گزیده خبر های 22 دی - 89
جهت اطلاع
صورت مسأله پاک کردن همراه با فرافکنی و آدرس غلط دادن و کتمان کردن حقیقت، یعنی نا دیده انگاشتن مداخله گری در امور داخلی مصر در صورتی که سابقه ی 32 ساله دارد . همچنین خود به کوچه ی علی چپ زدن که چگونه با ورود وزیر امور خارجه ی آمریکا به خلیج فارس هم موشک های آنچنانی هوشمند در ایران آزمایش شد . هم قاتل دانشمند هسته ای علی محمدی همراه با تیم 10 نفره جاسوس اسرائیلی شناسائی و باز داشت شدند . ولی برای لوث کردن نقش لو رفته ی دخالت گری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برن مرز به خصوص مداخله گری در امور داخلی مصر اکنون از موضع فرار به جلو ادعا شده است که مصر همزمان با سفر هیلاری کلینتون به منطقه ی خلیج فارس تبلیغات تازه علیه ی رژیم ضد بشری شروع کرده است .
همزمان با سفر وزير خارجه آمريكا به منطقه خليج فارس كه براي حمايت از رژيم صهيونيستي و تقويت سياست ضد ايراني واشنگتن صورت گرفته، رژيم قاهره نيز تبليغات تازه‌اي را عليه ايران آغاز كرده است. روزنامه كويتي "الجريده" نوشت: دستگاه‌هاي امنيتي مصر يك شبكه جاسوسي ايران در اين كشور را در زمينه جمع آوري اطلاعات درباره سرمايه‌گذاري و فعاليت گردشگري در مصر به نفع ايران فعاليت مي‌كرد، كشف كردند. اين نشريه كويتي همچنين ادعا كرد كه در اين شبكه سه مصري و يك ايراني الاصل تبعه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس فعاليت مي‌كردند كه پنج شنبه گذشته دستگير شدند. اين روزنامه در ادامه خبرسازي خود نوشت: مقامات مصري از متهمان نقشه‌هاي گردشگري ممنوعه‌اي از منطقه شبه جزيره سينا، دستگاه‌هاي ارتباطي جديد مخصوص نهادهاي اطلاعاتي، مبلغ 120 هزار دلار و يك مجموعه كتاب كددار با كدهاي فارسي كه مفهوم واژگان آنها تاكنون مشخص نشده است و يك دستگاه لپ تاب پيشرفته كشف و ضبط كرده‌اند. به نظر مي‌رسد اين فضاسازي‌ها با هدف تحت الشعاع قرار دادن كشف شبكه‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در مصر صورت گرفته است.
خشم مردم ارومیه از بنرهای تبلیغی وزیر راه در تشییع جنازه قربانیان بوئینگ
وقتی که رژیمی ضدمردمی باشد . مشخص است برای اینکه مسئولان مسئولیت عواقب اعمالی را نپذیرند که خود مقصر و عامل آن می باشند . بنابراین برای اینکه مسئولان به خاطر سانحه ی هوائی با اعضای خانواده ها و بازماندگان این سانحه همدردی کنند و تسلیت با عذر خواهی بگویند . ولی طلبکارانه آنگونه تبلیغات وارونه می کنند که موجب نمک پاشیدن بر روی زخم خانواده های داغدار و موجب واکنش خشم اعتراضی شان می شوند.
