چندگزیده خبر و مقاله ی 20 آذر ماه سال 1388

بازداشت 70 دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد پس از تجمع 16 آذر

گویا هنوز ضریب حساسیت پیرامون یکی از مهره های اصلی دخالت گر در طراحی کودتای 22 خرداد همچنان بالاست . زیرا تا دانشجویان معترض دانشگاه فردوسی مشهد در روز 16 آذرفریاد زدند مجتبی بمیری رهبری را نمیری اینگونه از سوی اراذل و اوباش وحشی و چماقدار و لباس شخصی های دژخیم وابسته به آقازاده ی لوطی جماران مورد تهاجم و بازداشت واقعشده اند؟

پس از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روز 16 آذر، 70 دانشجوی این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.به گزارش خبرنامه امیرکبیر در روز 16 آذر از ساعت 12 تا 15 تریبون آزادی در آمفی تیاتر کانون های فرهنگی هنری دانشگاه با موضوع "انتخابات و تاثیر آن بر رفتار مردم" برگزار شد. از آغاز تریبون آزاد دانشجویان معترض که تعداد آن ها به 400 نفر میرسید و پشت درهای آمفی تیاتر مانده بودند شروع به سردادن شعارهایی همچون "کروبی بت شکن بت بزرگ رو بشکن"، "مجتبی بمیری رهبری را نبینی"، "دولت کودتا استعفا استعفا" و .... کردند. در مقابل حدود 40 نفر از نیروهای بسیجی شروع به دادن شعارهایی همچون "مرگ بر منافق" نمودند. بعد از اتمام تریبون آزاد دانشجویان معترض که اکنون تعدادشان به 2000 نفر رسیده بود علی رغم هشدارهای سید موسوی معاون فرهنگی دانشگاه مبنی بر غیرقانونی بودن تجمع، تجمع و راهپیمایی گسترده خود را در محیط دانشگاه آغاز کزدند. دانشجویان با حرکت در مسیر بین خوابگاه تا در شمالی دانشگاه به سر دادن شعارهایشان پرداختند.در درب شمالی دانشگاه، دانشجویان پرچم سبزی را بر فراز درب اصلی دانشگاه نصب کردند.در انتهای تجمع تعدادی لباس شخصی غیر دانشجو به نیروهای بسیجی اضافه شدند و شروع به درگیری و ضرب و شتم دانشجویان نمودند. همچنین 70 نفر از دانشجویان در حین خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصیها بازداشت شدند تا این لحظه 57 نفرشان آزاد شده اند و 13 نفرشان کماکان در بازداشت بسر میبرند.دانشجویان بازداشتی جزو فعالین دانشجویی دانشگاه نبوده اند و به نظر می رسد نیروهای امنیتی به منظور ایجاد جو ترس و انفعال در دانشگاه دست به چنین بازداشت گسترده ای زده باشند

دستگیری 204 نفر از 200 نفر !

این گزارش دروغ محض است . زیرا جا ئیکه تعداد 70 دانشجو یان دانشگاه فردوسی مشهد گزارش شده است که بازداشت شدند .چگونه می توان قبول کرد که فرمانده انتظامی تهران ادعای باز داشت 204 در 16 آذر را کرده واقعی باشد ؟ به خصوص اینکه دروغ زمانی فاش می شود که آمار حضور دانشجویان معترض در روز 16 آذر 2000 نفر ارائه شده است و یک آخوند حکومتی دیگر آمار را 1500 تبدیل به 200 نفر شدهاعلام کرده است . این یاد اینجمله ی قصار است که یکی گفت 100 دفعه گفتم با من شوخی نکن حالا این ده دفعه که میگم شوخی مکن.

ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 204 تن در جریان تجمعات روز 16 آذر ماه خبر داد. سردار رجب‌زاده در رابطه با آمار دستگیری‌های پلیس در روز «16 آذر ماه» اظهار كرد: ماموران پلیس در روز 16 آذر 165 مرد و 39 زن را دستگیر كردند كه افراد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی و وضعیت آنها در دست بررسی قرار دارد. وی ادامه داد: در روز 16 آذر حدود 2 هزار نفر به صورت پراكنده در اطراف دانشگاه تهران، خیابان‌های انقلاب، چهارراه ولیعصر(عج) و خیابان تقاطع خیابان ولیعصر(عج) با خیابان بزرگمهر حضور یافتند كه با توجه به گسترش واحدهای پلیس به این افراد هیچگونه اجازه تجمع داده نشد.ایلنا: ابراهیمیی نماینده مجلس و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد: در روز 13 آبان پیش از 1500 نفر نبودند و در 16 آذر نیز بیش از 200 نفر هم نشدند. متبع : نوانديش

