روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 23 آذر ماه سال1388

نقد وبررسی سرمقاله روزی نامه جمهوری حکومتی " لحظه فروپاشي رژيم مصر"

"گویا در ایران حکومت دمکراتیک و انتخابات آزاد وجود دارد که حکومت مصر غیردمکراتیک و موروثی متهم شده است "

عنوان لحظه فروپاشی رژیم مصر سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی گذشته از اینکه نوعی فرا فکنی کردن می باشد. از طرف دیگر یاد آور این داستان طنز است که گفته می شود روزی در کویر رگبار باران می زند در جای پای شتر کویری که گودالی ایجاد شده بود مقداری آب جمع شده و لانه ی مورچه ای را آب فرا گرفته بود . آنگونه که مورچه ای سراسیمه و دستپاچه شده از لانه ی آب گرفته ی خود بیرون زده و در حال فرار شتر را خطاب قرار داده و پرسش کرده بودکه مگر نمی بینی که سیل آمده است و دنیا را دارد با خودش می برد چرا تو تلاش نمی کنی تا که فرار کنی؟ شتر به مورچه پاسخ داده بود که دنیا سر جایش است و چیزی هم عوض نشده است جز اینکه مقداری باران آمده است چون لانه ی ترا آب گرفته وتو ترسیده ای پس تصور کرده ای که چون آب دارد ترا با خودش می برد بنا براین تصور کرده ای که سیل دارد دنیا را با خودش می برد .

اکنون داستان ادعای قلم بر دست یادداشت روز نویس می باشد که همچون مورچه لانه آب گرفته و سیل زده شده با پاک کردن صورت مسئله و تلاش بر مهار و یا انکار توفان و سیل بنیان کنی که در پیش روی می باشد با آدرس غلط دادن احساس کرده است که نه رژیم کودتاگران نامشروع و ضد مردمی در حال فرو پاشی نمی باشد ، بلکه وی با استخاره و جادو وجنبل و طاس اسطرلاب انداختن وبا نادیده گرفتن چگونه تصاویر خمینی شیاد و جانشین وی لوطی جماران از سوی مأموران در خدمت کودتاگر پاره و به آتش کشیده شده که از تلویزیون پخش شده است تا که بهانه ی فشار و سناریو وپرونده سازی علیه ی سران رقیب مغلوب باشد و فضای دستگیری و محاکمه کردن شان هموار گردد . وی معجزه آسا کشف یا پیش بینی کرده است که مصر در حال فروپاشی می باشد. زیرا کهوی بدون آنکه نقش و جایگاه و قدرت و اختیار لوطی جماران یا ولایت فقیه در ایرانرا نمایان کند که چگونه است ؟ یا اینکه توضیح دهد که چرا جنگ قدرت و ثروت و قبضه و انحصاری کردنش و پاک سازی حذف رقیب مغلوب آنگونه آشتی نا پذیر شده است که هرروز دسیسه و توطئه ی جدیدی از سوی کودتا گران حاکم برای تشدید حذف و باز داشت محاکمه کردن سران رقیب مغلوب تدارک و بر نامه ریزی و اجرا می شود . همچنین بدون آنکه اشاره به جنبش قدرتمند دانشجوئی و فریاد اعتراضی مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه که نه فقط سراسر ایران فرا گیر که در جهان طنین انداز شده است . بعلاوه گویا که بیش از 20 سال نمی باشد که پس از خمینی شیاد جانشین یکشبه همکاره شده و ولایتش موروثی نشده است؟ یا اینکه آیا گفته نمی شود که آقا زاده اش مجتبی جانشین ویشده است ؟ که تظاهرات کنندگان ناراضی و خشمگین میلیونی همچون مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای که نثار ولی فقیه توی خیابان ومحطو فضای دانشگاه هاکرده و می کنند سهم آقا زاده اش هم که نقش کلیدی در کودتای تقلباتی 22 خرداد داشته است با فریاد مجتبی بمیری رهبری را نبینی اهدا نکردند که اکنون سر مقاله نویس از موضع کتمان کردن حقایق و عوامفریبی اینگونه از قدرت اخوان المسلین و موروثی کردن قدرت و فروپاشی مصر لغز خوانی کرده است :

"ر صحنه پرابهام و غيرشفاف سياسي مصر يك نكته روشن و صريح قابل مشاهده است و آن اين است كه مردم مصر از امثال مبارك متنفرند و ديگر حاضر به تحمل رژيمي كه وابستگي ها سرسپردگي سركوبگري و خيانت جز عناصر تشكيل دهنده ماهيت آن است نمي باشند. واگذار كردن حكومت به فرزند وي مي تواند جرقه اي براي آغاز اين انفجار باشد."

