چندگزیده خبر مورخ 13 آذر ماه سال 1388

هدیه سپاه به دانشجویان در 16 آذر

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=97287

گفته می شودسالی که نکوست از بهارش پیداست . ماستی که ترش است ا ز تغارش پیداست . هم تجربه ی بیش از 30 سال گذشته ی اقدامات جنایتکارانه ارگان ضد مردمی وجنگ افروزانه فاشیستی تروریستی کودتائی پاسداران و بسیج چماقدار زائده اش مشخص است .هم عملکرد 3-4 هفته گذشته که چگونه با فعالان دانشجوئی دانشگاه های ایران بر خوردشده است به خصوص ربودن و کشتن دانشجوی کردی دانشگاه یاسوج امیر ارسلان اسلامی ثابت کرده است که معنی گل هدیه دادن در روز 16 آذر به دانشجویان از سوی این ارگان آدمکش تروریست چه معنی دارد . یعنی اینکه گلوله و سکوب و ضرب و شتم و تهاجم وحشیانه است .

فرمانده سپاه استان تهران: در روز 16 آذر به دانشجويان گل هديه مي‌دهيم به گزارش ايرنا، فرمانده سپاه سيدالشهدا استان تهران در خصوص آنچه "تحرکات اغتشاشگران " در دانشگاه‌ها در روز دانشجو ناميد گفت: تدابير ما تدابيري فرهنگي است و قصد داريم در اين روز به دانشجويان در دانشگاه‌هاي سراسر کشور به‌خصوص استان تهران گل هديه دهيم.سرتيپ علي فضلي ادامه داد: وظيفه سپاه مقابله با جنگ نرم است و برنامه داريم تا دانشجويان را به مناطق عملياتي با کاروان‌هاي راهيان نور فرستاده تا با رشادت‌هاي رزمندگان دفاع مقدس آشنايي پيدا کنند.

تكذیب آمار احمدی نژاد توسط وزیر خودش

عجیب اوضاع شیر تو شیر و خر وخر شده است که اکنون خواهر زاده هم ر در روی داعی خالی بند و دروغ گویبیارزش شده ایستاده و پته وی را بر روی آب ریخته و افشا و رسوایش کرده است

آینده : در حالی كه دكتر احمدی نژاد دوشب قبل در گفتگوی زنده تلویزیونی اظهار كرد:تولید كشور با 40 درصد ظرفیت كار می كند، وزیر صنایع روز پنجشنبه این آمار را دروغ و ساخته و پرداخته عده ای مغرض دانسته است.در این حال علی اكبرمحرابیان كه پیش از این نیز به دلیل نارضایتی صنعتگران از وی توسط دكتر احمدی نژاد در سفر سمنان از همراهی با وی درهلی كوپتر محروم شده بود, در اصفهان آمار اعلام شده توسط احمدی نژاد را دروغ و ساخته عده ای مغرض دانست. وی این موضع را زمانی گرفت كه یكی از نمایندگان در این جلسه به آمار مذكور اشاره كرد.

ایران سرکوبی ها را به ايرانيان خارج از کشور نيز تعميم داده است

واقعاً رژیم ضد بشر و نامشروع و کودتائی که حاکمیت نظامی و خفقان و سرکوب را در سراسر جامعه تحمیل کرده است . به خصوص در دانشگاه ها که روزی نیست چندین گزارش خبری بازداشت و اخراج دانشجوئی مخابره نشود . از سوی دیگر اکنون نیز گزارش شده است که دامنه ی سرکوب و تهدید به برون مرز منتقل شده است. آیاهنوز مشروعیت دارد که هنوز غرب دست از سیاست کثیف و خائنانه ی مماشات گرایانه ی اجارت نفت و خون خود بر نمی دارد؟

