روزی نامه ی حکومتی جمهوری چهار شنبه 25 آذر ماه سال 1388

نقدو بررسی سرمقاله ی روزی نامه ی جمهوری " لايه هاي پنهان جنگ عراق "

"عجیب است عامل انفجارات و بمب گذاری و اقدامات تروریستی در عراق نه عوامل رژیم کودتائی که تونی بلر نخست و زیرسابق انگلیس است ! "

اکنون سرمقاله نویس ازموضع فرار به جلو وپاک کردن صورت مسئله و سیاست توبره و آخوری پیرامون انفجارات عراق قلم زنی کرده و علیه ی تونی بلرنخست وزیر سابق انگلیس تحلیل داده است که گذاشته ازاینکه نتیجه سلسله ی انفجاراتی می باشد که مرتبط با تلاق کردن عراق و نا امن و بی ثبات کردنش است که پس از اشغال نظامی عراق تا کنون ادامه داشته است که دیگر برای نه هیچ عراقی که ناظر بیطرف شک و ابهامی باقی نمانده است که اثر انگشت اتهام به سوی کدامین کشورهمسایه ی عراق است وچنگال خونین و جنایتکاران کدامین حاکمان ضد بشری در کار می باشد؟ . زیرا که طبق فتوای بنیانگذارشیادش جنگ افروزی برایش نعمت الی می باشد و صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در کشور های همجوار و منطقه جزو دیپلماسی رسمی اش می باشد . به خصوص اینکه پس از 30 سال تجربه و عملکرد حاکمانش ثابت شده است که تنها کشوری که منفعت و سود کلان از جنگ افروزی و بحران آفرینی و بی ثباتی منطقه برده است همین مدعیان حاکم بر ایران می باشند که اکنون سر مقاله نویس روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی که می داند اوضاع و احوال بحرانی داخل کشور چگونه می باشد و رشد تضاد و اختلافات درونی در راستای جنگ و نزاع و رقابت قدرت و ثروت چگونه می باشد و با چه جهت و کوشش و دسیسه و توطئه ای تلاش برای حذف رقیب مغلوب از سوی کودتاگران حاکم و غالب دنبال می شود؟ به ویژه اینکه برای عبورموقتی از بحران فراگیر حتی تصویر خمینی شیاد بنیاگذارش پاره و به آتش کشیده می شود تا که رقیب مغلوب را مقصر ومتهم نماید . البته که معلوم است که چه میزان چشم به صدور بحران و اخلال گری در امور داخلی عراق دوخته شده است . به خصوص اینکه نتایج انتخابات پارلمان عراق برای عواملش حیاتی و مهم می باشد .

بنابراین لوطی جماران و پاسداران کودتاگر پس از اینکه با دسیسه و تهدید های گوناگون نه موفق نشدند که زمان بر گزاری انتخابات پار لمان عراق را به تعویق بی اندازند ، بلکه اصلاح قانون انتخابات اخیر عراق به زیان مهره ها عواملش در عراق تمام شده است . لذا برای ناامن کردن بیشتر عراق بر اقدامات تروریستی و بمب گذاری و انفجارات در منطقه سبز بغداد افزوده شده است که زیر کنترل کامل دولت دست نشانده ی عراق نوری المالکی می باشد . برای همین قابل درک است که چرا فشار بر روی مجاهدین اشرف یا اپوزیسیون اصلی آورده می شود؟ چرا در روز تعیین شده برای تخلیه و جا به جائی مجاهدین اشرف که دولت نشانده ی عراق بیش از 50 خبر نگار خارجی را به بغداد دعوت کرده است تا که در کنار نیروهای امنیتی و پلیس و رسانه های تبلیغاتی دولت دست نشانده ی عراق که با خود رو ها و اتوبوس ها روانه اشرف و وارد آن می خواستند به شوند تا که شاهد باشندو گزارش تهیه کنندکه چگونه مجاهدین اشرف به حساب داوطلبانه می خواهند اشرف را ترک کنند و در هتل 5 های ستاره در بغداد اسکان داده شوند . تا سپس بهر کشوری که متقاضی می باشند اعزام شوند . اما قبل از این اقدام نا گهان انفجارات خود رو های بمب گذاری شده به وقوع می پیوند و گزارشگر اعزامی رژیم کودتاگران نامشروع و تروریستی و فاشیستی از عراق برای سیمای پاسدار ضرغامی گزارش تهیه و پخش می کند و مجاهدین را عامل این اقدام تروریستی می داند و نتیجه گیری می کند که چون مجاهدین اشرف مخالف حضور این خبر نگاران خارجی به اشرف بودند دست به این اقدام تروریستی زده اند. اما چون خبرنگاران خارجی با حمایت و کنترل پلیس و نیروهای امنیتی عراقی که هدایت می شدند وبدون هیچگونه مقاومت و ممانعتی با گشوده شدن درب های ورودی کمپ اشرف وارد اشرف می شوندو مصاحبه با برخی از ساکنان اشراف می کنند که حتی یک مورد هم وجود نداشته است که خواهان ترک اشرف باشد . با این حال سرمقاله نویس بطور وارونه پیرامون انفجارات اخیر بغداد این چنین گزارش داده است:

انفجارهاي ديروز بغداد كه دومين حلقه از سلسله انفجارهاي بعد از تصويب اصلاحات قانون انتخابات بود لايه هاي پنهان تر جنگ عراق كه به سردمداري بوش كوچك و توني بلر به راه افتاد را نشان داد. واشنگتن و لندن از قدرت گرفتن كساني كه حاضر نيستند همچون مهره ها در اختيار بيگانگان باشند و عراق جديد را به طرف استقلال ببرند مخالفند و تلاش مي كنند از چنين واقعه اي جلوگيري نمايند. « اين كاملا بي معني است كه شما وارد جنگ شويد و ندانيد كه قرار است تاواني بپردازيد. البته من با تمامي كسانيكه چيزي در عراق از دست داده اند همدردي مي كنم ولي شما مي دانيد كه من در نهايت بايد اين تصميم را مي گرفتم . امروز بسياري از آنها كه در عراق جنگيدند و فرزندانشان را از دست دادند به جنگ در عراق افتخار مي كنند! "

سرمقاله نویس در دنباله بدون آنکه به نقش همکاری سران رژیم جنایتکار در اشغال نظامی عراق از طریق جاسوس چند جانبه احمد چلبی اشاره ای کند . یا اینکه بگوید که چرا وزیر امور خارجه ی دولت فخیمه ی انگلیس چند روز قبل از اشغال نظامی افغانستان و عراق به تهران برای مشورت و همکاری سفر می کرد؟ یا اینکه کلامی از اقدامات جنایتکارانه ای که پس از اشغال نظامی عراق از طریق اعزام تروریست ها و سلاح و سپاه قدس و 9 بدر و سایر مزدوران و عوامل نفوذی رژیم کودتائی در عراق انجام شده است . اما این چنین از کار نامه ی سیاه تونلی بلر نخست وزیر سابق دولت فخیمه یاد کرده است :