عصرایران - اقدامات نمایشی وزیر راه و ترابری در ارومیه ، خشم مردم عزادار این شهر داغدیده را برانگیخت.به گزارش خبرنگار عصرایران ، دهها هزار نفر از مردم سوگوار ارومیه که روز سه شنبه برای تشییع پیکر های عزیزان خود و بدرقه آنها به خانه هاب ابدی شان در مرکز شهر گرد آمده بودند ، بنرهای بزرگ متعددی را دیدند که با سرعت عمل عجیب وزرات راه ، در آن شرایط بحرانی چاپ شده و به بهانه تسلیت حمید بهبهانی و منقش به عکس رنگی آقای وزیر در مسیر تشییع جنازه نصب شده بودند!تبلیغ برای وزیر ، آن هم درست در میان شیون و زاری خانواده های قربانیان و در شرایطی که افکار عمومی وزیر راه را مکلف به پاسخگویی و شایسته برکناری می دانند ، واکنش های منفی مردم را به دنبال داشت به گونه ای که با بالا گرفتن اعتراضات ، ساعاتی پس از نصب این بنرها در مسیر تشییع جنازه ، مسوولان نسبت به جمع آوری آنها اقدام کردند.مردم ارومیه می گفتند در حالی که ما مشغول عزاداری بودیم و مجروحان نیز در بیمارستان ها با مرگ دست و پنجه نرم می کردند ، مسوولان راه و ترابری شبانه در حال طراحی ، چاپ و نصب بنرهای تبلیغی حمید بهبهانی در خیابان ها بوده اند!وزیر راه و ترابری ، بلافاصله بعد از سقوط هواپیما ، خود را به ارومیه رساند و با خبرنگاران مصاحبه کرد. وی بدون این که از بابت این سانحه که در مجموعه مدیریتی وی رخ داده است عذرخواهی کند ، گفت که میزان سقوط هواپیما در ایران و تلفات ناشی از آن در ایران کمتر از سایر کشورهاست!
حريري استعفاء مي دهد
این دستآورد و نتیجه ی سفر سعد حریری به تهران و دیدار با ولی وقیح است . زیرا که ولی وقیح تأکید کرد دادگاه محاکمه ی حزب الله در ترور رفیق حریری نمی بایست صادر گردد . یعنی از ترس رو شدن دستان حاکمان تهران در این ترور از موضع فرار به جلو اتخاذ موضع کرد و با این دخالت گری مشکل جدی برای سعد حریری نخست وزیر لبنان ایجاد نمود آنگونه که اکنون گزارش وارنه شده که بدلیل فشار آمریکاوی در بن بست قرار گرفته و تصمم به استعفء دارد.
دخالتهای خارجی در لبنان موجب شده است تلاشها برای برون رفت از بحران به بن بست برسد.باشگاه خبرنگاران: سعد حریری نخست وزیر لبنان ، بطور جدی تصمیم به استعفا گرفته است زیرا تحت فشار شدید آمریکا قرار دارد. خبرگزاری النشره لبنان اعلام كرد:فشارهای آمریکا موجب تشدید موضع حریری در خودداری از تعامل با جریان هشت مارس (گروههای اسلامی و ملی لبنان ) بمنظور حل بحران موجود شده و او را دچار سردرگمی کرده به همین دلیل تصمیم به استعفا گرفته است .خبرگزاری النشره لبنان در ادامه مطلب خود آورده است: دخالتهای خارجی در لبنان موجب شده است تلاشها برای برون رفت از بحران به بن بست برسد.
عفو بین الملل: ایران عدالت را به سخره گرفته است
حاکمان رژیم بربر منش قرون وسطائی 32 سال است که نه عدالت و آزادی و حقوق بشر .... بلکه انسان و انسانیت را به سخره گرفته اند . آنگونه که هر گونه اعمال جنایت و خیانت آمیز همراه با غار تگری وجنگ افروزی و بحران آفرینی که خواستهاند را مرتکب شده اند تا بتوانند به حیات ننگین شان ادامه دهند. متأسفانه غرب هم با ادامه سیاست خائنانه مماشاتگری و تجارت نفت و خون کمک شایان توجهی به حاکمان تهران برای ادامه ی جنایات شان کرده اند.
