گزیده خبر های 28 دی - 89
جهت اطلاع
اینهم اختلاف عمل مقامات حکومتی در کشور های دمکراتیک و غیرو در مقایسه با اقدامات مقامات رژیم ضد بشری قرون وسطائی که اکنون مقایسه و گزارش شده است.
درحالي كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي سخن از استيضاح وزير راه و ترابري به خاطر سقوط هواپيماي مسافربري در اروميه مي‌گويند، پايگاه خبري عصر ايران نوشت با توجه به استعفاي وزير كشور كويت به خاطر شكنجه شدن يك شهروند كويتي و استعفاي برادرزاده پادشاه عربستان از رياست سازمان ورزش و جوانان اين كشور به خاطر شكست تيم فوتبال عربستان در برابر سوريه و اردن، وزير راه ايران، رئيس سازمان هواپيمائي و شركت هما بايد از سمت‌هاي خود استعفا بدهند. اين پايگاه خبري تحليلي نوشت: آقايان! لااقل از كويتي‌ها و سعودي‌ها ياد بگيريد!
این مورد کمدی و مفتضح تر از گزارش خبر قبلی می باشد. زیرا که این عضو باند مافیائی اصولگرا در بازار مکاره بدلیل پیگیری پرونده ی اختلاس میلیارد تومانی معاون اول رئیس جمهور کرده است . طوری که یکی از پیگیر کنندگان این پرونده به نام الیاس نادران در بازار مکاره هم تهدید به شکایت شده است . طوریکه از ترس اعلام کرده سال آینده داوطلب نامزدی نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره نهم نمی شود.
*
مشاجرات مربوط به اتهامات متقابل معاون اول رئيس‌جمهور و مخالفان وي بالا گرفت. علي رضا زاكاني در گفت‌وگو با جهان با تاكيد بر اينكه همه در برابر قانون مساوي و مسوول هستند افزود: نبايد برخي رفتارها و سخن مسئولين اين تلقي را ايجاد كند كه عده‌اي خود را بالاتر از مردم مي‌دانند و حاضر نيستند در برابر قانون پاسخگو باشند. لذا معاون اول رئيس‌جمهور بايد بدور از جنجال و هياهو سياسي در مقابل قانون تمكين كرده و به اتهامات خود پاسخ دهد. وي گفت: از آقاي احمدي نژاد كه با شعار عدالتخواهي و شعار مبارزه با فساد شناخته شده اند، انتظار مي‌رود در رسيدگي به اتهامات معاون اول خود پيشقدم شوند. وي با تأكيد بر اين نكته كه رئيس‌جمهور نبايد اجازه دهد برخي سخنان غيرمنطقي و فراتر از قانون موجب تشتت و ابهام افكني سياسي در جامعه شود، افزود: رسيدگي به اتهامات آقاي رحيمي فارغ از نتيجه محاكمه و راي دادگاه مي‌تواند اعتماد عمومي به دولت و حاكميت را افزايش دهد. وي همچنين گفت: با توجه به برگزاري علني دادگاه آقاي نادران به خاطر شكايت معاون اول رئيس جمهور، لازم است دادگاه آقاي رحيمي نيز علني و بدور از جنجال و هياهو برگزار شود.
این خبر هم مکمل خبر قبلی می باشد . یعنی دولت نا مشروع مدعی مبارزه با فساد اقتصادی و ساده زیست . اکنون بدلیل اینکه پرونده ی اختلاس میلیارد تومانی معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است از موضع فرار به جلو وتهدید کردن اعضا ی بازار مکاره به رو کردن پرونده فسادشان تلاش شده است تا اینان به عقب نشینی و سکوت کشانیده شوند.
*
محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور، در پاسخ به اظهارات برخي نمايندگان مجلس كه وي را متهم به فساد اقتصادي كرده‌اند واكنش نشان داد و متهم كنندگان را متهم به فساد اقتصادي كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، رحيمي يكي از اقدامات ارزشمندي كه در دولت نهم آغاز شد و هم اكنون نيز درحال پيگيري است را مبارزه با مفاسد اقتصادي دانست و گفت: "در كار گروه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با بسياري از تخلفات اقتصادي، زمين خواري‌ها و معوقات بانكي مبارزه شده است كه اين اقدامات براي بسياري از متخلفان ناخوشايند بوده و به همين دليل به تهمت سازي و اتهام زني عليه معاون اول رئيس‌جمهور اقدام كرده‌اند." نكته جالب اينست كه حجت الاسلام غلامحسين اژه اي، سخنگوي قوه قضاييه در يك كنفرانس خبري با بيان اينكه اتهاماتي متوجه معاون اول رئيس‌جمهور است گفت وي بايد به اين اتهامات پاسخ دهد. قبل از دادستان نيز الياس نادران (نماينده مجلس) از رحيمي به عنوان رئيس باند خيابان فاطمي نام برده بود و احمد توكلي (نماينده مجلس) نيز در شبكه خبر و برخي رسانه‌هاي ديگر، رحيمي را متهم به فساد اقتصادي كرده بود.