"بايد از توني بلر نخست وزير بدنام انگليس پرسيد آيا كارنامه سياه اشغالگران در عراق واقعا افتخارآميز است آيا دستاوردهاي افتخارآميزي نصيب مردم مظلوم عراق شده است 1 3 ميليون نفر كشته 2 5 ميليون نفر معلول و از كار افتاده 4 ميليون نفر يتيم و بي سرپرست و 5 ميليون نفر آواره بهمراه يك ويرانه بنام عراق را مي توان دستاورد افتخارآميزي به حساب آورد آيا نخست وزير جنگ افروز انگليس مي تواند از نتايج تصميمات جنون آميز خود دفاع كند و آيا هيچ انسان منصفي بر اين اظهارات او صحه مي گذارد ! فراموش نكرده ايم كه توني بلر و دستيارانش در گزارشات « بكلي سري » سازمان هاي اطلاعاتي انگليس دستكاري كرده و با گنجانيدن واژه هاي رعب انگيز تلاش كردند مجلس عوام و ساير مراكز تصميم گيرنده را در مورد خطر رژيم بغداد فريب دهد و آنها را در مورد ضرورت حمله به عراق آنچنان نگران سازد كه همگي با تجاوز نظامي به اين كشور موافقت كنند. البته در ماههاي بعد محرز شد كه بلر در انگليس و بوش در آمريكا همه را فريب داده اند و با دستكاري اطلاعات طبقه بندي شده سعي كرده اند خواسته هاي خود را بر ديگران تحميل نمايند. اكنون بلر درخصوص علل و عوامل موثر در شروع جنگ موضع جديدي گرفته و مي گويد بخاطر منافع اسرائيل به عراق حمله كرده و حتي بدون پيدا شدن سلاحهاي كشتار جمعي هم بايد به عراق حمله مي شد. بلر در اظهارات اخير خود مشخصا به اين نكته اعتراف دارد كه موضوع ادعاي وجود سلاحهاي كشتار جمعي صرفا يك بهانه براي توجيه تهاجم نظامي به عراق و هدف اصلي آن انهدام ماشين جنگي عراق بوده است كه براي مقابله با انقلاب اسلامي در اختيارش قرار گرفته بود و اكنون با شكست آن طرح بايستي به كلي منهدم مي شد تا بعدا در اختيار معارضين صدام قرار نگيرد. امروزه اگرچه پرونده صدام بسته شده است ولي حاميان ديروز وي اكنون براي جلوگيري از خارج شدن مديريت عراق از اراده خود به باقيمانده هاي حزب بعث و گروه هاي تروريستي استعمار ساخته اي همچون القاعده متوسل شده اند. آنها مي دانند كه در فضاي امن عراق آنچه رخ خواهد داد به زيان بيگانگان و جنگ افروزان است . به همين جهت تروريسم را تقويت مي كنند تا مانع اين رويداد شوند"

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس چرا بدون آنکه توضیح دهد که سفر پاسدار انگلیسی علی لاریجانی رئیس بازار مکاره ی مجلس کمدی و دکوری و اتصابی هشتم به عراق برای چه بود ؟ چرا در این سفرهنگام دیدارش با نخست وزیر دست نشانده ی عراق تأکید اخراج سریع مجاهدین اشرفاز عراق کرد و این تقاضای دخالت گری درامور داخلی عراق در راستای چه اهدافی بوده است .؟ یا چرا پس از مخابره شدن خبر تصویب قانون اصلاح انتخابات پار لمانی عراق بلافاصله در منطقه سبز بغداد انفجارسهمگین بوقوع پیوست؟ مهمتر اینکه چرا سپس قبل از انفجار روزگذشته در بغداد تعداد120 اسیر زندانی عراقی پس از 21سال از زندان آزاد و روانه عراق شدند وچه ربطی به اولتیماتوم تعیین شده به زمان تخلیه ی و جابه جائی مجاهدین اشرف داشته است؟ یا اینکه چرا گفته نمی شودکه صدام حسین رئیس جمهورسابق عراق چرا از طریق مهره های دست نشانده انگلیس و درخدمت سران جنایتکار حاکم بر تهران درعراق محاکمه و به مرگ محکوم شد و چرا درست در روز عید قربان به آن طرزفجیع و ضد انسانی بر دار کشیده شد؟ چرا همین سناریو در عید قربان امسال برای پسر عموی صدام حسین موسوم به علی شیمیائی در روز عید قربان تکرار و اجراشد؟ اکنون سئوال است که کتمان کردن حقایق در راستای چه اهداف خبیث و ضد انسانی می باشد و درشرایطی که مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه ایران گیر شده است تا کی می تواند اینگونه وارونه گوئی و شامورتی بازی ها ادامه یابد؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880925/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری چهار شنبه 25 آذر ماه سال 1388