یورو نیوز: عفو بین الملل، سازمان طرفدار حقوق بشر مستقر در لندن، خواستار لغو حکم زندان فعالان حقوق بشر در ایران شد و احکام صادر شده علیه نسرین ستوده و شیوا نظرآهاری را تقبیح کرد.نسرین ستوده، وکیل حقوق بشر، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به 11 سال زندان محکوم شده است. حکم حبس چهارساله شیوا نظرآهاری در دادگاه تجدید نظر تایید شده است و این خبرنگار ممکن است مجبور به تحمل حکم شلاق هم باشد.به گفته مالکوم اسمارت، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا عفو بین الملل، احکام صادر شده علیه نسرین ستوده و شیوا نظرآهاری “به سخره گرفتن عدالت” است. “این دو زن به دلیل دفاع شجاعانه از حقوق بشر محکوم شده اند، دفاع از ارزش ها و استانداردهایی که معاهده های بین الملی دولت ایران را ملزم به رعایتشان می کند.”وی ادامه داد: “واقعا مایه تاسف است که اقدام علیه امنیت ملی به آنان نسبت داده شود.” آقای اسمارت خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نسرین ستوده و شیوا نظرآهاری شد.گفته می شود خانم ستوده به مدت 20 سال از وکالت منع شده است و در این مدت اجازه خروج از ایران را نخواهد داشت. یکی از اتهامات او عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر بوده که یکی از بنیانگذاران آن، شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، بوده است. وکلای خانم ستوده این اتهام را رد می کنند. نسرین ستوده وکیل مدافع خانم عبادی بوده است.شیوا نظرآهاری عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر بوده که فعالیت آن ممنوع شده است و به گفته عفو بین الملل اعضای آن یا از ایران گریخته اند یا در بازداشتند.عفو بین الملل این محاکمه ها و موارد مشابه آن را ناعادلانه می داند و می گوید متهمان اجازه انتخاب وکیل ندارند، اتهامات اساسی مبهم دارند و قضات مستقل نیستند
شركت فرودگاههاي كشور: سقوط هواپيماي بوئينگ مشيت الهي بود
چگونه است که این مشیت الهی شامل حال پرواز های هوائی سفری پاسدار گماشته احمدی نژاد نمی شود که همیشه با همراهانش با هواپیمای مسافری لوکس در حال سفر می باشد . البته این هواپیمای سوپر لوکس اواخر ریاست جمهوری خاتمی از ادشن برونی خریداری شد ولی مورد استفاده واقع نشد چون طاغوتی بود .
خبرگزاري فارس: در پي سقوط يك فروند هواپيماي بوئينگ 727 ايران‌اير، شركت فرودگاه‌هاي كشور اطلاعيه‌اي صادر كرد.به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» شركت فرودگاه‌هاي كشور در اين اطلاعيه آورده است: سقوط يك فروند هواپيماي بوئينگ 727 شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در اطراف اروميه كه كشته و زخمي شدن جمعي از هموطنانمان را در پي داشت، موجب تاثر و تالم عميق مردم، مسئولان و بويژه دست اندركاران صنعت هوايي كشور شد. حادثه دلخراش هوايي دراين منطقه در حالي بر اساس مشيت الهي درشرايط نامناسب جوي روي داد كه مطمئنا همه دست اندركاران صنعت هوايي همچون نهايت تلاش خود را براي ايجاد امنيت كامل براي پروازي مناسب و مطمئن فراهم آورده بودند.
انتقال حسین میرزایی به بهداری زندان ارومیه
اینهم گزارشی از وضعیت تحمیل شده به زندانیان سیاسی در بند
