گزیده خبر های 26 دی – 89
تكرار/ 12 سئوال 12 انجمن اسلامي؛ نامه هاشمي مسبب يا مبين؟اگر نامه هاشمي نبود! خبرگزاري فارس: انجمن اسلامي دانشجويان 12 دانشگاه بزرگ كشور با صدور بيانيه‌اي مشترك نسبت به انتشار مطلبي در پايگاه اينترنتي وابسته به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني واكنش نشان دادند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8910251329
پس از حضور سربازجو حسین شریعتمداری در تلویزیون پاسدار ضرغامی در شب نهم دی که سر آغاز تهاجم زنجیره ای علیه ی خاتمی شد . همینطور پس از پیام 19 دی رفسنجانی و تنظیم یادداشت روزسربازجوپاسدار حسین شریعتمداری در دروغ نامه ی کیهان که نوعی کیفر خواست تند علیه رفسنجانی بود . پس از آن بطور زجنیره ای عمله و دستجات و زائده های ارتجاعی در خدمت پاسداران کودتاگر و ولی وقیح در همه سطوح علیه ی رفسنجانی بسیج و فعال شده اند . زیرا که ادامه جنگ قدرت و ثروت و حذف رقیب و پیش مقدمه ی تلاش بستر سازی عدم حضوررقیب مغلوب در صحنه ی نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دره ی نهم در سا ل بعد و همچنین مکمل نمایش خیمه شب بازی تقلباتی و انتصاباتی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم می باشد .
نگاهي به اين مطلب كه با عنوان "اگر نامه هاشمي نبود " منتشر شده،‌ بيانگر آن است كه دست‌اندركاران اين سايت كوشيده‌اند با عبور از "حوادث پس از انتخابات " و به كارگيري تاكتيك " فرار به جلو " اين‌گونه القا كنند كه نامه‌نگاري آقاي هاشمي رفسنجاني نوعي آينده‌نگري نسبت به عملكرد دولت دهم بوده است! در حالي كه به اعتقاد قاطبه كارشناسان و تحليلگران سياسي انتشار اين نامه، زمينه سو‌ءاستفاده بيگانگان، معاندان و فتنه‌گران را براي ايجاد ناامني و آشوب در ايران اسلامي فراهم كرد.
كريم عابدي در گفت‌وگو با فارس:زمين‌گير كردن پرنده‌هاي متجاوز استراتژي دفاعي ايران است.خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن تقدير از هوشياري سپاه پاسداران در مواجهه با هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در منطقه، گفت: مرزبانان جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌ پرنده ناشناس متجاوز رحم نخواهند كرد
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8906040140
از این آشکار تر اعتراف شود که پاسداران در لبنان حضوردارند و حزب الله لبنان آلت دست پاسداران می باشند و امکانات تسلیحاتی و موشکی که در اختیار دارند اهدائی پاسداران می باشد . ضمن اینکه اعتراف جدید عضو کمیسیون امنیت بازار مکاره به نقش کلیدی برپائی جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل از سوی پاسداران است . مهمتر ایکه عامل بحران کنونی لبنان یعنی استعفای 11 وزیرو سقوط کابینه ی لبنان هم حاکما نتهران و پاسداران می باشند . زیرا که سیاست مداخله گری شان را از طریق شیخ حسن نصرالله و حزب الله لبنان دنبال و اعمال و تحمیل کرده اند.
مذاکرات دو نفره حدادعادل با ولایتی و محمدهاشمی با محسنی​اژه​ای/عکس
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=41414
نه به آن گرده بر زمین سادئیدن ها و گرد وخاک بر پا کردن های ظاهری و خط و نشان کشیدن ها ونه به این صحنه ی خوش و بش کردن دشمنان غارتگر و قاتلان حرفه ای با هم دیگر در حاشیهی مجمع مصلحت نظام ، ضمن اینکه دوهم منقلی دمخور لوطی جماران ول وقیح هم همچون شغال و روباه مشغول در گوشی ور ور کردن با هم هستند.
جلسه فوق​العاده امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف درباره نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی در برنامه پنجم توسعه، مذاکرات حاشیه​ای بسیاری میان اعضای مجمع داشت
گپ دوستانه هاشمی رفسنجانی با آیت​الله مهدوی کنی و یزدی/عکس
http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=41373
این تصویر هم مکمل تصویر قبلی می باشد که آخوندهای مکار فاسد و غرتگرو متحجر و فرصت و قدرت و ثروت طلب ظاهراً با هم رقیب و مخالف هستند ولی پشت پرده با هم لاس می زنند.