سرمقاله نویس مدعی و طلبکار در ادامه ی تحلیل موروثی شدن قدرت و عدم شرایط وضعیت دمکراتیک در مصر آنگونه کشدار و غلیظ سخن گفته است که انگاری هر که نداند تصور می کند که مدعی هم در یک کشور دمکراتیک با بر گزاری انتخابات آزاد ونه انتصابات تقلباتی مقیم است یا به سر می برد و هم خودش نیز مدافع حکومت دمکراتیک می باشد که این چنین تحلیل از قبضه کردن قدرت در 30 سال گذشته از سوی حسنی مبارک در مصر قلم فرسائی کرده است :


" واقعيت اين است كه رژيم مبارك در طول نزديك به 30 سال سلطه بر مصر تمامي مناصب و مراكز قدرت را در انحصار خود در آورده و به اين علت انتقال دمكراتيك قدرت تقريبا غيرممكن است .
درحال حاضر رقبايي كه براي جمال مبارك مطرح هستند عبارتند از عمروموسي دبيركل كنوني اتحاديه عرب محمد البرادعي دبيركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي و همچنين عمر سليمان رئيس سازمان اطلاعات مصر. گرچه عمده اين افراد گرايشات غربي دارند و مورد تاييد آمريكا مي باشند ولي آنچه درحال حاضر مطرح است اين است كه مردم مصر هرگز گزينه ديگري را بر مبارك و افراد منتسب به وي ترجيح مي دهند. انزجار عمومي از رژيم مبارك رويداد تازه اي نيست بلكه از همان آغاز حكومت وي و سياستهاي خائنانه و ذلت بارش كه باعث تحقير ملت مصر شد ادامه داشته است .ابعاد سياستهاي خائنانه رژيم مبارك در طول 30 سال گذشته به داخل مرزهاي مصر محدود نمانده بلكه بر كل منطقه و بر سرنوشت فلسطين نيز تاثير گسترده اي داشته است . اقدام انورسادات رئيس جمهور سابق مصر در انعقاد پيمان ذلت بار سازش با رژيم صيهونيستي و ادامه اين خط مشي توسط مبارك ضربه بسيار سنگيني بر آرمان آزادسازي فلسطين اشغالي گذاشت و با ايجاد تفرقه در صفوف متحد ضد صهيونيستي ملتهاي منطقه خدمت بسيار بزرگي را به رژيم صهيونيستي نمود. از اينرو اضمحلال اين رژيم كه نشانه هاي روشن آن پديدار گشته است مي تواند ضربه بزرگي نيز بر اردوگاه صهيونيستي وارد سازد و موجبات قدرتمند شدن جبهه ضد صهيونيستي در منطقه گردد.

درخاتمه اینکه معلوم نیست برای چه قلم زن سر مقاله نویس و مدعی منتقد غیردمکراتیک و موروثی بودن قدرت در مصر معرکه گیری کرده است واز انزجار عمومی مصر نسبت به حکومت و زمام داری حسنی مبارک رئیس جمهور مصر گفته و به خیانت متهمش کرده است که چرا رابطه با آمریکا و اسرائیل دارد؟ چگونه است که قلم این مدعی آنگونه چرخش نداشته است تا که با نیم نگاهی به مسائل داخل کشور اشاره کند که اوضاع و احوال چگونه می باشد ؟مردم ناراضی و خشمگین روز ها توی خیابان ها به خصوص مادران شهدا و عزاداران و زندانیان معترض در جلوب درب زندان اوین یا پارک ها و شب ها در پشت بام خانه ها چه فریاد می زنند؟ همینطوردانشجویان در دانشگاه ها چه می گویند و در روز16 آذر که روز دانشجو نا میده شده است به جای رهنمود و تجویز فرمایشی مرگ بر آمریکا گفتن چه شعارهائی در چنین روزی فریاد زدند؟ برای چه سر مقاله نویس به اینگونه حرکت های اعتراضی اشاره نکرده است؟ یا اینکه چرا توضیح نداده است که چرا در راستای جنگ قدرت و ثروت و حذف رقیب مغلوب سناریو وتوطئه ی پاره و آتش زدن تصاویر خمینی شیاد و جانشین وی خامنه ای یا لوطی جماران طراحی و سپس ازسوی تلویزیون بعنوان اهانت به خمینی شیاد پخش شد؟آنگاه با ارائه ی یک تحلیل مقایسه ای با شرایط مصر غیر دمکراتیک متهم شده وشرایط کودتائی حاکم بر ایران دست به نقالی بزند و موضع ضد آمریکائی اتخاذ نماید تاکه معلوم شود وی ریگی بر کفش خود ندارد و با آویزان شدن به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و دخالت گری در امور داخلی عمدی در مصر تلاش برای تروریسم و صدور و عبور از بحران های مرگ آفرین نکرده است ؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880923/index.html

روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 23 آذر ماه سال1388