چهار زندانی سیاسی کرد که در اعتراض به انتقال حسین خضری؛ به انفرادی این زندان منتقل شدند همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در تداوم اعتصاب غذای چهار تن از زندانیان روز گذشته حسین میرزایی به دلیل ضعف جسمی به بهداری زندان ارومیه منتقل شد و حال جسمی سایر اعتصاب کنندگان نیز وخیم گزارش شده است.حبیب الله گلپری پور، احمد تمویی، حسین میرزایی و علی احمد سلیمان چهار زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه در پی اعتراض به انتقال حسین خضری زندانی محکوم به اعدام؛ به محل نامعلوم از روز سه شنبه هفته گذشته به سلول انفرادی منتقل شدند و از همان روز تا کنون در اعتصاب غذا بسر می برند
یک زندانی برای رهایی یافتن از شرایط قرون وسطایی به زندگی خود پایان داد
برای کاهش دادن هزینه ی اعدام کردن و عواقب اعتراضی برون مرزی آن دژخیمان در زندان آنگونه شرایط طاقت فرسا وضد انسانی تحمیل نموده اند و زندان اندر زندان با اعمال شاقه ساخته اند که قربانی در بند برای خلاصی از شرایط ضد انسانی تحمیل شده نا چار است که به زندگی خود پایان دهد.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی امیر حسین ستوده دوست دل آرا دارابی که سال گذشته در زندان رشت اعدام شد برای رهایی یافتن از شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا در زندان رشت اقدام به خودکشی نمود و جان باخت.زندانی امیر حسین ستوده دوست و هم اتهام دل آرا دارابی در 4 دی ماه جاری در زندان رشت اقدام به خودکشی نمود تعلل پاسداربندها و عدم رسیدگی پزشکی به موقع باعث درگذشت وی شد. او در شرایط سخت و طاقت فرسایی در زندان بسر می برد و برای پایان دادن به این شرایط اقدام به خودکشی نمود.شرایط غیر انسانی ،طاقت فرسا و قرون وسطایی در زندانها باعث شده است که زندانیان برای رهایی یافتن از این شرایط اقدام به خودکشی نمایند که در اکثر موارد بدلیل عدم انتقال به مراکز پزشکی و درمان به موقع منجر به مرگ آنها می شودزندانی امیر حسین ستوده همراه با دل آرا دارابی در دی ماه 1382 دستگیر شد و به اتهام شرکت در قتل و سرقت به 10 سال زندان محکوم شد. او 7 سال از محکومیت خود را طی کرده بود. از طرفی دیگر بهرام شیشه گران 71 ساله کارمند بانک که به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی خود دستگیر و به زندان رشت منتقل شده بود.او به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان رشت در گذشت.
زندانیان در اعتراض به یورش خونین،بند 5 زندان گوهردشت را بطور کامل در دست گرفتند
عجیب است در کجای جهان کنونی این چنین فضای ضد انسانی حاکم شده ی مشابه ی آنچه در ایران می گذرد و جریان دارد یاافت می شود که نه همه ی ایران به زندان بزرگ و خفقان و سرکوب مبدل شده است ، بلکه به زندانیان در بند هم رحم نمی شود که جزو قربانیان اعمال حاکمان در 32 سال است که باندهای مافیائی مواد مخدر حکومتی – پاسداری این شرایط نا هنجار و نکبت بار حاکم و تحمیل نموده اند . همچنین اینان قربانیان ادامه ی جنگ قدرت و ثروت باند های مافیائی حاکم و مغلوب می باشند که بعنوان گرو گان و پیشبرد اهرم سرکوب و خفقان و سانسور در جامعه در سیاه چال های به بند کشیده شده اند که هرزمان برای زهر چشم گیری نیاز باشد به مسلخ برده شده و قربانی می گردند؟ اکنون این واکنش خونین اعتراضی در زندان نسبت به چنین شرایط وحشتناک تحمیل شده درون سیاه چال زندان گوهر دشت انجام شده است.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان بند 5 زندان گوهر دشت کرج در اعتراض به یورشهای خونین و رفتارهای وحشیانه اقدام به تصرف کامل بند5 نمودند.