اجلاسه داخلی مجلس خبرگان، مجال دوباره​ای بود برای نزدیکی دوباره ریش سفیدان بزرگی چون آیت​الله هاشمی رفسنجانی با آیت​الله مهدوی کنی و آیت​الله یزدی که این روزها محوریت جامعتین برای ایجاد اجماع را بر عهده دارند
خبر های مرتبط بهم
این دیگررسم عادی شده که 32 سال است شاهد می باشیم که چگونه روزانه خبر هائی مبنی بر توطئه و سرکوب و خفقان و سانسور و فقر و بیکاری و تعطیلی کار خانجات و اخراج کار گران و حقوق تعویقی شان همراه با مرگ و میر شان گزارش می شود ومکمل آن خبر های باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری وشرایط طاقت فرسای تحمیلی در سیاه چال ها و عدم اطلاع از وضعیت باز داشت شدگان با صدور احکام اعدام و دار زدن شان مخابره می گردد. یااینکه ا عضای خانواده های داغدار اطلاع دقیقی ازز مان و چگونگی مرگ عزیزان اعدام شده ندارند. یا اینکه جسد شان تحویل اعضای خاواده های عزادار داده نمی شودو حق برگزاری مراسم سوگواری و یاد بودهم برای شان ندارند . اما همزمان با فضای غارتگری و تجاوز و جنایت و خیانت حاکمان که با شدت تمام ادامه داشته است . اکنون در فضای موضع گیری های رد گم کردتن ضد انگلیسی دولت فخیمه که در بازار مکاره وجود دارد . ولی یک نمایند ی بازار مکاره فش ساخته است که رقم 300 تا 400 آقازاده های حاکمان در دولت انگرلیسی فخیمه مشغول تدریس هستند.
ریزش معدن در دامغان یک کشته برجا گذاشت
آفتاب: ریزش معدن در شهرستان دامغان یک کشته برجا گذاشت. فرمانده انتظامی دامغان گفت: در این حادثه که در معدن زغال سنگ سالدره دیباج روی داد، یک نفر هم زخمی شد. رئیس اداره صنایع و معادن دامغان نیز علت این حادثه را ریزش کوه اعلام کرد. در این معدن که در 45 کیلومتری شمال دامغان قرار دارد و بخش خصوصی آن را اداره می‌کند، 10 نفر کار می‌کنند.
بی خبری مطلق از کیوان مهرگان، روزنامه نگار زندانی
نزدیک به دو ماه از بازداشت کیوان مهرگان، روزنامه نگار زندانی می گذرد اما هیچ خبری از او در دسترس نیست به گزارش خیرنگار کلمه، کیوان مهرگان از جمله روزنامه نگاران روزنامه شرق محسوب می شود که در پی مراجعه نیروهای امنیتی به این روزنامه در روز شانزدهم آذر ماه سال جاری بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد .در این بازداشت به جز کیوان مهرگان، احمد غلامی، فرزانه روستایی و علی خدابخش سرمایه گذار این روزنامه هم بازداشت شدند که از این جمع احمد غلامی و علی خدابخش بعد از ۲۰ روز از زندان آزاد شدند . بعد ازبازداشت این روزنامه نگاران هادی انواری و ریحانه طباطبایی از دیگر خبرنگاران روزنامه شرق هم بازداشت شدند . هادی انواری بعد از مدت کوتاهی از زندان آزاد شد . اما فرزانه روستایی، کیوان مهرگان و ریحانه طباطبایی همچنان در بازداشت به سر می برند.مهرگان بعد از حوادث عاشورای سال گذشته نیز بازداشت شده و مدت دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده بود. او در دادگاهش به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد .در حالی یک ماه و نیم ازدومین بازداشت مهرگان می گذرد که هیچ اطلاعی از وضعیت این روزنامه نگار زندانی در دست نیست.
