روزی نامه حکومتی جمهوری دو شنبه 16آذر ماه سال 1388

نقد بررسی سرمقاله ی روزی نامه جمهوری " همسايه روسياه "

"سر مقاله نویس بر خلاف یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان تأکید بر بی اعتماد بودن روس ها پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر و پروژه ی هسته ای کرده است"

برخلاف ادعائی که قلم بر دست یادداشت روز نویس امروز در دروغ نامه ی کیهان کرده است و تأکید بر عدم پیوستن و حمایت نمودن روسیه در تصویب قطعنامه ی تحریم دیگر در شورای امنیت سازمان ملل نموده و افزوده است که رأی مثبت که روسیه در کنار چین در قطعنامه ی اخیر آژانش جهانی اتمی در کنار چین داد تا که مصوبه ی تحریم در شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا و اعضای گروه 5+1 به تصویب رسانیده نشود . زیرا که وی باور دارد این دو کشور حاضر نیستند تا که منافع خودشان با رژیم فاشیستی تروریستی کودتائی به مخاطره اندازند . اما سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی اینگونه تاریخچه ی عملکرد رو سیاه روسیه با کشور های همسایه ی خود چه در زمان تزار و قبل از انقلاب و چه پس از آن در دوران حکومت کشور مدعی شورا را به نمایش گذاشته است :

" روس ها هر چند سفيدپوست هستند اما در تعامل با همسايگان خود اين واقعيت را به اثبات رسانده اند كه روسياهند. تزارها با جنگ افروزي هاي مكرر بر اقوام مختلف قفقاز و آبخاز و قزاق و قرقيز و تركمن و تاجيك و ازبك و گرجي و حتي ايراني تاختند و تا سلطنتشان ادامه داشت اين تجاوزات هم ادامه داشت . با سقوط تزارها و استقرار حكومت كمونيستي در روسيه دوران جديدي از خون ريزي و ديكتاتوري آغاز شد و لنين و استالين به نام كارگران بي سابقه ترين تجاوزات را به حقوق انسان هاي مظلوم و محروم همجوار روسيه روا داشتند. سيبري به تبعيدگاه هركس كه حاضر به پذيرش مرام بي خدائي نبود شد و سوسياليسم بهانه اي شد براي استثمار مردان و زناني كه از تحولات جهان پيرامون خود بي خبر نگاهداشته مي شدند و مجبور بودند عليرغم كار شبانه روزي به پائين ترين سطح زندگي مادي قناعت كنند و از معنويت نيز بطور مطلق محروم باشند. در همان حال خروشچف به عنوان صدر هيات رئيسه اتحاد جماهير شوروي در كرملين كه گران ترين كاخ شرق بود زندگي مي كرد و برژنف بزرگترين كلكسيون اتومبيل هاي سواري جهان را براي خود فراهم مي ساخت و گورباچف در ويلاهاي ساحل كريمه به آب و هوا خوري مشغول بود. در جمهوري هائي كه تحت عنوان مجموعه شوروي پايه هاي اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي را بردوش مي كشيدند علي اف و رحمان اف و محكم اف و اسلام كريم اف و چند اف ديگر عملگي سوسياليسم را برعهده داشتند اما مردم اين باصطلاح جمهوري ها نه از مشورت سهمي داشتند و نه از جمهوريت . روزها را در كارخانه ها و مزارع به شب مي رساندند و شب ها را در خانه هاي فقيرانه اي كه گرما و سرمايش را دستگاه هاي حرارت مركزي جمهوري هاي تامين مي كردند و خورد و خوراكش را رئيس حزب كمونيست محل و رديف راديوي يك موجش و شبكه انحصاري تلويزيونش را كرملين مشخص مي كرد به صبح مي رساندند و روز از نو و همان روزي بخور و نمير از نو..."