در پی درگیریهای خونین باند مافیایی زندان و یورش همزمان گارد به زندانیان بی دفاع بند 5 زندان گوهردشت کرج و زخمی شدن بیش از 20 نفر که زخمهای 8 نفر از آنها عمیق می باشد . زخمی شدگان بدون درمان یا در بند به حال خود رها شده اند و یا به سلولهای انفرادی بند 5 منتقل شده اند.روز سه شنبه 21 دی ماه حوالی ساعت 12:30 زندانیان بند 5 در اعتراض به حملات خونین باند مافیای و گارد زندان وانتقال بی دلیل همبندیان زخمی آنها به سلول انفرادی از گرفتن غذا خوداری کردند که با برخوردهای وحشیانه پاسداربندها مواجه شدند و درگیری شدید بین زندانیان و پاسداربندها روی داد . متعاقب آن بند بطور کامل به تصرف زندانیان در آمد و پاسداربندها از بند فرار کردند. حوالی ساعت 14:00 هیئتی از زندان به سرپرستی درویش معاون سازمان زندانها،علی حاج کاظم رئیس زندان ،فرجی جانشین اطلاعات زندان با زندانیان وارد مذاکره شدند و به آنها قول دادند که مشکلات آنها را حل خواهند کرد .اولین خواستۀ زندانیان خارج کردن همبندیان زخمی خود از سلولهای انفرادی بود که بلافاصله به اجرا در آمد. خواستۀ دوم مداوا کردن زخمی شدگان و خارج کردن باند مافیایی از بند و مورد مجازات قرار دادن آنها .از طرفی دیگر تمامی نفرات گارد زندان گوهردشت کرج،و تعدادی نیروی کمکی از گارد زندان قزل حصار و اوین به آنجا گسیل شده اند و بند را در محاصرۀ خود دارند. گاردیها مجهز به گاز اشک آور ، باتون برقی، شوکر و همچنین باتونهای دراز هستند. درویش معاون سازمان زندانها و علی حاج کاظم با تهدید و تطمیع سعی دارد که به آزادی سازی بند پایان دهد اما زندانیان اعلام کرده اند تا خواسته هایشان برآورده نشود بند را تحویل نخواهند داد.تا لحظۀ انتشار این خبر بند 5 همچنان در تصرف کامل زندانیان است و مذاکره با مسئولین زندان ادامه دارد
خودسوزی 5 زن باردار در لرستان
مفهوم ادعای آزاد و امن ترین کشور جهان از سوی دولت مدعی ساده زیست عاشق خدمت گزاری به مردم ایران با طرح کمدی و وارونه اقتصادی عدالت در عمل یعنی خودسوزی کردن زنان در ایران است .
ایسنا: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي لرستان تاكيد كرد: علت خودکشي مادران باردار در استان بايد ريشه‌يابي و علت‌يابي شود."اميدعلي حاجي‌پاپي"، در جمع خبرنگاران افزود: مرگ‌ومير مادران يک شاخصي است که از نظر جهاني روي آن حساب مي‌شود.وي با اعلام اينکه از ابتداي سال تاکنون 11 مورد مرگ‌ومير مادران باردار در لرستان را داشته‌ايم، تصريح کرد: شاخص‌هاي مختلفي در ميزان مرگ‌ومير مادران دخالت دارند که يک قسمت از آن به مراقبت‌هاي قبل از بارداري، حين و بعد از بارداري و زايمان برمي‌گردد.معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي لرستان اعلام كرد: 5 مورد از 11 مورد مرگ‌ومير مادران باردار مربوط به خودسوزي بوده است!وي با اشاره به اينکه خودسوزي و خودکشي علت‌هاي فراواني دارد، يادآور شد: هر مورد مرگ‌ومير مادران را در حال علت‌يابي هستيم؛ خودسوزي چندعلتي است و کاهش آمار آن کار ساده‌اي نيست.معاون دانشگاه علوم پزشکي لرستان با بيان اينکه تمام مادران باردار تحت پوشش پزشک خانواده هستند، يادآور شد: اما تمام مادران باردار تحت پوشش روان‌پزشکان نيستند؛ خودکشي‌ها در حين بارداري علت‌هاي متفاوتي دارد که بايد تک‌تک بررسي شوند البته در مواردي هم ممکن است تخلف پزشک باشد!
