آنان كشيده شود و آن حقيقت اين است: جمهوري اسلامي پاي مردم سالاري در خاورميانه ايستاده و غرب درست برخلاف قواعد دموكراسي عمل مي كند. از پروژه خاورميانه بزرگ، فقط نوزاد دو شكست بي سابقه و پر دامنه در عراق و افغانستان روي دست غرب مانده است. آمريكا و متحدانش هرجا به ثباتي دست مي زنند، انرژي نهفته و سركوب شده ملت هاي مسلمان را - از عراق تا لبنان و فلسطين، و از مصر تا تونس- عليه خود و متحدانشان آزاد مي كنند. به يقين جو سياسي اين كشورها امروز به مراتب نزديك تر و همسوتر با ايران است تا چند سال پيش. اما غرب همچنان روي طرف بازنده (ضد مردم) شرط بندي مي كند. چنين طرفي، صلاحيت بازي نقش مدعي العموم را بر سر امنيت و صلح جهاني ندارد بلكه بايد در انظار عمومي به چالش و پرسش كشيده شود. اين چالش، غرب را به انفعال بيشتر در آغاز دهه دوم قرن 12 وادار خواهد كرد"
در خاتمه اینکه بدلیل اینکه حاکمان رژیم ضد بشری تمام ترفند و شگرد و تاکتیک های شیادانه ی موش و گربه بازی بکار گرفته شان که همراه با عو امفریبی در دو ره های مذاکرات 7 سال پیش بوده لو رفته و آشکار شده است . زیرا که فاش شده است که این روش مرتبط با پیشبرد سیاست وقت کشی هسته ای بوده که اکنون بطور دربست نخ نما و لورفته است . آنچنان که دیگر نه مشابه ی اینگونه سیاست دیگر کار برد ندارد ، بلکه مطرح و پیگیری کردنش نوعی خود زنی یا بازی داستان تف و تاق و ریش می باشد . بنابراین شیوه ی فرار به جلوی متهم کردن غرب به دروغ گوئی و عدم اعتمادسازی غرب اتخاذ و جایگزین شد است که چپ و راست تأکید و توصیه می شود که می بایست این سیاست بر روی میز مذاکره ی هسته ای مقابل گروه 5+1 گذاشته شود تا جوابگوی پیشنهاد تقوقف غنی سازی اورا نیوم و یا تقا ضای انتقال اور انیوم غنی شده با غلظت پائین به کشور دیگر از سوی گروه 5+1 باشد . مشروط براینکه اینان می بایست بعنوان مجرم یا متهم محاکمه شوند . بلی پیش کشیدن این ادعا پاک کردن صورت مسأله و تاکتیک طفره رفتن و فرار از پاسخ دادن به خواست و پیشنهاد گروه 5+1 از هیئت هسته ای رژیم ضد بشری در مذاکرات هسته ای استانبول می باشد. در حقیقت سناریوی طراحی شده ی آن سوی سکه ی سیاست وقت کشی هسته ای است که اینگونه دنبال می شود که به وضوع اثبات گر جدی بودن اهداف نظامی پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی کودتائی می باشد.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/891026/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه 26 دی ماه سال 1389
0سال بعد ... دادگاه اسلامبول (يادداشت روز)