دو خبر در مورد چین 6 دی - 89
همراه تصاوير ؛«چين» كشوري با 45 هزار مسجد مجلل .خبرگزاري فارس: نخستين بنايي كه با شنيدن نام «چين» در ذهن تداعي مي‌شود، ديوار بزرگ آن است. اما تصور اينكه اين كشور بيش از 50 ميليون مسلمان و 45 هزار مسجد زيبا دارد، كمي دور از ذهن است
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911030328
به نظر می رسد که پس از شکست دور مذاکرات هسته ای اخیر با گروه 5 +1 در استانبول که همزمان با سفر رئیس جمهور چین به آمریکا بود . همچنین پس از اقدام تروریستی مرگ بار اخیر در فرود گاه مسکو که گفته می شود دست اسلام گرایان قفقازی در کار بوده است . صد البته دیگر نیاز نیست تا شک شود که سر نخ آن در کدام کشور پدر خوانده ی تروریست جهانی می باشد ؟ همچنین بدون توجه به سرکوب و کشتار جنبش اعتراضی مسلمانان چین در دو سال پیشکه اتفاق افتاد . ولی چون حاکمان رژیم ضد بشری ایران نیاز شدید به حمایت تا کتیکی موضع چین در میان اعضای گروه 5+ 1 مذاکرات هسته ای دارند . بنا براین گزارشگر خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس این چنین گزارش تبلیغاتی از چین کمو نیست باز تاب داده است.
درس آداب معاشرت در مدارس چين.خبرگزاري فارس: انداختن آب دهان بر روي زمين يا هل دادن ديگران و وارد شدن بدون نوبت در صف‌هاي انتظار برخي از رفتارهايي كه اموزش و پرورش به دنبال حذف ان در اجتماع است
اما این گزارش که وارونه ی گزارش قبلی در مورد چین می باشد . جالب است رژیمی که از آغاز شکل گیری اش با تشویق به جاسوسی میان اعضای خانواده همت گماشت و موجب اختلاف و عدم توازن محیط و رعایت فرهنگ خانوادگی شد . از سوی دیگر زمان دستگیری بطور جاروب کش همه خرد و کلان اعضای خانواده ها را دستگیر و روانه ی باز داشتگاه نموده است . بد تر اینکه اعضای خانواده و همسران را در جلوی چشمان همدیگر شکنجه و ... کرده است . بعلاوه با تفتیش عقاید تحمیلی همراه با فقر و اعتیاد تن فروشی موجب از هم پاشیده شدن مر کز کانون خانواده ها شده است . مهمتر اینکه در مدارس هم شیوه ی جاسوسی کردن از همدیگر و چگونه آماده ی مرگ شدن و به جبهه ی جنگ ضد ملی و ضد میهنی بر روی میادین مین جنگ رفتن و بعنوان یکبار مصرف کشته شدن با نوید وارد بهشت شدن داده است . به خصوص دانش آموزان مدارس را جذب بسیج مساجد و محله کرن تا در سرکوبگری خیابانی و دانشگاهی و ... حضور داشته باشند آموزش داده می دهد . از سوی دیگر گذشته از رفتار ناشایست و ضد انسانی که با آیت الله شر یعتمداری و منتظری و ... نموده است مسئولان سابق کشور را مورد بدترین اتهام و اهانت و توهین قرار می دهد. اما عجیب است که اکنون به چینی ها انتقاد کرده است که توی خیابان آب دهان می اندازند و هم دیگر را هل می دهند . برای همین دولت چین مجبور شده است که مسئولان آموزشی در مدارس چگونگی حذف آداب و عادات غلط را آموزش دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مسئولان آموزش و پرورش چين با اين اقدام به دنبال حذف آداب و عادت هاي غلط در بخشي از جامعه هستند. بر اين اساس تصميم گرفتند آموزش آداب معاشرت را براي همه دانش آموزان اين كشور به اجرا در آورند. آداب و رسوم، احترام به سالمندان و رفتار صحيح در هنگام غذا خوردن از جمله درس هايي است كه قرار است به دانش آموزان ابتدايي آموخته شود. بر اساس اعلام وزارت آموزش چين، دانش آموزان دوره راهنمايي به ويژه آداب مربوط به گفتگو،‌ آراستگي ظاهري و نحوه صحيح لباس پوشيدن و همچنين قوانين مربوط به مكالمه تلفني يا برقراري ارتباط از طريق پست الكترونيكي را خواهند آموخت. دانش آموزان دبيرستاني نيز قرار است قوانين مربوط به حضور در يك مجلس يا رفتار مناسب حين انتظار كشيدن در يك صف را ياد بگيرند. چيني‌ها در داخل و خارج اين كشور به داشتن رفتارهاي توام با سماجت معروف هستند. انداختن آب دهان بر روي زمين يا هل دادن ديگران و وارد شدن بدون نوبت در صف‌هاي انتظار برخي از رفتارهايي از اين دست به شمار مي‌روند.