عربستان متهم انفجارهاي بغداد

http://www.fararu.com/vdchwknx.23n--dftt2.html

این ادعای صورت مسئله پاک کردن و آدرس غلط دادن و ردگم کردن دالت پاسداران و سپاه قدس و بدر و سفیر پاسدار تروریست محمد حسن قمی در بغداد است . زیرا که اینان نقش اصلی در انفجارات خیر بغداد داشته اند اکنون از موضع فرار به حلو از طریق عوامل نفوذی و خریداری شدهر عراق خمچون نوری المالکی دست نشانده با متهم کردن عربستان که ادامه لو رفتن دخالت گری پاسداران در اغتشاش و آشوب یمن می باشد که نوعی تلاش مذبوحانه یبرای دست داشتن سپاه پاسداران در این انفجارات بغداد می باشد .

رییس مرکز رسیدگی به ائمه جماعات روشنگری می کند با یک حركت حسيني، عقبه فتنه را جمع می کنیم

http://www.fararu.com/vdcc10q1.2bqem8laa2.html

با کدام یا حسین گفتن ! اگر توان سوء استفاده کردن ابزاری از دین ومحمد و علی و حسین هنوز وجود داشت نیاز به لورفتن و فریاد مرگب ر دکیتاتور و خامنه و دولت مردم مردم فریب و آتش زن تصاویر منحوس لوطی ماران و خمینی شیاد نبود . این ادعا نمایانگر به ضرب سیلی صورت سرخ کردن و از ترس بر زیر آواز کوچه باغی سر دادن می باشد که این آخوند گیج و منگ و نشئه و هذیان گو ادعایش را کرده است.

صفار: روزنامه همشهری زمینه ساز جنگ نرم

http://www.fararu.com/vdci35ap.t1aqy2bcct.html

تلاش پاسدار محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ سانسور و خفقان و تفتیش عقاید ارشاد دولت نهم برای انتقام گرفتن از پاسدار قالیباف شهر دار تهران که رقیب پاسدارگماشته احمدینژاد است و این ادعا یک نوع مقدمه چینی کردن برای توقیف روز نامه ی همشهری وابسته به شهر داری تهران است .

سروش : چرا فقط من متهم هستم ؟

ضمن اینکه سروش راست می گوید که چرا این یکی می بایست متهم شود . ولی چرا سروش به نام 6 عضو دیگر انقلاب ضد فرهنگی اشاره نکرده و نگفته است که نقش اینان در آن شورا چه بود و اکنون چکاره می باشند؟

خبرگزاري آريا- عبدالکريم کريم سروش گفت: شما هيچ گاه از خودتان پرسيده ايد که چرا فقط يک نفر بنام سروش متهم است .به گزارش آريا ،سروش که با تلويزيون بي بي سي فارسي گفتگو مي کرد در پاسخ به سوالي درباره نقشش در انقلاب فرهنگي وبسته شدن دانشگاه ها اظهار داشت : ستاد انقلاب فرهنگي 7 عضو داشت ، اما يکي از پروژه ها براي بدنام کردن من که جزو مخالفان حکومت بودم اين است که تمام گناهان نکرده انقلاب فرهنگي را به گردن من بيندازند.وي افزود : اين را سوال ر مطرح مي کنند اما هيچ گاه از پاسخ هاي من قانع نمي شوند و دوباره در اين شيپور مي دمند .در حالي که هيچکس تا بحال گريبان جلال فارسي را نگرفته است .

سرمقاله آفتاب یزد درخصوص مجید توکلی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=13185