ملای سرمقاله نویس در ادامه بدون آنکه به شرایط کنونی اشاره کند که فضای رعب و وحشت و خفقان در جامعه چگونه می باشد؟ یابگوید چرا در 22 خرداد برای اینکه رقیب مغلوب دوم خردادی ها کنار زده شوند دست به کودتای تقلباتی زده شد و چون کودتاگران از حمایت مردمی بر خوردار نیستند ،بطوریکه عممود و خیمه ی نظام و پشتیبان کودتاگران درخیابان مورد فریاد های ادامه دار مرگ بر دیکتاتور و اصل ولایت فقیه واقع می شود و تصویرش از سوی ناراضیان خشمگین بر زیر کشیده و لگد کوب می شود . از طرف دیگر چند هفته است که از ترس تظاهرات مشابه ضد حکومتی از سوی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در روز 16 آذر یعنی امروز بطورسبعانه ای فعالین دانشجوئی مورد تهاجم و سرکوب و باز داشت واقع شده اند که آشکارا نمود عینی نامشروع و ضد مردمی بودن رژیم کودتاگران فاشیستی تروریستی می باشد . ولی سرمقاله نویس با نا دیده گرفتن این شرایط و بی توجه شدن نسبت به تلاش مستر برای دسترسی به سلاح هست های با شیوه ی به در گفتن تا دیوار بشنود برای منتقلل کردن پیام به باند های مافیائی حاکم این چنین از حکومت جدا از مردم شوروی سابق و حمله به افغانستان گزارش داده و تشریح و تحلیل نموده است :


"پيدا بود كه چنين حكومتي دوام نخواهد آورد حتي اگر بر ارتش سرخ متكي باشد و به افغانستان لشكركشي كند و در خليج خوك ها با آمريكا بر سر حياط واشنگتن درگير شود. حكومت ها براي ماندن به مردم نياز دارند و بدون پشتوانه مردم حتي اگر بر زرادخانه اتمي هم تكيه كنند دوام نخواهند آورد. و چنين بود كه آمريكا با توسل به جنگ سرد كه ابزارش راديو بود و حماقت سردمداران مستبد و خودخواه و بي خبر كرملين توانست « اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي » را با آن دبدبه و كوكبه اش فروپاشي كند و آدم دائم الخمري همچون يلتسين را به جاي صدر هيات رئيسه آن شير بي يال و دم و اشكم بنشاند. "

بالاخره سرقاله نویس پس از مقدمه چینی و کالبد شکافی کردن اقدامات روس ها در زمان تزارها و پس از آن و نمایش دادن تاریخچه ای از هویت و ماهیت کار بردی فرصت طلبانه ی روس ها و اثبات عدم اعتماد کردن با روس ها، به شیوه ی تعامل شان با همسایگان خود به به خصوص به روش تنظیم رابطه اش با رژیم کودتائی حاکم بر ایران پرداخته است . یعنی اصل موضوع یا مناقشه ی مورد نظر همیشه باج و امتیاز گیری روس ها در مورد نیرود گاه اتمی بوشهر و پروژه ی هسته ای رابازنموده وبه مخاطب مورد نظر یعنی کودتا چیان حاکم وزد وبند چیان پشت پرده و باج و امتیاز دهندگان اینگونه اشاره کرده و پیام داده است :