حسین خضری، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد
حسین خضری، صبح امروز در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.به گزارش هرانا، دوازدهم دی ماه سال جاری تیم ویژه ای از تهران برای اعدام حسین خضری به زندان مرکزی ارومیه آمده بودند تا شبانه وی را اعدام کنند، اما مسئولان به دلایل نامعلوم اجرای این حکم را به تعویق انداختند.صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خبری اتهامات حسین خضری را "شرکت در عملیات مسلحانه و کشتن یکی از ماموران نیروی انتظامی در پاسگاه مرزی گل شیخان شهرستان ارومیه در سال 1383" عنوان کرده است.حسین خضری پیش تر تمامی این اتهامات را رد کرده بود و در ملاقات با خانواده اش از تلاش ماموران وزارت اطلاعات برای اخذ اعترافات تلوزیونی دروغین از وی خبر داده بود.شایان ذکر است که برادر این زندانی سیاسی شب گذشته در گفتگو با هرانا احتمال داده بود که مسئولان آقای خضری را مخفیانه اعدام می کنند.مسئولان طی مدتی که حسین خضری از بندش خارج شده بود، هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری وی به خانواده اش نداده بوند.وی در تاریخ 10/5/87 در شهرستان کرمانشاه توسط نیروهای سپاه نبی اکرم آن شهرستان دستگیرشد و مدت 49 روز را در اختیار نیروهای سپاه نبی اکرم کرمانشاه بود. حسین خضری در طی این زمان متحمل شکنجه های روحی و جسمی متعددی در زمان بازجویی ها شده بود.حسین خضری متولد 1361 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه و همچنین تایید شعبه 10 دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی و تایید این حکم از سوی شعبه 31 دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شده است.وی در رنجنامه ای که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار داده بود شکنجه های جسمی خود را به قرار زیر اعلام کرده بود: 1- کتک زدن به مدت چندین ساعت در هر روز.2- ایجاد فشار روحی و روانی در حین بازجویی.3- تهدید بازجو هایم مبنی بر آنکه اگر آن مواردی که ما میگوییم قبول نکنی به برادر و داماد خانواده شما میتوانیم برچسب فعالیت های غیرقانونی علیه نظام بزنیم.4- ضربه زدن با لگد به اندام های تناسلی من و خونریزی و تورم آن نواحی از بدنم به مدت چهارده روز .5- پارگی پای راستم تقریبا به اندازه 8 سانتیمتر به علت ضربه محکم پای بازجو که هنوز قابل مشاهده است .6- وارد کردن ضربات متعدد به تمامی بدنم با باتوم.
بی خبری خانواده و وکیل حسین خضری از اجرای حکم اعدام
زندانی سیاسی حسین خضری، بدون طی کمترین روال قانونی و حتی بدون اطلاع خانواده و وکیل خود در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شد.برادر حسین خضری در مصاحبه کوتاهی با گزارشگر هرانا گفت:" اتهام مطرح شده از سوی رسانه های حکومتی همان اتهامی است که پیشتر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در پرونده حسین مطرح کرده بودند و قصد داشتند در این باره از وی اعتراف تلویزیونی بگیرند."وی در ادامه افزود:" هیچ مرجع رسمی تا کنون خبر اجرای حکم اعدام حسین را به ما و یا به وکیل وی اعلام نکرده است."حسین خضری از دو هفته قبل به محل نامعلومی منتقل شده بود و مسئولین زندان و قوه قضائیه به خانواده ی وی گفته بودند که وی جهت پیگیری نامه ای که به ریاست قوه قضائیه نوشته به تهران منتقل شده است.لازم به ذکر است که حسین خضری طی نامه ای هفت صفحه ای به ریاست قوه قضاییه از شکنجه های خود پرده برداشته و اتهامات وارده به خود را رد نموده و خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده اش و محاکمه بازجویان خود شده بود
قطع درمان بازاری زندانی و انتقال وی به زندان
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازاری زندانی محسن دکمه چی علیرغم شرایط وخیم وحاد جسمی بدلیل عمل جراحی سنگین و ابتلا به سرطان لوزالمعده از بیمارستان به بند بازگردانده شد و مانع شیمی درمانی وی شدند .بازاری زندانی محسن دکمه چی پس از 4 ماه بیماری و تحمل دردهای شدید ،کاهش وزن و زردی 27 آذر ماه به بیمارستان منتقل شد .پزشکان معالج وی طی گزارشهای پزشکی به دادستانی تهران اعلام کردند که او باید همچنان در بیمارستان بستری بماند تا درمان ادامه یابد و انتقال او به زندان خطر جدی جانی دارد. اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی یکی از سرکوبگران زندانیان سیاسی به توصیه های پزشکی توجه نکردند درمان وی را متوقف و به بند 350 زندان اوین بازگرداندند.بازاری زندانی به دلیل پیشرفت سرطان لوزالمعده از دردهای فوق العاده شدید رنج می برد و از شدت درد قادر به استراحت نیست. او در حال حاضر در بند350 با شرایط وخیم جسمی بسر می برد و از امکانات درمانی محروم می باشد.آقای دکمه چی به سختی قادر به حرکت است و قادر به مصرف کردن غذای زندان نیست.