صدای آمریکا : وال استريت جرنال زير عنوان «سرکوبی ايرانيان به خارج تعميم داده شده است» در گزارشی از نيويورک می نويسد يک جوان ايرانی تبار آمريکائی بنام کوشا ميگويد واکنش اوليه او به ایميلی تهديد آميز، ناديده گرفتن آن به عنوان يک شوخی احمقانه بود. ایميل به اين دانشجوی بيست و نه ساله رشته مهندسی اخطار ميداد که اگر انتقاد از ايران را در فيس بوک متوقف نکند بستگانش در تهران آسيب خواهند ديد. دو روز بعد مادرش تماس ميگيرد. ماموران امنيتی پدرش را در خانه اش در تهران بازداشت و تهديد کرده بودند که پسرش ديگر نمی تواند بی خطر به ايران بازگردد. کوشا، که خواسته است نام کامل او برده نشود، ميگويد وقتی آنها پدرم را بازداشت کردند فهميدم که ایميل شوخی نبود.وال استريت جرنال می نويسد ايران در ماه های اخير، برنامه آزار و ارعاب را در مورد ايرانيان خارج ازکشور به اجرا گذاشته است، و قانون گذاران سابق ايرانی و اعضای سابق نيروهای امنيتی پاسداران انقلاب که برنامه را می شناسند ميگويند فقط ناراضيان سرشناس هدف آن نيستند، بلکه اين برنامه در سطحی جهانی و عليه تمامی کسانی اجرا ميشود که از رژيم انتقاد ميکنند. به گفته آنها، بخشی از اين برنامه، رديابی فعاليت های ايرانيان در فيس بوک، تويتر و يوتيوب در سراسر جهان، و شناسائی آنان در جريان اعتراض های اپوزيسيون در خارج از کشور است.وال استريت جرنال می نويسد مصاحبه هائی که با حدود نود ايرانی مقيم خارج شامل دانشجويان، زنان خانه دار، پزشکان، حقوقدانان و بازرگانان در نيويورک، لندن، دوبی، سوئد، لس انجلس و جاهائی ديگر به عمل آمده است نشان ميدهد کسانی که از رژيم ايران در رسانه های اينترنتی و يا تظاهرات انتقاد ميکنند با تهديدهائی برای ساکت ساختن شان مواجه ميشوند.

"رئیس دولت کودتا بدون اعلام قبلی در دانشگاه اصفهان حضور یافت"

پاسدار گماشته احمدی نژاد از ترس تظاهرات وفریاد مرگ بر دیکتاتور کوتوله از سوی دانشجویان در دلنشگاه اصفهان همچون قاچاقچیان بطور پنهانی و اطلاع قبلی دزدکی وارد این دانشگاه شده است تا برای برای دیگر ثابت کند کهتا چه اندازه آمار 25 میلیون قلابی ساخته شده کودتا گران پاسداران در 22 خرداد وارونه و دروغین می باشد؟

در پی پاسخ واضح روز چهارشنبه مردم اصفهان به رئیس دولت کودتا در میدان نقش جهان، وی صبح امروز، بدون اعلام قبلی برای جلسه‌ای در دانشگاه اصفهان حاضر شده است.به گزارش موج سبز آزادی به نقل از فعالان دانشجویی در اصفهان، نه تنها دانشجویان بلکه حتی بسیاری از کارکنان ارشد دانشگاه نیز از برنامه حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه اصفهان بی‌خبر بوده‌اند. در این جلسه که در ساعت 8 صبح برگزار شده است جمعی از افراد دست‌چین شده برای دیدار با رئیس دولت کودتا حضور داشته‌اند.به اظهار شاهدان عینی در سخنرانی دیروز احمدی‌نژاد، پس از 4 ساعت تاخیر در برنامه سخنرانی و با وجود برنامه‌ریزی‌های قبلی، تبلیغات فراوان و اعزام دانش‌آموزان و نیروهای بسیجی تنها حدود 7 الی 8 هزار نفر گرد آمده بودند.

برگزاری محاکمه 5 دانشجوی دانشگاه یاسوج در دادگاه عمومی

این محاکمه کردن یک مورد دیگر وحشت از دانشجویان معترض و ناراضی و فرار به جلو وپاک کردن صورت مسئله است . زیرا زمان زیادی ز ربودن وکشته شدن دانشجوی این دانشگاه امیر رسلان اسلامی کرد اهل خوی نمی گذرد که ا کنون به جای رسیدگی عاملان قتل این پرونده ولی در عوض برای زهر چشم گرفتن دست به اینگونه اقدام جنایتکارانه زده شده است؟

شبکه جنبش راه سبز (جرس): محاکمه پنج تن از دانشحویان فعال دانشگاه یاسوج روز گذشته در شعبه 104 دادگاه عمومی این شهر برگزار شد.به گزارش جرس، امین خسروی، شهرام خادم، حسین موسوی، محمد باقر حسینی و منصور یعقوب زاده دانشجویانی هستند که در جریان حوادث پس از انتخابات دستگیر شدند. این دانشجویان در تجمع اعتراض آمیز 24 تیرماه یاسوج توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی دستگیر و به زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند.این دانشجویان پس از یک ماه تحمل در زندان با قرار وثیقه آزاد شدند. روز گذشته در جریان محاکمه پس از قرائت کیفرخواست از سوی دادستان، دانشجویان دفاعیات خود را ارائه کردند.قرار است دادگاه آینده این پنج دانشجو در طی یکماه آینده برگزار شود.