عکس/ بافتهاي فرسوده تهران
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=27039
. حال داشته باشید که با این بافت فر سوده و قدیمی که تازگی هم اعتراف یک میلیون حاشیه نشین در کلان شهر تهران شده است اگر چنانچه زلزله ای در مقیاس هفت دهم یشتر در این شهر زلزله خیز رخ دهد چه فاجعه ی رخ داده می شود و جان چند میلیون نفر شهروند تهرانی گرفته می شود؟
با وجود احتمال وقوع زلزله در تهران بافتهاي فرسوده خطري بالقوه محسوب مي شود .عکسها از ايرنا
حميدرضا بقايي: مشایی مستاجر است؛ بخواهید آدرس می‌دهم
http://www.fararu.com/vdchzvn-.23n-mdftt2.html
چرا این پیشمرگه رحیم مشائی آدرس خانه های مشاوران و معاونان و وزرای پاسدار گماشته احمدی نژاد همچون محمد رضا رحیمی و پاسدار میلیاردی محمد صادق محصولی و حاج داوود احمدی نژاد ... و یا داماد رحیم مشائی را نداده است . حال پرونده ی 350 میلیارد تومانی اختلا س گری پاسدار گماشته احمدی نژاد در دوران شهر دار تهران بودنش که جای خود دارد؟
رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور از اسفنديار رحيم‌مشايي رييس پيشين اين سازمان و رييس دفتر رييس‌جمهور دفاع كرد و گفت: «من تا به حال نديده‌ام كه ايشان به كسي توهين كند. آقاي مشايي هنوز مستاجر است و من مي‌توانم آدرس منزل ايشان را بدهم تا در اين مورد تحقيق كنيد. صاحب‌خانه ايشان نيز خانواده شهيد است».
پاسخ‌مطهری به‌جنتی: مجلس را تحقير نفرماييد

http://www.fararu.com/vdcg7z93.ak93u4prra.html
باز هم نمونه ای از جنگ قدرت با موچ گیری و رو کم کنی و رو کردن رفتار تناقض گوئی ها که میان مدعیان اصول گرایان عاشقان خدمت و مخالفان شیفتگان قدرت این چنین با روشنگری کردن زیرآب ادعای پوچ و وارونه ی عوامفریبی کردن شان زده شده است.
علی مطهری در جواب خطبه آیت آلله جنتی که در آن به نقد عملکرد مجلس در سوال از وزرا و تهدید آنان به استیضاح این چنین می‌نویسد: «اگر يك دولتِ مخالف مشي سياسي شما مثلا يك دولت اصلاح طلب روي كار بود باز همين طور مجلس را تحقير مي‌كرديد و دولت را تعظيم، يا در آن صورت مجلس را تقويت و دولت را نقد مي‌كرديد؟»جناب آقاي جنتي در خطبه نماز جمعه گذشته فرمودند: «احضار وزرا به مجلس زياد شده است. اي نماينده عزيز! اين وزير مي‌خواهد كار كند و بايد شبانه روزي تلاش كند تا هدفمند كردن يارانه‌ها درست پيش رود و يك سوال شما گاهي ده ساعت و يا بیست ساعت از وقت او را مي‌گيرد و بايد از معاونين و مشاوران گوناگون خود موضوع را جويا شود تا بتواند از خود دفاع كند و بعد هم آن آقا بگويد ما قانع نشديم. آيا اين درست است؟» اگر احضار وزرا به مجلس زياد شده، يكي از دلايل آن افزايش تخلف آنها از قانون است. همچنين اگر وزيري براي پاسخ دادن به يك پرسش نماينده‌اي، ده تا بیست ساعت وقت لازم دارد تا بتواند از خود دفاع كند، پس او بر كار خود مسلط نيست و بايد مورد سئوال قرار گيرد. برای نمونه، وقتي وزير اقتصاد قانون تسهيلات ارزي براي مترو تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها را عمل نمي‌كند و رئيس جمهور نيز مي‌گويد من اين قانون را قانون نمي‌دانم و اجرا نمي‌كنم، آيا نماينده وظيفه ندارد در دفاع از حقوق مردم از وزير يا رئيس جمهور سئوال كند؟
حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با «فرارو»چون خودشان در مظان چنین رفتاری قرار گرفته‌اند، واکنش نشان می‌دهند.احمدی‌نژاد در تلویزیون رو در روی منتقدان در مورد اتهامات رحیمی پاسخ دهد
http://www.fararu.com/vdci5uaq.t1aqp2bcct.html
اگر در رژیم ملوک لطوایفی بی قانون دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض که 32 سال است که کارنامه ی بس ننگین صدور بی شمار احکام اعدام و قطع اندام برای آفتابه دزدان دارد. واقعاً مستقل و نه آلت دست است . پس برای چه مدعیان منتقد و اخلاس گران را فرا نمی خواند تا رو در روی هم مورد پرسش گری قرار دهد.تا به این بازی موش و گربه یا کی بود ،کی بود من نبودم پایان داده شود؟
فرارو- یک اصولگرای منتقد دولت با تاکید بر این که اصول اخلاق اسلامی باید در مسایل سیاسی رعایت شود، تصریح کرد: «پیشنهاد من این است که رئیس جمهور با توجه به دفاعی که از آقایان رحیمی و مشایی می‌کنند، در یک مناظره تلویزیونی رو در روی منتقدان بنشینند و به آنها پاسخ دهند تا مردم نسبت به این مساله روشن شوند.»در اوایل این هفته رئیس جمهور در واکنش به اتهاماتی که الیاس نادران متوجه محمدرضا رحیمی کرده بود، گفت: «اینکه یک نفر بیاید در یک برنامه زنده تلویزیونی به معاون اول رئیس جمهور تهمت بزند خلاف همه قوانین کشور است.» ماجرا از این قرار بود که اواخر هفته پیش الیاس نادران در برنامه تلوزیونی "امروز، دیروز، فردا" حاضر شد و بدون این‌که نامی از رحیمی ببرد به پرونده مفاسد اقتصادی یکی از اعضای عالی رتبه دولت اشاره کرد.