وضعیت وخیم جسمی و روحی آرش صادقی در اثر شکنجه های وارده در زندان
تحول سبز: آرش صادقی فعال دانشجویی دانشکاه علامه طباطبایی، عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت و از اعضای ستاد ٨٨ میرحسین موسوی، که به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود می باشد، بدلیل شرایط و فشارهای اخیر وارده بر وی در زندان، دچار وضعیت وخیم جسمی و روحی شده است.بنا به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، پس از آنکه آرش صادقی به مناسبت روز دانشجو، بیانیه ای به بیرون از زندان ارسال می کند، توسط بازجویان به انفرادی ٢۰٩ منتقل و مورد ضرب و شتم شدید واقع می شود، به نحوی که کتف وی دو بار دچار شکستگی شده و پاهایش توان خود را از دست می دهند.صادقی در اعتراض به این شکنجه دست به اعتصاب غدا می زند که دو هفته طول می کشد و متعاقبا به بند عمومی منتقل می شود. اما بنا به گزارش ها، شکنجه های وارده آنقدر شدید بوده که به گفته همبندانش، وی توانایی ایستادن بر روی پاهایش را ندارد و امکان آنکه کتف وی از کار افتاده باشد، زیاد است. همچنین عوارض ناشی ار اعتصاب غدا موجب خونریزی معده و عفونت در ناحیه ریه شده است.
نماینده مجلس: تحصیل 300 تا 400 نفر از فرزندان مسئولان کشور در انگلیس
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام تعداد فرزندان مسئولان کشور که در دانشگاههای انگلیس تحصیل می‌کنند گفت: تعدادی از فرزندان مسئولان که در انگلیس تحصیل می‌کردند به کشور بازگشتند. محمد مهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر از تحصیل 300 تا 400 نفر از فرزندان مسئولان کشور در انگلیس خبر داد و گفت: زمینه برای تحصیل در کشورهای مختلف وجود دارد انگلیس نیز از نظر علمی این طور نیست که فاصله زیادی از نظر امکانات دانشگاهی با خیلی از کشورهای دیگر داشته باشد.نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تعداد دقیق بازگشته‌ها را نمی‌دانم اما خبر دارم که تعدادی از انگلیس بازگشته‌اند، افزود: کیفیت خیلی از رشته‌ها در کشورهای دیگر بالاتر از انگلیس است لذا ضرورتی ندارد که ایرانیان داوطلب آموزش عالی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، انگلیس را انتخاب کنند.شهریاری اضافه کرد: در داخل کشور کیفیت تحصیلی افزایش یافته و تجهیزات دانشگاهی نیز پیشرفت داشته است بنابراین می‌ توان در داخل کشور نیز تحصیل کرد. حال برخی به دنبال رشته‌های خاص هستند و علاقمندند که برای تحصیل به خارج از کشور بروند این افراد نیز گزینه‌های مختلفی دارند و واجب نیست بخواهند به انگلیس بروند.شهریاری در پاسخ به این سئوال که فرزندان کدامیک از مسئولان به کشور بازگشته اند از اعلام اسامی خودداری کرد.فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز پیش از این درباره بازگشت فرزندانی از مسئولان که در انگلیس شاغل به تحصیل هستند به مهر گفته بود: مسئولان به جای "تصمیمات اعلامی" یکسری "تصمیم اعمالی" انجام دهند و فرزندان خود را از انگلیس بازگردانند.وی افزوده بود: گاهی مسئولان از سوی ملت ایران متهم هستند که نکند بخاطر اینکه فرزندان خودشان در انگلیس تحصیل می کنند، منافع فردیشان را بر منافع ملی و اصل عزت، حکمت و مصلحت به عنوان اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ترجیح دهند و این اصل را نقض کنند.نماینده مردم تهران اضافه کرده بود: صف اول مطالبه مردم خطاب به مسئولان است که در اسرع وقت فرزندانشان را به داخل کشور بیاورند، که انتظار می رود به داخل کشور بیاورند یا اگر فرزندانشان کار نیمه کاره ای دارند از طرق مختلف با مراجعه به کشورهای دیگر کار خود را به اتمام برسانند و به هر حال دیگر در کشور انگلیس نباشند و عزت خود را بر بودن در انگلیس و استفاده از برخی شرایط تحصیلی ترجیح دهند
اخراج 50 نفر از کارگران کارخانه تراکتور سازی ارومیه
آژآنس خبری موکریان: حدود 50 تن از کارگران کارخانه تراکتورسازی ارومیه اخراج شدند.براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان، اخیراً کارخانه ترکتورسازی ارومیه به دلیل بحران مالی بيش از 50 نفر از كارگران خود را اخراج نموده که در میان آنها کارگرانی با 15 سال سابقه خدمت دیده می شود.گفتنی می شود بحث هایی در رابطه با انتقال كارخانه تراكتورسازي اروميه به آذربايجان شرقي به دليل نبود نقدينگي و سرمايه‌گذاري مطرح شده است.