در بخشی از سر مقاله ذروز نامه ی آفتاب یزد مورخ 19 آذر پیرامون نظر جدید آخوندمحمد صادق لاریجانی رئیس جدید انتصابی قوه ی قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض در مقاله ی خود به نکات و مقایسه ی سئوال بر انگیز و قابل تأملی اشاره کرده است . از جمله به پخش تصویر زنانه با مقنعه و چادر سیاه و صورت ریش دار مجید توکلی دانشجوی اشاره نموده که با ضرب و شتم باز داشت شده است و با پخش کردن تصویرش از سوی دستگاه پشم وشیشه ی پاسدار ضر غامی که گویا مرتکب جرم هم شده که با لباس و شمایل اسلامیاقدام به این عمل کرده است . آگاه سناریوپردازان و صحنه گردانان پشت پرده را افشا کرده است که چرا لا اقل باحقه های کامپیوتری ریش توکلی را برایش نتراشیده اید تا که خیلی آسان شناسائی و معلوم نشودکه مرد است که در لباس زنانه استتار شده است ؟ البته این پرونده و صحنه سازی کردن باپخش از تلویزیون آنسوی توطئه ی تدارک دیده شده پخش پاره کردن و آتش زدن تصویر مشترک خمینی شیاد و لوطی جماران از سیمای تلویزیونی پاسدار ضرغامی است که ادامه ی جنگ روانی تبلیغاتی علیه ی رقیب مغلوب دوم خردادی ها می باشد . بهر حال سر مقاله نویس روز نامه ی آفتاب یزد پیرامون نظرات آخوند محمد صادق لاریجانی پخش و نمایش تصویر مجید توکلی و سو ءاستفاده ی ابزاری و تبلیغاتی از دین در راستای اهداف مشخص کردن خطاب به آخوند محمد صادق لاریجاتی اگر چنانچه بر فرض اثبات موضوع لباس زنانه ی اسلامی پوشیدن از سوی مجید تکلی جرم است و پس از مقایسه کردن سایر اعمال مسئولین سوء گر از نام دین و اسلام با پرسش کردن نتیجه گیری نموده است که تکلیف مسئولینی که برای فرار از پاسخ دادن به مطالبات مردم دین را ابزار قدرت و حفظ آن کرده اند چیست؟ آنگاه از رئیس دستگاه قضائیه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض خواسته است اگر چنانچه قرار است دست به اقدامی جدید در ایندستگاه زده شود می بایست نسبت به این عملکرد متناقض مسئولین پاسخگو باشد ؟

همزمان با اين اظهارات، چند خبرگزاري و سايت خبري كه به حمايت از دولت مشهور هستند، تصاويري مشكوك از يك دانشجوي دستگير شده در روز 16 آذر منتشر كردند. البته اين تصاوير به اندازه كافي گويا بود و با نخستين نگاه، غيرقابل اتكا بودن آن آشكار مي‌شد. كساني كه تصاوير اين دانشجو را با لباس كامل زنانه -مقنعه، مانتو و چادر- به نمايش گذاشتند ظاهرا فرصت كافي در اختيار نداشتند تا با استفاده از حقه‌هاي كامپيوتري، صورت او را اصلاح كنند تا تصاوير آنها، كمي قابل باور به نظر برسد! اما نكته مهمتر آن است كه چگونه تصاوير يك متهم قبل از آنكه جرم او در محكمه‌اي ثابت شود، از چند خبرگزاري و سايت خبري ويژه، سر در مي‌آورد؟ آيا اين كار و همزماني آن با دفاع تلويحي يك مقام قضايي ‌‌از پخش دادگاه‌هاي مقدماتي، نشانه نااميد كننده‌اي از برگشت برخي مصلحت‌انديشي‌هاي غيرموفق به دستگاه قضايي نيست؟نكته ديگري كه در مورد دانشجوي دستگير شده و تصاوير مشكوك منتسب به او وجود دارد آن است كه به فرض صحت تصاوير و درستي اقدام چند سايت خبرساز، جرم اين دانشجو سوءاستفاده از يك پوشش اسلامي براي فرار از دست قانون و ماموران قانون است. اگر اين اتهام تا اين حد سنگين است تكليف كساني كه از همه مقدسات و ارزش‌ها به عنوان »پوشش« براي فرار از پاسخگويي در برابر مسئوليت‌ها و قانون‌شكني‌هاي خود استفاده مي‌كنند، چيست؟ اگر قوه قضائيه انتشار تصاوير منتسب به يك دانشجوي بازداشتي را قبل از اثـبـات جـرم، مـجـاز مـي‌شـمـرد و اگـر قرار است برخي مصلحت‌سنجي‌ها مجوزي براي درنظر نگرفتن قوانين مربوط به محاكمات - انتشار تلويزيوني اتهام‌هاي اثبات نشده- باشد آيا رئيس قوه قضائيه تصور نمي‌كنند در اين زمينه، اولويت با كساني است كه اتهام آنها نه سوءاستفاده از پوشش زنانه بلكه پوشش قرار دادن بالاترين ارزش‌هاست و اتهامات مربوط به قانون شكني و آماردهي‌هاي غلط آنها، به موضع اجماعي بـسـيـاري از صـاحـب‌نظران در دو جناح- و حتي برخي دستگاه‌هاي نظارتي وابسته به قوه قضائيه- تبديل شده است؟