مشایی: اول پرونده نادران بعد پرونده رحیمی.سرانجام «جدال» «نادران-رحیمی» چیست؟
http://www.fararu.com/vdcf1xdv.w6dvtagiiw.html
این گزارش هم مکمل گزارش قبلی است که ادامه ی نزاع و جنجال و جنگ و جدال میان باند های مافیائی مدعی اصول گرایان غالب است که پاسدار گماشته احمدی نژاد در دفاع از مشاوران و معاونان متهم نزدیک خود تلاش می کند تا در سیه ی قدرت و شیوه ی تهدید کردن و اتهام و دروغ زدن صدای اعتراضی شان را محو وخاموش نماید
فرارو- معاون رییس جمهور تحت شدیدترین اتهامات قرار دارد. اتهاماتی که از سوی طیف مخالفان او در مجلس وارد شده است. لیاس نادران چهره شاخص اصولگرا جزو نمایندگان مخالف رحیمی است. او در کنار احمد توکلی، علیرضا زاکانی پیشتاز رو کردن دست رحیمی است. نادران کاملا درگیر پرونده اتهامات مالی معاون اول رییس جمهوراست. به گزارش فرارو، استیضاح علی کردان در سال 87 و برکناری او از وزارت کشور دولت نهم نه تنها خود یک فصل مهم در کارنامه دولت نهم به حساب می‌آید بلکه آغازگر اتفاقات دیگری نیز بود. اتفاقاتی که محمد رضا رحیمی معاون پارلمانی وقت دولت و معاون اول امروز محمود احمدی‌نژاد را به سوژه‌ای رسانه‌ای بدل کرد. رحیمی که بارها از رییس دولت نهم به صورت اغراق آمیزی تمجید کرده بود، متهم شد. اتهامی که به توزیع پول میان نمایندگان در ماجرای استیضاح کردان مربوط می‌شد. از آن زمان پای یک نماینده مجلس به میان آمد، نماینده‌ای که با گذشت دو سال هم‌چنان در جدال با رحیمی است. این نماینده مجلس الیاس نادران، اقتصاددان است. اولین جدال جدی نادران با رحیمی به ماجرای مدرک تحصیلی معاون اول احمدی‌نژاد باز می‌گشت. هیچ‌کس نمی‌داند مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی چیست. برخی می‌گویند او "دکترا" دارد و برخی دیگر معتقدند رحیمی "دکترا" ندارد، اما خود را "دکتر" می‌خواند. نادران جزو دسته دوم است. وی در شهریور ماه 1388 از مجلس خواست درباره مدرک دکترای رحیمی تحقیقاتی را صورت دهد. نادران معتقد است که معاون اول رییس جمهور در مقاطع مختلف از عنوان دکتر برای خود استفاده کرده است. این پیشنهاد با موافقت هیئت رییسه مجلس روبه‌رو شد. اما تاکنون نتیجه دقیقی از این تحقیقات منتشر نشده است
.