شجونی» ادعای معجزه کرد
http://www.fararu.com/vdcds509.yt09x6a22y.html!
آخوند پالان سائیده و همکار ساواک شاه شجونی که عضو باند ما فیائی غارتگر انگلیسی مؤتلفه عسگر اولادی می باشد. اکنون برای پاسخ دادن به رفسنجانی مجبور به اشاره کردن دشمن اصلی رژیم ضد بشری یعنی مجاهدین اشاره شده است و فاش ساخته که چگونه در زمان شاه سمپات اینان بودن یا بقول وی در دام شان افتادن جزو افتخاربود. ضمن اینکه از معجزه خالی شدن یا پنچر شدن لاستیک خود رویش هم گفته و آن بعنوان برگ برنده چاشنی پاسخگوئی خود کرده است.
دبیر جامعه وعاظ تهران گفت: «از معجزه خودم بهتان بگویم. در دفتر به كارمندم می‌گویم محمد دارند باد ماشینم را خالی می‌كنند. می‌رود می‌بیند كه بله خالی كرده‌اند.»شیخ جعفر شجونی در گفت و گو با همشهری ماه گفت: «برخی علمای ما فریب ظاهر مجاهدین خلق را خوردند و به امام(ره) نامه نوشتند كه دو نفر از اینها به نام حسین روحانی و تراب حق‌شناس را بپذیر و همین آقای دعایی گفت كه با امام(ره) قهر كردم كه چرا اینها را نمی‌پذیرد و دست آخر امام(ره) آنها را پذیرفت.»وی ادامه داد: «در مجلس اول نماینده كرج بودم و خدا می‌داند كه خدمت كردم. بعد در جریان انتخابات مجلس دوم یک مشت آدم‌های شیطان بودند كه بعدها آمدند پیش من توبه كردند و گفتند می‌خواستیم از كسانی كه بعد از تو می‌آیند خوب وام بگیریم. حتی یک مهندسی یک سال است آمده و می‌گوید من با شما بد نبودم اما دنگم گرفته بود رای نیاوری و در یک صندوق 21 هزار رای مخالف شما دادم.»شجونی افزود: «خدا می‌داند دید من دید است. از معجزه خودم بهتان بگویم. در دفتر به كارمندم می‌گویم محمد دارند باد ماشینم را خالی می‌كنند. می‌رود می‌بیند كه بله خالی كرده‌اند. اینها جرقه است.» وی در پایان می‌گوید: «ما در جوانی آتش پاره بودیم. بعد ساكت شدیم. بعد دیدیم 4 نفر مثل كروبی و موسوی و خاتمی پیدا شدند، به غیرت و شرف مردانگی‌ام برخورد، راه افتادم
پرونده سازی جدید و محاکمه ی زندانی سیاسی ارژنگ داودی
رژیم جنایتکار آدمکش حرفه ای ضد بشری بدلیل اوضاع وخیم و بحرانی که دارد و وحشت و نگرانی که از واکنش اعتراضی مردم ناراضی دارد . هیچ راهی جز افزایش فشار و اختناق و سرکوب و سرکوب و مرتکب جنایت بیشتر ندارد به خصوص نسبت به زندانیان قربانی در بند که گروگان های اسیر دژخیمان جلادان حاکم می باشند که برای دفع موقتی خطر اینان راهی کشتارگاهایش برای سلاخی می کنند.

