روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 22 خرداد ماه سال 1388

نقد وبررسی سرمقاله روزی نامه ی جمهوری " پيامدهاي تاخير در ارائه لايحه بودجه "

" مگر کوسه و ریش پهن می شود؟ "

مگر می توان از رئیس جمهوری که با کودتای تقلباتی رئیس جمهور شده است که نه مشروعیت ندارد ، بلکه به جز هنر دروغ و خالی بندی و تخصص در عوامفریبی کردن و تر دستی ردانه به سبک حوزوی و پاسداری ادعای ساده زیستی و عاشق خدمتگزاری به مردم داشتن به خصوص اینکه بیش از 330 میلیارد دلار نفت در 4 سال گذشته را حاضر نیست حتی پاسخ دهد چگونه و کجا هزینه کرده است؟ یا اینکه پس از منحل نمودن سازمان مدیریت بر نامه ریزی و بودجه کشور را منحل کرد ودر جمع خودی ها اعتراف کرد که باور به تئوری های اقتصادی ندارد . از سوی دیگر باسیاست پولی رشد حجم نقدینگی در بازار را آنگونه افزایش داده است و ارزش پول کشور را بی اعتبار کرده است که روند رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر و بیکاری در جامعه مهار ناپذیر شده است . بعلاوه سیاست اقتصاد وارداتی 3 برابر بیش از صادرات را با فعال کردن سیاست اقتصاد وواسطه گری و دلالی وانگلی باند های مافیائی را جایگزین حمایت و تقویت سیستم اقتصادی و تولیدات صنعتی و کشاورزی داخلی کرده است . خلاصه وابستگی را خود کفائی جازده است . از سوی دیگر بدون مجوز و نظارت بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی مجلس چپ و راست دستبرد به خزانه ی دولت و حساب ذخیره ی پس انداز ارزی زده است .به ویژه اینکه با افزایش کسری بودجه مواجه می باشد . می توان از چنین دولتی توقع داشت که هم انتقاد پذیر باشد . هم اینکه برنامه ریزی مدون و اصولی برای لایحه بودجه داشته باشد و به موقع تحویل بازار مکاره ی دکوری و کمدی و انتصابی مجلس هشتم بدهد تا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل واقع شود .

جالب تر اینکه وقتی که سر مقاله نویس خود اعتراف به جنگ و دعوای میان دو نهاد ارتجاعی و ضد مردمی دولت و مجلس در رژیم نامشروع کودتائی می کند.زیرا که اذعان می دارد دولت نامشروع دست به گرو کشی علیه ی بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم زد است و تأکید کرده که دولتاصرار دارد تا وضع تصویب لایحه هدفد کردن یارانه ی دولت در این بازار مکاره مشخص نشود. دولت بطور عمدی از ارائه ی ی لایحه ی بودجه ی سال آینده به بازار مکاره هشتم امتناع می ورزد . باز هم چه انتظار معجزه گری از این دولت نا مشروع دهم و نامشروع تر از آن رژیم کودتائی پاسداران می رود ؟ در صورتیکه خود سرمقاله نویس منتقد پیرامون جنگ و نزاع قدرت نهاد های مدعی اصول گرائی قوه ی مجریه و مقننه اینگونه گزارش و تحلیل داده است :

" به نظر مي رسد دولت در پي حساسيت و اصرار ويژه اي كه بر تصويب لايحه هدفمندي يارانه ها در مجلس دارد ارائه لايحه بودجه سال آينده را به پس از روشن شدن تكليف اين لايحه در مجلس شوراي اسلامي موكول كرده است ; اين درحالي است كه بنابر رويه مرسوم هر ساله و آئين نامه مجلس دولت ها موظفند لوايح بودجه سنواتي را نهايتا تا نيمه آذر ماه هر سال به مجلس ارائه دهند. با اين حال و با گذشت حدود يك هفته از اين موعد خبري از لايحه بودجه سال 89 نيست و اينگونه كه از شواهد و قرائن پيداست دولت با توجه به اخباري كه از سوي مسئولان تدوين بودجه منتشر مي شود به اين زودي لايحه بودجه را به مجلس ارائه نمي كند. بر آگاهان امر و ناظران حوزه اقتصاد كشور و بيش از همه بر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روشن است كه تاخير در ارائه لايحه بودجه و تعجيلي كه در بررسي آن در مجلس گريزناپذير مي شود چه پيامدهايي براي برنامه دخل و خرج كشور به دنبال دارد. از اين مسئله مهمتر سخناني است كه از سوي نمايندگان و مسئولان دولتي مبني بر تاخير تعمدي در ارائه لايحه بودجه و موكول كردن اين مسئله به تصويب لايحه هدفمندي يارانه ها با ايما و اشاره بيان مي شود. اين رفتار از آن جهت مهم و درعين حال دغدغه برانگيز است كه رواج رفتارهايي از اين قبيل كه از آن شائبه استفاده ابزاري و اهرم گونه از قدرت برمي آيد در آينده پيامدها و تبعات بسيار تلخي به دنبال خواهد داشت . نكته حائز اهميت ديگر پايان مدت اجراي برنامه چهارم توسعه و آغاز اجراي برنامه پنجم از سال آينده است كه بر پيچيدگي و اهميت به روز بودن تاريخ ارائه بودجه سال آينده مي افزايد"

درخاتمه اینکه در شرایطی که پاسدار گماشته احمدی نژاد با هیأت 500 نفره ی همراه خود دست به تور سفر آفریقا و آمریکای لاتین می زند تا با تاراج کردن منابع و ذخایر کشور و دستبرد زدن به اموال عمومی صاحبان ثروت های باد آورده همراهش بتوانند درکشورهای آفریقائی و آمریکای لاتین سرمایه گذاری کنند و یا نظاره گر طرح های سرمایه گذاری شده در بولیوی و ونزوئلا افتتاح شود.از سوی دیگر در شرایط کنونی که نامشروع و ضد مردمی بودن کل رژیم کودتای فاش شده است و دامنه ی شعاع پژواک مرگ بر دیکتاتور معترضان نا راضی نه ایران گیر که جهانگیر شده است و بشدت جنگ قدرت و ثروت و رشد اختلافات و تضادها ی درونی ادامه دارد آنچنان که از رأس نظام آلوده به فساد تا ذیل و همه سطوح و بخش و باندهای مافیائی در گیر جنگ قدرت و ثروت را در بر گرفته است . مهمتر اینکه بحران هسته ای هم آنگونه حاد شده است که سفر رئیس شورای عالی امنیت ملی و وزیردفاع به سوریه و دیدارها ئی که با برخی از رهبران حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین داشته اند نشان می دهد که احتمال چشم انداز جنگ در دفاع از پروژه ی هسته ای در بستر تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای را بس افزایش می دهد. با این اوضاع و احوالی که تصاویر بنیانگذار رژیم ضدبشری و نامشروع و کودتائی با جانشین وی پاره و بر آتش کشیده و از طریق صدا و سیما پخش می شو د تا سران رقیب مغلوب متهم و محکوم شوند . آیا این انتظار بیهوده ای بیش نیست که ارائه ی به موقع لایحه ی بودجه از سوی دولت نامشروع به بازار مکاره ی دکوری و کمدی و انتصابی مجلس هشتم و تصویب بدون تنش آن می تواند در راستای منافع کشور و تضمین کننده ی مطالبات مردم ایران باشد؟ چونکه گفته می شود کوسه و ریش پهن نمی شود. یا اینکه از افعی هر گز کبوتر زائیده نمی شود.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880922/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 22 خرداد ماه سال 1388