یکی از ناگفته‌های هدفمندی: برخورد پلیسی با ۲۶ هزار راننده تاکسی در تهران کلمه:
در حالی که مسئولان دولتی ادعا می‌کنند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در فضایی آرام آغاز شده است، رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ فاش کرد که ۱۴۰ تیم مشترک پلیس و تاکسیرانی تا به حال با ۲۶ هزار راننده تاکسی و مسافربر شخصی به خاطر افزایش کرایه یا سوار نکردن مسافران برخورد کرده است.به گزارش خبرگزاری‌ها، سردار حسین رحیمی گفت: با توجه به بحث هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش استفاده مردم از حمل و نقل عمومی پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ به همراه تاکسیرانی تهران گشت نظارتی مشترک تشکیل داده‌اند که با رویکرد حمایت از تاکسی‌رانی‌ها و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از اول دی آغاز به کار کرده است.وی ادامه داد: خوشبختانه تاکسی‌رانی‌ها در این زمینه همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند و تنها عده محدودی که قصد سوء استفاده از سهمیه و امکاناتی که به تاکسی‌ها داده شده را داشتند که توسط این گشت‌های مشترک شناسایی شدند.رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس راهنمائی و رانندگی تهران بزرگ افرادی که از این طریق قصد سوء استفاده و یا عدم خدمات دهی به شهروندان را داشتند شناسایی کرده است افزود: ۱۴۰ تیم پلیس از اول تا ۲۰ دی با ۲۶ هزار متخلف برخورد و اعمال قانون کرده است.سردار رحیمی گفت: پلیس با ۳ هزار مسافربر شخصی که خارج از تعرفه اقدام به اخذ کرایه می‌کردند برخورد و اعمال قانون کرده است.وی اظهار داشت: این عده کم متاسفانه خدمات‌دهی و زحمات قشر بزرگ تاکسی‌ران‌ها را زیر سئوال می‌برند و پلیس بر اساس ۱۷ بند قانون با این افراد برخورد می‌کند.
کارگران اخراجی چینی البرز، ۱۴ ماه حقوق طلبکارندایران کارگز : کارگران اخراجی چینی البرز قزوین ۱۴ ماه حقوق معوقه را هنوز دریافت نکرده اند.به گزارش منابع کارگری، در پی انحلال شرکت چینی البرز قزوین که در اسفندماه گذشته حکم آن صادر شده بود، تا مردادماه امسال کارگران این شرکت بارها دراعتراض به حکم انحلال و از دست دادن تنها راه امرار معاش خود بعد از حدود ٢٣ سال سال سابقه کار، مقابل شرکت، یا سازمان صنایع قزوین و یا مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع و تحصن کرده بودند، اما به نتیجه نرسیدند.این گزارش حاکی است که در نهایت کارگران این کارخانه اخراج شده و اکنون به رغم طلب ۱۴ ماه حقوق معوقه، حتی برای تامین مخارج زندگی خود در مضیقه هستند و درشرایط اسف باری زندگی می کنند.کارگران این شرکت گفته اند که قصد دارند جلوی شرکت به تحصن دست بزنند تا از این وضعیت به شدت سخت خلاص شوند. به گفته یکی از آنها، صاحب شرکت که حدود سه هزار نفر را بیکار کرده، به دلیل ارتباطی که با برخی مقامات دارد، قابل بازخواست و تعقیب نمی باشد و هیچ شکایتی نیز اثرگذار نیست