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی در پی پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی روز گذشته به دادگاه انقلاب کرج برده شد و مورد محاکمه قرار گرفت.روز دوشنبه 27 دی ماه حوالی ساعت 09:55 زندانی سیاسی ارژنگ داودی از زندان کوهردشت کرج به شعبۀ 3 دادگاه انقلاب کرج برده شد و برای مدتی طولانی مورد محاکمه قرار گرفت. آقای داودی بر مبنی اتهامات واهی و دروغین ساخته شده توسط بازجویان وزارت اطلاعات مورد محاکمه قرار گرفت.اتهاماتی که به زندانی سیاسی ارژنگ داودی نسبت داده شده است عبارتند از؛ تبلیغ علیه نظام ، توهین به مسئولان نظام و تشویش افکار عمومی در داخل و خارج کشور علیه نظام .در حالی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی اقدام به پرونده سازی جدید می نمایند و اتهاماتی واهی به او نسبت داده می دهند و وی را مورد محاکمه قرار می دهند که او نزدیک به 8 سال است در زندان و اسارت آنها بسر می برد و تحت شدیدترین کنترل ها و فشارهای آنها قرار دارد.در حال حاضر چند پرونده علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی گشوده شده است و همچنان باز می باشند منزل شخصی وی که در پلمپ دادگاه انقلاب بود با حکم ولی فقیه علی خامنه ای به یکی از پاسداران زن سپرده شده است و همچنان در تصرف آنها می باشد.حال سئوال از بازجویان(شکنجه گران) وزارت اطلاعات و قوۀ قضاییه ای که تحت امر بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد، چگونه کسی که در زندان و اسارت و تحت کنترل بسر می برد می تواند چنین اقداماتی را انجام دهد.
مرگ دو هزار و 633 تن بر اثر سوء مصرف موادمخدر
اینهم یک مورد دیگر از دستآورد کارنامهی بس ننگین 32 ساله ی رژیم ضد بشری که رکوردار جهانی مرگ و میر جاده ها و اعدام ها و مصرف مواد مخدر و فرار مغز ها و محکومیت نقض مستمر حقوق بشر می باشد.
رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني از مرگ دو هزار و 633 تن بر اثر سوء مصرف موادمخدر در نه ماهه امسال خبر داد.به گزارش خبرنگار ايلنا، جابرقره داغي با بيان اين مطلب افزود: از كل افراد فوت شده بر اثر سوء مصرف موادمخدر در نه ماهه امسال، دو هزار و 504 تن مرد و 129 تن زن بودند.وي خاطرنشان كرد: تعداد فوتي‌هاي ناشي از اعتياد در نه ماهه سال گذشته، دو هزار و 827 تن بودند كه اين رقم در سال جاري 6.9 درصد كاهش يافته است.رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني، درباره استان‌هاي داراي بيشترين موارد مرگ ناشي از اعتياد گفت: در نه ماهه امسال استان‌هاي تهران و فارس به ترتيب با 756 و 248 مورد فوتي ناشي از اعتياد بيشترين رقم را در اين باره به خود اختصاص داده‌اند.وي يادآور شد: در اين مدت استان‌هاي خراسان جنوبي و قم به ترتيب با 7 و 8 مورد فوتي كمترين آمار را در بحث مرگ و مير ناشي از سوء مصرف مواد داشته‌اند.
نگراني از سرمازدگي کارتن خواب‌ها
بازهم نمودی دیگر از شرایط رقت بار تحمیل شده به محرومان که 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر اقتصادی به سر می برند . در صورتیکه خمینی شیاد بنیانگذاری این رژیم ضد بشری عوامفریبانه و شیادانه وعده ی حکومت مستضعفان و پابر هنگان را داده بود که اکنون در دولت مدعی ساده زیست و اصول گرای عاشق خدمتگزاری به مردم ایران که جزو پیرو خمینی شیاد می باشد . سرنوشت نگون بختان مستضعف چنین می باشد که گزارش شده است .
قره داغي با اشاره به مرگ ناشي از سرمازدگي در فصول سرد سال، افزود: هر ساله در فصل پاياني سال، کارتن خواب‌ها و بي‌خانمان‌هايي که در معرض سرماي شديد قرار مي‌گيرند، دچار سرمازدگي و در برخي موارد با مرگ مواجه مي‌شوند که نظاير آن در سالهاي گذشته به سازمان پزشکي قانوني ارجاع شده است.وي خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از بروز سرمازدگي کارتن خواب‌ها، نهادهاي اجتماعي و حمايتي نظير شهرداري و بهزيستي با پيش‌بيني امکانات و اقامتگاه‌هاي شبانه، از بروز چنين حوادثي جلوگيري مي‌کنند. شهروندان تهراني در صورت مشاهده کارتن خواب‌ها در اطراف محل زندگي خود، براي پيشگيري از سرمازدگي و مرگ اين افراد، مي‌توانند با شماره‌هاي 137 (شهرداري) و 123 (اورژانس اجتماعي بهزيستي) تماس حاصل كنند و مراتب را به شهرداري يا بهزيستي اعلام کنند.رييس مركز تحقيقات پزشكي قانوني افزود: کارتن خواب‌ها و بي‌خانمانها که عمدتا داراي اعتياد به مواد مخدر هستند، در خرابه‌هاي ساختماني، پارکها يا حاشيه بزرگراه‌ها و خيابان‌ها زندگي مي‌کنند.قره داغي با اشاره به آمارهاي موجود در اين زمينه گفت: در سال گذشته 22 تن بر اثر سرمازدگي در كشور جان خود را از دست دادند كه مرگ 9 تن از اين افراد در فصل زمستان رخ داده است.وي افزود: در سال جاري نيز بر اساس آمارهاي پزشکي قانوني تعداد افراد فوت شده بر اثر سرمازدگي 9 تن اعلام شده است.