"بازي هائي كه روس ها بر سر نيروگاه اتمي بوشهر در آوردند يك نمونه روشن است . از سال 1385 تا به حال هر روز وعده افتتاح چند ماه ديگر اين نيروگاه را شنيده ايم و هر بار به بهانه اي مجبور شديم باز هم صبر كنيم و هم اكنون نيز بعد از سفر اخير وزير انرژي اتمي روسيه به تهران هنوز نميدانيم اين نيروگاه چه وقت افتتاح خواهد شد! نمونه ديگر بازي رسوائي است كه در موضوع فعاليت هاي هسته اي ايران از روس ها مشاهده مي شود. آنها مثل هميشه مثل زمان تزارها و مثل دوران شوروي به دنبال امتياز گرفتن و تجاوز به حقوق همسايگان هستند. روس ها در سالهاي اخير بارها از ما امتياز گرفتند تا آمريكا را به امتياز دادن به روسيه تشويق كنند و سپس به آمريكا امتياز دادند تا ما را به امتياز دادن هاي بعدي وادار كنند. آنها عليرغم وعده هائي كه داده بودند در شوراي حكام آژانس به قطعنامه ضد ايراني راي دادند و حالا درحال مقدمه چيني براي تصويب قطعنامه چهارم ضد ايراني در شوراي امنيت سازمان ملل هستند. از روس ها با آن سابقه سياه تزاري و استاليني انتظاري بيش از اين نيست . اين ما هستيم كه بايد از اين وقايع عبرت بگيريم و به همسايه روسياهي كه هرگز قابل اعتماد نبوده اعتماد نكنيم . در جنگ تحميلي هم شاهد حمايت هاي بي چون و چراي مسكو از صدام بوديم و قبل و بعد از جنگ تحميلي نيز پرونده سياه روس ها پيش روي ما گشوده است . با اينحال چرا دستگاه ديپلماسي ما با درايت و تدبيري قابل قبول با اين همسايه روسياه مواجه نمي شود تمهيداتي كه قدرت هاي سلطه گر براي قطعنامه چهارم انديشيده اند بار منفي آنرا سنگين مي كند. چنين اقداماتي را نبايد كوچك و كم اهميت بدانيم . با بهره گيري از تجربيات گذشته مي توان تدابير مفيدي براي مقابله با اين توطئه ها انديشيد و به اجرا در آورد"

در خاتمه توجه داشته باشید هم دروغ نامه ی کیهان وهم روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی که هر دو متعلق به مدعیان اصول گرایان می باشند و وابسته به لوطی جماران هستند که وی حامی دولت نا مشروع دهم و پشتیبان پاسداران کودتاکرمی باشد که از طریق طرح کودتای تقلبات انتخاباتی – انتصاباتی و حذف رقیب مغلوب دوم خردادی ها پاسدار احمدی نژاد را رئیس جمهورقلابی کردند تا که سرپل و سکوی پرش پیش برنده ی یا هموار سازی اهداف پروژه ی هسته ای ودسترسی به سلاح هسته ای باشد که از سوی کودتا گران هدایت می شود . اما نه اینکه طبق روشنگری سر مقاله نویس برای دفاع از این اهدا ف هسته ای اذعان شده به به روس ها باج ها و امتیازات داده می شود ، بلکه به رقیب آن آمریکائیان نیز از طریق لابی ها و گفتگو ومذاکرات تسلیم طلبانه در پشت پرده امتیاز داده می شود تا هر طوری شده دسترسی به سلاح هسته ای امکان پذیر گردد . اما چون اکنون هر دو سیاست باج و امتیاز دادن ها با و زد وبند های پشت پرده با روس ها و آمریکائیان لو رفته و سوخته شده است . زیرا که دیگر سیاست پنهان کاری وقت کشی کردن مذاکرات هسته ای جواب ندارد . به ویژه پس از فاش شدن تأسیسات هسته ای فردو در قم که جای هیچگونه ادامه ی سیاست ادا و اطوار در آوردن های مسالمت آمیز بودن پروژه ی هسته ای وجود ندارد . از سوی دیگر چون جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی و انحصاری کردنش سخت با لا گرفته و علنی شده است . بنابراین موجب فاش شدن سیاست های تناقض آمیز ومچ گیری رقبا از هم و افشای سیاست ها هم دیگر شده است . مشروط بر اینکه بیگانه بودن مردم و فراموش شدن مطالبات شان نیز آشکارشده است.

هوشنگ - بهداد .

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880916/index.html

روزی نامه حکومتی جمهوری دو شنبه 16آذر ماه سال 1388