جسد سوخته دختری بالای پشت بام
http://www.fardanews.com/fa/news/133872
در روند کارنامه ی ننگین 32 ساله فقط اینگونه گزارش کردن جنایت در کلسیون اعمال جنایت آمیز رژیم ضد بشری مدعی امن ترین کشور جهان کم بود که اکنون به آن افزوده شده است. البته این جنایت جزو دستآورد ادعای 32 سال مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین می باشد.
مأموران کلانتری 119 مهرآباد جنوبی در 6 دی ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر کشف جسد سوخته متعلق به یک زن در پشت‌بام یک مجتمع مسکونی در 30 متری جی قرار گرفتند.ایسنا: مردی بعد از مصرف شیشه، دختر جوان را که به همراه او مواد مصرف می‌کرد در لانه کبوتربه قتل رساند.
اعتصاب غذای جمعی از زندانیان زندان مرکزی سقز
در بیرون از زندان 32 سال است که به محرومان و تهی دستان که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند گرسنگی و فقر و بی غذائی و بیکاری و اعتیاد و تن فروشی تحمیل شده است و در زندان هم بطریق دیگر اعتضاب غذا بدلیل دیگری این چنین تحمیل شده است.
آژانس خبری موکریان: تعدادی از زندانیان سیاسی و عادی زندان مرکـزی سقز،روز گذشته در اقدامی اعتراض آمیز دست به اعتصاب زدند .به گزارش منابع آگاه، جمعی از زندانیان در اعتراض به عدم اعطای مرخصی و اشتغال به کار، ندادن پایان حبس، منع آزادی مشروط و عفو موردی و همچنین صدور احکام سنگین و برخورد نامناسب با زندانی و خانواده هایشان، اعلام اعتصاب نموده اند. به گزارش آژانس خبری موکریان، زندانیان طی نامه ای خواسته های خود را به مقامات مسئول در شهر سقز ارسال کرده و جهت پیگیری مطالباتشان خواستار بازدید شورای شهر سقز، رئیس دادگستری، فرماندار و نماینده سقز در مجلس، از زندان مرکزی این شهر شده اند.
خودكشی یک دانشجو به دليل مشكلات اجتماعی
عجیب رژیم جنایاتکار ضد بشری که روزانه خبری به جز جنایت و اعدام و خودسوزی و خود کشی و افزایش فقر و بیکاری و سرکوب و خفقان گزارش نمی شود . آنگونه که فرق این رژیم ضد بشری قرون وسطائی کودتائی سر کوبگر با حکومت هائی همچون تونس این است که در تونس خبر خود کشی یک دانشجوی بیکار موجب انقلاب می شود ولی در ایران سبب شدت سرکوب و خفقان و اعدام بیشتر می شود؟
دانشجو نیوز: به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان يک دانشجوي کرد دانشگاه کردستان اقدام به خودکشي کرد.ساعت ۲۳ جمعه شب ۲۴ دی ماه، در خوابگاه دختران فرشته دانشگاه کردستان يک دختر دانشجو کرد و اهل کرمانشاه به نام مريم حبيب نيا خودش را به دار آويخت.خودکشي اين دانشجو به دليل مشکلات روان پريشي ناشي از محدود ساختن فضاي حاکم بر جامعه صورت گرفته است. اين دختر جوان ۲۳ ساله قبلا نيز چند بار اقدام به خودکشي کرده بود که خانواده و مسئولين دانشگاه نيز از اين اقدام وي در جريان بودند. خانواده وي امروز صبح روز بعد (شنبه) جنازه وي را تحويل گرفتند.گفتنی است که در دو سال اخیر آمار خودکشی دانشجویان در ایران نگران کننده شده است.
احمدی نژاد: روزی می آید که 7 میلیارد مردم دنیا فارسی بلد باشند
حال داشته باشید با فضای جهنمی که به مردم ایرن تحمیل شده است که چند مورد آن فوقاً اشاره شد که چگونه می باشد . اما پاسدار گماشته احمدی نژاد به جای اینکه پاسخگوی سئوالات منتقدان خودی باشد که به چه دلیل از معاون اول اختلاس گر میلیاردی خود محمد رضا رحیمی دفاع می کند؟ . یا چرا یک پاسدار میلیاردی دیگر به نام محمد صادق محصولی را وزیر رفاه و تأمین اجتتماعی کرده است ؟ در عوض در ادامه مشنگ بازی و جفنگ و هذیان گوئی های خود مبنی بر تسخیر فضا و تغییر و اصلاح جهان و در اختیار گرفتن مدیریت آن که چاشنی ادعای کمدی و وارونه ی قدرت بر تر وامن و آزاد ترین کشور جهان وی شده است و مرتبط با ادعای مرشدش رحیم مشائی ست که ادعا کرده حضرت محمد و ابراهیم هم ایرانی بودند و مکتب ایرانی مقابل ومکتب اسلام داد . اکنون پاسدار گماشته احمدی نژادادعا کرده است در آینده که جمعیت دنیا 7 میلیارد شد همه فارسی صحبت خواهند نمود؟!
مهر: احمدی نژاد با بیان اینکه به زودی جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نهاد ریاست جمهوری انتقال خواهد یافت خطاب به حضار گفت: خود را برای نبرد تاریخ ساز رسانه ای آماده کنید.محمود احمدی نژاد صبح امروز سه شنبه در جمع مدیران و روسای دفاتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور اظهار داشت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از مهمترین دستگاههای اطلاع رسانی کشور بوده ، هست و خواهد بود و علیرغم همه تغییر و تحولات هنوز نقش خود را به خوبی ایفا می کند.وی در خصوص مقوله "خبر" عنوان کرد: شاید بعد از انسان که مهمترین موضوع آفرینش است، خبر مهمترین موضوع به شمار بیاید زیرا همه رفتارها و اندیشه ها بر اساس خبر شکل می گیرد .احمدی نژاد تصریح کرد: حیات انسانی و تنظیم روابط بین انسانها مبتنی بر خبر و اطلاع رسانی است.وی در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه های خارجی عنوان کرد: رسانه های غربی از منظر حقانیت سرمایه داری لیبرال خبرها را تنظیم می کنند و افق نگاهشان هم حاکمیت این تفکر بر کل جهان است و هر چیزی که در جهت آن باشد هم زیباست و هم پررنگ و هر چیزی که در خلاف جهت آن باشد زشت است و هم کمرنگ.احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر در شما که نگاه آرمانی دارید کوچکترین نقطه ضعفی در رفتارتان بوجود بیاید از نگاه آنها برجسته خواهد شد اما اگر بزرگترین غلط کاری ها در رفتار طرفداران اندیشه آنها بوجود بیایند در منظر آنان ناچیز است.وی با بیان اینکه امروز جهان عرصه تقابل دو نگاه و دو آرمان است، گفت: ملت ایران در خط مقدم جبهه حق و حقیقت در دنیا است.احمدی نژاد با اعلام اینکه در عرصه دنیا اندیشه ای که پیش می رود اندیشه فرهنگ ایرانی است، گفت: در حال حاضر یک جابجایی در عرصه پیشقراولی فرهنگ و اندیشه صورت می گیرد به طوری که یکصد سال آنها پیشقرال بوده اند و اکنون باید به حاشیه بروند و ملت ایران به متن بیاید و پیشقراول شود.وی در ادامه به ذخیره 20 درصد از درآمد نفت توسط دولت اشاره و تصریح کرد: از روزی که نفت در این کشور استخراج شد و منبع در درآمد دولت قرار گرفت تا امروز سابقه نداشته که در دولتی 20 درصد درآمد نفی ذخیره شود، هدفمند کردن یارانه را اجرا کند و تحریم دشمن را به صورتش بکوبد. احمدی نژاد با اشاره به فراگیری زبانهای زنده دنیا در خبرگزاری ها عنوان کرد: روزی می رسد که 7 میلیارد مردم دنیا فارسی را بلد باشند.